0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بنی آدم

معرفی، خرید و دانلود کتاب بنی آدم

مجموعه داستان
درباره بنی آدم

کتاب بنی آدم نوشته محمود دولت آبادی یک داستان جذاب و معمایی درباره یک دعوای خانوادگی است که زندگی یک زوج را به هم می‌ریزد. اما در پس زمینه این دعوا، رازهایی پنهان شده‌اند که موجب اتفاقات عجیبی می‌شوند. تام و کارن، زوجی خوشبخت به نظر می‌آیند، اما یک شب وقتی تام به خانه برگشته، متوجه می‌شود که همسرش کارن ناپدید شده است. این اتفاق باعث تحولات غیرمنتظره‌ای در زندگی آن‌ها می‌شود. همچنین، وقوع یک تصادف عجیب در محله و بازگشت کارن به خانه، رمزهای جدیدی را آشکار می‌کند که اثرات عمیقی بر زندگی آن‌ها دارد.

این کتاب صوتی برای علاقه‌مندان به داستان‌های جنایی و پلیسی با داستانی پیچیده و جذاب مناسب است و تجربه‌ای پرجنب‌وجوش را برای شنوندگان به ارمغان می‌آورد.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقمند هستید به دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو سر بزنید.

درباره محمود دولت آبادی

محمود دولت آبادی، نویسنده بزرگ ایرانی، در روز دهم مرداد سال 1319 در روستای دولت آباد سبزوار به دنیا آمد. او از کودکی با آثار ادبی بزرگانی مانند دیوان حافظ و کتب سعدی آشنا شد، که عشق به کتابخوانی در او ایجاد کرد. تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان مسعود سعد سلمان آغاز کرد.

پس از اتمام تحصیلات ابتدایی، دولت آبادی به سفرهای مختلف رفت و در مسیرهایی چون سبزوار، مشهد، و تهران، با دنیای سینما و تئاتر آشنایی پیدا کرد. فعالیت‌های هنری او با نوشتن و ایفای نقش در تئاتر پارس آغاز شد و به مرور به تئاتر نویسی روی آورد.

وی همچنین در حوزه‌ سیاست نیز فعالیت داشت و به عنوان یک نویسنده چپی و طرفدار حزب توده شناخته می‌شد. او در سال 1353 توسط ساواک دستگیر و به مدت سه سال زندانی شد. زندان و تجربیات سیاسی او تمامی آثار ادبی‌اش را تحت تأثیر قرار داد.

آثار دولت آبادی به تصویر زندگی و معضلات طبقه‌ ضعیف جامعه، به ویژه روستاییان و دهقانان، می‌پردازد. او با اثرهایی چون "کلیدر" و "سلوچ"، به تامل در موضوعات اجتماعی و انسانی در ایران دعوت می‌کند. از جوایز و افتخارات وی می‌توان به نشان شوالیه هنر و ادب فرانسه و جایزه‌ی ادبی یان میخالسکی سوییس اشاره کرد.

از دیگر کتاب‌های مطرح و معروف محمود دولت آبادی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

ü   کتاب صوتی آینه: کتاب صوتی آینه یکی از داستان‌های کوتاه مجموعه "ادبار و آینه" است. این مجموعه شامل پنج داستان کوتاه است که عبارتند از "ادبار"، "مرد"، "بند"، و "ته شب". در داستان "آینه"، مردی که شناسنامه‌اش را از دست می‌دهد، در سفری پر از معماها و مخاطرات به بازیابی هویت خود می‌پردازد. این داستان نشان می‌دهد که شناسنامه چگونه تأثیر مهمی بر زندگی و هویت اجتماعی انسان دارد و از دست رفتن آن می‌تواند به معنای از دست دادن همه چیز باشد.

ü   کتاب صوتی کلیدر: کتاب صوتی کلیدر نوشته محمود دولت‌آبادی، یک رمان معروف و جاودانه است که داستانی شجاعانه از یک جوان به نام گل‌محمد را روایت می‌کند. این داستان نه تنها به تصویر زندگی و تحولات گل‌محمد می‌پردازد بلکه نمایانگر طیف‌های مختلف جامعه و انسانیت است. کلیدر یکی از آثار ممتاز ادبیات فارسی است و تأثیرات مهمی در ادب و فرهنگ ایران داشته است.

ü   کتاب صوتی سلوک: این کتاب یک رمان وهم‌آلود و پر از راز و رمز است که در سال 2003 منتشر شده است. این اثر نمونه‌ای منحصر به فرد از داستان‌نویسی دولت آبادی است و با داستانی پر از روایات موازی، خواننده را به دنیایی جذاب می‌کشاند. در این رمان، عشق و نفرت به طرز جالبی مورد بررسی قرار می‌گیرند و احساسات عمیق انسانی را بررسی می‌کنند.

جهت مشاهده سایر آثار محمود دولت آبادی کلیک کنید.

چرا باید کتاب بنی آدم را بخوانیم

این کتاب مجموعه داستان‌های کوتاه نوشته‌ محمود دولت آبادی با ارزشی فراتر از یک داستان است. در این کتاب، دولت آبادی با استفاده از نثر شاعرانه و دلپذیر خود، داستان‌هایی را تعریف می‌کند که قلب و ذهن خواننده را فرا می‌خواند.

این داستان‌ها شخصیت‌های بی‌نظیری را به تصویر می‌کشند، افرادی که نمی‌توان آن‌ها را به طور کامل شناخت و هر کدام دارای جوانب مبهم و پنهانی هستند. دولت آبادی در این کتاب به آزادی در نوشتن پایبند است و قوانین رسمی را نادیده می‌گیرد، به طوری که این داستان‌ها معمولی نیستند و می‌توانند خواننده را به دنیای جدیدی از ادب و تفکر کشانده و او را در معرض تعجب و حس غم‌انگیزی قرار دهند.

دولت آبادی در کتاب بنی آدم از آزادی در نوشتن بهره‌برداری می‌کند و این آزادی به او این امکان را می‌دهد که احساسات و افکار پیچیده انسانی را به تصویر بکشد.

در بخشی از کتاب بنی آدم می‌خوانیم

سرانجام مرد به حرف آمد و با صدای عجیبی که سراج در عمرش نشنیده بود، گفت «وصیت، وصیت نامه من بود که در آن به خط خودم نوشته بودم هیچ کس مسئول نابودی من نیست. و این که من باید نابود بشوم به اراده خودم؛ یکی این که دیگر نمی‌توانم شب ها سُم دربیاورم و صبح هر روز عینکم را بزنم و مثل دیگران بروم سر کاری که… دیگر آن که آن کسی را در خودم بکشم که او مرا کشانیده به درون خودش و خودش را نفوذ داده به درون من. می‌خواهم اقلا توی خودم بکشمش. من یکپارچه نفرت شده‌ام، نفرتِ چرک. کشتن آن بوزینه که مرض خودش را واگیر داد به من. دلم می‌خواهد که نمی‌دیدم و نمی‌شناختمش. حالا می‌خواهم نابود شوم تا دیگران، دیگری از من واگیر نشود. مثلا خود تو! شما متوجه آن وصیت‌نامه نشدی و انداختی اش دور. مهم نیست. پیداش خواهند کرد و کسی متهم نخواهد شد. مثلا تو، همسفر صبور!»

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب بنی آدم

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.

ü   کتاب بی‌کران تنهایی نویسنده آصف هرمزی

ü   کتاب مرد صدساله ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد نویسنده یوناس یوناسن

ü   کتاب بیلی نویسنده آنا گاوالدا


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
501.۶۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
107 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۳۴:۰۰
نویسندهمحمود دولت آبادی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۵/۱۳
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۰۱.۶۱ کیلوبایت
۱۰۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
28 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

کتابی با داستانهای ضعیف و طرح های نیمه کاره

3.9
(7)
گیرا 🧲 (1)
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بنی آدم
بنی آدم
مجموعه داستان
نشر چشمه
3.9
(7)
گیرا 🧲 (1)
33,000
تومان