0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رازهای کارگردانی سینما
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب رازهای کارگردانی سینما

درس های اختصاصی کارگردان های سرشناس سینمای جهان
درباره رازهای کارگردانی سینما

کتاب رازهای کارگردانی سینما، ضیافتی‌ست سینمایی با حضور کارگردانان سرشناسی که یا می‌شناسیم و دوستشان داریم و یا نمی‌شناسیم و ضروری‌ست تا سر میز آن‌ها نیز بنشینیم تا بیشتر بیاموزیم. در این ضیافت سینمایی بزرگانی چون وودی آلن، اسکورسیزی، برادران کوئن، ژان‌لوک گدار و برناردو برتولوچی. لوران تیرارد، در کتاب پرسش‌ها را حذف می‌کند و رشتۀ کلام را به دست این فیلم‌سازان ‌می‌سپارد. اما از پاسخ‌ها پیداست که برخی از پرسش‌ها چه بوده‌اند. سوال اصلی و ابتدایی تیرارد این است که اصلا دوست دارید سینما را تدریس کنید؟

در کتاب رازهای کارگردانی سینما، ترارد ما را با تجربیات، پاسخ‌ها و رازهایی از سینما روبه‌رو می‌کنند که خواندنشان پیش از آن‌که جنبه آموزشی داشته باشد به ما کمک می‌کند تا با جهان ذهنی و تجربیات کارگردان‌های متنوع و مورد علاقه‌مان مواجه شویم. برای مثال می‌دانستید  وودی‌آلن مایل است تا زمانی که بازیگران توان بازی در یک صحنه را دارند، دستور کات ندهد؟ آیا می‌دانستید که آلمودووار تا به تنهایی در یک صحنه حضور پیدا نکند و زوایای مورد نظرش برای دوربین را پیدا نکند، هیچ کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد؟

کارگردان‌های سینما در این کتاب به بررسی نقش بازیگر، نحوۀ قراردادن دوربین در صحنه، استفاده یا عدم استفاده از حرکت دوربین، فیلم‌نامه و تدوین پرداخته‌اند.

نسخه الکترونیک رازهای کارگردانی سینما با ترجمه شاهپور عظیمی را هم‌اکنون از فیدیبو بخوانید.

لوران تیرارد را بیشتر بشناسیم

لوارن تیرارد زاده 18 فوریه 1967 متولد شد. او کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی است. تیرارد در زمینه ساخت فیلم در دانشگاه نیویورک تحصیل کرد و به عنوان خواننده فیلمنامه در استودیوهای برادران وارنر مشغول به کار شد. سپس روزنامه نگار شد و شش سال در مجله فیلم فرانسوی "استودیو" کار کرد. در آنجا مجموعه مصاحبه هایی درباره ساخت فیلم انجام داد كه تحت عنوان "رازهای کارگردانی سینما" منتشر شده است.

چرا باید رازهای کارگردانی سینما را بخوانیم؟

کتاب رازهای کارگردانی سینما برای آن‌هایی دوست دارند بدانند بزرگان سینما چگونه فیلم‌می‌سازند، به کتابی بالینی تبدیل خواهد شد. این گفته به هیچ روی اغراق یا تبلیغی برای این کتاب محسوب نمی‌شود که، هر صفحه‌ای از کتاب رازهای کارگردانی سینما را که باز کنید - مهم نیست چه صفحه و گفته‌های کدام کارگردان را بخوانید - به راز مهمی در فیلم‌سازی پی خواهید برد. اگر به کتاب بخش هنر علاقه دارید، خواندن این کتاب را از دست ندهید. 

در بخش‌هایی از کتاب می‌خوانیم

کارگردان‌ها برای خودشان فیلم می‌سازند

اول از همه به نظر من دو دسته متفاوت کارگردان وجود دارد: آن هایی که خودشان فیلم‌نامه را می‌نویسند و آن‌هایی که خودشان نمی‌نویسند. خیلی خیلی به ندرت پیش می‌آید که جزو هر دو دسته باشید و یک در میان فیلم‌نامه فیلمی را بنویسید و ننویسید. منظورم این نیست که در این دسته بندی یکی بهتر از دیگری است یا چنین کارگردانی بیش‌تر قابل تحسین است. تا دیگری آنها صرفاً با هم فرق دارند. وقتی فیلم‌نامه فیلم‌تان را خودتان می‌نویسید، چیزی که نصیب شما می‌شود آن است که همیشه به نوعی یک فیلم خاص خواهید داشت. سبکی وجود دارد که خیلی زود خودش را نشان می‌دهد و بیشتر اوقات دل‌مشغولی بخصوصی هست که تمایل دارد خودش را دوباره ظاهر کند. بنابراین تماشاگران از نظر شخصی با چنین کارگردانی بیش‌تر ارتباط برقرار می‌کنند در حالی که اگر کارگردانی که هر بار با یک نویسنده کار می‌کند، چه بسا بتواند کار درخشانی انجام دهد - اگر فیلم‌نامه خوب باشد - ممکن است آن کار به یک اثر حقیقتاً بزرگی بدل شود، اما فاقد ویژگی فردی یک نویسنده است. این هم خوب است هم بد: می‌توانید فیلم‌نامه خودتان را بنویسید و محصولش فیلمی خواهد بود که دارای ویژگی شخصی است اما اگر علاقه خاصی نسبت به زندگی نداشته یا حرف تازه ای درباره‌اش نداشته باشید، آن وقت فیلم‌های شما هیچ‌وقت به خوبی آثار کارگردانی نخواهند شد که با اقتباس از فیلم نامه‌هایی خوب، فیلم ساخته باشد.

(از صحبت‌های وودی آلن)

پیشنهادهایی برای کسانی که نمونه را دوست دارند

اگر به کتاب رازهای کارگردانی سینما و کتاب‌های حوزه سینما و فیلمسازی علاقه دارید، شما را به خواندن چند کتاب دیگر دعوت می‌کنیم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۳ مگابایت
تعداد صفحات
216 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۱۲:۰۰
نویسندهلوران تیرارد
مترجمشاهپور عظیمی
ناشرانتشارات امیرکبیر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۰۴
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
3 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۳ مگابایت
۲۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالی بود

4

عالیییی

5

عالی

4.4
(7)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
41,000
٪50
20,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رازهای کارگردانی سینما
٪50
رازهای کارگردانی سینما
درس های اختصاصی کارگردان های سرشناس سینمای جهان
انتشارات امیرکبیر
4.4
(7)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
41,000
٪50
20,500
تومان