0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از ما بهتران

معرفی، خرید و دانلود کتاب از ما بهتران

داستان موفقیت
درباره از ما بهتران

داستان موفقیت آدم‌های بزرگ برای همه جالب است. هرکسی دوست دارد طعم موفقیت را بچشد و کمتر کسی است که دلش نخواهد بداند راه قطعی موفقیت چیست. کتاب‌های زیادی نوشته شده‌اند تا به افراد کمک کنند راه موفقیت قطعی را پیدا کنند. در این میان کتاب «از ما بهتران» یک داستان متفاوت است که باید خوانده شود، کتابی که بیش از ۱.۶ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است.

‌درباره‌ی کتاب از ما بهتران مالکوم گلدول

کتاب از ما بهتران با عنوان اصلی «outlires: the story of success» اولین بار در نوامبر ۲۰۰۸ منتشر شد. این کتاب سومین اثر غیر داستانی مالکوم گلدول است و او در این کتاب عوامل موفقیت در سطح بالا را بررسی می‌کند. او درباره‌ی مسائلی مانند اینکه بیل گیتس، بنیان گذار مایکروسافت چگونه به ثروت کم‌نظیرش دست پیدا کرد یا چگونه بیتلز (beatles) به یکی از موفق‌ترین ستارگان موسیقی تبدیل شد صحبت می‌کند و از نقش اختلاف‌های فرهنگی در درک هوشمندانه و تصمیم‌گیری منطقی می‌گوید. از ما بهتران داستان آدم‌های موفق، میلیونرهای بزرگ و ... است و گلدول در این کتاب و سعی می‌کند پرده از راز رشدشان بردارد و بگوید این از ما بهترون چطور از ما بهترون شده‌اند. مالکوم با نگاه متفاوتی به این قضیه نگاه می‌کند. او معتقد است بیشتر از آنکه به‌خصوصیات فردی این افراد و استعدادهای ذاتی‌شان نگاه کنیم باید فضایی که در آن رشد کرده‌اند توجه کنیم. او معتقد است زمان و مکان درست تاثیر بسیار زیادی در موفقیت و عدم موفقیت افراد دارد و جامعه در رشد پتانسیل‌های فرد بسیار موثر است. گلدول در کتاب از ما بهتران بارها و بارها از قانونی  به نام قانون «ده هزار ساعت» حرف می‌زند و ادعا می‌کند کلید دستیابی به تخصص در سطح بالا تا حد زیادی تمرین به تمرین به روش صحیح است.

 سبک نوشتاری این کتاب بسیار ساده است و گلدول آن را به گونه‌ای نوشته است که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند، هرچند تعدادی از منتقدان معتقدند او در نگارش این کتاب بسیاری از مسائل کاملاً پیچیده‌ی اجتماعی را بیش از حد ساده‌سازی کرده است.

 کتاب از ماه بهتران پس از انتشار در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و آمازون قرار گرفت و یازده هفته در این جایگاه باقی ماند. این کتاب در مجموع نقدهای مثبتی را دریافت کرد و بسیاری از منتقدان سوالات و نکات مطرح شده از سوی مالکوم گلدول را مهم و ارزشمند دانستند هرچند کسانی هم در مقابل هستند که مطالب کتاب را تضعیف کننده‌ی روحیه و ضدانگیزشی می‌دانند.  از ما بهتران از سال ۲۰۰۸ تاکنون به بیش از بیست زبان مختلف برگردانده شده است و خوانندگان بیشماری در سطح جهان دارد

‌درباره‌ی مالکوم گلدول نویسنده‌ی کتاب از ما بهتران

مالکوک تیموتی گلد ول سی ام که بیشتر با نام Malcom Gladwell شناخته می‌شود روزنامه نگار، نویسنده و سخنران کانادایی متولد سال ۱۹۶۳ در انگلیس است. پدر گلدول استاد ریاضیات دانشگاه و مادرش روانشناس بود. زمانی که مالکوم خیلی کوچک بود خانواده‌ی گلدول از انگلیس به کانادا کوچ کردند و او در این کشور بزرگ شد. در آن سال‌ها پدر مالکوم استاد دانشگاه واترلو بود او را با خود به دانشگاه می‌برد و مالکوم هم که به گفته‌ی پدرش پسری غیرعادی و بلندپرواز بود عاشق کتابخانه‌ی دانشگاه واترلو شده بود و زمان زیادی را در این کتابخانه می‌گذراند.

مالکوم گلدول در کالج ترینیتی در تورنتو در رشته‌ی تاریخ درس خوانده است او در دوران کالج در مرکز روزنامه‌نگاری ملی به‌عنوان کارآموز مشغول به کار بود. پس از پایان کالج مالکوم گلدول تصمیم گرفت در حوزه‌ی تبلیغات مشغول به کار شود اما موفقیت زیادی به دست نیاورد و در نهایت به شغل روزنامه‌نگاری مشغول شد. تلاش‌های او در عرصه‌ی روزنامه نگاری باعث شد تا از واشنگتن پست سر دربیاورد. او بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۶ برای این روزنامه کار می‌کرد. گلدویل سپس به نیویورکر پیوست و آن جا توانست شهرت و اعتبار زیادی برای خودش دست و پا کند. او اولین کتابش به نام «نقطه‌ی اوج» را سال ۲۰۰۰ منتشر کرد و پنج سال بعد هم کتاب «پلک زدن» را نوشت. مشهورترین اثر این نویسنده کتاب «از ما بهتران» است که سال ۲۰۰۸ منتشر شد. از میان کتاب‌های دیگر این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «آنچه آن سگ دید و ماجراهای دیگر» و «داوود و جالوت» اشاره کرد.

مالکوم گلدول در سال‌های گذشته برای فعالیت‌هایش جوایز و عناوین مختلفی را دریافت کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه انجمن جامعه شناسی آمریکا در سال ۲۰۰۷ و مدرک دکتری افتخاری دانشگاه واترلو اشاره کرد. تایم سال ۲۰۰۵ این نویسنده را در فهرست یکی از صد فرد موثر سال قرار داد و سال ۲۰۱۱ نشان کانادا، دومین نشان افتخار کانادا به او اهدا شد.

ترجمه‌ی کتاب از ما بهتران به فارسی

کتاب «از ما بهتران» کتابی مشهور در سطح بین‌المللی است و از سال ۲۰۰۸ تا امروز چندین و چند بار به فارسی برگردانده شده است. اولین ترجمه‌ی این کتاب ترجمه‌ی فرناز و فائزه عسکری با عنوان «نخبگان چگونه نخبه می‌شوند!» است که نشر سبزان منتشر کرده است.  از میان ترجمه‌های دیگر این کتاب می‌توان به ترجمه‌ی  مسلم رئوفی با عنوان «استثنائی‌ها» و «تافته‌های جدابافته: داستان موفقیت» با ترجمه‌ی میترا محمد اشاره کرد. ترجمه‌ی حامد رحمانیان از این کتاب نیز باعنوان «از ما بهتران» در بازار کتاب ایران موجود است. خرید کتاب از ما بهتران با ترجمه‌ی حامد رحمانیان که نوین توسعه ناشر آن است  از فیدیبو ممکن است. همچنین کتاب صوتی از ما بهتران نیز از فیدیبو قابل دانلود است.

چرا باید کتاب از ما بهتران را خواند؟

از ما بهتران یک کتاب فوق‌العاده است. یک نگاه متفاوت و روشنگرانه به مسائل که مالکوم گلدول آن را با مهارت زیادی نوشته است. دلایل زیادی برای خواندن این کتاب وجود دارد. او در این کتاب این فرض را که تنها کار سخت و خودسازی فردی می‌تواند عامل موفقیت افراد باشد به چالش می‌کشد و معتقد است که حمایت در کنار تلاش سخت اهمیت بسیار زیادی دارد و چیزهایی مانند شهری که در آن متولد شده‌اید، شرایط اقتصادی خانواده، همکلاسی‌هایتان و حتی سالی که در آن به دنیا آمده‌اید می‌توانند عوامل موثری در موفقیت یا عدم موفقیت باشد. او تلاش می‌کند کوچکترین عوامل موثر در موفقیت را هم بررسی کرده  و ذهن خوانندگانش را نسبت به آن‌ها روشن کند. کتاب «از ما بهتران» یک کتاب سی‌صد صفحه‌ای جذاب است که خواندنش وقت چندانی از شما نمی‌گیرد اما دیدگاه‌های متفاوتی را در اختیار شما می‌گذارد و اجازه‌ می‌دهد دیدی چند بعدی نسبت به مفهوم موفقیت پیدا کنید.

‌در بخشی از کتاب از ما بهتران می‌خوانیم

در گوشه جنوب شرقی ایالت کنتاکی، در امتداد بخشی از کوه‌های آپالاچ معروف به فلات کامبرلند، شهر کوچکی به نام هارلِن قرار دارد.

فلات کامبرلند ناحیه‌ای وحشی و کوهستانی متشکل از خط الراس‌های نوک تیز با دیواره‌های کوهستانی صد تا سیصد متری و دره‌های باریک است که برخی از دره‌ها آن قدر باریک‌اند که فقط برای عبور جاده‌ای یک طرفه و یک نهر جا دارد. وقتی افراد اولین بار در این منطقه ساکن شدند، این فلات پوشیده از جنگل‌های کهن و انبوه بود. درختان بزرگ، در حفره‌ها و در پایین دست تپه‌ها رشد کردند که قطر تنه بعضی از آن‌ها به دو تا دو و نیم متر می‌رسید. در کنار آن‌ها درختان بلوط سفید، راش، افرا، گردو، چنار، بیدمجنون، سرو، کاج و شوکران قرار داشت که همگی در حصار بوته‌های انگور وحشی گیر کرده بودند. این پوشش درختی، بزرگترین مجموعه درختان جنگلی در نیمکره شمالی بود. روی زمین این فلات، خرس‌ها و شیرهای کوهستانی و مارهای زنگی زندگی می‌کردند. در نوک درختان، ردیفی شگفت‌انگیز از سنجاب‌ها و زیر خاک، بعد از هر زغال سنگی، لایه ضخیمی دیگر از زغال سنگ وجود داشت.

سال ۱۸۱۹ شهر هارلن با هشت خانواده مهاجر اهل مناطق شمالی جزایر بریتانیا ساخته شد. آن‌ها در قرن نوزدهم به ایالت ویرجینیا آمده بودند و سپس در جست‌‌وجوی زمین، به غرب، سمت کوه‌های آپالاچ رفتند. این شهر هیچ‌وقت ثروتمند نبود. طی صدها سال اولیه، جمعیت اندکی داشت که به ندرت از ده هزار نفر تجاوز می‌کرد. اولین ساکنین، در دامنه تپه به پرورش حیوانات مشغول بودند، گوسفند می‌چراندند و در مزارع کوچکی در دره‌ها روزگار می‌گذراندند. آن‌ها با دستگاه‌های تقطیر و درختان قطع شده در حیاط خلوت خانه شان نوشیدنی درست می‌کردند. برای حمل این درختان قطع شده، آن‌ها را در رودخانه کامبرلند در فصل بهار که آن بالا بود، شناور می‌کردند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۵ مگابایت
تعداد صفحات
276 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۱۲:۰۰
نویسندهمالکوم گلدول
مترجمحامد رحمانیان
ناشرنشر نوین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Outliers ,The Story of Success
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۶/۲۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
47,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۵ مگابایت
۲۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

خوندن کتاب رو پیشنهاد می کنم اما بعد از خوندن همه کتاب های خوبی که دارید. نکاتی که در کتاب بهش اشاره شده الگو برداری هستند و بجز یک مورد حاصل تحقیقات علمی نیستند، بنابراین میشه براشون مثال نقض زیادی پیدا کرد. کل حرف این کتاب در مورد اینه که موفقیت حاصل تاریخ ( کی متولد شدی) ، اجتماع ( کجا متولد شدی)، فرصت ( چه شانس های آوردی) و میراث ( چطور تربیت شدی و والدینت برات چیکار کردند) هست. همین طور در موردنکاتی مثه مقاومت و سماجت ، هوش ذاتی و جاه طلبی صحبت میکنه. دلیل معروفیت این کتاب هم همون قانون ۱۰ هزار ساعت هستش که اینروزا برای ردش ادلّه زیادی آورده شده چون اصلا قانون نیستش. ( الگو برداری از نقاط روشن) . کتاب خوبیه و تونست چندتا ایده خوب بهم بده بنابراین پیشنهادش می کنم.

5

این همون کتاب اول از فصل اول پادکست بی پلاس هست که جناب بندری بزرگوار معرفی کردن،البته تحت عنوان استثنایی ها معروف تر هستش من خودم نسخه چاپی رو خوندم و ۱۰۰٪ توصیه میکنم خیلی در مورد شانس صحبت میکنه و جالبیش این هست که هربار که از شانس دخیل توی زندگی افراد استثنایی صحبت می‌کنه میبینی آره درسته به شدت هم ذهنت رو تا ماه ها درگیر خودش می‌کنه جالب اینجاست که حتی زندگی و موفقیت خودش رو هم به شانس ربط میده البته شانسی که مادرش میاره

3

کتاب پر از مثال و‌نکات خوب و‌جالبه ولی استدلال هایی که به کار برده شده در خیلی از موارد درست نیستن و سطحی نگر هستن. ولی کل حرف نویسنده رو میشه اینطوری خلاصه کرد که آدم های موفق فقط با تلاش به اونحا نرسیدن و عوامل زیاد دیگه ای هم موثره که این عوامل هیچموقع گفته نمیشن! تا نصفه های کتاب خوب و جالبه ولی بعد از اون از شدت جذابیتش کاسته میشه! حداقل برای من که اینطور بود

4

کتاب خوبیه، خیلی ازش شنیده بودم. بنظرم قدرت روایتش از استدلالات علمیش قویتره. داستان‌وار عوامل موفقیت‌رو فراتر از کلیشه‌ها روایت میکنه ولی دلایل اثباتش در بعضی حوزه‌ها محدود هستند. با این حال نکات آموزنده بسیاری برای من داشت. پیشنهاد میکنم بخونید.

1

کاملا به درد نخور، اتلاف عمر!

5
حال‌خوب‌کن ✨
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

خیلی عالی بود

5

خوب و مثبت

4

فوق العاده

4.2
(13)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
از ما بهتران
از ما بهتران
(از ما بهتران)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از ما بهتران
از ما بهتران
داستان موفقیت
نشر نوین
4.2
(13)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
49,000
تومان