کتابهای خودشناسی

۱۲ کتاب خودشناسی که راه زندگی را نشان‌تان می‌دهند

خودشناسی و کشف توانمندی‌ها و البته آگهی داشتن نسبت به نقطه ضعف‌ها شاید یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی باشد که به بهتر شدن کیفیت زندگی ما کمک می‌کند. با وجود محدودیت در منابع و انبوهی انتخاب‌ها در جهان امروز اگر خودمان را درست نشناسیم به احتمال زیاد، متحمل شکست‌های فراوانی خواهیم شد. بسیاری از مهم‌ترین تصمیمات زندگی ما از انتخاب شغل، انتخاب همسر و تصمیم‌گیری‌های کلان فردی نشئت گرفته از شناخت خودمان است. 

خودشناسی کمک می‌کند مهارت‌های فردی‌مان را بشناسیم، مهارت‌هایی که شاید هم‌اکنون نسبت به آن‌ها بی‌اطلاع و بی‌توجهی، بدانیم روی کدام یک از ویژگی‌های شخصیتی‌مان بیش‌تر تمرکز کرده و آن را توسعه ببخشیم و زمان خود را صرف کسب چه مهارت‌هایی کنیم. 

خودشناسی علاوه بر توسعه فردی ما به زمان‌بندی ما نیز کمک می‌کند و باعث می‌شود بفهمیم زمان خود را چگونه و کجا باید صرف کنیم. 

 

در ادامه با ۱۲ کتاب برتر خودشناسی آشنا می‌شویم

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

 نوشته‌ی جفری یانگ و جنت اس. کلونسو، این کتاب ارزشمند در باب خودشناسی و بهبود سطح شخصیت، با رخنه در دوران کودکی، آسیب‌های روانی انسان را واکاوی کرده و با ریشه‌یابی اختلالات شخصیتی سطح آسیب‌هایی که انسان از کودکی با خود حمل کرده را می‌سنجد، در ادامه نویسندگان با ارائه راه‌کارهایی بسیار ساده اما کارآمد، به بهبود وضعیت شخصیتی انسان کمک بسیاری می‌کنند.   

در بخش‌هایی از کتاب ” زندگی خود را دوباره بیافرینید” نویسندگان کتاب، یک نمای بسیار شفاف از شخصیت مخاطب پیش روی او قرار می‌دهند، مسائلی مانند ترس از فقدان عزیزان، واهمه از ضررهای مالی، ترس از دست دادن کسی که عاشقانه دوستش داریم و یا اضطراب بابت وقوع بلایای طبیعی یا پاندمی‌ها که در لایه‌های زیرین و تاریک شخصیت مخاطب پنهان شده‌اند با سئوال‌های کلیدی کتاب خود را نشان داده و میزان نوسان شخصیتی مخاطب مشخص می‌شود.

پس از این مرحله کتاب تلاش می‌کند با پرداختن به اختلالات شخصیتی، این کمبود را با آموزه‌های خود جبران کرده و به خواننده یاد داده چگونه پروسه خودخوری‌ها و اضطراب‌های بیهوده را متوقف کرده و دریچه روشنی به سوی زندگی آرام باز کند. نویسندگان این اثر پرفروش با بهره‌گیری از  اصول پیشرفته‌ی روان‌شناختی مسیرهای روشنی برای کمک به ما ارائه می‌دهند تا با تغییر الگوهای تفکر منفی، وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشیم، آن هم بدون استفاده از دارو! نویسندگان کتاب حاضر، یازده مورد از متداول‌ترین تله‌های زندگی را با خواننده در میان گذاشته و راه‌های تشخیص هر کدام را هم آموزش می‌دهند و در ادامه با آموزش‌هایی دقیق یاد می‌دهند چگونه از شر این تله‌ها و اختلال‌ها خلاص شوید.

کتاب صوتی ایگو دشمن من است 

بسیاری از افراد در تمامی فرهنگ‌ها تصور دارند دلایل اصلی شکست و عقب ماندن آن‌ها از مسیر پیشرفت در زندگی، عامل و یا عوامل بیرونی و محیطی هستند اما کتاب ” ایگو دشمن من است” نظری برخلاف عموم دارد، نویسنده این اثر یعنی رایان هالیدی تمام تقصیرها را بر گردن عامل درونی انداخته و نام ایگو را برای آن انتخاب کرده است، او متعقد است خود انسان عامل تمام تیره‌روزی‌ها و یا کامیابی‌ها در طول زندگی است.

ایگو باعث می‌شود ما دنبال یادگیری نرویم، ایگو مقصر است که ما کمترین سطح روحیه انتقادپذیری را داریم،و ایگو سرچشمه تمامی دست‌اندازهای زندگی ماست. ایگو همان عامل اصلی تمام درجا زدن‌های انسان است و هیچ جای این دنیا نیست به جز درون خود ما. کتاب ایگو  دشمن من است با بررسی این معضل درونی، سعی دارد تا راه‌حل‌هایی ارائه داشته تا مخاطب راحت‌تر عامل بازدارنده درون خود را ابتدا شناخته وسپس آن‌را کنترل و خاموش کند.

نویسنده معتقد است هرکسی بتواند ایگوی خود را کنترل کند، در نهایت زندگی خود  را کنترل کرده است. کتاب ایگو دشمن است، ما را به این فهم می‌رساند که حتی موفق‌ترین شخصیت‌ها هم میان ایگو (نفس) و تواضع پا در هوا مانده‌اند، نویسنده به سادگی  توضیح می‌دهد که به حقیقت خود تکیه کنیم و از ایگو دوری کنیم. اگر ایگو را در وجود خود یافتیم، باید با آن به گونه‌ای بجنگیم که بر آن پیروز شویم، در غیر این صورت ایگو، ما را قورت خواهد داد.

کتاب صوتی قدرت سکوت

حجم قابل توجهی از جمعیت کنونی کره زمین را افراد درون‌گرا تشکیل داده‌اند، کسانی که از بیرون به شخصیت‌های منزوی، ساکت، خود بزرگ بین، کم‌حرف، بی‌نزاکت و غیر اجتماعی معروف شده‌اند. سوزان کین در اثر ماندگار خود یعنی کتاب قدرت سکوت با قدرت این کلیشه را از بیخ و بن بیرون کشیده و آن را با مفاهیمی دقیق و علمی زیر پای خود له کرده است،  سوزان کین در این کتاب نشان داده درونگرایی برخلاف آنچه بسیاری از مردم فکر می‌کنند چیزی فراتر از کم‌حرف بودن است و این خصیصه ذاتی، نه یک ناهنجاری یا مشکل، که صرفا ویژگی شخصیتی افراد درونگرا است. 

درونگرایان برخلاف آن‌چه ما از بیرون فکر می‌کنیم بسیار نوآور و باهوش هستند، این جماعت فقط رفتاری متفاوت با اکثریت جامعه از خود بروز می‌دهند. نویسنده قدرت سکوت ثابت کرده که برای موفقیت و تعالی در جامعه و زندگی شخصی و محیطی هیچ الزام و اجباری وجود ندارد که حتما حتما برون‌گرا باشیم.

کین تلاش داشته در این کتاب از درون‌گرایی و ابعاد وسیع آن در افراد و جامعه سخن بگوید، او با تشریح خصیصه‌های شخصیتی افراد درون‌گرا و بیان این موضوع که بخش اعظمی از دنیا را درون‌گرایان تشکیل داده‌اند (حدود یک سوم) سعی داشته مخاطب را درباره ارتباط درست با این دسته از افراد آموزش دهد.

 کین در قدرت سکوت تلاش کرده است تا به درون‌گرایان قدرت خارق‌العاده‌ای که دارند را یادآوری کند. او با طرح مسیر موفقیت کسانی که درون‌گرا بودند و بعدا ستاره‌هایی فروزان و ابدی شده‌اند، به منبع الهامی برای همه افراد درونگرا تبدیل شده است. این کتاب در چهار بخش و یازده فصل تدوین نوشته شده است. کین در بخش اول درباره تفاوت‌های برون‌گرایان و درون‌گرایان صحبت می‌کند و به نقش رسانه در معرفی برون‌گرایان به‌عنوان تیپ ایده‌آل جامعه می‌پردازد. در بخش دوم، از بیولوژی و شخصیت درون‌گرایان صحبت می‌شود. بخش سوم این کتاب به مسئله برون‌گرایی ایده‌آل اختصاص دارد و درنهایت در بخش چهارم به همه درون‌گرایان می‌آموزد که چطور عشق بورزند، کار کنند و در زندگی امروز نقش آفرین باشند.

کتاب صوتی بخور، عبادت کن، عشق بورز

این کتاب جالب و موثر در بحث خودشناسی نوشته الیزابت گیلبرت، روایت واقعی خانمی است که برای کشف همه چیز به سه کشور ایتالیا، هند و اندونزی سفر می‌کند. بخور، عبادت کن، عشق بورز پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز در ۱۹۹ هفته متوالی رکوردی جالب را به نام خود ثبت کرد و به فروشی بیش از ۵ میلیون نسخه رسید.

الیزابت گیلبرت در این کتاب خاطرات زندگی متاهلی، جدایی و سفر به دور دنیایش را با قلمی جذاب و پرکشش روایت می‌کند. او نویسنده و خبرنگاری است که به ظاهر در شغل و زندگی‌اش موفق بوده است، او بعد از هشت سال زندگی مشترک و بعد از گذراندن سی سالگی، طبق قرار قبلی با همسرش تصمیم به بچه‌دار شدن می‌گیرد. اما الیزابت نسبت به این موضوع تردید دارد. وقتی خوشحالی دیگران از بچه‌دار شدن را می‌بیند با خود فکر می‌کند آیا همان‌طور که از یک مأموریت کاری خوشحال می‌شود از بچه‌دار شدن نیز همان‌قدر شاد خواهد شد؟

تردید و دودلی درخصوص بچه‌دار شدن سرانجام زندگی مشترک او و همسرش را از هم می‌پاشد و پس از چندی او برای التیام وضعیت روحی آسیب دیده‌اش تصمیم به سفر به دور دنیا می‌گیرد، الیزابت گیلبرت چهار ماه در ایتالیا ساکن می‌شود و غذا می‌خورد (بخور)، چهار ماه بعدی را در هند به عبادت مشغول می‌شود (عبادت کن) و بعد از درک این دو ارزش برای ایجاد تناسب میان این دو در اندونزی به طور شگفت‌انگیزی به ارزش عشق دست پیدا می‌کند (عشق بورز). بر اساس این کتاب فیلم سینمایی با همین نام به کارگردانی رایان مورفی و با بازی جولیا رابرتز و خاویر باردم ساخته شد.

 

کتاب خودشناسی به روش یونگ

کتاب خودشناسی به روش یونگ تالیف روان‌شناس برجسته‌ای به نام مایکل دانیلز است، این روانشناس انگلیسی از مربیان برجسته همین رشته در دانشگاه لیورپول است و از او تالیفات مهم دیگری نیز وجود دارد، این کتاب توسط اسماعیل فصیح و به وسیله نشر نو به فارسی ترجمه شده است. خواندن این کتاب برای علاقه‌مندان به روان‌شناسی یونگی توصیه می‌شود. کارل گوستاو یونگ را می‌توان یکی از مهم‌ترین روان‌شناسان قرن بیستم دانست که با در نظر گرفتن خودآگاه و ناخودآگاه جمعی در تحلیل‌های روان‌شناسی خود انقلابی را در این رشته ایجاد کرد. این روان‌شناس باور داشت که کهن‌الگوهایی وجود دارند که آن‌ها را می‌توان در ادبیات و اساطیر پیدا کرد. هر فردی با دانستن کهن الگوی خود می‌تواند به ویژگی‌های شخصیتی خودش پی ببرد.
این کتاب نیز با همین هدف نوشته شده است تا شما بتوانید راحت‌تر خودتان را درک کنید و نقاط قوت و ضعفتان را بدانید. اثر فوق ساختاری روان و سرگرم کننده دارد و برای فهم مطالب آن لازم نیست که به روان‌شناسی تسلط زیادی داشته باشیم. علاوه بر این هنگام خواندن این کتاب تکنیک‌های ساده‌ای به ما یاد داده می‌شود تا بتوانیم راحت‌تر شخصیت خود و دیگران را بشناسیم و به رشد شخصیتی خودمان به میزان زیادی کمک کنیم.

کتاب خودشناسی

کتاب خودشناسی اثر آلن دو باتن نویسنده و فیلسوف سوئیسی- بریتانیایی است که در حال حاضر در لندن زندگی می‌کند و ۵۲ سال دارد. بسیاری اثر فوق را بهترین کتاب خودشناسی برای علاقه‌مندان به فلسفه می‌دانند. آلن دو باتن دراین کتاب تلاش می‌کند به ما یاد دهد تا از دیدگاه‌ها و جنبه‌های گوناگون به ویژگی‌های درونی و خودمان نگاه کنیم تا با این‌کار شناختمان از خودمان افزایش پیدا کند و بتوانیم زندگی آگاهانه‌تری داشته باشیم.
اثر فوق از دو بخش و شش فصل تشکیل شده است، قسمت اول در حقیقت به مقدمه شباهت دارد و نویسنده در آن تاکید می‌کند که خودشناسی در زندگی ما کم‌رنگ است و باید به آن توجه کنیم. بخش دوم کتاب تلاش می‌کند تا به صورت مختصر ۵ روش کلی برای دستیابی به خودشناسی را به ما بیاموز اند، مابقی قسمت دوم این اثر به معرفی ۵ روشی که تعمق در خویشتن، شناخت عاطفی خویش، روراستی با خود، قضاوت خود و شک گرایی عاطفی نام دارند، اختصاص می‌یابد. و امروزه بسیاری از ما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم و باورمان این است که در راه درستی گام برنمی‌داریم. ممکن است از شغل خودمان راضی نباشیم و نتوانیم احساسات خود را آن‌گونه که دوست داریم بروز دهیم. بعضی اوقات دچار نوعی حس ملال و سرخوردگی می‌شویم و ممکن است به افسردگی مبتلا شویم. حس می‌کنیم که استعدادها و توانایی‌هایمان کشف نشده است، برای همین نمی‌توانیم پیشرفت کنیم. صنعتی شدن بیش از پیش جهان، تضعیف باورهای سنتی و قدیمی، رشد مصرف‌گرایی و عواملی از این دست، باعث میشوند تا چنین حس‌هایی به ما دست بدهند. اما راه چاره در کجاست؟ اگر شرایط اجتماعی و ساختارهای اقتصادی تغییر کرده اند پس لازم است تا ما به خوبی به خودمان شناخت پیدا کنیم. هر کدام از ما مهارت‌ های خاص خودمان را داریم که نسبت به آن‌ها شناختی نداریم، علاوه بر این باید نقاط ضعف و احساسات خود را نیز به خوبی بشناسیم تا به خودآگاهی برسیم. شناخت ضعف‌ها و توانایی‌های ما می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس‌مان منجر شود. ضرورت تغییر سبک زندگی سبب شده تا موضوع خودشناسی به موضوعی مهم در سطح جوامع تبدیل شود. در ادامه این یادداشت با کتاب‌هایی آشنا می‌شویم که کارشناسان و منتقدان مختلف بعضی از آن‌ها را به عنوان بهترین کتاب خودشناسی معرفی ‌کرده‌اند.

این اثر توسط محمد هادی حاجی بیگلو و انتشارات کتابسرای نیک به فارسی ترجمه شده است، نسخه صوتی آن را نیز می‌توانید با صدای دادبه دادمهر گوش دهید.

دانلود کتاب

کتاب تغییر مسیر زندگی

خواندن این کتاب به افرادی توصیه می‌شود که از زندگی خود خسته شده‌اند و می‌خواهند آن را در سریع‌ترین زمان ممکن تغییر دهند، تغییری که ممکن است تنها در یک روز رقم بخورد. البته این ادعا مقداری جسورانه به نظر می‌رسد. اما اگر زندگی انسان‌های بزرگ را نگاه کنیم می‌بینیم که برخی توانسته‌اند این کار را به خوبی انجام بدهند و تصمیمی که در یک روز گرفته‌اند مسیر زندگی‌شانت را دستخوش تغییر و تحول کرده است. این کتاب قرار است به ما کمک کند تا خودمان را بهتر بشناسیم و بدانیم که در حقیقت تفاوت زیادی میان ما با آن قهرمانان و افراد برجسته وجود ندارد، آن‌چه که مانع پیشرفتمان می‌شود، ناتوانی در غلبه بر حس‌هایی نظیر ترس است. ترس و برخی دیگر از صفات منفی مانع از این می‌شوند تا بتوانیم به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم. ترس می‌تواند اعتماد به نفس و اراده ما را هدف بگیرد و نگذارد گامی به پیش برداریم.
کتاب تغییر سبک زندگی به ما کمک می‌کند تا به توانایی‌های ذاتی خودمان پی ببریم، راهکارها و تکنیک‌هایی را برای غلبه بر برخی از ضعف‌ها بیاموزیم و بتوانیم به رویاها و آرزوهایی را که دست‌نیافتنی به نظر می‌آیند، برسیم. این اثر تعداد بسیار زیادی از مثال‌های واقعی را دارد که می‌توانند برای درک بهتر مفاهیم کمکمان کنند.

کتاب نیمه تاریک وجود

کتاب نیمه تاریک وجود یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های مربوط به خودشناسی است که توانسته زندگی انسان‌های بسیاری را متحول کند. همه ما ویژگی‌هایی داریم که نمی‌خواهیم با آن‌ها شناخته شویم، گاهی اوقات این ویژگی‌ها را در درون خودمان نیز کتمان می‌کنیم و از آن‌ها می‌ترسیم. این ویژگی‌ها مانند سایه هستند و می‌توانند شامل حسادت، جاه طلبی، فریب کاری یا تنبلی شوند، امیال فوق معمولا با شدت متفاوتی در انسان‌های مختلف بروز پیدا می‌کنند. نویسنده این کتاب، اسم سایه‌های شخصیتی ذکر شده را نیمه تاریک وجود نامیده است.
برای آن‌که بتوانیم زندگی بهتری داشته باشیم باید بتوانیم به یکپارچگی درونی برسیم، این کار نیازمند انجام تمرینات مختلف است. کتاب نیمه تاریک وجود از ده فصل تشکیل شده است. این کتاب تلاش دارد تا مفهوم نیمه تاریک وجود را توضیح ده و به ما بیاموزد تا چگونه با این موجودیت کنار بیاییم و خود واقعی‌مان را بپذیریم. پس از آن یاد می‌گیریم که با استفاده از شیوه‌های آموزشی مناسب برای خودمان امکان تغییر را فراهم کنیم.
کتاب فوق توسط دبی فورد معلم و نویسنده برجسته آمریکایی نوشته شده است. این روانشناس ۶۷ ساله آثار فراوانی را در حوزه خودشناسی نوشته است. کتاب‌های او را می‌توان تلفیقی میان روان‌شناسی مدرن و راهکارهای معنوی دانست.

دانلود کتاب

کتاب هنر و علم خودشناسی

کتاب هنر و علم خودشناسی اثری است که به ما کمک می‌کند تا شخصیت خودمان را کشف کنیم، نقاط قوت و ضعفمان را بشناسیم، به خودآگاهی برسیم و بتوانیم یک زندگی متناسب با خودمان را بسازیم. این کتاب در حوزه روان‌شناسی موفقیت اثر ارزشمند و مهمی به حساب می‌آید زیرا به زبانی ساده تئوری‌های مهم خودشناسی را به ما می‌آموزد. با خواندن این کتاب یاد می‌گیریم که شخصیت انسان چگونه شکل می‌گیرد و چه عواملی بر روی آن اثرگذار هستند. سوال اساسی‌ای که در این‌جا پیش می‌آید این است که چقدر می‌توانیم بر روی خصوصیات و ویژگی‌های خود نقش داشته باشیم و بتوانیم آن‌ها را تغییر یا بهبود دهیم؟ جواب این است که اگر بتوانیم به خوبی خودمان را بشناسیم امکان تغییرمان نیز وجود دارد. این اثر به ما کمک می‌کند تا به شادمانی و رضایت دست پیدا کنیم.
این کتاب توسط پیتر هالینز نوشته شده که زبان و قلم توان‌مندی دارد و تلاش می‌کند حقایق و مفاهیم پیچیده علمی را به ساده‌ترین شکل ممکن بیان کند. اثر فوق در ۹ فصل نوشته شده است و در پایان هر فصل آن خلاصه‌ای نیز قرار دارد تا بتوانید آن را مرور کنید. آرسام هورداد با همکاری نشر نوین ترجمه این کتاب را انجام داده است.

 

دانلود کتاب

کتاب اثر مرکب

کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی یکی از بهترین‌ کتاب‌ها در حوزه توسعه فردی و خودشناسی است که با زبانی ساده به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در زندگی خود به موفقیت دست پیدا کنیم و درآمدمان افزایش پیدا کند. اثر مرکب به طور خلاصه به ما می‌گوید که انتخاب‌های کوچک و به ظاهر پیش پا افتاده بر روی ما اثرات بسیار بزرگ و مهمی می‌گذارند. ما برای دستیابی به موفقیت، تعامل مناسب با دوستان و خانواده و ثروتمند شدن لازم است تا این عادات روزانه خودمان را بشناسیم و برای تغییر دادن آن‌ها به شکلی مستمر و پیوسته تلاش کنیم. خیلی از این عادات پیش پا افتاده را وقتی در بلندمدت نگاه می‌کنید متوجه تاثیرشان می‌شوید. به عنوان مثال شما به صورت روزانه ۴۰ دقیقه در مترو زمان می‌گذرانید. فرض کنید که به جای بازی کردن با تلفن همراه خود، این مدت زمان را به مطالعه یک کتاب اختصاص دهید. با گذشت شش ماه از انجام این کار، احتمالا ده‌ها کتاب را به پایان رسانده‌اید. شما با این کار از لذت‌های زودگذر که همان بازی کردن باشد دست می‌کشید اما در بلندمدت به هدف بسیار ارزشمندی دست خواهید یافت.
دارن هاردی در سال ۱۹۷۱ در ایالات متحده آمریکا متولد شد، او یکی از برجسته‌ترین سخنرانان و مشاوران آمریکایی است که تعلیماتش توانسته زندگی افراد بسیاری را تغییر دهد. علاوه بر این، او یک کارآفرین توان‌مند نیز محسوب می‌شود که درآمدی نجومی دارد.

دانلود کتاب

کتاب خودت را به فنا نده

کتاب خودت را به فنا نده یکی از بهترین آثار برای تجربه زندگی‌ای جذاب و پر از رضایت است. ما معمولا از زندگی خودمان رضایت نداریم و دائما در گفت‌وگوهای درونی‌مان از آن راضی نیستیم. خودمان را به شدیدترین شکل ممکن سرزنش می‌کنیم و حین گفت‌وگوهای درونی، تمامی ضعف‌ها و شکست‌هایمان را مرور می‌کنیم. اما نویسنده این کتاب گری جان بیشاپ قرار است به ما یاد دهد تا با کنار گذاشتن خودخوری و اندکی نگاه خوش‌بینانه به سمت دستیابی به موفقیت حرکت کنیم. نگاه سرزنش‌آمیز ما باعث تحلیل رفتن توان و انرژی‌مان می‌شود. پس اگر به این نگاه غلبه کنیم خیلی از چیزها در زندگی‌مان سامان می‌گیرد.
این کتاب به ما یادآوری می‌کند که برای دستیابی به موفقیت باید برای خودمان زندگی آرام و با ثباتی ایجاد کنیم و این کار جز با غلبه بر افکار وسواس‌گونه، منفی و سرزنش‌آمیز امکان‌پذیر خواهد بود. به عبارت بهتر خود ما بزرگ‌ترین مانع برای دستیابی به موفقیت هستیم نه شرایط، عوامل و حوادث بیرونی.
گری جان بیشاپ یکی از شناخته‌شده‌ترین معلمان انگیزشی در ایالات متحده آمریکا است، این نویسنده و سخنران با آموزه‌های خود توانسته زندگی افراد بسیاری را بهتر از گذشته کند. از اگری جان بیشاپ آثار گوناگونی به زبان فارسی ترجمه شده است.

دانلود کتاب

 کتاب خودت باش دختر

کتاب خودت باش دختر نوشته ریچل هالیس یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۸ است. در این اثر داستان‌های خنده‌دار، عجیب و تلخ فراوانی از زندگی خود نویسنده وجود دارد. ما با خواندن تجربیات ریچل هالیس می‌توانیم به این مسئله پی ببریم که زنان برای پیشرفت در محیط‌های مختلف با چه چالش‌ها و مشکلاتی مواجه هستند. اثر فوق می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و خودباوری زنان شود تا بتوانند توانایی‌ها و استعدادهای خود را برای پیشرفت کردن ظاهر کنند. همان‌گونه که می‌دانیم برخی از عوامل اجتماعی و فرهنگی، مانع از پیشرفت زنان و دستیابی آن‌ها به موقعیت‌های برابر شغلی و اجتماعی می‌شود. این کتاب نیز به ما درباره همین مشکلات می‌گوید.
در اثر فوق مهارت‌ها و تکنیک‌ها وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا بر مشکلات زندگی خود غلبه کنید.

دانلود کتاب

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری