0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با خواص گیاهان دارویی

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با خواص گیاهان دارویی

نویسنده:
س صداقت
درباره آشنایی با خواص گیاهان دارویی
طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، گیاهان دارویی به گیاهانی گفته می شود که تمام یا بخشی از آن، حاوی مواد موثری باشد که به دور ااز طی کردن مراحل ساخت صنعتی، بتواند تاثیرات درمانی مفیدی برای بدن داشته باشد و با تنظیم فعالیت دستگاه های مختلف بدن به درمان بیماری ها کمک کند. گیاهان دارویی به اشکال مختلف مانند گیاه تازه، خشک یا پودر شده، دم شده، جوشانده، شربت، روغن های گیاهی و اسانس‌های فرآوری شده مصرف می‌شود. استفاده از گیاهان به عنوان دارو برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها از روزگاران قدیم مورد توجه متخصصان طب سنتی قرار داشته و تا ابتدای قرن شانزدهم معتبرترین روش برای درمان بیماری ها به شمار می رفته است. ابوعلی سینا از نخستین دانشمندانی بوده که در کتاب قانون به بیش از ۸۰۰ داروی گیاهی و خواص مهم درمانی آنها اشاره کرده است. قانون ابن سینا همراه با کتاب «الحاوی» که توسط رازی نوشته شده است، منابع ارزشمندی در زمینه طب گیاهی محسوب شده و قرن‌ها به عنوان کتاب مرجع مورد استفاده دانشمندان غربی قرار گرفته است. آغاز قرن شانزدهم، همراه با ایده های تازه در علم پزشکی بود. در نتیجه پیدایش این دیدگاه های جدید، کم کم روش‌های سنتی درمان بیماری ها با گیاهان کنار گذاشته شد و البته بسیار زود استفاده از داروهای تازه مشکلات خاص خود را به همراه آورد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۶ مگابایت
تعداد صفحات
244 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۸:۰۰
نویسندهس صداقت
ناشر انتشارات 360 درجه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۴/۰۴
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۶ مگابایت
۲۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 37 مخاطب
5
ستاره
56 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
13 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

بزرگترین ضعف کتابهای فیدیبو سبک نوشتار خسته کننده و یکنواخت و عدم مصور بودن آنهاست. درحالیکه مغز انسان با دریافت تمایز در بینِ صفحات و مشاهده تصاویر در کنار مطالب میتواند مفاهيم نوشتاری را عمیق تر درک کند، تا صفحاتی یکنواخت از کارکترهای تکراری را. متأسفانه من این موضوع را بعد از دو خرید متوجه شدم که یکنواختی صفحات باعث میشه حافظه در ثبت اون صفحات با مشکل مواجه بشه و بی جهت نیست که کتب را با تصاویر و فهرست بندی و صفحه بندی آراسته میکنند. حتی جلد کتاب میتونه یک رابطه عمیق با مفاهیم داخل کتاب گره بزنه.

2

کتاب خیلی خسته کننده و خشک پیش میره و با وجود توصیفات خوب کتاب از شکل گیاه، نیاز هست که عکس گیاهان هم در کنار توضیحاتشون گذاشته بشه با این کار خواننده درک بهتری از شکل و شمایل گیاه پیدا میکنه و بهتره که نحوه استفاده از گیاهان و این که به چه صورتی(مثل روغن، شامپو، ماسک، شمع معطر و ...) استفاده بشن رو هم توضیح بده.

5

این کتاب مفید هست . اما اینکه صفحه به صفحه جلو میره خوب نیست به نظرم

4

کاش اول کتاب یه فهرست داشت هر چند مختصر

2

عکس گیاهان هم لازم بود

5

بسیار جامع و کامل توضیح داده شده

5

خیلی کتاب عالی، مفید و خوبی هست

5

سلام، کتاب خوبی است

5

کتاب خیلی خوبیه

1

نظری ندارم

نمایش 2 نقد دیگر
3.9
(43)
28,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشنایی با خواص گیاهان دارویی
آشنایی با خواص گیاهان دارویی
س صداقت
انتشارات ۳۶۰ درجه
3.9
(43)
28,500
تومان