0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سختی کارهای سخت
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب سختی کارهای سخت

راه انداختن کسب وکاری که هیچ راه ساده ای ندارد
نویسنده:
بن هاروویتز
درباره سختی کارهای سخت

درباره کتاب سختی کارهای سخت

کتاب سختی کارهای سخت با عنوان انگلیسی The hard thing about hard things نوشته‌ی بن هاروویتز Ben Horowitz است. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار است. هاروویتز نویسنده‌ی این کتاب که خود مدیر عامل و بنیان‌گذار شرکت‌های مطرحی در حوزه فناوری در سیلیکون ولی بوده است، تجربیاتش را در راه‌اندازی یک کسب‌وکار برای مخاطبان مطرح می‌کند. او در این کتاب توضیح می‌دهد که در شرایط و مخمصه‌های مختلف از چه استراتژی‌ها و راهکارهایی استفاده کرده است. اگر جزو افرادی هستید که کتاب‌های مدیریتی تا امروز برای کسب و کار شما سودی نداشته و یا راه اندازی کسب و کار جدید برایتان به کابوس تبدیل شده است، کتاب حاضر به هیچ یک از کتاب‌های کلیشه‌ای بازار شباهتی ندارد. شما می‌توانید با بهره‌گیری از اصول و روش‌ها و فراز و نشیب‌هایی که هاروویتز خود به عنوان یک مدیر و کارآفرین تجربه کرده است، فرمولی برای بهبود کار خود پیدا کنید و دنیای تجارت را از پشت عینک جدیدی نگاه کنید.

کتاب سختی کارهای سخت را انتشارات آریانا قلم با ترجمه‌ی سعید قدوسی‌نژاد منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

نگاهی بر فصل‌های کتاب سختی کارهای سخت

از کمونیست تا سرمایه‌گذار خطرپذیر

جان سالم به در خواهم برد

 این بار با احساس

وقتی چیزها به هم می‌ریزد

مخمصه

درباره مخمصه

مدیرعامل‌ها باید همان چیزی را بگویند که هست

روش درست برکناری کارکنان

 برای برکناری مدیران اجرایی ارشد آماده شوید

تنزل رتبه یک دوست وفادار

دروغ‌هایی که بازنده‌ها می‌گویند

گلوله‌های سربی

برای هیچ‌کس مهم نیست

مواظب افراد، محصولات و منفعت باش به همین ترتیب

جای خوبی برای کار کردن

 چرا کسب وکارهای نوپا به نیروهایشان آموزش بدهند؟

آیا استخدام از شرکت دوستتان اشکالی دارد؟

چرا آوردن مدیران اجرایی شرکت‌های بزرگ به شرکت‌های کوچک سخت است

استخدام مدیران اجرایی

سوءبرداشت کارکنان از منظور مدیران

بدهی مدیریتی

 تضمین کیفیت مدیریت

جریان کسب و کار درجریان

نوع درست بلندپروازی

عناوین و ارتقاها

وقتی آدم‌های باهوش کارکنان بدی هستند

سالخورده‌ها

جلسات یک به یک

برنامه‌نویسی برای فرهنگ شرکت

 پرده‌برداری از راز بزرگ کردن شرکت

خطای پیش‌بینی مقیاس

رهبری کردن، حتی وقتی نمی‌دانی کجا داری می‌روی؟

 دشوارترین مهارت مدیرعاملی

 مرز باریک بین ترس و شجاعت

 یک‌ها و دوها

 از رهبر پیروی کنید

 مديرعامل دوران صلح، مدیرعامل دوران جنگ

ساختن مدیرعامل از خود

 نحوه ارزیابی مدیران عامل

 قانون اول کارآفرینی: هیچ قانونی وجود ندارد

 تکنیک مدیریتی جمعه عجیب و غریب

 عالی ماندن آیا باید شرکتتان را بفروشيد؟

پایان آغاز

در بخشی از کتاب سختی کارهای سخت می‌خوانیم


به عنوان مدیرعامل می‌دانید که اگر تیم تراز اولی نداشته باشید، نمی‌توانید شرکتی تراز اول داشته باشید، اما چطور می‌شود فهمید که مدیر ارشدی تراز اول هست یا نه؟ از این گذشته، اگر وقتی استخدامش گردید تراز اول بود، چه تضمینی هست که در همین سطح باقی بماند؟ اگر افت کرد آیا دوباره به تراز اول خواهد رسید؟

این‌ها سوالات پیچیده‌ای هستند و فرایند جست وجو آن‌ها را پیچیده‌تر هم می‌کند. همه مدیرعامل‌ها عزمشان را برای استخدام بهترین شخص دنیا جزم می‌کنند و سپس به صورت تهاجمی شروع به نیرو گرفتن می‌کنند تا آن شخص را به شرکتشان بیاورند. اگر قبول کند مديرعامل لاجرم فکر می‌کند خیلی شانس آورده است. اگر به ازای هر باری که در عمرم شنیده‌ام مدیرعاملی ادعا می‌کند «بهترین معاون این صنعت» را استخدام کرده است یک خال‌کوبی روی بدنم حک می‌کردم، حالا دیگر بدنم جای خالی نداشت

پس با این سوگیری شدید شروع می‌کنیم که هر کسی که استخدام کردیم باید تراز اول باشد حتی قبل از اینکه یک روز برایمان کار کند. از قضا مدیران ارشدی که کار را از تراز اول شروع می‌کنند، معمولا در طول زمان تحلیل می‌روند. اگر هوادار ورزش باشید می‌دانید که ورزشکاران تراز اول مدت زیادی در تراز اول باقی نمی‌مانند. یک روز ترل أونز هستید و روز بعد می‌شوید ترل أونز. با اینکه سرعت گذران دوران کاری مدیران اجرایی از نصف سرعت گذران دوران کاری ورزشکاران هم کمتر است، اما شرکت‌ها، بازارها و فناوری‌ها هزار بار سریع‌تر از بازی فوتبال تغییر می‌کنند. در نتیجه مدیر اجرایی‌ای که در کسب و کار نوپای صدنفره امسال عملکردی تماشایی داشته است، ممکن است در نسخه سال بعد شرکت که در آن چهارصد نفر کار می‌کنند و ۱۰۰ میلیون دلار درآمد دارد، از پا بیفتد.

 به عنوان اولین نکته، باید دانست صرف اینکه کسی در مصاحبه‌اش خوب باشد و نظر معرف‌هایش هم نسبت به او عالی باشد، به معنی این نیست که عملکرد فوق‌العاده‌ای در شرکت شما خواهد داشت. در این دنیا دو نوع فرهنگ وجود دارد: فرهنگ‌هایی که در آن مهم کاری است که می‌کنید و فرهنگ‌هایی که تنها چیز مهم، کیستی شما است. شما یا می‌توانید مورد اول باشید و یا می‌توانید به دردنخور باشید.

باید سطح استاندارد افرادتان را بالا نگه دارید، اما این استاندارد چیست؟ این موضوع را در بخش «سالخورده‌ها» بحث کردم. علاوه بر آن مطلب، این‌ها را هم در ذهن داشته باشید. وقتی استخدامش کردید همه چیز را نمی‌دانستید. عوض کردن و ارتقا دادن سطح استانداردها متناسب با افزایش دانش‌تان از الزامات و شرایط رقابتی صنعت، با اینکه ممکن است حس خوبی ایجاد نکند اما کاملا معقول است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب سختی کارهای سخت بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی کسب و کار می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۵ مگابایت
تعداد صفحات
384 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۴۸:۰۰
نویسندهبن هاروویتز
مترجم سعید قدوسی نژاد
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The hard thing about hard things
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۲/۲۴
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
138,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۵ مگابایت
۳۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
15 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

هر فردی که به شکلی با کسب‌و‌کار سروکار داره خواندن این کتاب دید خیلی خوبه بهش میده. از افرادی که قصد راه‌اندازی کسب‌و‌کار دارند یا همین الان کسب‌وکار خودشون را دارند تا افرادی که سمت‌ خاصی در شرکتی دارند (مدیر عامل, مدیر ارشد، کارشناسان و ...)

5

خب، من سومین بار است که این کتاب رو می خونم، و هربار می خونم فکر می کنم این کتاب رو برای شرکت من نوشتن. مطالب کاربردی، درجه یک، قابل فهم، قابل استفاده وقابل بومی سازی در هر شرکت، سازمان یا کسب و کاری هست. مهم نیست عمر سازمان چقدر باشه. حتما این کتاب رو با دقت بخونید.

4

بعد از خواندن نسخه چاپی می توان گفت کتاب خوبی است از تجربیات یک موسس و مدیر عاملی که در قالب یک کتاب و فصل های مشخص برای نشان دادن مسیر سخت کارآفرینی جمع آوری شده است.

5

فوق العاده است

4.2
(20)
94,000
٪40
56,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
سختی کارهای سخت
سختی کارهای سخت
بن هاروویتز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سختی کارهای سخت
٪40
سختی کارهای سخت
راه انداختن کسب وکاری که هیچ راه ساده ای ندارد
انتشارات آریانا قلم
4.2
(20)
94,000
٪40
56,400
تومان