0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
همۀ حقیقت
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب همۀ حقیقت

ناشر:
نشر خوب
درباره همۀ حقیقت

آزمون گپ مایندر در سال ۲۰۱۷ انجام شد. این آزمون شامل سیزده سوال سه گزینه‌ای بود. در سال 2017، گپ مایندر با همکاری دو شرکت Novuse  و MORI Ipsos آزمون را در چهارده کشور و دربین دوازده هزار نفر برگزار کرد. این آزمون به صورت آنلاین روی نمونه‌ای از افراد بزرگسال انجام شد. آزمون در کشورهای استرالیا، بلژیک، کانادا، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، ژاپن، نروژ، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، انگلستان و آمریکا برگزار شد. این آموزن نتایج بسیار جالب و شگفت‌انگیزی را به همراه داشت. اما کشور شما در چه وضعیتی قرار دارد؟

نقد و بررسی کتاب همه‌ی حقیقت

کتاب همه حقیقت: ده دلیل که ما در مورد جهان اشتباه می‌کنیم و چرا اوضاع بهتر از آن است که شما فکر می‌کنیدFactfulness: Ten Reasons We're Wrong About the World and Why Things Are Better Than You Think توسط هانس روسلینگ نوشته شده‌است. این کتاب در سال 2018 منتشر شد. ژانر این کتاب غیرداستانی است. کتاب همه حقیقت با کمک پسر هانس، اولا و عروسش آنا نوشته شده‌است. این کتاب منظور خود را در یازده فصل غریزه شکاف، غریزه منفی‌تگری، غریزه خط صاف، غریزه ترس، غریزه تخمین، غریزه تعمیم، غریزه سرنوشت، غریزه نگاه تک بُعدی، غریزه سرزنش، غریزه اضطرار و حقیقت محوری در عمل بیان می‌کند.

در این کتاب روسلینگ بیان می‌کند که تصور انسان‌ها از دنیا اشتباه است. به تصور همه انسان‌ها دنیا جایی خطرناک، آلوده، غم‌انگیز و ناچیز است. اما در واقع دنیا هیچ کدام از آن‌ها نیست. این تفکر در اثر اطلاعات غلطی که به انسان‌ها داده شده، به وجود آمده است. برای مثال وقتی سوالات ساده‌ای مانند چرا جمعیت در حال افزایش است؟ چه تعداد دختر و پسر به مدرسه می‌روند؟ چه تعداد در فقر زندگی می‌کنند؟ به طور سیستماتیک برای این سوالات پاسخ‌های اشتباهی می‌گیریم. هانس روسلینگ پرفسور بهداشت بین المللی است. او در این کتاب توضیح می‌دهد که چرا این پاسخ‌ها اشتباه هستند. به همین دلیل روسلینگ توصیه می‌کند که در مورد جهان به تفکیک چهار سطح بر اساس محدوده در آمد تفکر کنید. به علاوه وی ده غریزه را بیان می‌کند که مانع از پیشرفت در جهان می‌شوند. او مفهوم تقسیم جهان را براساس «کشورهای توسعه یافته» و «کشورهای توسعه نیافته» رد می‌کند. او این نگاه را منسوخ می‌داند. وی نشان می‌دهد که امروزه بیشتر کشورها «توسعه یافته» هستند. روسلینگ برای توضیح این مسئله مدل چهار دسته‌ای را بر اساس درآمد هر نفر ارائه می‌دهد.

سطح 1: کمتر از 2 دلار در روز

سطح 2: 2 تا 8 دلار در روز

سطح 3: 8 تا 32 دلار در روز

سطح 4: 32 دلار + روزانه

او می‌گوید که اکثریت کشورهای جهان در سطح 2 و یا سطح 3 هستند. تعداد معدودی از کشورها در سطح 1 و سطح 4 قرار دارند. این کتاب همچنین تاکید می‌کند که بسیاری از مردم فکر می‌کنند شرایط جهان در حال بدتر شدن است، در حالی که اینطور نیست. روسلینگ و خانواده‌اش ادعا می‌کنند که رسانه‌ها به طور سیستماتیک داده‌ها و نمودارها را تغییر می‌دهند. آن‌ها داستان‌هایی را انتخاب می‌کنند تا مردم فکر کنند که حال جهان رو به وخامت است. با این حال، کریستین برگرن Christain Berggren  استاد سوئدی تبار رشته مدیرت صنعتی این ادعاها را زیر سوال برده و رد می‌کند. او عقیده دارد که تفکر خود روسلینگ تعصبی نسبت به مثبت اندیشی است. برگرن انتقاد خود را نیز نسبت به نویسندگان بیان کرده‌است. او می‌گوید نویسندگان اهمیت بحران مهاجرت، تاثیرات زیست محیطی و رشد بی‌رویه جمعیت را کم جلوه می‌دهند. سرانجام این کتاب بیان می‌کند که جهان با تمام نقص‌ها، وضعیت بهتری از آنچع ما تصور می‌کنیم دارد. اما وقتی به جای پذیرفتن جهان بینی مبتنی بر واقعیت، همیشه نگران باشیم، توانایی تمرکز بر زندگی و زیبایی‌های جهان را از دست می‌دهیم. بیل گیتس این کتاب را به عنوان یکی از 5 کتاب پیشنهادی خودش در سال 2018 معرفی کرد. به علاوه این کتاب را به عنوان یکی از کتاب‌های درسی برای دانشجویان پیشنهاد داد.

ترجمه کتاب «همه‌ی حقیقت» به زبان فارسی

کتاب همه حقیقت توسط مترجم خوب کشورمان امیرحسین فتوحی به زبان فارسی ترجمه شده‌است. این کتاب در سال 1398 توسط انتشارات نشر خوب به چاپ رسیده و منتشر شد. از دیگر آثار منتشر شده توسط این مترجم می‌توان به بکارگیری پلیمرها در بهبود ویژگی‌های ژئوتکنیکی ماسه اشاره کرد. شما می‌توانید کتاب الکترونیکی همه‌ی حقیقت به قلم هانس روسلینگ، ترجمه امیرحسین فتوحی و انتشارات نشر خوب را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسنده کتاب «همه حقیقت»، هانس روسلینگ

هانس روسلینگ Hans Roling زاده 28 ژوئیه سال 1948 است. وی در شهر اوپسالا در کشور سوئد چشم به جهان گشود. او فارغ التحصیل رشته پزشکی و آمار در دانشگاه اوپسالا و رشته بهداشت عمومی از دانشگاه سنت جان در هند است. هنگامی که او 20 ساله بود، مشخص شد که مشکل اساسی کبد دارد. در سال 1989 روسلینگ به هپاتیت نوع C مبتلا شد. با گذشت سال‌ها بیماری کبد و هپاتیت وی پیشرفت کرد. بیماری کبد وی تا حدی پیشرفت کرد که مدت‌ها در ژاپن تحت درمان بود. وی در سال 1976 پزشک رسمی شد. به علاوه او چند سال به عنوان افسر پزشک در ارتش خدمت می‌کرد. کشف نوعی از بیماری فلجی به نام کانزو و تحقیقات در مورد آن باعث دریافت مدرک دکترای وی از دانشگاه اوپسلا شد. روسلینگ در زمینه بهداشت جهانی فعالیت‌های بسیاری انجام داده است. تحقیقات وی در زمینه‌های مختلف پزشکی و بهداشتی کمک شایانی به مردم سراسر دنیا کرده است. وی سال‌ها مشاور سلامت سازمان بهداشت جهانی WHO و سازمان یونیسف بود. وی در طول عمر خود جوایز بسیاری از جمله جایزه گانون Gannon برای پیگیری پیشرفت بشریت در سال 2010، جایزه بشر دوستانه هاروارد در سال 2012، دکتری افتخاری دانشگاه اوپسالا در سال 2014، مدال حامی سلطنتی از انجمن جغرافیایی سلطنتی لندن در سال 2014 و جایزه جمعیت سازمان ملل در سال 2017 را بدست آورد. به علاوه در سال 2012 جزء 100 فرد با نفوذ جهان برگزیده شد. سرانجام یک‌ سال پس از تشخیص سرطان لوزالمعده، هانس روسلینگ در سال 2017، در سن 68 سالگی و در سوئد درگذشت. آماردئو سارما، مهندس ارشد برق و مخابرات در مورد روسلینگ می‌گوید:« روسلینگ قادر است داده‌ها را زنده کند. او به ما نشان می‌دهد چگونه بسیاری از عقایدمان اشتباه هستند.»

بخشی از کتاب «همه‌ی حقیقت»

چندی پیش من به هتل پنج ستاره بالمورال در شهر ادینبورگ دعوت شده بودم تا برای جمعی از مدیران سرمایه گذاری و ثروتمندترین مشتریان آن‌ها سخنرانی کنم. همان طور که تجهیزاتم را در سالن رقص باشکوهی بر پا می‌کردم که سقف بلندی داشت. کمی احساس حقارت کردم و از خودم پرسیدم که چرا اين موسسة مالی ثروتمند باید از مشتریانش درخواست کند به صحبت‌های یک استاد سوئدی دربارة بهداشت همگانی گوش کنند. من چند هفتة قبل دربارة این مسئله توجیه شده بودم. اما برای این که مطمئن شوم. قبل از آمدن روی سن برای آخرین تمرین؛ از مسئول کنفرانس مجدد علت این مسئله را سوال کردم. اویک توضیح سرراست را بیان کرد. او به سختی تلاش کرده بود مشتریانش بفهمند که سودآورترین سرمایه گذاری‌ها دیگر در قصرها یا خیابان‌های سنگفرش قرون وسطایی و باشکوه پایتخت‌های اروپایی نیست. بلکه در بازارهای نوظهور آسیا و آفریقا باید به دنبال آن گشت. او گفت:«اکثر مشتریان ما نمی‌توانند ببینند یا بپذیرند که در اکثر کشورهای آفریقایی پیشرفت‌های مداوم رخ داده است. آن‌ها در ذهن خود فکر می‌کنند که آفریقا قاره‌ای است که هیچ گاه پیشرفت نخواهد کرد. من از شما و نمودارهای متحرکتان می‌خواهم تا نگرش ساکن و بی‌حرکت آن‌ها نسبت به جهان را تغییر دهید.»

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۵۶ مگابایت
تعداد صفحات
376 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۳۲:۰۰
نویسندههانس روسلینگ
مترجمامیرحسین فتوحی
ناشرنشر خوب
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Factfulness : ten reasons we're wrong about the world --and why : things are better than you think ,
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۲/۰۲
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
58,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۵۶ مگابایت
۳۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
3.5
(4)
26,000
٪50
13,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
همۀ حقیقت
٪50
همۀ حقیقت
هانس روسلینگ
نشر خوب
3.5
(4)
26,000
٪50
13,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر