0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فیلسوفان بدکردار
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار

درباره فیلسوفان بدکردار

در هشدارنامه‌ی ابتدای کتاب آمده است: « نویسندگان بدین‌وسیله به خوانندگان این کتاب اطمینان می‌دهند که با حداکثر توان و با حداکثر دقت و بی‌رحمی با همه فیلسوفان معرفی‌شده دراین اثر مواجه شده‌اند و مطالبی که برای نوشتن این کتاب به کار برده‌اند را به‌صورت کاملا گزیتشی انتخاب کرده‌اند، و فیلسوفانی که در این اثر معرفی نشده‌اند به هیچ عنوان به این معنا نیست که آنها را می‌توان آدم‌های خوبی دانست.

علاوه بر این ما در برابر وسوسه تمایزگذاری میان کردار بد. حماقت و بی‌عرضگی اجتماعی مقاومت کرده‌ايم. چنین تمایزگذاری‌هایی تنها زمانی به درد می‌خورند که بخواهیم ارزیابی اخلاقی از رفتار آنها داشته باشیم. حال آنکه در این اثر ما می‌خواهیم حماقت‌های خردمندان را آشکار کنیم و بدین‌وسیله خاطره آنها را در برابر تقدیس‌های نابجا حفظ کنیم.البته می‌دانیم که انسجام و ثبات یک ویژگی مهم زندگی خوب و احلاقی است.بنابراین لازم است که هم خدمات علمی و هم زندگی شخصی این فیلسوفان به‌خوبی معرفی شوند تا معلوم شود یک فیلسوف برخلاف آنچه فضل و عدالت نامیده می‌شده رفتار می کرده است.»

‌درباره‌ی کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار اثر مل تامپسون و نایجل راجرز

کتاب فیلسوفان بدکردار نوشته‎ی مل تامپسون و نایجل راجرز برای نخستین بار در سال 2004 منتشر شد. این کتاب یکی از پرطرفدارترین کتاب‌های حوزه‌ی فلسفه و شناخت فیلسوفان بزرگ است. نویسندگان این کتاب درواقع به دنبال چرایی فلسفه‌ی هر کدام از این فیلسوفان بزرگ هستند. برای مثال چرا افلاطون در کتاب جمهوری خود این‌قدر بر عدالت تأکید کرده است؟ چه چیزی باعث شده نیچه این‌طور بی‌محابا به فلسفه حمله کند؟ چرا هستی‌گرایی سارتر آن‌قدر در پاریس پس از جنگ طرفدار پیدا کرد؟ چرا فوکو در انتهای زندگی خود به کلبیون یونان باستان علاقه پیدا کرد؟ در مقدمه‌ی کتاب آمده سات: « این کتاب بر اساس زندگی هشت فیلسوف اروپایی نوشته شده، اما بدان معنا نیست که آنچه در این کتاب به آن هشدار داده شده مربوط به فیلسوفان غیراروپایی نمی‌شود. این کتاب از جهت نگاه جامع وکاملی که به فلسفه به عنوان مجموعه جامع و درخوری که به فیلسوف و فلسفه‌پردازی می‌ردازد، اثری شایسته به شمار می‌رود. «فیلسوفان بدکردار» با کنکاشی در زندگی خصوصی و اجتماعی این هشت فیلسوف برجسته نشان می‌دهد که آنچه فیلسوفان به عنوان چهارچوب‌های ذهنی و نظری اراده می‌کنند تا حدود زیادی واکنش به پیچیدگی‌های روانی و شخصیتی آن‌هاست. به همین جهت استدلال نایجل راجرز و مل تامپسون این است که نگاه ذات‌گریانه به فلسفه و جدا کردن اثر از پدیدآورنده کاری گمراه‌کننده است.»

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار

کتاب فیلسوفان بد کردار در سه بخش اصلی و نه فصل نوشته شده است.

بخش اول: نیچه و نازیسم

فصل اول: ژان ژاک روسو: فیلسوف به‌مثابه قربانی

فصل دوم: آرتور شوپنهاور: بودایست نامحبوب

فصل سوم: فردریش نیچه: ابرانسان بیمار

فصل چهارم: برتراند راسل: ریاضیات رفتار انسانی

فصل پنجم: لودویگ ویتگنشتاین: خشم و ریاضت‌کشی

فصل ششم: مارتین هایدگر: ساحر، شکارچی، دهاتی و نازی

بخش دوم: عقده‌‌ی هلوئیز

فصل هفتم: ژان پل سارتر: استبداد روشنفکری، جذابیت و بددینی

بخش سوم: فیلسوفان بدکردار

فصل هشتم: میشل فوکو :جنون، سکس و تنبیه

فصل نهم: دمیتریوس فیلسوفت- شاه آتن

‌درباره‌ی مل تامپسون و نایجل راجرز نویسنده‌ی کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار

مل تامپسون نویسنده، فیلسوف و استاد دانشگاه بریتانیایی است. لو در سال 1979 مدرک دکتری فلسفه‌ی خود را گرفت و از آن زکان تاکنون به تدریس در حوزه‌ی فلسفه و نوشتن کتاب‌های فلسفه به زبان ساده مشغول است.

نایجل راجرز نویسنده و منتقد ادبی بریتانیایی است که در سال 1952 در ناتینگهام انگلستان متولد شد. او دانش آموحته‌ی رشته‌ی فلسفه از دانشگاه کمبریج است و تاکنون کتاب‌های زیادی درباره‌ی اخلاق، تاریخ هنر، و جامعه‌شناسی نوشته است.

ترجمه‌ی کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار به فارسی

انتشارات نوین کتاب گویا کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار را با ترجمه‌ی احسان شاه قاسمی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. احسان شاه قاسمی نویسنده، مترجم و استاد دانشگاه تهران است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی ماشین‌های کشاورزی از دانشگاه شیراز گرفته است و برای کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌ی علوم ارتباطات اجتماعی را انتخاب کرد و اکنون در دانشگاه تهران همین رشته را تدریس می‌کند. از جمله کتاب‌های ترجمه شده توسط او می‌توان به بازی پایانی جهانی شدن و فیلسوفان بد کردار اشاره کرد.

چرا باید کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار را خواند؟

کتاب فیلسوفان بد کردار مناسب کسانی است که علاقه‌ی زیادی به فیلسوفان مشهور مانند ارسطی و سارتر دارند. این افراد با مطالعه‌ی این کتاب متوجه می2شوند که بت سازی از هیچ فردی درست نیست و فیلسوفان هم مانند انسان‌های عادی درگیر زندگی روزمره می‌شوند. 

  • خوانش کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار را حافط کاظم زاده بر عهده داشته است.
  • کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.
  • کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار مناسب برای گروه سنی ج است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 80 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 4 روز بخوانید.
  • کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار می‌شنویم

ژان ژاک روسو می‌نویسد: «خداوند همه‌چیز را کامل آفرید اما انسان در آنها دست برد و آنها را ویران کرد».

«انسان آزاد آفریده شد اما امروز در همه‌جای دنیا در زنجیر است». ژان ژاک روسو با این فراخوان به انقلاب-

سیاسی، فرهنگی و اجتماعی - تبدیل به قدیس حامی انقلاب فرانسه و انقلاب‌های رمانتیک شد. نفوذ روسو از زمان مرگش تا امروز گسترده بوده است. ژاکوبن‌های تندرویی مثل روبسپیر او را به دلیل نقد و طرد کردن جامعه‌ی فاسد و مفهوم اراده عمومی که خود را به روشی پیچیده در گردهمایی‌های بزرگ می‌نمایاند، می‌ستودند. روسو برای کسانی که از دیکتاتوری‌های تندروی چپ یا راست خوششان می‌آید، یک قهرمان مسلم است؛ برای بقیه، چه لیبرال باشند چه محافظه کاریا شک گرا، روسو یک ملعون است. مهم‌تر از آن اصرار او به سلامت انسانیت پیش از فاسد شدن به‌وسیله تمدن است که البته این اظهارات کمتر نقد شده است. این حرف او اثر بسیار مهمی به خصوص بر روی نگرش‌های آموزشی و بزرگ کردن کودکان و باورها در مورد مسئولیت فردی داشته است. امروزه، هر معلمی که به‌جای تلاش برای منتقل کردن دانش و افکار موجود به کودکان؛ آن‌ها را آزاد می‌گذارد تا هر چه می‌خواهند بکنند و خودشان را ابراز کنند، در حال تجربه اثرات افکار روسو است. به همین ترتیب، هر مجرمی که به‌جای اينکه مسئولیت جرم خود را پپذیرد، می‌گوید تنها قربانی جامعه بوده، ناخودآگاه حرف‌های روسو را تکرار می‌کند که می‌گفت هر فرد به دلیل عشق به خود بالذاته معصوم است و فقط محیط بد باعث می‌شود که او به سمت اعمال بد برود.

اما مردی به نام روسو، انقلابی دوستدارطبیعت که تمدن قرن هجدهم و قرون پیش از آن را نفی می‌کند و برای بازگشت به طبیعت دلتنگی می‌کند، زندگی‌ای داشت که تناسب چندانی با زندگی قهرمانانه و معصومانه طبیعی نداشت. برای دانستن ایت واقعیت در زندگی او لازم نیست که خیلی از زندگی‌اش را وارسی کنیم چرا که او در کتاب اعترافات خود همه‌ی اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار داده است.

 

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار اثر مل تامپسون و نایجل راجرز بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
586.۹۴ مگابایت
مدت زمان
۱۰:۲۸:۵۵
نویسندهمل تامپسون
نویسنده دومنایجل راجرز
مترجم احسان شاه قاسمی
راوی حافظ کاظم زاده
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۳/۲۹
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۸۶.۹۴ مگابایت
۱۰:۲۸:۵۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
22 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب بسیار خوبی است. جمله ای دارد با این مضمون که می گوید یک شخص می تواند بدکردار و بی اخلاق باشد اما همچنان فیلسوف باشد یا هنرمند باشد. با خواندن این کتاب انسان متوجه می شود که چه کسانی برای بشر چه نسخه هایی پیچیده اند و این نسخه ها چه بر سر خودشان و دیگران آورده. کدام دارو بوده و کدام زهر.

1

کتابی صرفا برای فروش، مگر فلاسفه معلم اخلاق اند یا داعی پیامبری دارند که چون آن ها ایرادات اخلاقی داشتند (که در این کتاب به ویژه در باب نیچه صرفا از ابزار و جملات تخریب کننده بدون ارائه مدرک سخن میگوید) فلسفه ی آن ها هم نقد شود؟! درست به مانند نقد دانشمندی از روی زندگی آن و پارامتر های اخلاقی، به جای بحث و جدل در حیطه ی علم و منطق.

4

سلام لطف می کنید کتاب"من" اثری دیگر از مل تامپسون رو هم بذارید، سپاس

5

عالی

3.9
(9)
50,000
٪30
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فیلسوفان بدکردار
٪30
فیلسوفان بدکردار
مل تامپسون
نوین کتاب
3.9
(9)
50,000
٪30
35,000
تومان