0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هوش تجاری
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هوش تجاری

نویسنده:
دیو مارکوم
ناشر:
سبکتو
درباره هوش تجاری

تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از پنجاه درصد از تصمیم‌گیری‌ها در کسب و کارها شکست می‌خورند. شصت درصد از کل مشاغل هم قبل از ششمین سال فعالیت خود شکست می‌خورند و هشتاد و دو درصد از آن‌ها قبل از دهمین سالگرد کاری خود از بین می‌روند. از هر ده محصول جدید هشت تای آن با شکست مواجه‌اند. در مقابل، تحقیقات نشان داده که نود و یک درصد از رهبران و مدیران تجاری به تصمیم‌گیری‌های خود اطمینان کامل دارند. در نتیجه می‌بینیم که اعتماد به نفس در تصمیم‌گیری بالا و موفقیت رو به زوال رفته است. در حالی که ما به یک جامعه‌ی مبتکر و کارآفرین نیاز داریم.

هوش تجاری کتابی است که به رهبران و مدیران فردا می‌آموزد چطور در کسب‌وکار خود عملکردی موفق داشته باشند.

هوش تجاری، کتابی برای موفقیت در کسب و کار

کتاب هوش تجاری اولین بار در سال 2000 منتشر شد. دیو مارکوم، استیو اسمیت و ماهان خالسا سه نویسنده‌ی این کتاب هستند که خوانندگان خود را با  مفهوم هوش تجاری و قوانینی که برای تسریع کار و احیای کسب‌و کارها لازم است آشنا می‌کنند.

نویسندگان در این میکروکتاب توضیح می‌دهند که هوش تجاری زمانی که با هوش هیجانی و بصیرت همراه شود نتایج مثبت آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. در واقع هوش تجاری همان توانایی افراد در به اجرا در آوردن کارهاست. استفاده از زمان و منابع، تصمیم‌گیری درست، بررسی عملکرد و نتایج، بررسی راه‌حل ها و اولویت‌بندی در کسب‌و کار از نکات مهم این کتاب است.

درباره کتاب صوتی هوش تجاری

میکروکتاب‌ها چکیده‌ی کتاب‌های مهم‌اند که به شکل کوتاه و مختصر به افراد کمک می‌کنند تا در زمان کم‌تر از مطالب اصلی یک کتاب استفاده کنند.  میکرو کتاب صوتی هوش تجاری با صدای «محمدعرفان آقاعابدی» در سایت فیدیبو قابل خرید و دانلود است.

میکروکتاب هوش تجاری با هدف آموزش استفاده از هوش تجاری برای رسیدن به موفقیت در زندگی و کسب و کار نوشته شده است. کتاب هوش تجاری در 8 فصل که در هر فصل یک قانون طلایی برای موفقیت در کسب‌و کار ارائه شده به خوانندگان کمک می‌کند تا هدفمند‌تر در کار خود متمرکز شوند.

قانون 1: خودخواهی را از خود دور کنید و تصمیم لازم را بگیرید.

نویسندگان کتاب در فصل اول توضیح می‌دهند که برای موفقیت در تجارت و مدیریت افراد باید در جهت کشف و پرورش استعدادهای خود کوشش کنند نه این‌که با خودخواهی و غرور رویکردهایشان را به کارمندان و همکاران خود تحمیل کنند. در قانون اول هوش تجاری این نکته اهمیت دارد که برای مقابله با خودخواهی در محیط کار باید با فروتنی پذیرفت که هیچ انسانی نمی‌تواند ادعا کند همه‌چیز را می‌داند، بلکه فرد باید روی کار خود تمرکز کند و همواره به پیشرفت فکر کند. برای از بین بردن خصلت خودخواهی و ایجاد فروتنی در یک کسب‌و کار افراد باید: با ارائه و دریافت منظم بازخوردها یک‌دیگر را از حقیقت همه‌چیز آگاه کنند. اما این بازخوردها باید با زبانی خوش در محیطی کاملا بی‌طرف گفته شود تا بر اشخاص تاثیرگذار باشد. نویسندگان توضیح می‌دهند که استفاده از تکنیک‌هایی مثل مقایسه، توضیح کامل عقاید و نظرات در چارچوبی واقعی موثر است.

قانون2: ایجاد حس کنجکاوی در خصوص موضوع

کنجکاوی منظم و پیوسته برای ایجاد و ساخت راه‌حل‌هایی که پاسخگوی نیازها باشد به افراد کمک می‌کند تا با انگیزه و شور و اشتیاق به نتایج موفقیت‌آمیز برسند. نویسندگان در این بخش بیان می‌کنند که منشا کنجکاوی، قوه‌ی تخیل است که انسان را در مسیر خلاقیت و ایده‎های جدید قرار می‌دهد. در نهایت میزان عملکرد فرد بالاتر می‌رود.

قانون3: روی موضوعات اساسی کسب‌وکار تمرکز کنید، نه راه‌حل‌ها

در فصل سوم مولفان تاکید دارند که برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه و کامل نباید تنها بر راه‌حل‌ها تمرکز کرد. چرا که راه حل‌ها تنها زمانی ارزش دارند که باعث تغییر یا نتیجه‌ی بهتر در کسب‌و کار شود. نویسندگان توصیه می‌کنند که اگر راه‌حل‌ها اثربخش نیستند یک مرحله به عقب بازگردید و ایده‌ها را بررسی کنید.

قانون4 : جمع‌آوری مدارک و شواهد

یکی از نکات مهم کتاب این است که برای آن‌چه در حال‌ برنامه‌ریزی آن‎ هستید مدارک و شواهد داشته باشید که نشان دهد مسیری که در آن حرکت می‌کنید مسیر درست، هدفمند و منطقی است.

قانون5: محاسبه تاثیر به منظور اطمینان حاصل کردن از ارزش

آینده‌ی کسب‌و کار در گرو ارزیابی، تجزیه و تحلیل‌های پیش فرض در سوددهی و درآمد است. نویسندگان در این بخش توضیح می‌دهند که چطور می‌توان با پاسخ به 5 سوال کلیدی نتیجه‌ی کار را محاسبه کرد.

قانون6: کشف هر اثر گسترده یا کوچکی که راه‌حل خواهد داشت

ارزیابی شرایط، دیدگاه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها بر حسب اولویت‌ها و این‌که هر تصمیمی چه عواقبی بر رونق کسب‌و کار خواهد داشت، موضوعی است که در این بخش به آن تاکید شده است.

قانون7: بفهمید چرا قبلا هیچ‌کس تلاشی برای اینجام این کار نکرده است

در این مرحله از فرآیند هوش تجاری توجه به دانستن این موضوع مهم است که اگر شما پیشنهادی برای ارائه دارید قبل از هرچیز از خودتان بپرسید آیا پیش از این پیشنهادی مشابه مورد آزمایش قرار گرفته یا این‌بار چه چیزی متفاوت است.

قانون8: مطمئن شوید که به دنبال علائم هستید، نه علائم

زمانی که مشکلی در کسب‌و کار به وجود می‌آید در مرحله‌ی اول علت آن را تجزیه و تحلیل کنید.

در پایان نویسندگان دو توصیه‌ی کلیدی برای بهبود فرآیند هوش تجاری به خوانندگان ارائه می‌دهند.

درباره سه نویسنده‌‌ی موفق کتاب هوش تجاری

دیو مارکوم، استاد دانشگاه، مدیر ارشد اجرایی و مدیر فروش با بیش از 18 سال سابقه‌ی درخشان است. او در تغییر و تحول بنیادی بسیاری از کسب‌و کارها سمت اجرایی داشته است. یکی از مهارت‌هایی که دیو مارکوم در آن درخشیده توانایی او در فروش محصولات پیچیده و سخت است، به همین دلیل او به شرکت‌های بزرگ جهانی مثل مایکروسافت، اچ-پی، فورچون 500 و آکسانتور در زمینه‌ی فروش محصولات مشاوره می‌دهد. دیو مارکوم علاوه بر مشاوره نویسنده‌ی موفقی در حوزه‌ی کسب و کار است که جوایز زیادی برای مقالات و کتاب‌های خود دریافت کرده است.  

 ماهان خالسا نائب رئیس و مشاور گروه توسعه فروش در شرکت بزرگ «فرانکلین کوی FranklinCovey » است. خالسا از متخصصان و مشاورانی است که در زمینه‌ی توسعه‌ی تجاری فعالیت می‌کند. از شرکت‌های بزرگی که خالسا با ان‌ها همکاری داشته است «آرتور اندرسن»، «مایکروسافت» و «والت دیزنی» هستند.

خالسا فارغ التحصیل رشته‌ی اقتصاد است و مدرک MBA خود را ازدانشگاه هاروارد کسب کرده است.

استیو اسمیت دارای دو مدرک مدیریت و روانشناسی است. او همچنین مدیر منابع انسانی شرکت فورچون500، کارآفرین و توسعه‌دهنده برنامه آموزش مدیریت است. استیو اسمیت هم مانند نویسندگان دیگر این کتاب به تعدادی از شرکت‌های مطرح مشاوره می‌دهد.

در بخشی از کتاب صوتی هوش تجاری می‌شنویم

برای غلبه بر این مشکلات، تعریفی واضح و روشن لازم است. به خصوص، معنی و مفهوم کلمه "راه حل" باید به تفصیل شرح داده شود. بهترین راه برای انجام این کار، زمانی است که راه حلی برای یک مشکل تجاری پیشنهاد شود:

دیگر به راه حل فکر نکنید و به جای این کار فهرستی از مسائل کلیدی کسب و کار که فکر می کنید، در نهایت راه حل به آنها اشاره کرده است، بسازید. کمی عمیق تر فکر کنید. این فهرست واقعا کامل است؟ یا مسائل دیگری وجود دارند که باید به این فهرست ضمیمه شوند؟ فهرست را اولویت بندی کنید. و دقت کنید که آیا راه حل ارائه شده، مسائل را به ترتیب اهمیت آنها مطرح می کند؟ اگر اینطور نیست، چه راه حل بهتری می توان برای بحث و گفتگو ارائه داد. معیار و میزان موفقیت را بررسی کنید. مشخص کنید که معیار افرد دیگر برای راه حل ایده آل چیست و آنها موفقیت را چگونه ارزیابی می کنند و آیا این راه حل به خوبی اجرا شده است یا خیر. برای مثال، همکارتان ممکن است بگوید: «من فکر می کنم باید قبل از رقبایمان، یک وب سایت تجارت الکترونیک خوب، بسازیم.» شما، به جای اینکه بلافاصله به ارزیابی راه حل پیشنهادی بپردازید، باید بگویید: «چنین پیشنهادهایی می تواند واقعا ایده خوبی باشند. اما قبل از اینکه بخواهم به مشخصات یک وب سایت فکر کنم، باید این موضوع برایم شفاف شود که ما با ایجاد یک وب سایت جدید با چه مسائل کلیدی در کسب و کارمان روبرو می شویم؟ و در واقع ما از اجرای این ایده می خواهیم به چه چیزی برسیم و چه چیزی را موفقیت تعریف می کنیم؟»

با این حال، در حقیقت، بسیاری از راه حل پیشنهاد شده، به ترتیب از بالا به پایین دستور اجرا شدن می گیرند و شما با چالش اجرای یک راه حل بد مواجه خواهید شد. در آن شرایط، تنها کاری که شما میتوانید انجام دهید این است که برای موفقیت هر راه حل، با شفاف کردن معیارهای اندازه گیری موفقیت آن و شواهد و مدارکی که در گذشته از آن استفاده می شده است، فرصتی ایجاد کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
89.۳۸ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۰۱:۲۰
نویسندهدیو مارکوم
مترجمگروه مترجمان
راویمحمدعرفان آقاعابدی
ناشرسبکتو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۰۹
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۹.۳۸ مگابایت
۰۱:۰۱:۲۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

صدای گوینده به شدت آزار دهنده است و باعث عدم تمرکز بس که آهسته و با ملایمت کتاب رو می خونه این همه کتاب صوتی گوش دادم ولی این یکی رو فقط به همین دلیل نتونستم حتی ۲۰ درصدش رو گوش بدم کار عذاب آوریه بخوام این همه فصل رو با این صدای آهسته و لاک پشتی گوش بدم با هیجان میای گوش بدی تا یه چیزی یاد بگیری ولی با این صدا خوابت میگیره و اعصابت خورد میشه کاش صوتی این کتابو نمی خریدم این گوینده به درد کتاب های این چنینی نمی خوره به درد رمان و کتاب داستان میخوره

4

کتاب خوبی است حتما بخوانید.

3.8
(5)
9,800
٪50
4,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هوش تجاری
٪50
هوش تجاری
دیو مارکوم
سبکتو
3.8
(5)
9,800
٪50
4,900
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر