0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مگه تو مملکت شما خر نیس؟
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس؟

نویسنده:
عزیز نسین
درباره مگه تو مملکت شما خر نیس؟

ادبیات در طول تاریخ همواره رسالت‌های مهمی داشته است. شاعران نو نویسندگان در طول زمان از قلمشان برای انعکاس درهای جامعه استفاده کرده‌اند و بعضی از آثارشان نیز سندی تاریخی از دورانی است که در آن زیسته‌اند. یکی از سبک‌های ادبی که همواره برای بیان انتقادات تندوتیز به‌کاررفته است طنز است. طنزپردازان از عبید زاکانی تا چارلی چاپلین و دیگران حرف‌های زیادی را با آثار طنز زده‌اند. عزیز نسین نویسنده‌ی ترک‌زبان مشهورترین طنزپرداز تاریخ ترکیه است که هیچ‌چیز و هیچ‌کس از تیغ تیز انتقاداتش در امان نبود. او نویسنده‌ی کتاب‌های مشهوری چون «چاخان» و «پخمه» است که به بیش از سی زبان مختلف برگردانده شده‌اند. او برای آثار کم‌نظیرش برنده‌ی چندین نخل طلا شده است. مگه تو مملکت شما خر نیس؟ اثر دیگری از این نویسنده است که اگر خواندش را آغاز کنید، زمین گذاشتنش آسان نخواهد بود.

‌درباره‌ی کتاب مگه تو مملکت شما خر نیس؟ اثر عزیز نسین

کتاب مگه تو مملکت شما خر نیس مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه طنز است که عزیز نسین در طی سالیان مختلف نوشته است. ارسلان فصیحی این داستان‌ها را از میان آثار عزیز نسین انتخاب کرده و به فارسی برگردانده است. طنز گزنده‌ی این داستان‌ها کتاب مگه تو مملکت شما خر نیس را به یک اثر انتقادی برجسته تبدیل کرده است. انتشارات ققنوس این کتاب را در قالب یک کتاب 116 صفحه‌ای در بازار کتاب ایران منتشر کرده است. این کتاب مانند دیگر آثار عزیز نسین با استقبال خوبی از سوی مخاطبان ایرانی مواجه شد.

داستان‌های کتاب مگه تو مملکت شما خر نیس؟

مگه تو مملکت شما خر نیس، 17 داستان دارد. عناوین این داستان‌ها به شرح زیر است:

هی کمتر شدیم

آفرین

اسم شب

کلاه دامادی

مستر فیش می‌آید

کسی معمر کله‌کدو رو می‌شناسه

اونطورها هم نیست

فرستاده امضا

دمش گرم

مگه تو مملکت شما خر نیس

اعتراف

مأموریم و معذور

آسمون به ریسمون نباف

نسرین خانم وسواسی

چپ‌پایی یا راست‌پا؟

مانیل، میلان

هیچ چی نمونده

‌درباره‌ی عزیز نسین نویسنده‌ی کتاب مگه تو مملکت شما خر نیس؟

مهمت نصرت نویسنده و طنزپرداز ترک سال 1915 در جزیره‌ای اطراف استانبول به دنیا آمد. او خانواده‌ای فقیر داشت که به‌سختی روزگار می‌گذراندند. او در سیزده‌سالگی همراه خانواده‌اش به استانبول رفت و برای سال‌ها در این شهر زندگی کرد. او در دورانی از زندگی‌اش وارد مدرسه نظام شد و به‌عنوان افسر خدمت کرد. او درنهایت از شغلش استعفا کرد و با توجه به قریحه‌ی نویسندگی که از کودکی در او وجود داشت، این شغل را برای خود برگزید.

نویسندگی برای او آغاز دردسرهای جیبی بود. او زبان بسیار تندی داشت و همین باعث شده بود از تیغ سانسور در امان نباشد. او همچنین برای فرار از دست نیروهای امنیتی با اسامی مستعار متعدد فعالیت می‌کرد. گفته می‌شود بیش از دویست نام مستعار برای این نویسنده ثبت‌شده است.

عزیز نسین در طول زندگی‌اش مشاغل زیادی از دست‌فروشی تا حسابداری و عکاسی را تجربه کرده است. هرچند فروش آثار او بسیار خوب بود اما ازآنجایی‌که در زمان‌های زیادی آثارش ممنوع بودند وضع مالی چندان پایداری نداشت. عزیز نسین سال 1972 بنیاد نسین را برای حمایت از کودکان محروم از آموزش راه‌اندازی کرد و تلاش‌های زیادی در این مسیر انجام داد.

از عزیز نسین آثار زیادی برجا مانده است که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «حیوان را دست‌کم نگیر»، «اینم شد زندگی»، «فلان فلان شده‌ها»، «دیوانه‌ای بالای بام» و «محمود و نگار» را نام برد.

عزیز نسین سال 1995 در ازمیر بر اثر سکته‌ی قلبی درگذشت.

ترجمه‌ی کتاب مگه تو مملکت شما خر نیس؟ به فارسی

آثار عزیز نسین از همان سال‌های اولی که او به نوشتن پرداخت در ایران ترجمه و منتشر می‌شد. «ثمین باغچه بان» که دوستی نزدیکی با عزیز نسین داشت، بیشتر آثار او را به فارسی برگردانده است. آثار او برای مدتی منتشر نمی‌شد تا اینکه در طی سال‌های اخیر بسیاری از آثار او تجدید چاپ شدند.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس؟ را با ترجمه‌ی ارسلان فصیحی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب مگه تو مملکت شما خر نیس؟ را خواند؟

مگه تو مملکت شما خر نیست چیزی بیش از یک کتاب طنز ساده است. عزیز نسین در داستا‌ن‌های این کتاب نیز مانند بسیاری از آثارش به قلب اجتماع حمله کرده و بسیاری از رفتارها را در سیستم اداری تا سایر ارکان اجتماعی به چالش کشیده است. عزیز نسین در قالب داستان‌هایی از جنس مردم رفتارهای ناپسندی چون دزدی از کار، معطل کردن دیگران، بروکراسی ملال‌آور و بسیاری از مطالب دیگر را نقد کرده است، رفتارهایی که در جامعه‌ی ما هم اندک نیست و بسیاری از ما بدون توجه به صدمه‌ای که به خودمان و جامعه می‌زنیم آن‌ها را انجام می‌دهیم. شنیدن کتاب مگه تو مملکت شما خر نیس، علاوه بر ایجاد لحظاتی خوشایند و خنده‌دار باعث می‌شود شنونده به فکر فرو برود. شاید شنیدن این کتاب بتواند باعث شود توجه بیشتری به یک سری رفتارها که به نظر عادی شده‌اند نشان دهیم و درنهایت یک چنین اثر طنزی شاید بتواند در بیداری وجدان عمومی مؤثر باشد.

کتاب مگه تو مملکت شما خر نیس؟ در دسته‌ی کتاب‌های داستان طنز قرار دارد.

کتاب مگه تو مملکت شما خر نیس؟ مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس؟ را آرمان سلطان‌زاده به عهده داشته است.

کتاب مگه تو مملکت شما خر نیس؟ جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان طنز است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی داستان طنز زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب مگه تو مملکت شما خر نیس؟ اثر عزیز نسین بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان طنز می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
309.۲۶ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۳۷:۲۳
نویسندهعزیز نسین
مترجمارسلان فصیحی
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۹
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۰۹.۲۶ مگابایت
۰۵:۳۷:۲۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 34 مخاطب
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
8 ٪
21 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

موضوع داستانها جدید بود و در قالب طنز بیان شده بود تا به داستان ها جذابیت بدهد. کار راوی بسیار هنرمندانه بود. اصلن متناسب با سلیقه من نبود. به نظرم فقط برای اشنایی با سبک این نویسنده تونست مفید باشه.

5

یکی از بهترین نویسنده های صاحب سبک مخصوصا در حوزه طنز اجتماعی . حتما کارهای این نویسنده بزرگ رو دنبال و بیوگرافیش رو ببینید.

3

با این که طنزه ولی تلخه. اخر داستان ها حرص ادم یا اشکش در میاد. این سبک رو نمی پسندم. به نظرم اگه قراره طنز باشه باید بخندونه.

5

اینکه یک کتاب بتونه آدم رو بخندونه ...‌خیلی هنر و این کتاب هم از آن دسته است نوشته های عزیز نسین همیشه جذابن طنز اجتماعی جالبی داره ارزش گوش دادن رو داره

1

تنهایی با من اخویی شده .تازگیا تو شهر قصه فکری زد به سرم .ال قصه با دیدن کتاب دیگه نیستین .اه تنهایی کجایی یاد بخیر ؟

5

کتاب هایی که اکثرا از این نویسنده در فیدیبو وجود دارد کتاب های بسیار خوبی در حوزه طنز هستش.

4

خیلی لذت بردم هم طنز هم صوتی وهم جذاب نه خیلی سیاسی یاسطح بالاونه مبتذل و خواننده هم کاملا مسلط

3

داستان سوم «اسم شب» هست که به اشتباه «اسب شب» نوشته شده

5

مثل سریال های ترکیه فقط تلخی ناامیدی ... فقط صدای آقای سلطان زاده قشنگ بود

5

کتاب طنز های تلخ زیبایی داره و راوی خیلی عالی فضای داستان رو به تداعی میکنه??

نمایش 11 نقد دیگر
3.8
(34)
77,000
٪30
53,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مگه تو مملکت شما خر نیس؟
مگه تو مملکت شما خر نیس؟
عزیز نسین

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مگه تو مملکت شما خر نیس؟
٪30
مگه تو مملکت شما خر نیس؟
عزیز نسین
آوانامه
3.8
(34)
77,000
٪30
53,900
تومان