0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مردی به نام اوه
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مردی به نام اوه

نویسنده:
فردریک بکمن
درباره مردی به نام اوه

اینکه همیشه میگویند آدم ها را قضاوت نکن حرف درستی است. قضاوت زودهنگام باعث جدایی و دوری آدم‌ها از هم می‌شود. به‌عنوان مثال اگر شما همسایه یک پیرمرد غرغرو و بداخلاق باشید نباید چنین تصوری داشته باشید که او همیشه این طور است. بلکه دوستی و صمیمیت با اوست که باعث شناخت بیشتر از یکدیگر می‌شود. اوه در کتاب صوتی مردی به نام اوه هم چنین شخصیتی دارد. مردی به ظاهر خشک و جدی اما مهربان و دلنشین.

خلاصه داستان مردی به نام اوه

«مردی به نام اوه داستان روزگار پیرمردی است کم‌حرف، سخت‌کوش و بسیار سنتی که اعتقاد دارد همه‌چیز باید سرجای خودش باشد و فقط احمق‌ها به کامپیوتر اعتماد می‌کنند. او سال‌ها با قوانین سفت و سختش و همسرش که عاشقانه دوستش داشته زیسته و حالا انگار به آخر خط رسیده. تا اینکه یک روز صبح ماشین یک زن باردار ایرانی و شوهر خنگش که قرار است همسایه او شوند کوبیده می‌شود به صندوق پستی‌اش و این آغاز ماجرا است... رمان بکمن روایتی است از برخورد دو جهان، برخوردی که به طنزی مداوم و تاثیرگذار می‌انجامد و باعث می‌شود مفهوم کهن‌سالی و نوگرایی به شکلی دیگر برای مخاطب روایت شد. مردی به نام اوه رمانی است زنده و جاندار که بعید است بتوان از خواندنش صرف‌نظر کرد. یک سرخوشی مدام... به جهان اوه خوش آمدید.»

درباه کتاب صوتی مردی به نام اوه

رمان «مردی به نام اوه» رمانی است که در سال 2012 منتشر شد و سر و صدای زیادی هم کرد. این کتاب اگرچه اولین کتاب نویسنده سوئدی بود اما با فروش بالای خود و ترجمه به 25 زبان دنیا نام بکمن را در سال 2013 به عنوان «موفق‌ترین» نویسنده‌ی سوئدی مطرح کرد. بکمن در این کتاب داستان پیرمردی به نام اوه را روایت می‌کند. مردی که در ظاهر بداخلاق و عبوس است و ما در جریان داستان متوجه می‌شویم که این اخلاق اوه به خاطر شرایط زندگی و تنهایی اوست؛ اما همه داستان بدخلقی‌های این پیرمرد نیست بلکه مهربانی و خوش قلبی او هم در ادامه برای ما به شکل خلاقانه ای به تصویر کشیده می‌شود.

یکی از نکات قابل تامل درباره این رمان این است که نویسنده آن را شخصیت محور خلق کرده و در عین حال این موضوع که اغراق های به جا در مورد مردی که زندگی طبق عادت خود را نمی‌خواهد به‌هیچ‌وجه تغییر دهد مخاطب را کنجکاو به خواندن ادامه داستان می‌کند.

پایان‌بندی این داستان هم بسیار منحصربه‌فرد است و این خود جزو دلایلی است که چرا که پایان بندی درست و غیر قابل پیش بینی یک داستان یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت یک کتاب به حساب می‌آید.

فیلم مردی به نام اوه

با شهرتی که کتاب مردی به نام اوه پیدا کرد این گمان می‌رفت که فیلمی از روی ان ساخته شود. این اتفاق افتاد و در سال 2016 هانس هولم نویسنده و کارگردان موفق سوئدی فیلم مردی به نام اوه را  با هوشیاری هر چه تمام تر  به تصویر کشید. این فیلم به قدری موفق بود که تا مراسم اسکار رفت و به عنوان یکی از فیلم های پرفروش و جذاب سال از نگاه مخاطبان معرفی شد.

ترجمه کتاب مردی به نام اوه

کتاب مردی به نام اوه اولین بار با ترجمه فرناز  تیمورازف به ایرانیان معرفی شد. بعد از آن این اثر بکمن در ایران با چندین ترجمه موجود شد. کتاب حاضر با ترجمه حسین تهرانی است که از سوی انتشارات چشمه منتشرشده است و انتشارات آوانامه با صدای آرمان سلطان زاده آن را در قالب کتاب صوتی منتشر کرده تا علاقه‌مندان به کتاب‌های صوتی بتوانند از شنیدن این قصه زیبا لذت ببرند.

درباره فردریک بکمن

کارل فردریک بکمن از نویسندگان جوان و خوش اقبالی است که توانست با کتاب مردی به نام اوه راه صد ساله را یک شب طی کند. این رمان محبوب نام بکمن را سر زبان‌ها انداخت و دست او را برای نوشتن رمان‌های بعدی‌اش گرم کرد.

بکمن در سال 1981 در استکهلم سوئد متولد شد، او هم مانند بسیاری از نویسندگان مطرح جهانی از کودکی به خواندن و نوشتن علاقه داشت. او سال‌ها در وبلاگ نویسی و بعدها در روزنامه‌ها و نشریات مختلف به عنوان نویسنده فعالیت داشت. بکمن قبل از نوشتن مردی به نام اوه تنها یک وبلاگ نویس پرطرفدار بود. اما طرفدارانش او را به نوشتن داستان و انتشار آن تشویق کردند. کتاب مردی به نام اوه اولین بار به زبان آلمانی ترجمه شد و  تا امروز به 30 زبان ترجمه شده است.

بکمن بعد از معروفیتی که برای کتاب «مردی به نام اوه» پیدا کرد تقریبا هر دو سال یک‌بار با انتشار یک کتاب جدید طرفداران خود را خوشحال کرد. او در کتاب‌های بعدی خود نیز همین روش را با خلاقیت ادامه داد و داستان‌های دلنشینی خلق کرد.

«مادربرگ سلام رساند و گفت متاسف است»، «بریت‌ماری اینجا بود»، «شهر خرس» از دیگر آثار معروف او هستند.

از جمله آثار بکمن که در ایران هم ترجمه و منتشر شده‌اند می‌توان به کتاب‌های «معامله زندگی با زنی خاکستری‌پوش»، «مادربرگ سلام رساند و گفت متاسف است»، «و هر روز راه صبح راه خانه دورتر می‌شود»، «ما در برابر شما»، «و من دوستت دارم» و «معامله زندگی» هستند که نسخه pdf آن‌ها برای خرید و دانلود در سایت فیدبیو قرار گرفته‌اند.

از بکمن کتاب صوتی «تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره دنیا بداند»، «کتاب صوتی مردی به نام اوه»، «مادربزرگ سلام رساند و گفت متأسف است»، «و من دوستت دارم» و «و هر روز صبح راه خانه دورتر و دورتر می‌شود» برای خرید و دانلود در فیدیبو قرار دارد.

در بخشی از کتاب صوتی مردی به نام اوه می‌شنویم

اُوِه ۵۹ سال سن دارد. ماشینش ساب است. مردی است که از هر کس خوشش نیاید، او را با انگشت اشاره نشان می‌دهد؛ انگار آن آدم دزد است و انگشت اشاره‌ی او چراغ‌قوه‌ی مامور پلیس. او حالا جلوِ پیشخان مغازه‌ای ایستاده که طرف دارانِ ماشین‌های ژاپنی از آن جا کابل‌های سفید می‌خرند. اُوِه مدتی طولانی به فروشنده نگاه می‌کند. بعد یک کارتن سفید سایز متوسط را جلوِ بینی او تکان می‌دهد. 
می‌پرسد « ببینم، این آیپده دیگه، نه؟ » 
فروشنده، مرد جوانی با شاخصِ توده‌ی بدنی تک‌رقمی، نگاه بدبینانه‌ای به او می‌اندازد. آشکارا مشغول مبارزه با خودش است تا خونسردی‌اش را از دست ندهد و جعبه را از دست مرد نگیرد. 
« بله درسته. این یک آیپده. ولی ممنون می شم اگه اون رو در هوا نچرخونید... » 
اُوِه طوری به جعبه نگاه می‌کند انگار نمی‌شود به آن اعتماد کرد. انگار این کارتن یک وسپاسوارِ ورزشی پوش باشد که او را « دوست من » خطاب کرده و دارد سعی می‌کند به او یک ساعت دیواری بیندازد. 
« آهان! اون وقت این یک جور کامپیوتره؟ » 
فروشنده سرش را به علامت تایید تکان می‌دهد. ولی بعد عکس العملش را تصحیح می‌کند و این بار سرش را به علامت منفی تکان می‌دهد. 
« بله... یعنی، خُب، این یک آیپده. بعضی‌ها به اون تبلت می گن، بعضی ها هم سرف پد، بستگی به آدمش داره... » 
اُوِه طوری به فروشنده نگاه می‌کند، انگار او از آخر به اول حرف زده است. 
« آهان! » 
فروشنده سرش را با تردید تکان می‌دهد. 
« بله... » 
اُوِه دوباره کارتن را تکان می‌دهد. 
« حالا چیز خوبیه؟ » 
فروشنده سرش را می‌خاراند. 
« بله؛ یعنی ــ منظورتون به طور دقیق چیه؟ » 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
701.۱۲ مگابایت
مدت زمان
۱۲:۴۳:۱۴
نویسندهفردریک بکمن
مترجمحسین تهرانی
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۱۵
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۰۱.۱۲ مگابایت
۱۲:۴۳:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 594 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (11)
اجرای روان 🎙️ (9)
5
ستاره
73 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
9 ٪
385 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یک اثر فوق‌العاده زیبا، شنیدنش رو قطعا به تمامی دوستانم توصیه خواهم کرد، راوی جناب سلطان زاده بی نظیر هستند واقعا لذت بردم از شنیدن این اثر درجه یک، چه ترکیب منحصر به فردی بود، داستان عالی و روان با توصیفات بی نظیر که در جای جای داستان حس بی نظیری را به شنونده میداد طوریکه انگار خود شما در گوشه ای از اتاق اوه نشسته اید و دارید به مانند یک تئاتر زیبا داستان رو دنبال میکنید، البته به کمک راوی درجه یک و حرفه ای که با تسلط کامل با تغییر هر شخصیت داستان صدای آن شخصیت را هم به بهترین نحو ممکن تغییر می‌داد، ای کاش که این داستان همینطور ادامه داشت و هرگز تموم نمیشد، امتیاز من به این اثر: داستان : ۱۰ از ۱۰ راوی : ۱۰ از ۱۰ مجموع امتیاز من به این اثر هنری : ۱۰ از ۱۰

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
سرگرم‌کننده 🧩

کتاب قشنگی بود از ابتداش شک بر انگیزه که میتونه گیرا باشه یا نه. به مرور داستان زیباتر میشه و از ناامیدی به سمت امید پیش میره. درون مایه طنزی که تو کلام کاراکترها هست رمان رو جذاب تر کرده. چیزی که توی داستان به نظرم جالبه اینه که درست انجام دادن کارها که برای نقش اول یک قانونه باعث میشه خصوصیت های اخلاقی مثل اجتماعی نبودن، رک بودن، خسیس بودن، کمی خشنونت در رفتار و ... درنهایت به چشم نیاد و همه از اوه به عنوان فردی بسیار مورد احترام و عزیز یاد کنن. آدمی که خیلی ها دلتنگش میشن. فردی که کمک کردن رو یک وظیفه اجتماعی و قانون زندگی خودش میدونه درحالی که بسیار اون رو لطف درنظر میگیرن. در آخر روایت آقای سلطان زاده فوق العاده بود

5

بسیاز زیبا، شنیدنی، جذاب و آموزنده بود. فضای داستان رو میشد کاملا حس کرد و خودت رو همونجا دید. شخصیت‌ها همه واقعی و قابل درک بودن. تفاوت تفکر نسل‌ها رو به خوبی نشون داده بود. و ایجاد تغییرات و مقاومت نسل قدیم رو خیلی جالب و واقعی گفته بود. و اینکه تغییر در هر زمان و سنی امکان پذیر هست اگر دلیل خوبی براش داشته باشیم. یادم نمیاد تا حالا چند بار شنیدمش. برام خیلی جذاب بود. گوینده هم بسیار عالی کتاب رو روایت کرده. ازش ممنونم. نحوه ی بیانش بی عیب و نقص و بسیار زیبا هست یکی از بهترین کتاب‌هایی بوده که تا حالا خوندم یا گوش دادم. پیشنهاد میکنم که تهیه کنید و بشنوید. اونم نه یک بار. بلکه چند باررررر??

5

خوانش کتاب و موسیقی عالی بود از نظر من. کتاب به گونه ای هست که اول اصلا نمیونستم با شخصیت اوه ارتباط برقرار کنم و همش میگفتم چقدر انسان عجیبیه اما در آخر همون قدرشخصیتش عجیب و سرد باقی میمونه اما کاملا میتونی با اوه ارتباط برقرار می‌کنی و آخر کتب میبینی این همون آدم عجیب و دلخراش اول کتاب اما تو شدیداً عاشقش شدی و عمیقا برای او احترام قائلی و تمام کارهاشو درک می‌کنی. از نظر من مهمترین نکته کتاب اینه که آدمها رو باید همون‌جوری که هستن دوست داشت و اون ایده نخ نمای (آدمهای خوب و دوست‌داشتنی )رو که تو همه داستان ها هست رو پاک می‌کنه.

5

خیلی کتاب خوبیه من دو روزه تمومش کردم، به حدی جذاب بود که اصلا متوجه نشدم کی به فصل اخر رسید. روند زندگی و روزمرگی های اوه و اتفاقاتی که پیرامونش به وقوع می پیوست ،چالش های مردی که با مدرنیته ارتباط برقرار نمیکنه و توصیفاتی که از ابعاد مختلف زندگی ماشینی امروزی میشه کاملا جذاب و به جا هست و خواننده رو با داستان همراه و همگام میکنه. شخصیت اوه بسیار دوست داشتنی و جالب به نظرم رسید و البته کتاب نکات و مضامین بسیاری رو گوشزد میکنه مثل صداقت،درستکاری و... این کتاب رو به همه پیشنهاد میکنم ?

5

عاللللللی بود، من قبل از این چند کتاب صوتی گوش دادم که هیچ کدوم به نظرم جذاب نبودند، ولی این همه رو جبران کرد، نگارش عالی، توصیفات و بیان رخدادها به اندازه و گویا ، شخصیت پردازی کم نظیر و صدالبته بیان و خوانش عالی آرمان سلطان زاده، همه چیز سر جای خودش بود همون جور که باید باشه 👌👌👌👌👌

5

《مردم همیشه درباره اُوِه می‌گفتند که او ترش‌رو است؛ ولی اصلا این‌طور نبود، او فقط نیشش همیشه باز نبود.》 داستانی دوست‌داشتنی و روان که با اجرایِ فوق‌العاده سلطان زاده و انتخاب موسیقی مناسب، تاثیر این داستان بسیار عمیق‌تر شد. فقط یک نکته به نظر من اگر بلندیِ صدایِ موسیقی و خوانِش کمی هماهنگ‌تر بود، بهتر بود. عموماً صدای موسیقی انتهای فصل‌ها خیلی بلند بود و تفاوت آن با بلندی صدای آقای سلطان زاد بسیار زیاد بود.? (مخصوصاً وقتی با هنذفری گوش داده می‌شود)

5

کیفیت صدای فوق العاده خوب ، موسیقی عالی ، کلام رسا ، همه چیز سر جای خودشه

4

اگر حوصله یک کتاب فلسفی یا سنگین ندارین اما نمیخواین کتاب دم دستی زرد هم مطالعه کنین، فکر کردن به مطالعه این کتاب کار عاقلانه‌ایه. شیوه‌های روایت داستان کاملا شبیه رمانهای دم دستیه و اصلا سخت فهمیده نمبشه(البته با توصیف های فوق العاده! ) و چیزی که از اون سطح رمانهای نازل متمایزش می‌کنه و ارتقاش میده فکر پشت کتابه که واقعا زیباست. اگر هم حتی مدتیه که کتاب نخوندین این کتاب باز هم پیشنهاد خوبیه. من هم از کتاب و هم از گویندگی بی‌نظیرش لذت بردم.

5

خیلی کتابو دوست داشتم. فصل های اول به نظرم کسل کننده میومد ولی کم کم جذابیتش بیشتر و بیشتر میشد. اولش شخصیت اوه و تلخ بودنش یه کم رو مخه ولی بعد عاشق شخصیتش شدم. عاشق این همه شرافت و قلب بزرگ و مهربونش. مردی که در عین ظاهر خشک و انعطاف ناپذیرش پر از احساس و انسان دوستیه. راوی هم که مثل همیشه عالیه. به نظرم حس و حال صوتی این کتاب خیلی بیشتر از متنیش باشه

نمایش 375 نقد دیگر
4.4
(594)
حال‌خوب‌کن ✨ (11)
108,000
٪30
75,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
مردی به نام اوه
مردی به نام اوه
فردریک بکمن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مردی به نام اوه
٪30
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
آوانامه
4.4
(594)
حال‌خوب‌کن ✨ (11)
108,000
٪30
75,600
تومان