0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه حافظه برتر داشته باشیم

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم

نویسنده:
روبرت توکه
درباره چگونه حافظه برتر داشته باشیم

داشتن حافظه خوب تا حد زیادی به ما کمک می‌کند تا در موقعیت‌های مختلف زندگی موفق عمل کنیم. در واقع حافظه انسان می‌تواند در تمام ابعاد و جنبه‌های زندگی او تاثیرگذار عمل کند؛ اما اینکه چطور و از چه روش‌هایی حافظه خود را بهبود ببخشیم یا شناخت مواردی که باعث کم شدن قدرت حافظه می‌شوند نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد.

دکتر روبرت توکه در کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم روش‌هایی جامع و اطلاعاتی کامل و مفید برای داشتن ذهنی قدرتمند و حافظه‌ای موثر و مطمئن را به زبان ساده بیان می‌کند.

درباره کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم

کتاب «چگونه حافظه برتر داشته باشیم» نوشته پروفسور «روبرت توکه» است که با ارائه راهکارها و روش‌هایی عملی به افراد کمک می‌کند تا حافظه قوی و برتری در خود به وجود بیاورند. نکته‌ی مهم درباره‌ی کتاب حاضر این است که روبرت توکه سعی کرده در این کتاب جنبه فیزیولوژیکی عملکرد و تربیت حافظه را بررسی کند. او همچنین موضوع مهم تاثیر مواد معدنی و ویتامین‌ها بر عملکرد حافظه را مطرح می‌کند. در این کتاب توکه توضیح می‌دهد که بعضی از مواد غذایی که دارای فسفر، منیزیم و کلسیم و بعضی ویتامین‌ها هستند چه تاثیری بر حافظه دارد.

 در واقع همه‌ی افراد در جامعه برای کارایی و موفقیت در زندگی نیاز به یک حافظه هوشمند فعال و زنده دارند. توکه در ابتدای کتاب به تعریف حافظه و عملکرد آن می‌پردازد. او توضیح می‌دهد که انسان بدون قدرت ضبط و حفظ دانسته‌ها و به یادآوردن آن در زمان مناسب هیچ‌گونه سودی نخواهد شد. این کتاب در 13 بخش اصلی تدوین ‌شده که بخش‌هایی از آن مفاهیم روانشناسانه و بخش‌هایی هم جنبه‌های فیزیولوژیک حافظه را بررسی می‌کند که در کنار هم بهبود حافظه را تضمین می‌کند.

 توکه در این کتاب می‌گوید که چطور می‌توان حافظه و تمرکز را از طریق تمرینات روانشناسی تقویت کرد. او راهکارهایی را ارائه می‌دهد که در آن‌ها می‌توان ضمیر ناخودآگاه را در خدمت حافظه به کار گرفت. تمرین‌های سرگرم‌کننده، چند روش حفظ کردن و آموزش تقویت حافظه کودکان نیز در کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم نیز ارائه شده است.

توصیه‌هایی که توکه در این کتاب ارائه کرده است نه تنها برای بازیابی حافظه که برای قوی شدن و پرورش استعداد حافظه موثر واقع خواهد شد.

توکه می‌گوید: «این کتاب را به تمام افرادی که در زندگی روزمره از حافظه خود شکایت دارند پیشنهاد می‌کنم. ولی من آن را خصوصا به تعداد بیشماری از محصلین که برای موفقیت درآزمونها باید دارای حافظه‌ای قوی، انعطاف‌پذیر و سریع باشند و همچنین والدینی که می‌توانند با استفاده از رهنمودهای این کتاب سهم بیشتری در موفقیت فرزندان خود داشته باشند هدیه می‌کنم»

نسخه چاپی کتاب چگونه حافظه برتر داشته باشیم را انتشارات ققنوس با ترجمه‌ی ساعد زمان در 296 صفحه منتشر کرده است. کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم در 8 ساعت و 16 دقیقه با خوانش اکرم پریمون از سوی آوانامه دانش‌گستر منتشر شده است.

نگاهی به بخش‌های کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم

پیشگفتار

فصل اول: حافظه چیست؟

فصل دوم: بیماری‌های حافظه

فصل سوم: حافظه‌ای قدرتمند

فصل چهارم: بهداشت حافظه این است

فصل پنجم: ویتامین‌هایی برای تقویت کارهای فکری و حافظه

فصل ششم: درمان پزشکی یاد زدودگیها

فصل هفتم: داروها و مخدرهای مغزی و خطرات آن‌ها

فصل هشتم: تمرینات تنفسی و یونیزاسیون منفی هوا

فصل نهم: اصول اساسی پرورش حافظه

فصل دهم: حافظه و ایجاد تمرکز حواس

فصل یازدهم: ضمیر ناخودآگاه در خدمت حافظه

فصل دوازدهم: چند روش برای به خاطر سپردن

فصل سیزدهم: توصیه‌هایی برای والدین

درباره روبرت توکه

پرفسور روبرت توکه استاد علوم طبیعی در سال 1898 در فرانسه متولد شد. او در رشته‌های فیزیک، شیمی تغذیه و فراروانشناسی تدریس و مطالعه داشته است و تا امروز بیش از 50 عنوان کتاب در زمینه‌های پزشکی و روانشناسی نوشته است. کتاب‌های او در سراسر جهان مشهور است و به چندین زبان ترجمه شده‌اند. کتاب‌هایی که توکه در زمینه‌ی بهبود کارآیی ذهن و حافظه نوشته به افراد زیادی در جهان کمک کرده تا حافظه خود را تقویت کنند.

از جوایز علمی روبرت توکه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-دریافت جایزه بین‌المللی «اسکاتسمن» در سال ۱۹۹۹.

دریافت جایزه «دانون» از مؤسسه مطالعات روانشناسی فرانسه.

انتخاب یکی از کتاب‌هایش توسط هيأت ژوری «لاژوا دولیور».

دریافت مدال «ورميل» (هنر، علوم و ادبیات).

در بخشی از کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم می‌شنویم

حافظه نوعی فعالیت ذهنی است که به ما امکان می‌دهد حالات خودآگاهی از قبیل لذات، دردها، تمایلات، خواسته‌ها، احساسات، در چینی‌جاهای حسی، اندیشه‌ها و قضاوت‌ها را حفظ کرده و آن‌ها را مجددأ در ذهن خویش باز یابیم. حافظه امکان بازشناسی و مراجعه به گذشته را به ما می‌دهد اصطلاحی که «مارسل پروست»، در مورد حافظه بکار می‌برد این است: این مکانیسم به ما اجازه می‌دهد تا «زمان از دست رفته» را مجددا بازیابیم. از حافظه می‌توان به صور مختلفی که اشکال اصلی آن عبارت‌اند از: با حافظه بینایی، حافظه شنوایی، حافظه حرکتی، حافظه لامسه، حافظه چشایی و برپایی است، استفاده کرد.

حافظه بینایی: رایج‌ترین نوع حافظه بوده و خصوصا در نقاشان رشد زیادی دارد. این نوع حافظه تصاویری را که می‌بینیم، اماکنی را که از آن‌ها عبور کرده‌ایم و صورت‌هایی را که به آن‌ها برخورد داشته‌ایم ضبط می‌کند؛ که در یک‌کلام، این نوع حافظه به ما امکان می‌دهد تا تمام نکاتی را که از طریق دیدن برایمان مطرح شده‌اند ضبط کنیم. حافظه بینایی شکلی که خاطره‌ای را ایجاد می‌کند، می‌بیند، قطعه شعری را که قبلا خوانده شده دوباره تکرار می‌کند و صفحه‌ای از نت موسیقی را که شخص از حفظ دارد، می‌خواند.

حافظه شنوایی: بیشتر در موسیقیدانان رشد کرده و از طریق غالب شدن تصاویر شنوایی عمل می‌کند. در این نوع حافظه، صدای شخصی را که به او فکر می‌کنیم، می‌شنویم. هنگامی که یک مکالمه را یادآوری می‌کنیم، صحبت‌های مخاطب را به خاطر می‌آوریم و زمانی که می‌خواهیم درسی را به خاطر بیاوریم، صدای خود را می‌شنویم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
455.۸۶ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۱۶:۳۲
نویسندهروبرت توکه
مترجمساعد زمان
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۱۴
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۵۵.۸۶ مگابایت
۰۸:۱۶:۳۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 24 مخاطب
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
41 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
4 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من پس از چندسال فهمیدم ریشه بی انگیزگی و روزمره گی و فراموشی مسایل کوتاه مدتم برمیگرده به عدم توانایی بخاطر سپاری موضوعات و مطالب حفظیاتی است و همچنین واکشی آنها از حافظه ام،حالا که فهمیدم که چاره ش تقویت حافظه هست این کتاب رو مفید یافتم...هیچوقت فکرش رو نمیکردم تا این حد زندگیم تحت تاثیر مساله حافظه ام باشه...

4

برای همه کتاب های صوتی،نمونه کتاب خواندنی رو هم لینک کنید این کتاب پر از نکته ست و متن کتاب هم لازمه ،اما پیداش نمیکنم

5

با اینکه بصورت مقاله ای تخصصی بود ولی برای من که دانشی هم نداشتم خیلی مفید بود و تونستم با کارکرد مغز و حافظه آشنا بشم

2

بیشتر به درد دکترا میخوره مثل کتاب های درسیه موارد خوبی توشه ولی اصلا کتابی نیست که لذت داشته باشه گوش دادنش

3

پخش صدای سمت چپ نویز دارد. مطالب مفیدی ارایه می کند

3

سلام دوستان میتونه توضیح بده قسمت اخر بخش دوازده رو همونجایی ک میگه سیلاب و ... .ممنون

2

چندان نپسندیدم آنچه که ادعا شده با آنچه که ارائه شده خیلی فاصله دارد

4

سلام لطفا به صورت پی دی اف خالی هم قرار بدین اینجور کتابارو??

5

از مطالب گسترده و حرفه ای کتاب بسیار لذت بردم گویندگی آوا نامه عالیست

1

در نمونه اش کمی از کتاب رو بزارید

نمایش 7 نقد دیگر
4
(24)
80,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه حافظه برتر داشته باشیم
چگونه حافظه برتر داشته باشیم
روبرت توکه
آوانامه
4
(24)
80,000
تومان