0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چرا کار می کنیم؟
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب چرا کار می کنیم؟

نویسنده:
بری شوارتز
درباره چرا کار می کنیم؟
چرا کار می‌کنیم؟ چرا، به‌جای اینکه زندگی‌مان را مدام سرشار از ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز کنیم، هر روز صبح خود را از رختخواب بیرون می‌کشیم؟ چه سؤال نامربوطی. ما کار می‌کنیم چون باید پول دربیاوریم. قطعاً، ولی آیا واقعاً قضیه به همین‌جا ختم می‌شود؟ البته که نه. زیرا وقتی از افرادی که خود را در کارشان غرق کرده‌اند بپرسیم چرا تا این حد خود را غرق کار کرده‌اند، تقریباً هیچ‌گاه پول به‌عنوان اولین عامل مطرح نمی‌شود. فهرست دلایل غیرپولیِ افراد برای انجام کارشان بلندبالا و شنیدنی است. کارگرانِ راضی خود را وقف کارشان می‌کنند. آن‌ها خود را در کار غرق می‌کنند. البته نه تمام مدت، ولی اغلب به حدی که کاملاً چشمگیر است. کارگران راضی با کارشان به چالش کشیده می‌شوند. کار آن‌ها را وادار می‌کند حتی از آسایش خود نیز بگذرند. این افرادِ خوش‌اقبال معتقدند کاری که انجام می‌دهند تفریحی چالشی است همانند حل جدول یا سودوکو. دیگر دلایل افراد برای کارکردن چیست؟ افراد رضایتمند کارشان را به این دلیل انجام می‌دهند که احساس مسئول‌بودن برایشان به همراه دارد. کار روزانه تا حدودی به آن‌ها استقلال و آزادی عمل می‌دهد و آن‌ها از آن اختیار و آزادی عمل برای رسیدن به استادی یا خبر‌گی‌ بهره می‌برند. چیزهای جدیدی که یاد می‌گیرند باعث رشد فردی و حرفه‌ای آن‌ها می‌شود. این افراد کارشان را به این دلیل انجام می‌دهند که آن را فرصتی برای مشارکت اجتماعی تلقی می‌کنند. آن‌ها بسیاری از وظایفشان را به‌مثابۀ جزئی از یک گروه انجام می‌دهند و حتی وقتی به‌تنهایی کار می‌کنند، در خلال سکوت کاری، فرصت‌های بسیاری برای تعاملات اجتماعی دارند. نهایتاً، این افراد از کارشان راضی‌اند، زیرا احساس می‌کنند آنچه انجام می‌دهند برایشان معنادار است. کار آن‌ها احتمالاً تغییری در دنیا ایجاد می‌کند، باعث بهترشدن زندگی دیگران می‌شود و حتی ممکن است دگرگونی اساسیِ زندگی انسان‌ها را در پی داشته باشد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
793.۰۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
120 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۰:۰۰
نویسندهبری شوارتز
مترجم شمس الدین میرابوطالبی
ناشرترجمان علوم انسانی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Why We Work?
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۱۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
21,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۹۳.۰۳ کیلوبایت
۱۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
13 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

در مجموع دو سوم اول کتاب ارزش خوندن داره مابقی به یک سری تطویل های ایدئولوژیک می رسه که نتیجه چندانی نداره.به صورت کلی در کنار کتاب پاداش دان آریلی نگرش آدم رو تحت تاثیر قرار می ده.توصیه می کنم کارآفرینان بخش خصوصی حتما مطالعه کنند.

2

بیشتر کتاب نقد نظریات آدام اسمیت درباره کار است. شاید در نگاه اول جذاب به نظر برسد ولی نویسنده سطحی با مسائل برخورد کرده است. با اینکه حجم کتاب کم است ولی احساس میشود که نویسنده اضافه گویی میکند.

5

این کتاب به مشوق های مالی و تاثیر منفی اون ها در انگیزه افراد اشاره داره به نظر من که عالی بود

4

امید وارم مفید باشه

5

کتاب خوبیه

5

ممنون از فیدیبو

5

بسیار خوب

4.4
(16)
33,000
٪50
16,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چرا کار می کنیم؟
٪50
چرا کار می کنیم؟
بری شوارتز
ترجمان علوم انسانی
4.4
(16)
33,000
٪50
16,500
تومان