0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بی نظیر بوتو

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بی نظیر بوتو

نویسنده:
مری انگلر
درباره بی نظیر بوتو

درباره کتاب صوتی بی نظیر بوتو

کتاب «بی نظیر بوتو» نوشته‌ی «مری انگلر» درباره‌ی بانوی سیاست‌مدار پاکستانی است که در دو دوره به‌عنوان نخست‌وزیر در پاکستان فعالیت سیاسی و اجتماعی داشت. «بی نظیر بوتو» اولین زن مسلمان در تاریخ جهان اسلام بود که به مقام نخست‌وزیری در یک کشور اسلامی رسید و توانست در میان مردم به محبوبیت برسد. پدر او «ذوالفقار علی بوتو» سیاست‌مدار و وزیر امور خارجه‌ی دولت پاکستان بود که حزب مردم پاکستان را در سال 1967 پایه‌گذاری کرد. این دختر به دنبال مسیر پدرش وارد سیاست و فعالیت‌های اجتماعی شد و توانست در قرن بیستم از حزب مردم وارد فضای سیاسی مردانه‌ی پاکستان شود.

کتاب صوتی «بی نظیر بوتو» نوشته‌ی «مری انگلر» زندگی‌نامه و شرح فعالیت‌های این زن سیاست‌مدار است که طی 9 فصل به نگارش درآمده است. فصل‌های این کتاب عبارت‌اند از نخستین نخست‏وزیر زن پاکستان، از کودکی تا نوجوانی در پاکستان، آگاهی فزاینده، رفتن به کالج و بازگشت، سال‏های زندان، زندگی در تبعید، بازگشت به پاکستان، نخست‏وزیر بی‏نظیر بوتو و نگاهی به گذشته و آینده. در نسخه‌ی الکترونیک این اثر علاوه‌بر توضیح کامل و جامع درباره‌ی این بانو عکس‌های گوناگونی نیز از سخنرانی‌ها، بازدیدها و فعالیت‌های «بی نظیر بوتو» نیز گذاشته شده است که برای علاقه‌مندان این کتاب جذاب است.

درباره بی نظیر بوتو

«بی نظیر بوتو» Benazir Bhutto در ۲۱ ژوئن سال ۱۹۵۳ به دنیا آمد، او از کودکی با زبان‌های عربی، فارسی و انگلیسی آشنا شد و توانایی بالایی در آموختن داشت. او در شانزده‌سالگی نامه‌ی پذیرشش از کالج رادکلیف دانشگاه  هاروارد گرفت و تحصیل در رشته‌ی حکومت تطبیقی را آغاز کرد. او پس از اتمام این دوره همراه پدرش به سراسر جهان سفر کرد و تحصیل در رشته‌ی سیاست، فلسفه و اقتصاد دانشگاه آکسفورد را پیش گرفت. او دانشجو موفقی بود و توانست در تمام سال‌هایی که دور از خانه است مهارت‌های اجتماعی را فرابگیرد. او وارد سیاست پاکستان شد و برای اجرای اهدافش تلاش کرد. او بارها از سوی مخالفانش به اتهام فساد مالی به دادگاه رفت و پس از فرازوفرود‌های بسیار در تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۰۷ ترور شد.

درباره مری انگلر

«مری انگلر» Mary Englar نویسنده مستقل و معلم انگلیسی است که تحصیلاتش را در دانشگاه ایالتی مینه سوتا به سرانجام رسانده است. او نویسنده‌ای فعال و پرکار درزمینه‌ی آثار کودکان است و تا امروز بیش از سی اثر غیرداستانی برای کودکان به نگارش درآورده است. او به تاریخ و فرهنگ‌های ملل دیگر علاقه دارد و در این زمینه هم آثاری همچون کتاب «بی نظیر بوتو» منتشر کرده است.

ترجمه کتاب صوتی بی نظیر بوتو به زبان فارسی

کتاب صوتی «بی نظیر بوتو» نوشته‌ی «مری انگلر» را ناشر صوتی آوا نامه با صدای «فرناز مرکباتی» منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. این اثر را «مهسا ملک مرزبان» مترجم ایرانی به فارسی ترجمه و آن را نشر ققنوس سال 1389 منتشر کرده است که نسخه‌ی الکترونیک آن نیز در فیدیبو موجود است. «مهسا ملک مرزبان» مترجم، روزنامه‌نگار و مجری تلویزیون و رادیو تحصیلاتش را در رشته‌ی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی و مدیریت رسانه به سرانجام رسانده است. او از دهه‌ی هفتاد فعالیتش در حوزه‌ی مطبوعات را آغاز کرد و به ترجمه‌ی مقالات و آثار بین‌الملل در حوزه‌ی هنر و سینما مشغول شد. ازجمله برخی آثار او می‌توان به ترجمه‌‌ی کتاب‌های «شیفتگی‌ها»، «کریستف کلمب»، «هفده انگلیسی مسموم»، «وینستون چرچیل» و «قلبی به این سپیدی» اشاره کرد که نسخه‌ی الکترونیک و صوتی آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای مطالعه و دانلود موجود است.

در بخشی از کتاب صوتی بی نظیر بوتو می‌شنویم

آن‌ها در مارس ۱۹۸۰ به‌طور ناگهانی آزاد شدند و به خانه‌شان در کراچی برگشتند، اما چون می‌ترسیدند دوباره دستگیر شوند، برنامه‌ی سفر ريختند تا هیچ‌وقت با هم نباشند. امیدوار بودند اين کار مانع از آن شود که ژنرال ضیاءالحق آن‌ها را با هم دستگیر کند.در سیزدهم مارس ۱۹۸۱ بی نظیر و مادرش یک‌بار دیگر دستگیر شدند، اما اين بار جداگانه. نصرت را به زندان مرکزی کراچی بردند و بی نظیر را هم به زندانی در شهر کویری سکر فرستادند. بی نظیر نه دلیل دستگیری‌اش را می‌دانست نه محل زندان مادرش را. آن شب. گروهی به نام الذوالفقار یکی از هواپیماهای خطوط هوایی پاکستان را ربودند. هدف این گروه خلع قدرت ژنرال ضیا الحق و بازگرداندن دموکراسی به پاکستان بود.

هواپیماربایان خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند. ژنرال ضیاءالحق هزاران تن از پاکستانی‌هایی را که به گمان او این گروه را می‌شناختند، دستگیر کرد. بی نظیر اولین بار خبر این هواپیماربایی را در روزنامه‌ای خواند که نگهبانان زندان به او داده بودند. بدتر از آن این‌که فهمید برادرانش عضو گروهالذوالفقار هستند. بی نظیر و مادرش از سال ۱۹۷۷ که پاکستان را ترک کرده بودند هیچ خبری از آن‌ها نداشتند، اما ژنرال ضیاءالحق فکر می‌کرد که آن‌ها به این دو برادر کمک می‌کنند. بی نظیر فقط همان لباس‌هایی را داشت که هنگام دستگیر شدن بر تن داشت. هر چهار دیوار زندانش پنجره‌های میله‌دار داشت. احساس می‌کرد در قفس زندانی است. لباس‌زیر و جوراب و پتو نداشت و شب‌های کویر هم سرد بود. کوشید روی تخت فنری زندان بخوابد، اما به‌قدری سردش بود که دندان‌هایش به هم می‌خورد. در سلول انفرادی زندانی بود و کسی اجازه نداشت به ملاقاتش بیاید. تنها کسانی که می‌دید. نگهبانانی بودند که روزی دو بار برایش چای کمرنگ، نان و سوپی رقیق و گاه و بی گاه ماهی می‌آوردند. بی نظیر به‌تدریج لاغر شد و بیش‌تر اوقات مریض بود.بی نظیر پنج ماه را در زندان سکر سپری کرد. غالب اوقات گوش‌درد و خارش‌های پوستی به سراغش می‌آمد و موهایش شروع به ریختن کرد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
95.۱۶ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۴۳:۱۶
نویسندهمری انگلر
مترجم مهسا ملک مرزبان
راویفرناز مرکباتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۱
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۵.۱۶ مگابایت
۰۱:۴۳:۱۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
بی نظیر بوتو
بی نظیر بوتو
مری انگلر
آوانامه
5
(1)
41,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر