0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
الکترونیک برای بچه ها
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب الکترونیک برای بچه ها

دامیز
نویسنده:
کتلین شیمی
درباره الکترونیک برای بچه ها

تا به حال به ساخت یک چراغ قوه‌ی ال ای دی فکر کرده‌اید؟ چراغ‌قوه‌ای که بتوانید آن را روشن و خاموش کنید. به ساخت یک رادیو یا چراغ راهنمای سه حالته با قابلیت تنظیم زمان‌بندی چطور؟ کتاب الکترونیک برای بچه‌ها با دستورالعمل‌های گام به گام و تصاویر رنگی به شما کمک می‌کند تا در ساخت پروژه‌هایی جذاب کنار خانواده و دوستان خود، نبوغ ذهنی‌تان را نشان دهید و لحظات خوشی کنار عزیزانتان بسازید. در حین ساخت این پروژه‌ها شما با مقاومت، خازن و جریان الکتریکی و مطالب جذاب در حوزه‌ی الکترونیک آشنا خواهید شد. کتاب حاضر برای سرگرمی و خلاقیت کودک و نوجوان گزینه‌ی مناسبی است.

درباره کتاب الکترونیک برای بچه‌ها

کتاب الکترونیک برای بچه‌ها نوشته‌ی کتلین شیمی است که در مجموعه کتاب‌های دامیز منتشر شده است. کتلین نویسنده و مهندس برق است. او تجربیات خود در عرصه‌ی مهندسی و زمینه‌های الکترونیک پزشکی و پردازش مخابرات و غیره را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

نویسنده در این کتاب به مخاطبان خود که کودکان و نوجوانان هستند، دنیای الکترونیک را به روشی خلاقانه و شیرین معرفی می‌کند. او به آن‌ها نشان می‌دهد که چطور با استفاده از قطعات ریز الکترونیکی مثل خازن، دیود و آی سی مدارهای الکترونیکی بسازند. این کتاب شامل 13 پروژه است که قدم به قدم بستن یک مدار و چگونگی کارکرد آن را آموزش می‌دهد. هر پروژه آموزشی جداگانه دارد و نیازی به استفاده از مطالب کتاب به ترتیب پروژه‌ها نیست. زبان نویسنده ساده و قابل درک برای سنین پایین است. در این کتاب کودکان و نوجوانان با مباحث پایه‌ی الکترونیک آشنا می‌شوند و می‌توانند از پروژه‌های الکترونیک ارائه شده در این کتاب برای کارهای جالب و متنوع استفاده کنند.

یکی از نکات قابل توجه در کتاب الکترونیک برای بچه‌ها استفاده‌ی نویسنده از تصاویر رنگی است تا مخاطب به خوبی با قطعات و نحوه‌ی بستن آن‌ها روی یک صفحه آشنا شود. با کامل کردن تمام بخش‌های کتاب کودکان می‌آموزند که:

  • برای کامل کردن یک مدار به چه ابزارها و قطعاتی نیاز است.
  • چگونه می‌توان روی یک صفحه مونتاژ مدار بست
  • چگونه یک ال ای را بدون سوزاندان، روشن کرد
  • سوئیچ کردن جریان الکتریکی بین مسیرها
  • چگونه با خازن و مقاومت می‌توان یک تایمر ساخت
  • با استفاده از ترانزیستور چطور می‌توان شدت جریان را افزایش داد
  • سی آی‌سی چه کارایی دارد
  • چگونه با فرکانس‌های مختلف می‌توان صدا تولید کرد
  • راه‌های کنترل چراغ‌های متوالی
  • چگونه می‌توان سیگنال رادیویی را از هوا دریافت و تقویت کرد

کتاب حاضر را انتشارات آوند دانش با ترجمه‌ی سینا عمرانلو در 322 صفحه منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. خرید و دانلود نسخه‌ی pdf کتاب الکترونیک برای بچه‌ها از همین صفحه امکان‌پذیر است.

کتاب الکترونیک برای بچه‌ها مناسب چه کسانی است

شما به عنوان والدین اگر کودکی کنجکاو دارید که معمولا به دنبال کشف اسرار درون وسایل الکترونیک است، می‌توانید از این کتاب برای جهت‌دهی فرزند خود در رشته‌ی الکترونیک استفاده کنید. در حقیقت بسیاری از کودکان دوست دارند با قطعات آی‌پاد، تلفن همراه، تبلت یا تلوزیون آشنا شوند. کتاب الکترونیک برای بچه‌ها کتابی ساده و کاربردی است که به والدین این فرصت را می‌دهد تا به کودک خود نشان دهند که با قطعات الکترونیکی کوچک می‌توان چه کارهای فوق‌العاده‌ای انجام داد.

نگاهی به فصل‌های کتاب الکترونیک برای بچه‌ها

بخش ۱: مدارهای اصلی را کشف کنید

پروژه‌ی 1: به خرید بروید

پروژه‌ی ۲: چراغ‌قوه‌ی ال ای دی

پروژه‌ی ۳: صفحه مونتاژ

بخش ۲: پروژه‌های ساده‌ای که نور را کنترل می‌کنند

پروژه‌ی ۴: چراغ راهنمایی دوحالته.

پروژه‌ی 5: تایمر چراغ 

پروژه‌ی ۶: چراغ سالن نمایش

پروژه‌ی ۷: چراغ‌خواب هوشمند.

بخش ۳: کارهای بیشتر با قطعات کمتر: آی سی‌ها

پروژه‌ی ۸: ال ای دی چشمک‌زن

پروژه‌ی ۹: آژیر حساس به نور

پروژه‌ی ۱۰: صدای حساس به نور

پروژه‌ی ۱۱: کیبورد تک اکتاو

بخش ۴: دوستانتان را شگفت‌زده کنید؛ پروژه‌های پیشرفته

پروژه‌ی ۱۲: بازی حدس چراغ

پروژه‌ی ۱۳: چراغ راهنمایی سه حالته

 پروژه‌ی ۱۴: رادیو و آمپلی فایر

در بخشی از کتاب الکترونیک برای بچه‌ها می‌خوانیم

تا حالا اسم حسگر به گوشتان خورده؟ حسگر (سنسور) وسیله‌ای است که تغییر نور، حرکت، حرارت، رطوبت باهر مؤلفه‌ی فیزیکی دیگر را متوجه می‌شود و با تولید ولتاژ، مقاومت یا سایر مؤلفه‌های فیزیکی، به آن اتفاق واکنش نشان می‌دهد. حسگر به اتفاقات مختلف با مؤلفه‌های الکتریکی پاسخ می‌دهد؛ پس می‌توانید با کمک آن‌ها مدار را با تغییرات محیط کنترل کنید. در این پروژه از یک حسگر که فوتورزیستور نام دارد و تغییرات نور را متوجه می‌شود، استفاده می‌کنیم. مدار که فقط هفت قطعه و یک باتری دارد، با استفاده از فوتورزیستور کنترل می‌کند که چه زمانی تور روشن یا خاموش باشد. در این پروژه، مدار مثل یک چراغ خواب هوشمند عمل می‌کند و با تاریک شدن محیط روشن می‌شود.

فوتورزیستور چیست

فوتورزیستور که به آن حسگر نور یا فوتوسل هم می‌گویند از مواد نیمه‌رسانا ساخته شده است. این حسگر کارکرد جالبی دارد و مثل یک مقاومت عمل می‌کند. با این تفاوت که مقدار مقاومت آن به نور محیط وابسته است. در (شکل ۱-۲ الف) چند فوتورزیستور را می‌بینید و در (شکل ۱-۷ ب) یک فوتورزیستور از نزدیک نشان داده شده است. نکته‌ی جالب درباره‌ی آن‌ها این است که هیچ عدد و مشخصه‌ای رویشان نوشته نشده، هیچ چیز، حتی مدلشان، این مسئله باعث می‌شود که کار با آن‌ها هیچ جزئیاتی نداشته باشد؛ یعنی سرگرم‌کننده باشد! اینکه بخواهید مقدار مقاومت فوتورزیستور را دقيقا طبق مقدار دلخواهتان تنظیم کنید، مثل این است که بخواهید یک پر را در هوا بگیرید. یکی از سختی‌ها این است که اصلا نمی‌دانید برای هر مقدار مقاومت چقدر نور باید بدهید؛ مگر اینکه از نورسنج استفاده کنید که انرژی نور را می‌سنجد در اصل فوتورزیستور این‌گونه عمل می‌کند

در نور زیاد، مقاومتش کاهش پیدا می‌کند؛ در تاریکی مقاومتش افزایش می‌یابید. اگر فوتورزیستور ش ما مثل مال من کار نمی‌کند، نگران نباشید. در این پروژه یاد می‌گیرید که چگونه حتی وقتی فوتورزیستور شما خیلی عجیب و غیر عادی است مدارتان را تنظیم کنید. کار جالبی خواهد بود، قول می‌دهم.

 

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب الکترونیک برای بچه‌ها اثر کتلین شیمی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی خلاقیت می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
11.۴۹ مگابایت
تعداد صفحات
322 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۴۴:۰۰
نویسندهکتلین شیمی
مترجمسینا عمرانلو
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Electronics For Kids Dummies.
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۳/۲۰
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۱.۴۹ مگابایت
۳۲۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
6 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب خیلی خوبیه فقط کاش که به همراه بردبورد، لحیم کاری رو هم یاد میداد!

5

بسیار عالی تمامی پروژه هایش را انجام دادم عالی بود

4

کاش مشخص میشد برای چه سنی یا چه نوع کودکی مناسب هست

5

خیلی عالی و ساده برای کودکان

5

این کتاب فوق العاده عالی

5

عالیه حتما بخوانید

5

بسیار خوفه

5

عالیه

5

عالی

4.5
(16)
75,000
٪50
37,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
الکترونیک برای بچه ها
٪50
الکترونیک برای بچه ها
دامیز
انتشارات آوند دانش
4.5
(16)
75,000
٪50
37,500
تومان