0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تاریخ آتروپاتن

معرفی، خرید و دانلود کتاب تاریخ آتروپاتن

آذربایجان باستان
نویسنده:
اقرار علی یف
درباره تاریخ آتروپاتن
آتروپاتن نام یونانی پادشاهی‌ای است که ربع آخر قرن چهارم پ.م در آذربایجان و کردستان ایران و بخشی از جمهوری آذربایجان کنونی ایجاد شد و نزدیک به سه قرن و نیم به حیات خود ادامه داد. آتروپاتن کشوری غنی و قدرتمند بود که در آن کشاورزی، دامپروری و تجارت رونق فراوان داشت و شهرنشینی در شهرهای آباد آن توسعه یافته بود. آتروپاتن استقلال خود را نه‌تنها در تمام دوران استیلای مقدونیان در شرق، بلکه در دوران سلوکیان نیز حفظ کرد. حکومت آتروپاتن در دوره هلنی که زمان تعادل دو فرهنگ یونانی و شرقی بود، توسعه یافت و بدین ترتیب فرهنگ، زبان و مکاتب مختلف یونانی در آتروپاتن رسوخ کرد، که البته در مقایسه با کشورهای دیگر شدت کم‌تری داشت. پادشاهان آتروپاتن در جنگ با همسایگان خود هم فاتح و هم مغلوب بودند، ولی در برابر استیلاگران اجنبی با تمام قدرت ایستادگی می‌کردند. آنان ضمن ارتباط با کشورهای دور و نزدیک از طریق وصلت با شاهزادگان یونانی مقدونی، پارتی، سریانی و ارمنی با آنان روابط خویشاوندی برقرار می‌ساختند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۷ مگابایت
تعداد صفحات
184 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۸:۰۰
نویسنده اقرار علی یف
مترجممهناز صدری
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۸/۲۶
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۷ مگابایت
۱۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
27 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

جالب انجاست که اذربایجان تا همین چند قرن قبل اصلا ترک نبوده . جناب نویسنده سعی دارند برای کشور اذربایجان تاریخ جعلی درست کنند و اذربایجانی های ان زمان را که به زبانی ایرانی صحبت می کردند به جای خودشان جا بزنند .

5

برای فهم ریشه آذری میبایستی خط و زبان پهلوی مورد مطالعه قرار گیرد .خط و زبان پهلوی ما قبل از پارسی دری ست همان گویشی که در نیشابور و قندهار و بخارا و سمرقند…. هنوز زنده است ریشه کردی و آذری و بلوچی و گیلکی و سایر گویش ها در پهلوی باستان آبشخور دارد رجوع شود به تحقیقات پروفسور جنیدی گویش تهرانی قدمتی کمتر از دو صد سال دارد (دویست وجهی ندارد و اشتباه است و باید مهجور گردد)

5

این کتاب را دانشمندان جمهوری آذربایجان نوشتند و برای پان ترکانی که توهم این را دارند که ایران دارد تاریخ آذربایجان را جعل می کند کتاب خیلی خوبی است.

4

تاریخی جعلی برای دیار آذری زبان آذربایجان، ترکان هرگز ایرانی نبودن. دیار آذربایجان همیشه ایرانی نشین بوده و به واسطه دست درازی و چند سال حکومت ترکان عثمانی بود که تغییر زبان و گویش دادن

4

البته که باید این کتاب را خواند چون ترکان صاحبان اصلی ایران و این پرچم سه رنگ متعلق به شاهان و حاکمان ترک است و زبان فارسی امروزی از زمان رضا شاه توسط انگلیس و عوامل انگلیس در ایران رواج یافت که البته با ترفند و توهم آریایی

4

این کتاب جعل تاریخ است

3.9
(18)
62,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاریخ آتروپاتن
تاریخ آتروپاتن
آذربایجان باستان
گروه انتشاراتی ققنوس
3.9
(18)
62,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر