0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم

نویسنده:
پائول توگ
درباره چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم

کتاب «چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم» کتابی روان‌شناسی در زمینه‌ی نیروهای نهفته‌ی شخصیت‌ها است. در این کتاب با «پائول توگ» همراه می‌شوید تا با راه‌های متفاوت پرورش فرزندان موفق آشنا شوید. این کتاب پر از تجربیات و آزمایش‌های علمی است که طی سال‌ها روی گروه‌های مختلف دانش‌آموزان و دانشجویان انجام شده است. نتیجه‌ی این تحقیقات، بدنه‌ی اصلی این کتاب را شکل داده است. کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم را با «فریده همتی» ترجمه کرده و انتشارات درسا آن را در سال 93 منتشر کرده است.

مروری بر فصل‌های کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم

فصل اول، چگونه فرزندانمان شکست می‌خورند و چگونه پیروز می‌شوند. در این فصل با مبانی کلی شکست و موفقیت کودکان آشنا می‌شویم. فقر، ترس از مرگ، نوازش و محبت، دلبستگی، و مداخله‌های والدین از مباحث موثر در وضعیت شخصی و اجتماعی فرزندان است که در این فصل بررسی شده‌اند.

فصل دوم، چگونه شخصیت کودک شکل می‌گیرد. این فصل درباره‌ی یکی از مهم‌ترین مراحل رشد و بالندگی فرزندان است: شکل‌گیری شخصیت. مسائلی مانند توانایی‌های شخصیت، خویشتن‌داری و اراده، جنبه‌ی منفی خویشتن‌داری، انگیزه، وظیفه‌شناسی، کمّی کردن شخصیت، فقر و ثروت، انضباط، عادت‌های خوب و بد، و هویت در این بخش مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

فصل سوم، رشد تفکر در کودکان. در این فصل روند رشد کودک با بررسی مباحثی مانند اندیشه‌های کودک و آزمایش شطرنج و تاثیرات آن روی کودکان بررسی می‌شود.

فصل چهارم، چگونه کودک ما موفق می‌شود. در این بخش از کتاب، موفقیت فرزندان در فضاهای آموزشی دانشگاه و کالج بررسی می‌شود.

فصل پنجم، بهترین مسیر. در این بخش مسائلی که باید در شکست فرزندان آن‌ها را در نظر داشت، مانند ترک تحصیل، محبت و نوازش، فقر و ثروت، بررسی می‌شود.

درباره کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم

موضوع اصلی این کتاب به مبارزه‌ای جسورانه و تاریخی درباره‌ی حل برخی از رازهای فراگیر زندگی مربوط می‌شود. این که چه کسی موفق می‌شود و چه کسی شکست می‌خورد، چرا بعضی از کودکان سخت‌کوش و بعضی دیگر گمراه هستند، و این که هر یک از ما چه نقشی می‌توانیم در شکل‌گیری کودکان یک نسل داشته باشیم، همه مسائلی هستند که این کتاب به آن‌ها پاسخ می‌دهد. این کتاب یک مرجع کامل و مفید برای تمام والدین، معلمان، استادان و مشاورانی است که سعی دارند در برخورد با موقعیت‌های مختلف زندگی کودکان، نوجوانان و جوانان، بهترین عملکرد را داشته باشند.

در این کتاب سوالات و موضوعاتی بررسی شده‌اند که احتمالا پیش از این هم به آن‌ها فکر کرده‌اید. تجربه‌های دوران کودکی ما قطعا در شخصیت و دستاوردهای ما در دوران بزرگسالی تاثیر دارد، اما این که این تاثیر چطور و کجا شکل می‌گیرد همان چیزی است که در این کتاب به آن می‌رسیم. این در واقع یکی از مهم‌ترین سوال‌های انسان است که پیکره‌ی اصلی خیلی از قصه‌ها، شرح‌حال‌ها و حتی موضوع فرضیه‌های روان‌شناختی و فلسفی ارزش‌مند در طی قرن‌هاست. این تجربه‌ی رشد می‌تواند گاهی پیشبینی‌پذیر و جبری به نظر برسد و گاهی اختیاری و تغییرناپذیر. واقعیت این است که همه‌ی ما زنان و مردانی را دیده‌ایم که از همان کودکی گرفتار سرنوشتی از پیش‌تعیین‌شده بوده‌اند و در مقابل کسانی را دیده‌ایم که به شکلی معجزه‌آسا از همین شراط مصیبت‌بار کودکی، بالیده‌اند و به تعالی رسیده‌اند.

همان‌طور که در مقدمه‌ی این کتاب آمده، تا سال‌های اخیر استفاده از ابزارهای علمی، برای بازگشایی رازهای دوران کودکی و تحلیل آن‌ها چندان جدی نبود. این پژوهش‌گران نسل جدید بودند که توانستند با پیدا کردن ارتباط میان تجربه‌های سال‌های اولیه‌ی کودکی و دستاوردهای بزرگ‌سالی، در دنیای روان‌شناسی و روان‌کاوی تحولی بزرگ ایجاد کنند. توگ معتقد است که ما به این خاطر در حل مشکلات درمانده‌ایم که برای پیدا کردن راه حل از همان ابتدا مسیر را اشتباه آمده‌ایم. اگر بخواهیم احتمال موفقیت کودکان، و به طور خاص کودکان فقیر، را بالا ببریم، باید به گذشته‌ی همین کودکان برگردیم. اینجا سوالاتی اساسی درباره‌ی تاثیر والدین بر کودکان، چگونگی رشد مهارت‌های انسان، و چگونگی شکل‌گیری شخصیت مطرح می‌شود.

این کتاب با استفاده از تجربیات شخصی توگ و گروه زیادی از کسانی نوشته شده که سال‌هاست روی موضوع کودکان و موفقیت تحقیق می‌کنند. با این که بدنه‌ی اصلی حرف‌های توگ را آزمایشات علمی و آزمایشگاهی تشکیل می‌دهد، تا جای ممکن سعی شده تا از اصطلاحات فنی و تخصصی کمتر استفاده شود. در کنار شواهد علمی، از نمونه‌های واقعی از دانش‌آموزان و دانش‌جویان مدارس و دانشگاه‌های مختلف هم استفاده شده که درک مطالب کتاب را ملموس‌تر می‌کند. زبان کتاب چندان سنگین و پیچیده نیست و گروه‌های مختلف مخاطبان می‌توانند آن را به راحتی بخوانند و از مطالب‌اش استفاده کنند.

درباره پائول توگ

پائول توگ نویسنده، روزنامه‌نگار و مجری رادیو در کاناداست که در سال 1967 به دنیا آمده است. روزنامه‌نگاری و تهیه‌ی اخبار به توگ این امکان را داده تا با نگاه تیزبین خود شاهد عمیق‌ترین مسائل جامعه مانند فقر، تحصیل، مشکلات کودکان و سایر مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد. او در کتاب‌هایش بیشتر در رابطه با همین موضوعات حرف می‌زند.

در بخشی از کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم می‌خوانیم

در آمریکای امروز، اکثر کلاس‌های دوره‌ی اولیه‌ی کودکی برای رشد کودکان در زمینه‌ی مجموعه‌ای از مهارت‌های خاص پیش از مدرسه طراحی شده‌اند و بیشتر به متون رمزگشایی و برخی دستکاری‌های خاص مربوط می‌شوند. برعکس، ابرازهای ذهنی بر توانایی‌های خواندن و ریاضی متمرکز نیستند. بلکه هدف همه‌ی مداخله‌های آن، کمک به کودکان است تا نوع متفاوتی از مهارت را بیاموزند، مثل کنترل تکانه‌های خود، تمرکز کردن بر کار در دست اجرا، اجتناب از تله‌های ذهنی یا عوامل حواس‌پرتی، مدیریت هیجان‌ها، سازمان‌دهی افکار. بنیان‌گذاران ابزارهای ذهنی این مهارت‌ها را تحت عنوان «خودتنظیم» گروه‌بندی کرده‌اند و معتقدند بسیار بیشتر از فهرست سنتی مهارت‌های پیش‌دبستانی، نتایج مثبتی برای دانش‌آموزان کلاس اول و بالاتر درپی دارد.

دانش‌آموزانی که در برنامه ی ابزارهای ذهنی ثبت نام شده اند، انواع گوناگونی از راهبردها، ترفندها و عاداتی را می‌آموزند که می‌توانند با به کارگیری آن‌ها از منحرف شدن ذهن‌شان جلوگیری کنند. هر صبح، کودکان برنامه‌های بازی را پر می‌کنند، به صورتی که بازی آن روز را یا می‌نویسند یا به صورت توصیفی رسم می‌کنند: من می‌روم ترَن را برانم؛ من می‌روم عروسک‌ها را بخوابانم. و نیز ساعت‌ها به «بازی تئاتری بالغانه» می‌پردازند: سناریوهای طولانی، باورکردنی و پیچیده‌ای که طراحان ابزارهای ذهنی معتقدند به کودکان می‌آموزد که چگونه از قوانین پیروی و تکانه‌های خود را تنظیم کنند.

درحالی که به کودکان اتاق صدوچهل نگاه می کردم، به شکلی اجتناب‌ناپذیر یاد الینگتون افتادم، نوزادی که سی مایل دورتر در آپارتمان کوچک‌مان در مانهاتان در حال بغ بغو کردن و گریه کردن بود. می‌دانستم که دوست دارم او زندگی شاد و موفقی داشته باشد، اما دقیقا نمی‌دانستم منظورم چیست، یا آن‌چه من و همسرم در نظر داشتیم صرفا کمک به او برای دستیابی به این نوع زندگی بود. در این سردرگمی، من تنها نبودم. الینگتون در لحظه‌ی اضطراب‌آور خاصی از تاریخ آمریکا متولد شد. و این اضطراب به خصوص در شهرهایی نظیر نیوجرسی رشد کرد که رقابت در مورد پیش دبستان‌های مناسب، به رقابت گلادیاتورها شبیه شده بود.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۸ مگابایت
تعداد صفحات
320 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۴۰:۰۰
نویسندهپائول توگ
مترجمفریده همتی
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
How children succeed
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۹/۰۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۸ مگابایت
۳۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
60 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی کتاب ضعیفیه

4.4
(5)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم
چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم
پائول توگ
انتشارات درسا
4.4
(5)
39,000
تومان