0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جان دادن در راه ایده‌ها

زندگی پرمخاطرهٔ فیلسوفان

کتاب صوتی
ناشر:
درباره جان دادن در راه ایده‌ها

کتاب جان دادن در راه ایده‌ها نوشته کاستیکا براداتان اثری جذاب است که به بررسی نظریات فلسفی پیرامون موضوع مرگ و همچنین مواجهه فیلسوفان با این پدیده می‌پردازد. نویسنده بر این باور است که مرگ نه تنها زندگی را نفی نمی‌کند، بلکه گاهی می‌تواند آن را ارتقاء دهد و جانی تازه به آن ببخشد. مرگ به افراد زنده فهمی جدید از وجود و درکی عمیق‌تر از ماهیت انسان می‌بخشد. بنابراین، می‌توان گفت که زندگی به مرگ نیاز دارد؛ چرا که اگر مرگ به هر شکلی ممنوع می‌شد، معنای زندگی به شدت آسیب می‌دید. ما برای فهم بهتر زندگی به مرگ نیازمندیم.

براداتان در این کتاب نشان می‌دهد که مرگ می‌تواند به شکلی دیگر نیز بر زندگی تأثیر بگذارد؛ مرگی که برای یک آرمان یا ایده صورت می‌گیرد. هنگامی که کسی برای رسیدن به هدفی بزرگ یا آرمانی والا جان خود را از دست می‌دهد، این مرگ داوطلبانه تأثیری عمیق، برجسته و پایدار بر بازماندگان می‌گذارد. چنین مرگی می‌تواند بر قضاوت اخلاقی و فهم افراد از زندگی تأثیر بگذارد و به عنوان خاطره‌ای فرهنگی، ممکن است افراد را به انجام اقداماتی ترغیب کند. براداتان در کتاب خود به فیلسوفانی می‌پردازد که جان خود را برای فلسفه‌شان از دست داده‌اند.

سقراط، هیپاتیا، تامس مور، جوردانو برونو و یان پاتوکا از جمله فیلسوفانی هستند که با یک انتخاب دشوار مواجه شدند: وفاداری به عقایدشان و مرگ یا رها کردن باورهایشان و زنده ماندن. این فیلسوفان در این دوراهی مرگ را انتخاب کردند. مرگ باشکوه آن‌ها بخشی جذاب و جدایی‌ناپذیر از زندگی‌نامه‌شان است. مردن برای ایده‌ها خود نوعی فلسفه است. کتاب "جان دادن در راه ایده‌ها" موقعیت‌هایی را بررسی می‌کند که در آن برخی فیلسوفان تنها راه اثبات باورهایشان را مرگ و نمایش بدن در حال مرگ خود در انظار عمومی می‌دانند. این کتاب داستان مواجهه فیلسوفان با مرگ را از زوایای مختلفی روایت می‌کند، از جمله: فلسفه به عنوان هنر زندگی، مرگ به عنوان موضوعی فلسفی کلاسیک، یادگیری چگونه مردن و خلق فیلسوف شهید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
526.۳۸ کیلوبایت
مدت زمان
۰۵:۳۸:۰۳
نویسندهکاستیکا براداتان
مترجممحمد معماریان
راوی پیمان قریب پناه
ناشرسماوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۵/۰۲
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۲۶.۳۸ کیلوبایت
۰۵:۳۸:۰۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
منتظر امتیاز
95,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جان دادن در راه ایده‌ها
زندگی پرمخاطرهٔ فیلسوفان
سماوا
منتظر امتیاز
95,000
تومان