0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کارگاه داستان‌نویسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کارگاه داستان‌نویسی

دوره اول: نامه‌های یوسا

درباره کارگاه داستان‌نویسی

نویسندگی نیاز به آموزش دارد؟

«همه قبول دارند که برای موسیقی، نقاشی، طبابت، حتی رانندگی و خیلی چیزهای دیگر باید آموزش دید اما خیال می‌کنند برای نوشتن نیازی به آموزش نیست و همین که قلمی باشد و کاغذی، کافی است. نتیجه چه می‌شود؟ رکود فعلی ادبیات داستانی ایران که یکی از مهم‌ترین دلایلش همین باور نداشتن به لزوم آموزش است، که منجر می‌شود به خودرَوی و پراکنده‌رَوی.

امروز کتاب‌های فراوانی در قفسۀ کتابفروشی‌ها هست که نویسنده‌شان ایده‌ای خوب یا حتی درخشان داشته، اما چون به فن نویسندگی مسلط نبوده، نتوانسته آن را درست و درمان اجرا کند؛ و این هدر رفتن قابلیت‌هایی است که در صورت تربیت درست و حرکت در مسیر سالم، می‌توانستند آثار بهتری خلق کنند. این، برباددادن سرمایۀ بالقوۀ انسانی و اجتماعی است. هنر نویسندگی هم مثل همۀ حوزه‌ها و رشته‌های دیگر قابل آموزش است.»

این‌ها حرف‌های کاوه فولادی‌نسب است. او سال‌هاست که معلم داستان‌نویسی است و بر این باور است که در هر هنری، شما علاوه بر استعداد و اشتیاق درونی، نیازمند آموزش اصولی و مهارت‌آموزی هستید تا از آزمون و خطاهای بارها آزموده‌شده عبور کنید و بهتر و سریع‌تر پیش بروید.


در کارگاه داستان‌نویسی چه می‌گذرد؟

کاوه در این دوره بر پایۀ کتاب نامه‌هایی به یک نویسندۀ جوان اثر ماریو بارگاس یوسا پیش می‌رود و در هر جلسه دو نامه از یوسا را می‌خواند و تشریح می‌کند، و پس از آن، به نقد داستان‌های هنرجویان می‌پردازد.

در این کارگاه، نامه‌های مَثَل کِرم کدو، کاتوبلپاس، فریبایی، سبک، راوی، فضا و زمان، سطح واقعیت، چرخش و جهش کیفی، جعبۀ چینی، دادۀ پنهان، ظروف مرتبطه و... به بحث و هم‌اندیشی گذاشته می‌شود.

کارگاه داستان‌نویسی تکمیلی در ۸ جلسه برگزار شده، و آنچه در اینجا ارائه می‌شود، صوت ضبط‌ شدۀ این کارگاه است که به صورت تدوین شده در دسترس‌تان قرار می‌گیرد.


کاوه فولادی‌نسب کیست و چرا بهتر است با او این دوره را بگذرانیم؟

کاوه فولادی‌نسب، نویسنده، مترجم، روزنامه‌نگار ادبی و مدرس داستان‌نویسی، عضو مجمع مؤسسان انجمن صنفی داستان‌نویسان استان تهران، عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران و عضو فدراسیون جهانی روزنامه‌نگاران است. او علاوه بر فعالیت حرفه‌ای در زمینۀ نویسندگی، دکتری برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای از دانشگاه فنی برلین دارد و پژوهشگر آزاد دانشگاه فنی برلین و عضو مرکز پژوهش‌های فنی و اجتماعی همین دانشگاه است.

کتاب‌های کاوه فولادی‌نسب جدیت او در داستان‌نویسی و نگاه آموزشی‌اش را نشان می‌دهد: رمان‌های هشت و چهل‌وچهار، برلینی‌ها، خیابان ولی‌عصر تهران، جریان چهارم، مروری بر آثار نویسندگان نسل چهارم و ترجمۀ چهار جلد حرفه: داستان‌نویس به همراه همسرش مریم کهنسال نودهی، بئاتریس و ویرژیل، امداد برای نویسندگان و... از آثار اوست.

دوره‌های آموزش داستان‌نویسی کاوه فولادی‌نسب همواره از اقبال خوب هنرجویان برخوردار بوده و نویسندگان زیادی اولین قدم‌هایشان برای نوشتن را در کارگاه‌های او تجربه کردند.


مدرسه اسلامی هنر را می‌شناسید؟

آکادمی آزاد مدرسه اسلامی هنر در بیش از پانزده سال فعالیت حرفه‌ای در زمینۀ برگزاری دوره‌های آموزشی هنر، همواره بر آن بوده تا بهترین خدمات آموزشی را با خبره‌ترین اساتید و در محیطی گرم و صمیمی برای هنرجویان مهیا کند.

برآنیم در کنار شما، هر آنچه در توان داریم به کار بندیم و با شعار یک_قدم_جلوتر در جهت اعتلای فرهنگ و هنر، و رشد توانمندی‌هایمان گام برداریم.

امید و باور داریم که دست در دست هم می‌توانیم آینده‌ای درخشان و پر رونق برای خود و میهنمان بسازیم اگر هر روز یک قدم جلوتر برویم.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
401.۶۵ کیلوبایت
مدت زمان
۰۶:۱۵:۱۱
نویسنده کاوه فولادی نسب
راوی کاوه فولادی نسب
ناشرمدرسه اسلامی هنر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۲/۲۵
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۰۱.۶۵ کیلوبایت
۰۶:۱۵:۱۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

فایل های این کلاس انتخاب درستی برای ارایه به عموم نبست چون کلاس به صورت پرسش و پاسخه

4.6
(5)
169,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کارگاه داستان‌نویسی
کارگاه داستان‌نویسی
دوره اول: نامه‌های یوسا
مدرسه اسلامی هنر
4.6
(5)
169,000
تومان