0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

درباره عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

این روزها این سوا‌ل‌ها در ذهن همه ماست؛ هوش مصنوعی در حوزه‌های سلامت، بیولوژی، فضا و فیزیک چه خدماتی به ما می‌دهد؟ هوش مصنوعی چه سرگرمی‌هایی خلق کرده است؟ هوش‌مصنوعی در زمینه‌هایی رقابت‌آفرین بوده است؟ اصلاً آیا ممکن است هوش مصنوعی ابعادی از واقعیت را درک کند که ما انسان‌ها درکی از آن نداریم؟ هوش مصنوعی چه تغییرهایی در سبک زندگی ما ایجاد می‌کند؟ با همه‌ی این این پرسش‌ها باید به این پرسش پاسخ داد که بعد از هوش‌ مصنوعی انسان بودن به چه معناست؟ کتاب صوتی «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» نوشته هنری کیسینجر و اریک اشمیت و دانیل هوتنلوچر را با صدای ابوالفضل شاه‌بهرامی می‌شنوید.


نویسندگان این کتاب معتقدند که هوش مصنوعی به‌زودی تمام امور انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. درواقع، سؤالاتی که هوش مصنوعی مطرح می‌کند، نیازمند دانش و اطلاعاتی است که فراتر از تجربیات انسانی است. به همین دلیل، نویسندگان این کتاب با توصیه‌هایی در حوزه فناوری، تاریخ و علوم انسانی، گِردهم آمدند تا در این زمینه گفت‌وگوهایی داشته باشند.

ما به سمت دنیایی می‌رویم که روزبه‌روز بر اهمیت هوش مصنوعی افزوده می‌شود و دانشجویان زیادی خود را آماده می‌کنند تا، پس از کسب تخصص، شغلی در این زمینه پیدا کنند. هوش مصنوعی نه صنعت است، نه حوزه یا حیطه خاصی را در بر می‌گیرد، بلکه ابزاری است که می‌توان از آن در بسیاری از صنایع استفاده کرد.

در این کتاب، نویسندگان نه درصدد ستایش هوش مصنوعی‌اند و نه برای آن ماتم گرفته‌اند. هوش مصنوعی روزبه‌روز در حال گسترش است و کاری هم با احساسات و دیدگاه‌های انسان‌ها ندارد. این کتاب دنبال آن است تا پیامدها و عواقب آن را بررسی کند؛ اگرچه پیامدهای آن به محدوده درک انسان‌ها بستگی دارد.


کتاب صوتی «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» تلاشی است برای توجه به عصر جدید. سخن از آینده‌ای است که در آنجا ماشین‌ها یاد می‌گیرند و منطقی را به کار می‌گیرند که فراتر از حد و حدود عقل و قوه تعقل انسان امروز است؛ در این صورت، جوامع انسانی نه‌تنها باید برای درک و شناخت آن با یکدیگر مشارکت کنند، بلکه برای استفاده و به‌کارگیری آن نیز باید با یکدیگر همکاری کنند. نویسندگان درصددند در این کتاب چهارچوبی به خوانندگان ارائه دهند تا با کمک آن بتوانند برای آینده خود تصمیم بگیرند و برنامه‌‌ریزی کنند.

کتاب صوتی «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» را با صدای ابوالفضل شاه‌بهرامی می‌شنوید. گوینده‌ای که صدا و بیانش مطلب را به‌‌خوبی در ذهن می‌نشاند.


در بخشی از کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» می‌شنویم:

«هوش انسان و هوش مصنوعی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا به مسائل ملی، قاره‌ای و حتی جهانی بپردازند. درک این تحول و تدوین اصول راهنما برای این کار، مستلزم مسئولیت و بصیرت عناصر مختلف جامعه است؛ دانشمندان، استراتژیست‎‌ها، دولتمردان و متفکران، رهبران مذهبی و مدیران ارشد شرکت‌ها و سازمان‌ها. این مسئولیت باید در تمام کشورها و تمام ملت‌ها احساس شود. اکنون زمانی است که باید همکاری خودمان را با هوش مصنوعی و واقعیتی که به ثمر می‌رسد مشخص کنیم.»

در جایی دیگر می‌شنویم:

«هر ملتی در تلاش برای یافتن پاسخ این سؤالات به نتایجی رسیده است. مهم‌ترین این نتایج مفهوم رابطه انسان با جهان بوده توانایی او برای شناخت پیرامون خود، احساس رضایت خاطر از کسب دانش و درعین‌حال، محدودیتی که نسبت به دانش خود احساس کرده است؛ حتی اگر در عصری یا در فرهنگی انسان احساس کرده منطق و قدرت استدلال او محدود است، یعنی نتوانسته بخش عظیمی از جهان خلقت یا ابعاد اسرار نهفته در جهان را درک کند یا بفهمد، افرادی با قدرت منطق خود ثابت کرده‌اند که انسان زمینی توانایی شناخت جهان و تأثیرگذاشتن بر آن را دارد. انسان‌ها، چه از طریق علمی و چه با کمک الهیات، توانسته‌اند پدیده‌ها را بررسی کنند و درنهایت به شرح و توضیح آن‌ها بپردازند و به این ترتیب، توانسته‌اند به محیط خود واکنش نشان دهند یا با آن سازگار شوند. با ابداع هوش مصنوعی، انسان‌ها در حال خلق بازیگر قدرتمندی در فرایند تحقیق و پژوهش خود هستند. برای اینکه بدانیم این تحول چقدر اهمیت دارد، مروری کوتاه خواهیم داشت به مسیری که منطق و استدلال انسان طی کرده و با موفقیت‌هایی که در دوره‌های مختلف تاریخی به‌دست‌آورده، شأن و اعتبار خود را یافته است.

هر دوره تاریخی در برابر جهان و شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خاص خود یک سری توضیحات و توجیهات دارد. روزگار کلاسیک، قرون وسطی، عهد رنسانس و عصر جدید، همگی مفاهیم خود را از انسان‌ها و از جامعه گرفته‌اند و با توجه به میزان تناسبی که این مفاهیم با نظم موجود در پدیده‌ها داشته‌اند، به نظریه‌پردازی درباره آن‌ها پرداخته‌اند. وقتی آگاهی و شناخت رایج برای توجیه استنباطی که از واقعیت‌ها، یعنی رویدادهایی که تجربه می‌کردند، اکتشافاتی که صورت می‌گرفت و دیگر عوامل فرهنگی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شدند کافی نبود، تحولات فکری (و گاهی سیاسی) اتفاق می‌افتاد و عصر جدیدی آغاز می‌شد. ظهور عصر هوش مصنوعی ادراکی را که امروز از واقعیت‌ها داریم با چالش‌های مهمی روبه‌رو کرده است.»


فهرست کتاب صوتی «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» به شرح زیر است:

ما کجا قرار داریم

چگونه به اینجا رسیدیم

مسیری که از زمان تورینگ تا امروز سپری کرده‌ایم و...

پلتفرم‌های شبکه‌ای جهانی

امنیت و نظم جهانی

هوش مصنوعی و هویت انسان

هوش مصنوعی و آینده.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
475.۲۱ کیلوبایت
مدت زمان
۰۶:۰۱:۱۸
نویسندهاریک اشمیت
نویسنده دومهنری کیسینجر
مترجم علی علی پناهی
راوی ابوالفضل شاه بهرامی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۰۵
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۷۵.۲۱ کیلوبایت
۰۶:۰۱:۱۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
86,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها
عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها
اریک اشمیت
نوین کتاب
0
(بدون نظر)
86,000
تومان