0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نمادها سخن می‌گویند

معرفی و دانلود رایگان کتاب نمادها سخن می‌گویند

درباره نمادها سخن می‌گویند

باتوجه به اهمیت سنین کودکی و نوجوانی و تمرکز هجمه های رسانه ای بر کودکان در این سنین، ضرورت دارد که الگویی برای ارتقای سطح بینش فرزندانمان به رسانه های جدید تدوین شود تا با درنظرگرفتن آن، بتوانند بر تهدیدات فضای رسانه ای غلبه کنند.

یکی از انواع تکنیک های رسانه ای برای آنکه بتوان به صورت غیرمستقیم مفاهیمی را به مخاطب القا کرد و بر ذهن او تأثیر گذاشت، استفاده از نمادهاست. لازمۀ مواجهه با این تکنیک، آشنایی با نمادها و مفاهیمی است که آن ها با خود همراه دارند. الگوی نمادشناسانۀ والدین برای انتخاب مناسب ترین ها برای کودک و نوجوانشان و آگاهی دهی به آنان باید چگونه باشد؟ در پاسخ به این پرسش، پژوهش حاضر به راهکارهایی اشاره

می کند که می تواند در شناسایی و آگاهی در مقابل پیام هایی که به صورت ناخودآگاه به ذهن مخاطب متبادر می شود، نقش مؤثری داشته باشد. هدف اصلی از این کار جهت دهی به هدایت و تربیت فرزندانمان در مسیر درست است؛ زیرا این گروه بیش از دیگران تحت تأثیر رسانه ها قرار می گیرند. افزایش تولیدات رسانه ای از یک سو و تسهیل توزیع این محصولات به سبب گسترش زیرساخت های ارتباطی ازسوی دیگر باعث شده تا حجم زیادی از این محصولات به راحتی در دسترس کودکان و نوجوانان قرار گیرد. برای این ردۀ سنی، جهان واقعی و روزمره با جهان رسانه ای فرقی نمی کند و از این جهت با دیگر مخاطبان رسانه ها متفاوت اند. باید باتوجه به اهداف، سیاست ها و اولویت های رسانه ای در روایت داستان ها و تصاویری که به نمایش درمی آید، به آنان نشان داد که هیچ تصویر و نمادی اتفاقی در کنار دیگر تصاویر قرار نگرفته است. بزرگ نمایی و برجسته سازیِ موضوعی در جامعه توسط این رسانه ها می تواند به دغدغۀ ذهنی این گروه حساس تبدیل شود؛ همان طور که در شبکه های اجتماعی به طور محسوسی با آن مواجهیم. حال برای حفظ نوجوانان از هجمه های فرهنگی و عقیدتی، لازم است تا والدین آن ها با آموختن مجموعه ای از مهارت ها و دانش ها، خود و فرزندان خود را از مخاطب منفعل به مخاطب فعال تبدیل کنند و برای قرارگرفتن در معرض رسانه ها آماده نمایند. نمادشناسی به مثابۀ عنصری آگاهی دهنده به بخشی از این فرایند کمک می کند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۸۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
114 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۸:۰۰
نویسندهسعیده ساروخانی
نویسنده دوم زهره آیت اللهی
نویسنده سوممژگان حضوری
ناشرپلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۸۸ کیلوبایت
۱۱۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
رایگان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نمادها سخن می‌گویند
نمادها سخن می‌گویند
سعیده ساروخانی
پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا
0
(بدون نظر)
رایگان