0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مکاتبه و گزارش‌نویسی با رویکرد اداری و تجاری

معرفی، خرید و دانلود کتاب مکاتبه و گزارش‌نویسی با رویکرد اداری و تجاری

ناشر:
کنکاش
درباره مکاتبه و گزارش‌نویسی با رویکرد اداری و تجاری

انسان موجودی اجتماعی است که به گواه تاریخ، در طول زندگی200 هزار سالۀ خود، این ویژگی را در قالب ارتباطات مختلف نشان داده است. ارتباطات نیز یکی از مهمترین فرآیندها و اتفاقات مهم تاریخ بشر بشمار می آید. در این میان، بکارگیری زبان و خط، نقش بسیار مهمی را در گسترش این ارتباطات ایفا نموده است. ارتباطات بطور کلی و زبان و نمادهای عینی آن، بطور خاص، مسیر پر فراز و نشیبی را در طول تاریخ، پشت سرگذاشته و روشها و شیوه های مختلفی را به خود دیده است. تحولات و پیشرفتهای علمی و اجتماعی بشر در طی چند قرن اخیر، اهمیت ارتباطات را بیش از پیش نمایان ساخته است؛ بطوری که توجه به این مهم، بویژه در زمینۀ بررسی زبان و سایر روشهای برقراری ارتباط، مرزهای بین فردی را پشت سرگذاشته و به محدودۀ گروهها و سازمانها وارد شده است. تا جایی که امروزه نحوه و چگونگی شناخت و شکل گیری ارتباطات به عنوان یکی از مسائل بسیار ضروری و مهم حوزه های علوم اجتماعی و مدیریتی به حساب می آید.

اکنون مدیران بخوبی می دانند که ارتباطات نه تنها وظایفشان را تسهیل می کند؛ بلکه وسیله ای است که از یک سو، آنان را در اعمال مهارتهای انسانی قادر می سازد و از سوی دیگر؛ سازمانها را با محیط خارج مربوط ساخته و زمینه را برای ایجاد تعاملات سازنده فراهم می نماید. از این رو بخش عمده ای از وقت مدیران، صرف ارتباطات رو در رو، مکاتبات اداری یا مذاکرات تلفنی و حضوری با افراد سازمان می گردد. بر همین اساس مدیران تلاش می نمایند تا با استفاده از راهکارهای مناسب، زمینه را برای به حداقل رساندن موانع ارتباطی و بهبود ارتباطات سازمانی از قبیل مکاتبات اداری و گزارش نویسی فراهم نمایند. البته بخشی از این وظیفه متوجه مؤسسات و مراکز آموزش عالی بویژه دانشگاهها است تا برمبنای یکی از کارکردهای اصلی خود؛ یعنی تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز جامعه، ضمن تعریف سرفصلهای مناسب، آموزشهای ضروری را نیز در این زمینه ارائه نمایند. در این راستا؛ نظام آموزش عالی ایران، بر اساس نیازسنجی‌های به عمل آمده، اقدام به تعریف درسی تحت عنوان«مکاتبات تجاری وگزارش ‌نویسی» برای دانشجویان رشته حسابداری نموده است. به همین جهت و به منظور تأمین سرفصلهای درس مذکور، این کتاب در سه فصل شامل؛ تاریخچۀ ارتباطات و مکاتبات، جایگاه ارتباطات در سازمانها و انواع مکاتبات اداری و تجاری تهیه و تدوین شده است.

نگارنده در این کتاب تلاش نموده است تا مطالب را به نحوی بیان نماید؛ که علاوه بر دانشجویان رشتۀ حسابداری، برای دانشجویان سایر رشته ها و علاقه‌مندان به چنین مباحثی نیز منبع مناسب و قابل قبولی باشد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
7.۷۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسندهمسعود احمدی نژاد
نویسنده دومستایش محمدی
ناشرکنکاش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
قیمت ارزی
4.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۷.۷۹ کیلوبایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
93,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مکاتبه و گزارش‌نویسی با رویکرد اداری و تجاری
مکاتبه و گزارش‌نویسی با رویکرد اداری و تجاری
مسعود احمدی نژاد
کنکاش
0
(بدون نظر)
93,500
تومان