0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مولانا، غزالی و خیام
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مولانا، غزالی و خیام

(فصلنامه فرهنگی هنری نگاه آفتاب)
درباره مولانا، غزالی و خیام

فرامرز معتمد درفولی، نویسنده‌ مقاله‌ «مولانا، غزالی و خیام»، سال ۱۳۵۰ چشم به جهان گشود. وی نویسنده و پژوهشگر است و دکترای جامعه‌شناسی فرهنگی دارد. او در این مقاله سعی کرده از دریچه‌ نگاه مولانا، غزالی و خیام به واقعیت رنج‌آلود زندگی بپردازد و در دل اندیشه‌‌ این سه متفکر به «واقعیت» و «بودن» بپردازد.


در مقاله‌ «مولانا، غزالی و خیام»، با صدای احسان چریکی، می‌شنوید:

«درباره «بودن» و «واقعیت» ایرانیان در درون سنت دیرپای خود، به شکل‌های مختلف اندیشیده و تئوری پرداخته‌اند و راه‌های مختلف تاب‌آوری‌اش را جسته و آزموده‌اند. در تاریخ ما غزالی، مولوی و خیام سه سرنمون مواجهه با واقعیت و راهکاری‌های رودرویی با آن هستند. غزالی با کناره‌گیری از دنیا، زهد و ایمان خائفانه؛ مولوی با استعلایی کردن واقعیت و فرا رفتن از آن و عزم سفر به آسمان؛ خیام با چشم گشودن به عاقبت کار و لاجرم فراموشی و سپردن خود به میناب، از کشیدن بار تن سر می‌زنند.»

حرف‌های متفکرانی چون مولوی، خیام و غزالی از قرن‌ها پیش تا امروز همچنان تازه مانده و می‌توان از آن برای زندگی بهتر استفاده کرد.

فصلنامه فرهنگی هنری و عرفانی «نگاه آفتاب» به شخصیت مولانا جلال‌الدین محمد بلخی می‌پردازد. نوین کتاب گویا قصد دارد، در یک مجموعه‌‌ شنیداری، مقالاتی از فصلنامه فرهنگی هنری «نگاه آفتاب» را، با سردبیری سید هدایت جلیلی، امیر یوسفی و پژمان موسوی منتشر کند. در پاییز ۱۳۹۹، مقاله «مولانا، غزالی و خیام»، به قلم فرامرز معتمد دزفولی، در شماره‌ اول این نشریه نوشته شده است. این مقاله را با صدای احسان چریکی می‌شنوید.


احسان چریکی گوینده‌ مقاله‌ «مولانا، غزالی، خیام» دانش‌آموخته‌ مقطع کارشناسی ارشد مطالعات فرانسه از دانشگاه تهران است. او علاوه بر فعالیت در زمینه‌ تدریس و مترجمی زبان فرانسه، دوره‌های گویندگی را نزد استاد «نصرالله مدقالچی» گذرانده است؛ تمامی این‌ها لذت شنیدن مقاله‌ حاضر را دو چندان می‌کند و در کنار قلم گیرای نویسنده جان چندبرابری به محتوای مقاله‌ می‌دهد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
13.۶۲ کیلوبایت
مدت زمان
۱۴:۲۸
نویسندهفرامرز معتمد دزفولی
راویاحسان چریکی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۱۹
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۳.۶۲ کیلوبایت
۱۴:۲۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4
(2)
18,000
٪30
12,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مولانا، غزالی و خیام
٪30
مولانا، غزالی و خیام
(فصلنامه فرهنگی هنری نگاه آفتاب)
نوین کتاب
4
(2)
18,000
٪30
12,600
تومان