0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کاغذ دیواری زرد

معرفی، خرید و دانلود کتاب کاغذ دیواری زرد

ناشر:
شور
درباره کاغذ دیواری زرد

نقد و بررسی کتاب کاغذ دیواری زرد

کتاب کاغذ دیواری زرد مجموعه داستانی از شارلوت پرکینز گیلمن است که به توصیفات مالیخولیایی یک زن از کاغذ دیواری اتاق می‌پردازد. شارلوت برای درمان بی‌خوابی و افسردگی خوب همراه با همسر و فرزند تازه به دنیا آمده‌اش، به خانه‌ای روستایی رفته و مدتی را در آنجا زندگی می‌کند. داستان این کتاب زندگی نویسنده در همین دوران را بازگو می‌کند و از مشکلات روانی بانوان در این بازه تاریخی سخن می‌گوید. اگر به مطالعه داستان‌های خارجی علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های داستان و رمان درام خارجی فیدیبو سر بزنید. 

موضوع کتاب کاغذ دیواری زرد

کتاب کاغذ دیواری زرد اثری از شارلوت پرکینز گیلمن است. این نویسنده بعد از به دنیا آوردن دخترش، دچار افسردگی شد. برای درمان افسردگی خود به دکتر میچل مراجعه می‌کند و ایشان توصیه می‌کند برای شش ماه از کتاب و نوشتن دوری کرده و همراه با فرزند و همسرش در خانه‌ای روستایی استراحت کند. شارلوت بعد از گذراندن این دوره درمان، شروع به نوشتن کتاب کاغذ دیواری زرد می‌کند. 

این کتاب به نوعی داستان زندگی خود نویسنده است که در زمان انتشار با استقبال زیادی روبه‌رو نشد. بعضی از مردان معتقد بودند داستان او مرد ستیز است و در ادبیات روز آمریکا جایی ندارد. هیچ کدام از آن‌ها خبر نداشتند این کتاب چند دهه بعد به عنوان یکی از مهم‌ترین کتاب‌های سبک گوتیک آمریکا شناخته می‌شود. منتقدان آن دوران نمی‌توانستند بپذیرند زنی در مورد مسائل روانی خود صحبت کند. او در آثار بعدی خود پدر سالاری را محکوم کرده و نشان می‌دهد این موضوع هم به زنان و هم به مردان آسیب می‌رساند.

لیست داستان‌های موجود در کتاب کاغذ دیواری زرد:

  • کاغذ دیواری زرد
  • داستان دو خانه
  • سکّوی پرش
  • تاک عظیم
  • تصمیم زن بیوه
  • شرایط موارد را تغییر می‌دهد
  • فرار از خانه
  • صندلی گهواره‌‌ای
  • وانهاده
  • همیشه آنچه انتظارش را نداری اتفاق می‌افتد
  • اگر مرد بودم
  • چرا «کاغذدیواری زرد» را نوشتم

مطالعه کتاب کاغذ دیواری زرد به چه کسانی توصیه می‌شود؟

کتاب کاغذ دیواری زرد اثری جذاب و خواندنی برای علاقه‌مندان به سبک گوتیک است. هم‌چنین اگر به دنبال داستانی با محوریت زنان هستید، این کتاب اثری بی‌نظیر برای مطالعه خواهد بود. نویسنده سبک نگارشی زیبایی داشته و با ارائه توصیفات دقیق، شما را تا پایان کتاب با خود همراه می‌سازد.

درباره نویسنده کتاب کاغذ دیواری زرد

کتاب کاغذ دیواری زرد توسط شارلوت پرکینز گیلمن نوشته شده است. شارلوت پرکینز گیلمن متولد 1860 رمان‌نویس، جامعه‌شناس، نویسنده، مدرس و مدافع اصلاحات اجتماعی آمریکایی است. او یکی از بزرگترین رهبران موج اول فمنیسم بود و آثاری نظیر زنان و اقتصاد و مذهب زنان و مذهب مردان، محبوبیت زیادی برای او به همراه داشتند. شارلوت از آمریکا به لندن، برلین و پوداپست سفر می‌کرد و سخنرانی‌های زیادی در مورد حقوق زنان انجام می‌داد. او حتی یک مجله برای پرداختن به مسائل زنان راه انداخته بود. شارلوت پرکینز گیلمن در ۱۷ اوت ۱۹۳۵ و در سن 75 سالگی درگذشت.

در بخشی از کتاب کاغذ دیواری زرد می‌خوانیم

این کاغذ دیواری چندان کسل کننده است که چشم‌های بیننده را دچار اغتشاشِ دید می‌کند. برجستگی طرح‌ها در حدی است که دایم چشم بیننده را می‌آزارد و تماشای متداوم کاغذ دیواری را دشوار می‌سازد. وقتی بیننده یکی از پایه‌های غیرِ ثابتِ طرح‌ها را تا یکی از انحناهای دورتر دنبال کند، این پایه ناگهان خودش را گم می‌کند و در زاویه‌های خشم‌آلود غوطه‌ور می‌شود و در تناقض‌‌های غیر قابل توجیه، خود را ازبین می‌برد.

رنگ کاغذ زرد چرک، زننده و تقریبا تهوع آور است که به صورت عجیبی با تغییر نورِ خورشید محو می‌شود. با وجود روشن بودن، این رنگ ناراحت کننده در بعضی قسمت‌هایش نارنجی می‌شود و در بعضی قسمت‌های دیگر شکل گوگردی بیمارگونه به خود می‌گیرد. جای تعجب نیست که کودکان ازین کاغذ دیواری نفرت داشتند. اگر قرار باشد که برای مدت زیاد اینجا بمانم، من‌ هم باید از این کاغذ متنفر باشم.جان دارد می‌آید و من باید از نوشتن دست بکشم و یادداشت‌هایم را مخفی کنم، او از اینکه من یک کلمه بنویسم متنفر است.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب کاغذ دیواری زرد

اگر از مطالعه کتاب کاغذ دیواری زرد لذت بردید، 5 اثر زیرا را به شما پیشنهاد می‌دهیم:


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۹ مگابایت
تعداد صفحات
168 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۶:۰۰
نویسنده شارلوت پرکینز گیلمن
مترجمسما قرایی
ناشرشور
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The yellow wall-paper and other stories
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۱۴
قیمت ارزی
6.۵ دلار
قیمت چاپی
130,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۹ مگابایت
۱۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
65,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کاغذ دیواری زرد
کاغذ دیواری زرد
شارلوت پرکینز گیلمن
شور
0
(بدون نظر)
65,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر