0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب معمّای خنده

معرفی، خرید و دانلود کتاب معمّای خنده

جستاری در شناخت شوخی و خنده

کتاب متنی
درباره معمّای خنده


نقد و بررسی کتاب معمای خنده

کتاب معمای خنده نوشته فاطمه نصر اصفهانی، اثری عمیق و جامع در زمینه شناخت شوخی و خنده است. این کتاب که توسط انتشارات اندیشه احسان به چاپ رسیده، دریچه‌ای نو به سوی درک ماهیت، تاریخچه طنز و شوخ‌طبعی می‌گشاید. کتاب معمای خنده به عنوان یک منبع جامع و علمی، دریچه‌ای نو به سوی درک عمیق‌تر از پدیده شوخی و خنده می‌گشاید. این کتاب با نثری روان و قابل فهم، به بررسی ابعاد مختلف طنز و شوخ‌طبعی از منظرهای مختلف می‌پردازد و اطلاعات مفیدی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. 

کتاب معمای خنده برای طیف وسیعی از مخاطبان از جمله دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، ادبیات و علوم انسانی، علاقه‌مندان به حوزه طنز و شوخ‌طبعی و همچنین عموم مردم که به دنبال درک عمیق‌تر از ماهیت خنده و شوخی هستند، مناسب و مفید خواهد بود. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های تاریخ جهان علاقه دارید حتما به دسته‌بندی تاریخ جهان فیدیبو سر بزنید.

فاطمه نصر اصفهانی، نویسنده‌ای در جستجوی معمای خنده

فاطمه نصر اصفهانی، نویسنده ایرانی، متولد شهر اصفهان است. او در این کتاب، با نگاهی دقیق به تاریخچه شوخ‌طبعی، ریشه‌های آن را در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف بررسی می‌کند و به تحلیل ساختار و محتوای جوک‌ها می‌پردازد.

چرا کتاب معمای خنده را بخوانیم

کتاب معمای خنده نوشته فاطمه نصر اصفهانی، اثری عمیق و جامع در زمینه شناخت شوخی و خنده است. این کتاب به عنوان یک منبع جامع، به بررسی ابعاد مختلف شوخی و خنده از منظرهای مختلف می‌پردازد و اطلاعات جامعی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. این کتاب از تعاریف و مفاهیم پایه تا نظریه‌های علمی و تاریخچه شوخ‌طبعی را در بر می‌گیرد و به خواننده در درک عمیق‌تر این پدیده یاری می‌رساند. نویسنده با اتکا به منابع علمی معتبر و یافته‌های پژوهشی، به بررسی موضوع شوخ‌طبعی و خنده می‌پردازد و از ارائه نظرات شخصی و غیرمستند خودداری می‌کند. این رویکرد علمی، به اعتبار و اتکا‌پذیری مطالب کتاب می‌افزاید و خواننده را با دیدی نقادانه و مبتنی بر یافته‌های علمی آشنا می‌کند. نویسنده برای تبیین بهتر مفاهیم، از مثال‌های ملموس و عینی از جوک‌ها و لطیفه‌های مختلف استفاده می‌کند که به درک عمیق‌تر خواننده از موضوع کمک می‌کند. این مثال‌ها، خواننده را با کاربرد عملی مفاهیم در دنیای واقعی آشنا می‌کند و مطالعه کتاب را جذاب‌تر و آموزنده‌تر می‌سازد. مطالعه کتاب معمای خنده به خواننده در درک عمیق‌تر از ماهیت خنده و شوخی کمک می‌کند. این کتاب با بررسی ابعاد مختلف این پدیده، خواننده را به تفکر در مورد کارکردهای خنده، تأثیرات آن بر سلامت جسم و روان و نقش آن در زندگی اجتماعی رهنمون می‌شود. کتاب معمای خنده علاوه بر جنبه‌های آموزشی و علمی، سرگرم‌کننده و لذت‌بخش نیز است. خواننده با مطالعه این کتاب، با انبوهی از لطیفه‌ها و جوک‌های مختلف آشنا می‌شود که لحظات شاد و مفرحی را برای او رقم خواهد زد.

در بخشی از کتاب معمای خنده می‌خوانیم 

واژۀ شوخ‌طبعی در زبان فارسی به‌صورت خوش‌طبعی، بذله‌گویی (فرهنگ فارسی معین) و تیزطبعی (لغت‌نامۀ دهخدا) تعریف شده است. مترادف واژۀ شوخ‌طبعی، مطایبه است که در لغت‌نامۀ دهخدا معانی شوخی، مزاح، خوش‌طبعی و خوش‌منشی برای آن آورده شده است (لغت‌نامۀ دهخدا). در فرهنگ فارسی معین نیز در ذیل واژۀ مطایبه چنین آمده است: «۱- شوخی‌کردن با کسی، مزاح‌کردن ۲- شوخی، مزاح» (فرهنگ فارسی معین). معادل انگلیسی شوخ‌طبعی یا مطایبه واژۀ humor استکه از واژۀ لاتین umor گرفته شده است. umor یا umour در نظام پزشکی یونان باستان به‌معنای «رطوبت»، «بخار» یا «مایع بدن» بوده است (استات۱۳۸۷: ۸۶-۸۵؛ خشوعی اصفهانی، ۱۳۸۶: ۳). در آن زمان، باتوجّه‌به نظام پزشکی سقراطی، چنین پنداشته می‌شد که در بدن آدمی چهار مایع سیّال وجود دارد: خون، بلغم، صفرا و سودا یا صفرای سیاه (کریچلی،۱۳۸۴: ۸۸). اعتقاد عمومی بر آن بود که این چهار مایع، که اخلاط یا طبایع چهارگانه نامیده می‌شدند، به‌میزان برابر در بدن انسان‌ها وجود دارند و برای سلامتی آدمی ضروری هستند. به‌علاوه، چنانچه این طبایع به‌طور متوازن در بدن وجود داشته باشند، مکمّل یکدیگر خواهند بود و بدن نیز در سلامت به سر خواهد برد؛ امّا چنانچه ترکیب متوازن این چهار مایع به‌ هم بخورد و یک مایع بر دیگر مایعات چیرگی یابد ،سلامتی فرد با خطر روبه‌رو می‌شود و دچار بیماری و ناراحتی می‌گردد. به‌علاوه، تفوّق یک مایع بر دیگر مایعات تعیین‌کنندۀ شخصیّت و مزاج افراد تلقّی می‌شد. بر‌این‌اساس،«کثرت خون موجب خوش‌بینی یا خلق‌وخویی عاشق‌پیشه و امیدوار و شجاع می‌شد؛ بلغم زیاد یأس و بی‌احساسی را نتیجه می‌داد؛ سودا موجب افسردگی و مالیخولیا می‌شد؛ و صفرای نامتناسب تندخویی و زودجوشی را دامن می‌زد» 

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب معمای خنده

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های تاریخ جهان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۹ مگابایت
تعداد صفحات
228 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۳۶:۰۰
نویسندهفاطمه نصراصفهانی
ناشراندیشه احسان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۱۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
180,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۹ مگابایت
۲۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
منتظر امتیاز
٪70
96,000
28,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
معمّای خنده
جستاری در شناخت شوخی و خنده
اندیشه احسان
منتظر امتیاز
٪70
96,000
28,800
تومان