0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نان داغ کباب داغ

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی نان داغ کباب داغ

درباره نان داغ کباب داغ
- تاریخ‌دان طنزپرور: «رضا بهرام‌پور» نویسنده‌ی ایرانی است که سال ۱۳۶۸ متولد شده است. او که از پژوهشگران حوزه‌ی تاریخ است، تا کنون سه کتاب نوشته که در کنار فرم داستانی و جامعه‌شناختی‌شان، نقش پررنگی از «تاریخ» را نیز در خود دارند. یکی از کتاب‌های بهرام‌پور، نقدی است بر رفتارهای اجتماعی ما ایرانیان و نویسنده، مَثَل «از ماست که بر ماست» را برای عنوانش برگزیده است. دو عنوان از کتاب‌های او به‌صورت داستانی-تاریخی نوشته شده‌اند و «آب، دوغ، خیار» و «نان داغ، کباب داغ» نام دارند. چارچوب اصلی و کلیات روایت‌های گردآوری شده در این دو اثر، بر اساس واقعیت بوده و اسنادش در کتب تاریخی موجود است. اما نگارنده در بازنویسی جزئیات و خصوصاً مکالمات، بدون آن‌که به وقایع تاریخی لطمه وارد کند، دست به تغییراتی زده که هم طنز روایات رعایت شود و هم یک‌دستی زبان متن حفظ شود. - آن‌چه قاجاریه با ایران کرد؛ از مقدمه‌ی کتاب: آن‌چه قاجار با ما و مملکت تاریخی ما کردند، هنوز جای زخمش باقی است و هیچ درمانی نیز تابه‌حال نتوانسته از دردها و آلامش بکاهد. شاید بتوان این را از بدشانسی دودمان قاجار دانست که هنگامه‌ی سلطنت و کامرانی‌شان با عصر طلایی ترقی و توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی مغرب‌زمین تلاقی کرده است و ما، خواه‌ناخواه با مطالعه‌ی سیر حوادث و وقایع آن دوره و زمانه، اقدام به مقایسه و وزن‌کشی عملکرد سران خویش با سابقه و کارنامه‌ی «آن‌ورِ آبی‌ها» می‌نماییم، اما قطعاً نمی‌توان در ذات بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی مردان و زنان حاضر در بطن قدرت و حاکمیت قجر تردید روا داشت، چراکه نخواستند (یا نتوانستد) چشمان خویش را بر حقایق بگشایند و لجوجانه و مصرانه سعی در پیاده‌سازی سبک و شیوه‌ی حیات و معاش دِمُده‌ی پیشینیان‌شان داشتند. - روایت‌هایی مضحک از دربار سلاطین قاجار: بهرام‌پور تا کنون دو کتاب با محوریت ایران دوران قاجار نوشته است. «آب، دوغ، خیار» با زیرعنوان «روایت‌هایی مضحک از سلاطین قاجار» و «نان داغ، کباب داغ» با زیرعنوان «روایت‌هایی مضحک از دربار سلاطین قاجار». نویسنده در تحریر آب، دوغ، خیار، تاریخ قاجاریه را مطالعه کرده و کاویده و گزارشی اجمالی را از نحوه‌ی مدیریت، شیوه‌ی تصمیم‌گیری و نوع حکومت قاجاریان، با استفاده از زبان شیرین طنز ارائه داده است. تمرکز اصلی نویسنده در نان داغ، کباب داغ، بر کادر اجرایی، وزرا، درباریان و اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار بر ذهن و روح سلاطین قجری بوده که بیش از آنی که درصدد روشن‌گری و امداد بوده باشند، عمری در پی نام و نانی دویده و نگارنده را اکنون به طنزنویسی واداشته‌اند. - تقدیم به آن‌هایی که تاریخ را به خودِ تاریخ وانگذاشته‌اند: کتاب صوتی «نان داغ، کباب داغ» اثر «رضا بهرام‌پور» نتیجه‌ی همکاری نشر صوتی آوانامه و «نشر قطره» است که با اجرای «تایماز رضوانی» تولید و منتشر شده است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
244.۳۹ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۲۶:۴۹
نویسنده رضا بهرام پور
راویتایماز رضوانی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۴۴.۳۹ مگابایت
۰۴:۲۶:۴۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

دست از این چرت و پرتا بردارید . کارتون شده تعریف از پهلوی و بدگویی از قاجار که فلان کردن بهمان کردن . همین قاجار سی سال مقابل روس و انگلیس بزرگترین امپراطوری اون زمان ایستاد ، تک و تنها . اما رضا پالانی حتی ٨٠ ساعت نتونست در مقابل متفقین بایسته و نیومده فرار کرد . در حالی که قاجار همزمان هم با روس میجنگید هم با انگلیس . اگه قرار به بی لیاقتی باشه ، این پالانی ها بودند که بی لیاقت بودن . رضاپالانی که قاطر چی بود ، انگلیس ورداشت شاهش کرد ، بعدم انداختش بیرون . ممد رضا پالان هم دو بار از ایران فرار کرد . همین پهلوی بزرگترین دشمن تورک ها بود و زبان ترکی رو به شدت ممنوع کرده بود و فارسی به زور به همه تحمیل شده بود . در حالی که تو قاجار هیچ زبانی به کسی تحمیل نشده بود

1

هر چی از ناصرالدین شاه بد گفتن و نوشتن کار غالب بوده طبیعی هم هست همیشه میگفتن که تاریخ رو شخص غالب مینویسه و معلومه که ازش تعریف و تقدیر نمیکنه ولی اینکه همه دارن همون راه و ادامه میدم بعد هفتاد هشتاد سال برام خیلی عجیبه چطور تو خاطرات روزنامه ای که الان هم موجوده این دری وری ها نیست؟؟؟ لابد اونا تملقه ؟؟؟اکثر اون کتاب ها بعد حکومت قاجار تموم شد برا کی تملق کردن پس؟؟؟

5

تاریکترین کمدیی بود که تا حالا شنیدم ، سپاسگزارم از اوانامه و فیدیبو🖤

3.7
(6)
72,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
نان داغ، کباب داغ
نان داغ، کباب داغ
روایت های مضحک از دربار سلاطین قاجار

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نان داغ کباب داغ
نان داغ کباب داغ
رضا بهرام پور
آوانامه
3.7
(6)
72,000
تومان