0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه یاد گرفتم دنیا را بفهمم

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه یاد گرفتم دنیا را بفهمم

کتاب متنی
فیدی‌پلاس
نویسنده:
ناشر:
درباره چگونه یاد گرفتم دنیا را بفهمم

کتاب چگونه یاد گرفتم دنیا را بفهمم، سرگذشت زندگی هنس روسلینگ، پزشک و آماردان سوئدی را روایت می‌کند که در همان سالی که روسلینگ از دنیا رفت، منتشر شد. این کتاب که توسط خود روسلینگ نوشته شده، درباره زندگی پرچالش او و تجربیاتش از کودکی تا بزرگسالی است و توجه هر خواننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

هنس روسلینگ یکی از افراد سرشناس و تاثیرگذار سوئدی است که چندین سال قبل از مرگش، شروع به نوشتن این کتاب کرد تا با روایت فراز و فرودهای زندگی و یافته‌های خودش، مسائل مهمی را توضیح دهد. کتاب چگونه یاد گرفتم دنیا را بفهمم (How I Learned to Understand the World) که به سبک اتوبیوگرافی نوشته شده، حاوی حقایقی درباره توسعه اجتماعی است. این نویسنده تلاش کرده تا وقایع را باری دیگر بنگرد و به شکل جدید درک کند و آن‌ها را از راه این کتاب، با ما به اشتراک بگذارد. آن‌چه اهمیت دارد این است که کتاب حاضر بدون این‌که حاوی آمار و ارقام باشد، حقایقی را بازگو می‌کند که از ملاقات‌های روسلینگ با انسان‌ها به‌دست آمده و باعث شده چشم‌های او باز شود و قدمی به عقب برگردد و همه‌چیز را از نو ببیند.

کتاب حاضر به جریاناتی می‌پردازد که باعث تقویت یا تغییر دیدگاه‌های نویسنده درباره مسائل مختلف زندگی شده است. روسلینگ به‌جای آن‌که مثبت‌اندیش باشد، محتمل‌اندیش بود. او تبدیل شدن این جهان به جایی که افراد سهم برابری از زندگی داشته باشند را محتمل می‌دانست و در این راه تلاش می‌کرد. او عقاید خودش را درباره زندگی با دیگران به اشتراک گذاشته تا خوانندگان بتوانند در شرایط سخت زندگی، سری به این کتاب بزنند و راه‌شان را پیدا کنند. این اثر برای اولین بار به زبان سوئیسی در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و خیلی سریع توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و به زبان‌های مختلف ترجمه شود.

کتاب حاضر نثر روان و قصه‌ای دوستانه دارد که مخاطبان را به خود جذب می‌کند. شما می‌توانید با مطالعه کتاب چگونه یاد گرفتم دنیا را بفهمم، روند تبدیل شدن هنس روسلینگ از دانشمندی جوان به اندیشمندی خلاق را مطالعه کنید و از نزدیک با چالش‌های زندگی یک پزشک نابغه روبه‌رو شوید.

درباره هنس روسلینگ، نویسنده کتاب

هنس روسلینگ (Hans Rosling) در سال ۱۹۴۸ در سوئد متولد شد و در سال ۲۰۱۷ براثر سرطان لوزالمعده در گذشت. او یکی از نوابغ پزشکی بود و توانست در سال ۱۹۸۱، طغیانی از بیماری کانزو، نوعی فلج ناگهانی را که داشت شیوع پیدا می‌کرد، شناسایی کند. او به‌عنوان مشاور، در سازمان بهداشت جهانی و یونیسف نیز کار می‌کرد و سازمان پزشکان بدون مرز را در سوئیس تاسیس کرد. نام هنس روسلینگ را می‌توان در بین اسامی صد شخصیت تاثیرگذار جهان در مجله تایم مشاهده کرد. او در سال آخر عمر، مشغول نوشتن این کتاب و کتابی دیگر به‌نام واقع نگری بود؛ کتابی که بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته و در لیست مطالعه بیل‌گیتس نیز قرار دارد.

چرا باید این کتاب را مطالعه کنیم؟

اگر به مطالعه زندگی‌نامه، سفرنامه و خاطرات افراد مشهور علاقه‌مند هستید و دوست دارید با مطالعه زندگی آن‌ها، تجربه بیشتری کسب کنید، از مطالعه این کتاب لذت خواهید برد. این اثر شما را با نوع نگاه نویسنده به زندگی آشنا می‌کند و می‌توانید درباره مسائل مهم زندگی، نکات ارزشمندی را یاد بگیرید.

بخشی از کتاب را با هم بخوانیم

آن سال تابستان تا مناطق دوری سفر کردیم، اول با کشتی از دریای بالتیک به لهستان رفتیم و مسیرمان را از اروپای شرقی به سمت استانبول ادامه دادیم و تقریبا همین راه را هم بازگشتیم. تا وقتی مدرسه‌ام تمام شد و آماده‌ی رفتن به دانشگاه شدم، بیشتر قسمت‌های اروپا از غرب تا شرقش را دیده بودم. حالا علاقه‌ام به شناخت دنیا به نقاط وسیع‌تر و در واقع خارج از اروپا معطوف شده بود. این تحولی بزرگ بود. من در زمان جنگ سرد بزرگ شدم و آینده‌ی هم نسل‌های من به منحل شدن یا نشدن جنگ هسته‌ای میان غرب و شرق بستگی داشت. در سال ۱۹۶۸ اتحادیه‌ی جماهیر شوروی کنترل چکسلواکی را به دست گرفت و جریان‌های بهار پراگ را سرکوب کرد؛ مجموعه‌ای از اصلاحات آزادی‌خواهانه که دولت آن کشور اجرا کرده بود. شکستی بزرگ بود، اما در عین حال جنبه‌هایی از آن امیدوارکننده بود و نشان می‌داد نظام کمونیستی ممکن است کاملا از درون فروبپاشد. هم سن و سال‌های من کاملا به این مسئله آگاه شده بودند که بیشتر کشورهای جهان به زندگی با شرایط بهتر نیازمندند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب چگونه یاد گرفتم دنیا را بفهمم

اگر از مطالعه این کتاب لذت بردید و دوست دارید زندگی‌نامه‌های بیشتر از افراد نابغه و تاثیرگذار بخوانید، کتاب‌هایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم را در لیست خود قرار دهید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۶۷ مگابایت
تعداد صفحات
224 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۸:۰۰
نویسندههنس روسلینگ
مترجمنسیم کاشفی
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
How I learned to understand the world : a memoir,c۲۰۲۰
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۶۷ مگابایت
۲۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
0 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
100 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

زندگی بزرگان همیشه برام جذابه چون انگیزه بخش است. اما زندگی هانس روشنگ هزار بار حذاب تره چون توانسته ذره ذره رشد کنه و کیلومتر کیلومتر رشد بدهد و روی جهان و انسان ها تاثیر بگذارد.

1

خاطره گویی بی‌ربط، چیز جالبی نداره!

3
(2)
٪50
59,000
29,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه یاد گرفتم دنیا را بفهمم
هنس روسلینگ
میلکان
3
(2)
٪50
59,000
29,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

همه