0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چهارهزار هفته
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب چهارهزار هفته

مدیریت زمان برای میراها
نویسنده:
الیور برکمن
ناشر:
میلکان
درباره چهارهزار هفته

زمان ارزشمندترین دارایی انسان است و متأسفانه با سرعت زیادی مشغول خرج کردن این چهارهزار هفته هستیم. چهارهزار هفته یعنی چیزی حدود ۸۰ سال عمر کنید و این فرصتی است که حتی به تمام آدم‌ها داده نخواهد شد. زمان ما تنها چیزی است که قابلیت معامله ندارد و لازم است برایش ارزش بسیار بیشتری قائل شویم. محققان و نویسندگان زیادی در سراسر دنیا تلاش کرده‌اند بهترین راه‌های مدیریت زمان را پیدا کنند و به انسان‌ها کمک کنند از زمان و زندگی خود بهترین استفاده را داشته باشند.

یکی از کتاب‌های بسیار خوبی که در این حوزه نوشته شده است کتاب «4 thousand weeks: time management for mortals» اثر الیور برکمن است. این کتاب اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ منتشر شد و توانست سروصدای زیادی به پا کند. نویسنده در این کتاب با یک حقیقت مهم شروع می‌کند، چهارهزار هفته زمان کمی است. مقدار این زمان آن‌قدر نیست که بتوانید در تمام حوزه‌های مدنظرتان به خواسته‌هایتان دست پیدا کنید پس اولین کار برای یک موجود میرا این است که محدودیت‌هایش را بپذیرد و اولویت‌بندی کند. این موضوعی است که برای بیشتر انسان‌ها قابل‌پذیرش نیست؛ اما برکمن در کتابش تلاش کرده است این موضوع را به‌خوبی جا بیندازد.

کتاب چهارهزار هفته کتابی است که به زبانی ساده نوشته شده است و درعین‌حال یک کاوش جالب به‌حساب می‌آید. افراد زیادی از این کتاب استقبال کرده‌اند. برای مثال آدام گرنت نویسنده‌ی کتاب معروف دوباره فکر کن در این باره نوشته است: ‌ «این مهم‌ترین کتابی است که تاکنون درباره‌ی مدیریت زمان نوشته شده است.» روزنامه گاردین هم این کتاب را سرشار از توصیه‌های عقلانی دانسته است.

کتاب چهارهزار هفته تاکنون به زبان‌های مختلفی برگردانده شده است. این کتاب را نشر میلکان، با ترجمه‌ی کیمیا فضایی منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این ترجمه در این صفحه در فیدیبو در دسترس است.

الیور برکمن کیست؟

الیور برکمن روزنامه‌نگار و  نویسنده‌ی بریتانیایی متولد سال ۱۹۷۵ است. او در مدرسه هانتینگتون یورک تحصیل کرد و در سال ۱۹۹۴ در رشته‌ی علوم اجتماعی و سیاسی دانشگاه کمبریج فارغ‌التحصیل شد. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ در روزنامه‌های مختلف ستون‌های روان‌شناسی داشت. کتاب پادزهر، خوشبختی برای کسانی که تحمل مثبت‌اندیشی را ندارند، یکی دیگر از کتاب‌های این نویسنده است. او برای سال‌ها نوشتن، برنده جایزه روزنامه نگار جوان انجمن مطبوعات شد و یکی از نامزدهای جایزه اورول هم بوده است.

کتاب چهارهزار هفته برای چه کسانی مناسب است؟

چهارهزار هفته یک کتاب ساده و سرراست است. این اثر از آن دسته آثاری است که هرکسی با هر سطح سواد و هر سن و سالی می‌تواند بخواند. لحن کتاب بسیار گیرا و جذاب است و خواننده را وادار می‌کند خواندن را ادامه دهد و بیشتر فکر کند. این کتاب برای تمام کسانی که می‌خواهند از زمان خود استفاده کنند و فعالیت‌های بهینه‌ای داشته باشند مناسب است و از یک نوجوان ۱۵ساله که به آینده می‌اندیشد تا یک فرد مسن می‌توانند این کتاب را بخوانند و تغییرات موردنیاز را در زندگی خود ایجاد کنند. اگر شما هم به کتاب‌های حوزه انگیزشی و موفقیت علاقه دارید و می‌خواهید به کمک مدیریت زمان به توسعه فردی دست پیدا کنید، چهارهزار هفته کتاب مناسبی برای شماست.

خواندن این کتاب چه کمکی به شما کمک می‌کند؟

کتاب چهارهزار هفته در قالب چهارده فصل و راهنماهای مختلف تلاش می‌کند به انسان بقبولاند محدود است؛ اما این محدودیت باعث ناامیدی و نرسیدن به خواسته‌ها نیست. بلکه همین محدودیت می‌تواند باعث تمرکز شود و در نتیجه نتایج بهتری را رقم بزند. این کتاب به افراد کمک می‌کند وقت هدررفته‌ی خود را کاهش دهند و به بهترین بازدهی دست پیدا کنند.

در بخشی از کتاب چهارهزار هفته می‌خوانیم

داگلاس هافستادر دانشمند علوم‌شناختی، به دلایل متعددی مشهور است. از جمله ابداع قانون «هافستاتر». بر اساس این قانون، هر کاری که تصمیم بگیرید انجامش بدهید همیشه بیشتر از آنچه انتظار دارید، طول خواهد کشید، «حتی اگر قانون هافستاتر را هم در نظر بگیرید.» به‌عبارت‌دیگر، حتی اگر مطمئن باشید که کار خاصی احتمالاً به طول خواهد انجامید و بر اساس همین برنامه‌ی زمانی خود را تنظیم می‌کنید، باز هم بیشتر از تخمین جدیدی که در نظر گرفته‌ای طول خواهد کشید. برای همین است که توصیه‌ی همیشگی درباره‌ی برنامه‌ریزی – این که برای هر کار دوبرابر آنچه فکر می‌کنید طول می‌کشد زمان اختصاص دهید - در واقع ممکن است اوضاع را بدتر کند. مثلاً، ممکن است همیشه غیرواقع‌بینانه فرض کنید که می‌توانید خرید یک هفته خواربار را با احتساب رفت‌وبرگشت در یک ساعت انجام دهید. اما اگر به خودتان دو ساعت وقت بدهید، دقیقاً برای اینکه می‌دانید معمولاً زیادی خوش‌بین هستید ممکن است در عوض دو ساعت و نیم طول بکشد. (این اثر در مقیاس‌های بزرگ‌تر بیشتر خودش را نشان می‌دهد: دولت نیو ساوت ولز که شدیداً از به طول انجامیدن پروژه‌های بزرگ فراتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده آگاه بود برای ساخت خانه‌ی اپرای سیدنی چهار سال زمان اختصاص داد. اما تکمیل این پروژه چهارده سال طول کشید و بیش از ۱۴۰۰ درصد بیشتر از بودجه‌ی اصلی هزینه برداشت!)

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۱ مگابایت
تعداد صفحات
213 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۰۶:۰۰
نویسندهالیور برکمن
مترجمکیمیا فضایی
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Four Thousand Weeks
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۱ مگابایت
۲۱۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 35 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (2)
سخت‌خوان 💎 (1)
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
20 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب فوق العاده، واقعگرا و مفیدی هست فقط دوتا نکته وجود داره. یکی اینکه ترجمه میتونست بهتر و روانتر باشه . دوم اینکه بنطر من این سبک زندگی که ازش انتقاد میکنه ، خوره بهره وری، توی جوامع صنعتیتر و اصولا جهان اول بیشتر هست بنظرم جامعه ما در حالت کلی چند پله عقبتر از رسیدن به این مشکله درنتیجه شاید برای بیشتر ما حرفی که میزنه خیلی ملموس نباشه

2

قلم نویسنده قوی نیست یا ترجمه بده جملات طولانی زیادی استفاده شده که خوندن و درک اثر رو سخت میکنه و در کل گیرا نیست بالاخره نفهمیدیم کتاب بی حد و مرز کوییک رو باور کنیم یا این همه لفظ محدودیتی که تو این کتاب مکرر بود تو رو قران بکشید بیرون از خزئبلات انگیزشی و موفقیت و توسعه فردی 🤲

2

کتاب به درد بخوری نیست و جز ناامیدی حرفی برای یاد دادن نداره!هیچ راهکار خوب و به درد بخوری هم ارائه نمی ده.من که اصلا باهاش حال نکردم👎👎

4

صادقانه من از خوندن کتاب لذت بردم . کتاب روانی بود اما انچنان که باید سیراب کننده ذهن نبود . اما در نهایت نگاه من به عمر رو جلایی تازه داد .

5

کتاب خوبیه و در این روزگار به کارمون میاد. ترجمه هم به نظر من خوب بود؛دوستان یه مقدار توانایی خودتون رو در زمینه خواندن بیشتر کنید.

5

یکی از بهترین کتاب‌هایی که این‌اواخر خوندم. ترجمه هم مشکلی نداشت. اگه شما هم خیلی خوره بهره‌وری و برنامه ریزی و تو دو لیست هستین حتما بخونیدش

3

کتاب خوبیه البته با تکرار مکررات و wow نیست. ضمن اینکه ترجمه اش متاسفانه به هیچ وجه روان و جالب نبود!

4

بدک نیست. در کل کتاب حرف جدیدی واسه گفتن نداره ولی هنون حرفه‌ای تکراری را خیلی خوب بیان کرده

5

عاشقتم فیدیبو ، و ممنونم از اقای شکوری برای معرفی این کتاب ?

5
آرامش‌بخش 🌱

سلام وقتتون بخیر من این کتاب رو صوتی میخواستم برای خرید هم رفتم توقسمت صوتی ولی صوتی نیست

نمایش 8 نقد دیگر
3.4
(35)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
49,000
٪50
24,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چهارهزار هفته
٪50
چهارهزار هفته
مدیریت زمان برای میراها
میلکان
3.4
(35)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
49,000
٪50
24,500
تومان