0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشوب

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشوب

نقاط عطف برای کشورهای بحران زده
نویسنده:
جرد دایموند
ناشر:
طرح نو
درباره آشوب

دنیای ما دنیایی پر از آشوب است. کشورهای جهان هرکدام قصه‌ای را از سر می‌گذرانند و مردم در نقاط مختلف جهان با چیزهای مختلفی روبه‌رو هستند. جرد دایموند دانشمند آمریکایی در کتاب «آشوب، نقاط عطف برای کشورهای بحران‌زده» تلاش کرده است تصویر کاملی از آنچه در هفت کشور دنیا رخ‌داده است ایجاد کند.

کتاب Upheaval: How Nations Cope with Crisis and Change اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این نویسنده در این کتاب تلاش کرده است بحران‌های مختلفی مانند بحران‌های سیاسی، محیط زیستی، اقتصادی و ... را بررسی کند. بحران‌هایی که می‌توانند یک کشور را به‌زانو دربیاورند و باعث مشکلات جدی‌ای شوند. او کشورهای آلمان، فنلاند، ژاپن، شیلی، آلمان، استرالیا و ایالات متحده را مورد بررسی قرار داده است و تلاش کرده است جواب یک سؤال را پیدا کند؟ آیا کشورها از بحران‌ها درس می‌گیرند؟ نتیجة کتاب او شگفت‌انگیز است، هرچند انسان‌ها از بحران درس می‌گیرند؛ اما کشورها به‌ندرت چنین چیزی را نشان می‌دهند. او از بحران‌های شخصی هم به‌صورت جداگانه می‌گوید و بخش اول کتابش را به این موضوع اختصاص داده است. این کتاب پس از انتشار نظرات زیادی را به خود جلب کرد و افراد زیادی معتقدند درس‌های ارزشمند و جالبی در آن وجود دارد. در پایان این کتاب فهرستی از منابع هم آمده است که برای افرادی که می‌خواهند دانش بیشتری به دست آورند مفید است.

جرد دایموند کیست؟

Jared maison diamond نویسنده، جغرافی‌دان، مورخ و پرنده‌شناس آمریکایی است که با کتاب‌های جذابش در این کشور شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۳۷ در ماساچوست به دنیا آمد. خانواده‌ی او یهودی بودند، پدرش پزشک و مادرش زبان‌شناس و پیانیست بود. جرد در چنین محیطی رشد کرد و کودکی پرباری داشت. او بعدها به هاروارد رفت و لیسانس بیوشیمی خود را از این دانشگاه گرفت. این نویسنده دکترای فیزیولوژی خود را از کالج ترینیتی در کمبریج دریافت کرد و سپس در دانشگاه به تدریس پرداخت. او علاوه بر کتاب آشوب چندین کتاب خواندنی دیگر هم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • سومین شامپانزه
  • فروپاشی
  • اسلحه، میکروب و فولاد
  • دنیا تا دیروز

چرا باید کتاب آشوب را خواند؟

  • در این کتاب با روش برخورد افراد با بحران‌ها آشنا خواهید شد و درخواهید یافت انسان به‌طورکلی چگونه با مسائل برخورد می‌کند و چگونه از آن‌ها درس می‎گیرد
  • بحران در سطح کلان را خواهید شناخت و با روش‌های برخورد کشورها با آن آشنا خواهید شد.
  • این کتاب نگاه شما را تغییر خواهد داد. نگاه جرد دایموند یک نگاه متفاوت و کلی‌نگر است و خواننده را مجبور می‌کند با عینک متفاوتی به موضوع آشوب نگاه کنند و نقاط عطف را بهتر دریابند.

کتاب آشوب کتاب بسیار خوشخوانی است و تاکنون به چند زبان مختلف برگردانده شده است که فارسی یکی از آن‌هاست. اصلان قودجانی این کتاب را ترجمه کرده و انتشارات طرح نو آن را چاپ کرده است. این کتاب در دسته‌بندی علوم اجتماعی در فیدیبو در دسترس است.

در بخشی از کتاب آشوب می‌خوانیم

سایر علت‌های معمول برای بحران‌های فردی علاوه بر مشکلات ارتباطی عبارت‌اند از مرگ و بیماری،عزیزان اختلال در سلامتی فرد و امنیت شغلی یا مالی بحران‌های دیگری نیز به مذهب مربوط می‌شوند؛ مؤمنانی که مدتی مدید به یک باور پایبند بوده اند. ممکن است خود را دچار تردید ببینند یا برعکس غیرمؤمنان متوجه شوند که به یک مذهب جذب شده اند. با این‌حال آنچه صرف نظر از علت در میان تمام انواع این بحران‌ها مشترک است، حسی است که به شخص می‌گوید یک بخش مهم از رویکرد فعلی او به زندگی غلط است و او چاره ای جز یافتن رویکردی جدید ندارد.

علاقه من به بحران‌های شخصی مثل علاقه سایر مردم در درجه اول از بحران‌هایی ریشه گرفته است که خودم تجربه کرده ام یا برای دوستان و بستگانم اتفاق افتاده اند. آن علاقه آشنای شخصی به واسطه شغل همسرم (ماری) بیشتر تقویت شد. او یک روان‌شناس بالینی بود. ماری در نخستین سال ازدواجمان در یک مرکز سلامت ذهنی محلی به کارآموزی مشغول بود. آن مرکز برای افراد بحران زده خدمات روان درمانی کوتاه مدت ارائه می‌کرد. مشتریان در وضعیت بحرانی با تلفن یا مراجعه حضوری به کلینیک متوسل می‌شدند، زیرا خود را در رویارویی با یک چالش بزرگ که به تنهایی قادر به غلبه بر آن نبودند، مستأصل می‌دیدند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب آشوب

کتاب آشوب از آن دسته کتاب‌هایی است که برای کسانی نوشته شده است که می‌خواهند با آگاهی بیشتری به جهان اطرافشان نگاه کنند. اگر این کتاب برای شما هم جالب بوده است در ادامه کتاب‌هایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید در ادامه بخوانید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
7.۳۴ مگابایت
تعداد صفحات
636 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۱:۱۲:۰۰
نویسندهجرد دایموند
مترجماصلان قودجانی
ناشرطرح نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Upheaval : turning points for nations in crisis: 2,019
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۶
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۷.۳۴ مگابایت
۶۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 30 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
23 ٪
4
ستاره
36 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
13 ٪
1
ستاره
10 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

جرد دایموند ،نویسنده کتاب از اساتید برجسته در زمینه زیست شناسی و جغرافیا و تاریخ است و پژوهش های زیادی در باب جوامع بدوی و امروزی به صورت حضوری داشته و کتابهای مطرحی در این مقولات نوشته، از جمله کتاب اسلحه، فولاد و میکروب که جوایز زیادی گرفته و کتاب فروپاشی و کتاب دنیا تا دیروز. همین مختصر، اعتبار کتاب را نشان میده. در کتاب فروپاشی، به تجربه جوامع و تمدن های گذشته و شرایط اضمحلال و فروپاشی آنها می پردازد و در کتاب دنیا تا دیروز به بررسی سنت ها و رسومات جوامع بدوی و برخی نکات که به کار جوامع مدرن می آید. اما در این کتاب که آخرین کتاب او تابحال است و شش سال زمان برای نگاشتن برده، به هفت کشور امروزی پرداخته. به توصیف خودش، مطالعه تطبیقی است درباره جوامع با روش روایی و نه کمی. در ابتدا چند روش حل بحران crisis فردی که روان‌شناسی امروز مطرح می کند را بیان و بحران های جوامع را در چارچوب آنها قرار می دهد و بررسی می‌کند. از فنلاند به عنوان کشوری کوچک و بحران جنگ با شوروی ابرقدرت و تخریب و کشته های زیاد و در نهایت تعادل بین جنگ و مذاکره و اطمینان بخشی به شوروی و روسیه امروز برای حل مسئله. نه تسلیم و نه جنگ مدام با توجه به امکانات. پرداختن به ژاپن از عصر میجی و دلایل پیشرفت تا معضلات امروز و بحرانها شیلی و داستان کودتای نظامی و پینوشه و قتل آلنده و فرار از کمونیسم اندونزی کشوری با قدمتی کمتر و اتحاد جزایر و روی کارآمدن سوکارنو و بعدا سوهارتو و گریز از سوسیالیسم و مبارزات ضد امپریالیستی سوکارنو. آلمان و بعدا استرالیا نگاهی مفصل تر به ژاپن و بعد فصلی در باب بحران‌های آمریکا کتاب خوشخوان است و مستند. بیانی همه فهم دارد و دور از پیچیدگی تحقیقات دانشگاهی. ترجمه خوب است و روان. اما نکته قابل تامل پانوشتهای مترجم است که اگر از ایشان باشد، گاهی لجوجانه و ایدئولوژیک به نظر می رسد. مثلا وقتی دایموند به جایگاه زن در ژاپن نقد می کند، دیدگاهش را یک نگاه غربی از بالا به پایین بیان می کند. و مشخص است به کلیت بحث دایموند دقت ندارد. دایموند درباره جامعه آمریکا و قطبی شدگی و افول مصالحه و گفتگو و نابرابری و بی عدالتی در آموزش، مفصل می پردازد و مترجم فراموش میکند همان غربی است با نگاه نقد جوامع دیگر. در حالیکه دلیل پیشرفت غرب، نقد دقیق خود یا به بیان دایموند، خودسنجی بوده است در مقوله انرژی ها هم که می پردازد، به انرژی هسته ایی که می رسد،مترجم دایموند را به نا آگاهی متهم می‌کند و باز مشخص است به حرفهای دایموند دقت ندارد و با سوگیری نظر می دهد. این توضيحات را دادم بلکه شاید مترجم مذکور روزی ببیند و در روند کاری دقت کند. اگر قصد آشنایی با جهان امروز و بحرانها و چشم انداز به آینده دارید، کتابهای دایموند توصیه میشه.

4

این کتاب واقعا عالیه به صورت عامه پسند خوبی نوشته شده که برای افراد غیر متخصص قابل فهم باشه متجرم این کتاب خوب ترجمه کرده ولی من یه نقدی از مترجم دارم، مترجم گاهی در کتاب نظر های شخصی و نقد خودش می نویسه که ممکنه باهاش موافق باشی یا موافق نباشی اولا نقد یک نباید در خوده کتاب باشه دوما من شخصا از نقد های مترجم در فصل ۸ اعصابم خورد شده، (خودتون بخونیدش)

3

قیمت‌گذاری‌اش خنده‌داره

5

اگر تاریخ کاربردی را میخواهید و اگر میخواهید تنها کتاب تاریخی باشد که میخوانید. این کتاب موجز. سلیس و همینطور از خودشناسی به جهان شناسی می رسد. از خواندن ش بسیار لذت بردم و به تفکر نویسنده علاقمند شدم

4

کتاب خوبی‌ست. خوب هم ترجمه شده. فقط گاهی مترجم اضافه کاری می‌کند و نقدها و نظرات شخصی‌اش را در جای جای کتاب پاورقی می‌کند.

5

کتاب عالیه فقط مترجم گاهی زیاده گویی میکنه و نظرات شخصی خودش را که عموما هم مخالف نویسنده است ، در پاورقی مینویسد.

3

این قیمت برای نسخه مجازی احمقانه است !!!!!!

1

قیمتش خخخخیییلیی زیاده

4

اسم نویسنده اشتباه تایپ شده روی کتاب

2

قیمت برای نسخه‌ی الکترونیک زیاد است.

نمایش 2 نقد دیگر
3.5
(30)
آموزنده 🦉 (1)
165,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشوب
آشوب
نقاط عطف برای کشورهای بحران زده
طرح نو
3.5
(30)
آموزنده 🦉 (1)
165,000
تومان