0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفۀ درد

معرفی، خرید و دانلود کتاب فلسفۀ درد

ناشر:
نشر نو
درباره فلسفۀ درد

تصور زندگی بدون درد امکان پذیر نیست؛ اما زندگی با درد نیز سخت و طاقت‌فرسا است. پس فلسفه درد در زندگی چیست؟

آرنه یوهان وتلسن در کتاب فلسفه درد (A philosophy of pain,2009) به بررسی تأمل‌برانگیز این بخش اجتناب‌ناپذیر در زندگی انسان‌ها پرداخته است. نگرش نویسنده در این کتاب با آنچه دیگران راجع به درد فکر می‌کنند متفاوت است، و از پذیرش این ادعا که درد چیزی منحصراً منفی برای زندگی بشر است و باید تا حد امکان از بین برود، اجتناب می‌کند. اما ممکن است این سوال ایجاد شود که اگر زندگی سراسر درد و درج است، آیا اصلا ارزش زیستن دارد یا نه؟ این کتاب نه تنها به این پرسش، پاسخ می‌دهد بلکه درد و انواع مختلف آن را برای خواننده شرح می‌دهد.

همچنین فلسفۀ درد با نظریات فیلسومان و اندیشمندانی همچون سورن کیرکگور، زیگموند فروید، ماکس هورکهایمر، تئودور آدورنو، آلیس میلر، سوزان سونتاگ و مِلانی کلاین همراه می‌شود، و این پرسش را مطرح می‌کند که در زندگی پر از درد انسان، احساس بر فکر مقدم است یا بالعکس.

 معرفی آرنه یوهان وتلسن

آرنه یوهان وتلسن (Arne Johan Vetlesen) متولد 1960 واستاد نروژی فلسفه در دانشگاه اسلو است. تمرکز او بر موضوعاتی مانند اخلاق، فلسفه محیطی و فلسفه اجتماعی است. او قبل از اینکه در سال 1998 استاد تمام دانشگاه اسلو شود، به عنوان محقق و دانشیار کار می کرد.

وتلسن به‌صورت بین‌رشته‌ای کار می‌کند و اغلب تزهای فلسفی خود را با بینش‌هایی از روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی ترکیب می‌کند. این نویسنده بیش از بیست کتاب در موضوعات مختلف مانند فلسفه محیطی، فلسفه اخلاق، هرمنوتیک و روانکاوی، فلسفه اجتماعی، مصرف‌گرایی و سرمایه‌داری نوشته است.  وتلسن در حال حاضر عضو آکادمی علوم و ادبیات نروژ است.

چهار دلیل برای خواندن کتاب فلسفه درد

کتاب فلسفه درد موردتوجه پژوهشگران و افراد علاقه‌مند به حوزه فلسفه و زندگی قرار گرفته است. در ادامه به دلایلی اشاره می‌کنیم که به شما می‌گوید چرا باید این کتاب را بخوانید:

  • نویسنده در این کتاب خواننده را با انواع درد آشنا می‌کند.
  • در این کتاب درد در بخش‌های مختلفي از زندگي مدرن، از جمله خانواده و شغل، بررسي می‌شود.
  • تفاوت درد جسمی و درد روانی در این کتاب به طور کامل توضیح داده شود.
  • این کتاب پاسخی به این پرسش است که ایا زندگی ما با وجود دردهای گوناگون در عصر جدید، ارزش تلاش و زیستن دارد؟

کتاب فلسفه درد نوشته آرئه یوهان وتلسن و با ترجمه محمد کریمی، توسط نشر نو به چاپ رسیده است. نسخه الکترونیکی این کتاب در دسته‌بندی فلسفه در فیدیبو برای علاقه‌مندان در دسترس است.

در بخشی از کتاب فلسفه درد می‌خوانیم

درد روانی چیست؟ آیا این نوع درد مشخصه‌هایی دارد که منطبق بر آشکارگی درد جسمی باشد؟ آیا عینیتی که به لحاظ سنتی به درد جسمی منتسب می‌کنیم در مورد درد روانی جای خویش را به چیزی مطلقاً سوبژکتیو می‌دهد؟ آیا می‌توانیم مثل درد جسمی، در مورد ماهیت درد روانی نیز گزاره‌هایی عام بگوییم و صرفاً به این بسنده نکنیم که صورت‌های گوناگونی را برشماریم که فرد دچارش می‌شود؟

همان‌طور که اشاره کردیم هم از منظر عرفی و هم از منظر علمی و پزشکی، درد جسمی تردیدناپذیرترین و عینی‌ترین شکل درد محسوب می‌شود و در برابر آن درد روانی در مرتبه دوم قرار می‌گیرد و نوعی درد فرعی یا انشقاقی به‌حساب می‌آید؛ در مورد درد جسمی پیشاپیش فرض می‌شود که به هیچ تبیینی نیاز ندارد اما درد روانی پدیده‌ای محسوب می‌شود که گویا نیازمند تبیین و توضیح است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فلسفه درد

اگر مخاطب کتاب‌های حوزه فلسفه و زندگی هستید و از خواندن کتاب فلسفه درد لذت بردید کتاب‌های زیر را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۴ مگابایت
تعداد صفحات
204 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۸:۰۰
نویسنده آرنه یوهان وِتلِسِن
مترجممحمد کریمی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Smerte
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۲۰
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
125,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۴ مگابایت
۲۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب بسیار خوبیه

4.5
(4)
74,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفۀ درد
فلسفۀ درد
آرنه یوهان وِتلِسِن
نشر نو
4.5
(4)
74,000
تومان