0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی

ماجراهای واقعی یک زن و یک شکم پا
ناشر:
نشر نو
درباره صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی

کتاب صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی (The Sound of a Wild snail Eating: A True Story) نوشته الیزابت تووا بایلی و ماجراهای واقعی یک زن و یک شکم‌پا است. نویسنده این کتاب به علت بیماری زمین­گیر شده بود. روزی یکی از دوستانش یک حلزون برای او هدیه آورد. همنشینی با حلزون با گذشت زمان برای الیزابت به مشاهداتی علمی بدل شد.

مشاهده نوع حرکات و شیوه غذا خوردن آن حیوان برایش جالب به نظر می‌آمد و ازآن‌پس تصمیم گرفت درباره تاریخ طبیعی حلزون‌ها تحقیقاتی انجام دهد. کتاب صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی که بر اساس خاطرات نویسنده با حلزون خودش در سال 2010 نوشت نتیجه این مطالعات و تحقیقات بود.

این کتاب تا به امروز برنده جوایز متعددی از جمله جایزه ادبی بین‌المللی ویلیام سارویان در بخش غیرداستانی ۲۰۱۲، مدال جان باروز برای بهترین کتاب تاریخ طبیعی ۲۰۱۱ و جایزه ملی بهترین کتاب در طبیعت‌نگاری (NOBA) ۲۰۱۰ شده است.

این کتاب نه‌تنها یک زندگینامه که یک پژوهش جالب درباره شکم‌پایان است.

معرفی الیزابت تووا بایلی

الیزابت تووا بایلی (Elisabeth Tova Bailey) به همراه یک سگ و گربه در ایالت مین در انتهای شمال شرقی آمریکا زندگی می­کند. او به طبیعت و باغبانی علاقه­مند است. الیزابت به کار پژوهش مشغول بود و بعد از سفر به اروپا درگیر ویروسی ناشناخته شد. او به سبب بیماری ناشی از این ویروس مجبور شد مدت زیادی در تختخواب بماند و تحرکی نداشته باشد. در این شرایط هدیه دوستش که یک حلزون بود، دوست ناخوانده او شد. ماجرای همنشینی این دو دوست را می‌توانید در کتاب صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی بخوانید.

الیزابت تووا بایلی درباره اینکه چگونه کتابی با دو قهرمان اصلی نوشته، می‌گوید: «می‌دانستم که تا حد ممکن درباره حلزون خواهم نوشت و هرگز نمی‌خواستم درباره خودم هم بنویسم. اما هنگامی که دو تا از دوستانم پیش‌نویس اولیه را خواندند، از واکنش‌هایشان شگفت‌زده شدم؛ زیرا یکی توصیف بیشتری از حلزون می‌خواست و دیگری می‌خواست اطلاعات بیشتری درباره من در آن باشد. در آن زمان بود که فهمیدم دو قهرمان اصلی دارم.»

چرا باید کتاب صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی را بخوانیم؟

الیزابت وقتی حرکات و رفتار و نحوه زندگی حلزون رو می‌بیند به یک مشاهده­گر باهوش تبدیل می­شود. این کتاب نگاهی صریح و جذاب به زندگی عجیب‌وغریب این حیوان کوچک و چگونگی بقا و مقاومت او و درک این مفاهیم است. با خواندن این کتاب متوجه می­شویم که چگونه بخش کوچکی از جهان طبیعی می­تواند وجود انسانی ما را روشن کند و چطور این موضوع به ما کمک می­کند تا قدردان زندگی باشیم.

خواندن کتاب «­صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی­» به ما کمک می­کند به این درک برسیم اگرچه بیماری ممکن است از لحاظ جسمی را ما ضعیف کند و نشاط ما را از بین ببرد، اما گاهی اوقات می‌تواند به درک ما از جهان هستی کمک کند.

این کتاب که توسط کاوه فیض‌اللهی ترجمه و توسط نشر نو منتشر شده است، در دسته‌بندی علمی در فیدیبو در دسترس است.

بخشی از کتاب صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی

نزدیک وقت شام بود که شگفت‌زده دیدم حلزون تا نیمه از صدفش بیرون‌آمده است. زنده بود بخشی از بدنش که دیده می‌شد تقریباً ۵ سانتیمتر از سر تا دم طول داشت و مرطوب بود بقیه‌اش در صدف قهوه‌ای چسبیده به آن به ارتفاع ۲/۵ سانتی‌متر پنهان شده بود صدفی که تعادلش را باوقار روی پشتش حفظ می‌کرد وقتی به‌آهستگی از دیواره گلدان کوزه‌ای پایین می‌آمد تماشایش کردم همچنان که نرم می‌خرامید شاخک‌های روی سرش را نیز با ملایمت تاب می‌داد.

حلزون تمام آن روز عصر را صرف کاوش در اطراف کوزه و ظرف زیر آن کرد. آهنگ حرکت آهسته‌اش مسحورکننده بود. با خودم فکر کردم شاید در طول شب از آنجا بیرون برود شاید هرگز دوباره نبینمش و مشکل حلزون به‌سادگی برطرف شود.

اما صبح روز بعد که از خواب بیدار شدم حلزون به کوزه بازگشته به درون صدفش خزیده و زیر برگ یک بنفشه خوابیده بود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی

کتاب صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی هم برای علاقه‌مندان به علوم زیستی و هم برای علاقه‌مندان به زندگینامه، کتابی جذاب است. اگر از خواندن این کتاب منحصربه‌فرد لذت بردید کتاب‌های زیر را نیز در لیست مطالعه خود داشته باشید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۵۱ مگابایت
تعداد صفحات
192 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۴:۰۰
نویسنده الیزابت تووا بایلی
مترجم کاوه فیض اللهی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۱۹
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
100,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۵۱ مگابایت
۱۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

نویسنده از بیماری رنج می برد که او را در رختخواب حبس می کند و در انزوا مجذوب حلزونی وحشی می شود که مدتی مهمان اتاقش است. او با ذره‌بین، دنیای زیبا و آرام این حلزون را مشاهده میکند و در بسیاری از لحظات شرایط خود را با او مقایسه میکند و حتی گاهی حسرت زندگی او را میخورد. لحن کتاب آرام است و در برانگیختن حس شگفتی و قدردانی از جهان طبیعی توانایی دارد. اگر به محتوای درون‌گرایانه طبیعت، مدیتیشن یا قدرت دوستی و ارتباط انسانی علاقه‌مند هستید، این کتاب ارزش خواندن دارد.

4

داستانی گیرا و زیبا بعلاوه خوانش بی نقص راوی، تمایل به شنیدن را چندبرابر میکرد.

4
(3)
69,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی
صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی
ماجراهای واقعی یک زن و یک شکم پا

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی
صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی
ماجراهای واقعی یک زن و یک شکم پا
نشر نو
4
(3)
69,000
تومان