0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بچه ی رزمری
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بچه ی رزمری

نویسنده:
آیرا لوین
درباره بچه ی رزمری

آیرا لوین سال 1929 در نیویورک به دنیا آمد و در دانشگاه همان شهر زبان انگلیسی و فلسفه خواند. نخستین رمانش را سال 1953 به چاپ رساند. او هفت رمان و نه نمایشنامه نوشت و از 10 رمان و نمایشنامه‌اش فیلم ساختند. سه جایزه ادبی گرفت، از جمله جایزه «ادگار آلن پو» در سال 1978. «بچه رزمری» که سال 1967 منتشر شد بیش از چهار میلیون نسخه در آمریکا فروش کرد و سرآمد داستان‌های ترسناک آن دهه شد. بعدها لوین در پوزشی که بیشتر به خودستایی می‌ماند گفت: «احساس گناه می‌کنم که بچه رزمری منجر به ساخته‌شدن آثاری از قبیل جن‌گیر و طالع نحس شد و یک نسل را در معرض اعتقاد به وجود شیطان قرار داد. من اعتقادی به وجود شیطان ندارم و گمان می‌کنم بدون این کتاب‌ها بنیادگرایی تا این حد قوت نمی‌گرفت. با این همه، حق‌التحریر کتاب را پس ندادم.» آیرا لوین در سال 2007 و در سن 78 سالگی در گذشت . بعدها فیلم «بچه رزمری» را رومن پولانسکی از روی رمان آیرا لوین نوشت و نامزد دریافت بهترین فیلم اقتباسی شد و فیلم ده برابر هزینه ساختش فروش کرد. قدرت این رمان و جدی گرفتن جزئیات فراوانش از سوی پولانسکی اثر او را به کاری کلاسیک تبدیل کرد که در میان آثارش شاید فقط «محله چینی‌ها» از آن فراتر رفته باشد. رزمری، دختری 24 ساله است که به دلیل ازدواج با یک کاتولیگ رابطه‌ی خوبی با خانواده‌اش ندارد. رزمری و گای در جستجوی آپارتمانی برای اجاره هستند که با دیدن ساختمان برمفورد تصمیم می‌گیرند آن را اجاره کنند. دوستان‌شان تلاش زیادی برای منصرف کردن آن‌ها می‌کنند اما موفق نمی‌شوند. در این رمان پرداختها بسیار ماهرانه و داستان پر از ریزهکاری است. کتاب «بچه رزمری» گرچه در حیطه ادبیات جدی جای نگرفت اما منتقدی آمریکایی در کتابش درباره ادبیات وحشت، آن را شاهکاری اصیل خواند. کتاب «بچه رزمری» نوشته آیزا لوین با صدای ندا پوریان در نوین کتاب شنیداری شده است. - در بخشی از کتاب صوتی «بچه رزمری» می‌شنویم: «تنها موقعی که رزمری به یاد واهمه‌های هاچ می‌افتاد و احساس ناآرامی می‌کرد وقتی بود که هر چهار روز درمیان به زیرزمین می‌رفت تا لباس‌ها را بشوید. خود آسانسور خدمات، اسباب ناآرامی بود و زیرزمین مکانی بود وهم‌انگیز که راهروهای آجری‌اش را زمانی دوغاب کرده بودند و از دور صدای خفیف قدم‌هایی می‌آمد و درهایی ناپیدا باز و بسته می‌شد و یخچال‌های اسقاطی، زیر نور تند لامپ‌هایی در حفاظ سیمی، کنار دیوار چیده شده بود. رزمری یادش می‌آمد این‌جا بود که همین چند وقت پیش بچه‌ای مرده را پیچیده در روزنامه پیدا کردند...»

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
501.۳۳ مگابایت
مدت زمان
۰۹:۰۵:۲۹
نویسندهآیرا لوین
مترجممحمد قائد
راویندا پوریان
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۳۰
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۰۱.۳۳ مگابایت
۰۹:۰۵:۲۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
گیرا 🧲 (3)
اجرای روان 🎙️ (2)
5
ستاره
25 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
25 ٪
1
ستاره
12 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲

اول که شروع به گوش دادن کردم یادداشت مترجم و اسپویل کامل کتاب توسط ایشان بسیار عصبانی ام کرد و خیلی ناراحت شدم . خود کتاب داستان جذابی دارد اما نویسنده در ایجاد ساختار کامل برای مفهوم ترسناک کتاب موفق نبوده و بنظرم نقص کتاب اینجاست و باعث میشود در مقایسه با آثار مشابه مانند The Omen کتابی سطحی باشد .

4

من به اعتبار مترجم کتاب رو خوندم و به این ژانر علاقه ندارم.در نوع خودش کتاب بدی نبود.داستان در مورد زن و شوهری جاه‌طلب که جذب موقعیت ممتاز یک آپارتمان بد سابقه (از نظر اتفاقات مشکوک) می شوند و به نوعی هم پیمان با شیطان پرستان میشوند.

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
گیرا 🧲

من‌ خیلی دوست داشتم این کتابو اجرای گوینده هم عالی بود فقط مقدمه کتاب رو آخر از همه گوش‌ بدید

5
گیرا 🧲

تعجب میکنم بعضی ها میگن پایان باز! حس تعلیق عالی بود آیرا لوین فوق‌العاده‌ست

1

خیلی تخیلی تموم شد مرسی از گوینده ولی جالب نبود

2

از کتاب هایی که آخرش بازه متنفرم

نمایش 1 نقد دیگر
3.3
(8)
گیرا 🧲 (3)
53,000
٪30
37,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بچه ی رزمری
٪30
بچه ی رزمری
آیرا لوین
نوین کتاب
3.3
(8)
گیرا 🧲 (3)
53,000
٪30
37,100
تومان