0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
DSM 5 TM : مبانی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب DSM 5 TM : مبانی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی

راهنمای تغییرات ایجاد شده در ملاک ها برای متخصصان بالینی زبده
درباره DSM 5 TM : مبانی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی

کتاب مبانی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، نوشته لری دبلیو. ریچنبرگ به عنوان یک منبع مرجع و راهنمای تشخیصی و آماری برای اختلالات روانی عمل می‌کند. نویسنده‌ اصلی، لری دبلیو ریچنبرگ، در کتاب مبانی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی DSM-5 به توضیحات و راهنمایی‌هایی پرداخته است که به متخصصان بالینی کمک می‌کند تا با آخرین تغییرات معیارها آشنا شوند.

این کتاب به طور جامع به معرفی طبقه‌بندی اختلالات روانی می‌پردازد و سپس مقیاس‌ها و الگوهای جدید را توضیح می‌دهد. با توجه به اینکه توصیف دقیق فرآیندهای زیربنایی آسیب‌شناختی برای بیشتر اختلالات روانی ممکن نیست، مهم است به این نکته تاکید شود که معیارهای تشخیصی فعلی بهترین توصیف ممکن از نحوه بروز و تشخیص اختلالات روانی توسط کارشناسان بالینی آموزش‌دیده را ارائه می‌دهند.

هدف اصلی از ایجاد DSM-5، ارائه یک راهنمای عملی، کارآمد و قابل تطبیق است که در سازمان‌دهی اطلاعات کمک کند و به تشخیص دقیق و درمان اختلالات روانی کمک کند.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های روانشناسی علاقمند هستید به دسته‌بندی روانشناسی در فیدیبو سر بزنید.


درباره لری دبلیو. ریچنبرگ

لری دبلیو ریچنبرگ نویسنده و روانشناس معروفی است که به ویژه به خاطر کتاب مبانی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۴۷ متولد شد و در زمینه‌های مختلف روانشناسی فعالیت داشته است. ریچنبرگ دارای مدرک دکترای روانشناسی از دانشگاه میشیگان است و به عنوان استاد و پژوهشگر در دانشگاه‌های معتبری همچون دانشگاه هاروارد و دانشگاه ویرجینی فعالیت داشته است. وی به عنوان یک نویسنده حرفه‌ای، کتاب مبانی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی را به عنوان یک منبع اصلی در زمینه تشخیص اختلالات روانی و روش‌های آماری مرتبط با آنها نوشته است. آثار و مشارکت‌های علمی او در زمینه تشخیص و درک بهتر اختلالات روانی، بهبود فرآیند تشخیص و درمان، و توسعه روش‌های آماری مناسب، به ارتقاء این حوزه اساسی از علم روانشناسی کمک شایانی کرده است.


چرا باید کتاب مبانی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی را بخوانیم

این کتاب یک راهنمای تشخیصی و آماری و در واقع یک ابزار قدرتمند برای بالینگران، یک منبع اساسی برای آموزش دانشجویان و بالینگران، و همچنین یک مرجع مهم برای پژوهش‌گران در حوزه بهداشت روان تلقی می‌شود. این منبع حاوی اطلاعات و یافته‌هایی است که برای تمام متخصصانی که در زمینه‌های مختلف بهداشت روانی فعالیت می‌کنند، ارزشمند است. ملاک‌های تشخیصی که در آن ارائه شده، به طور مختصر و واضح هستند و هدف اصلی آنها تسهیل در تشخیص واقعی علائم و نشانه‌ها در محیط‌های مختلف بالینی است. این محیط‌ها شامل مواردی نظیر بستری، درمان سرپایی، بخش‌های بیمارستانی روزانه، مشاوره روانپزشکی، مطب‌های خصوصی و مراکز مراقبت اولیه هستند. همچنین، این راهنما برای مطالعات همه‌گیرشناختی اختلالات روانی در جمعیت عمومی نیز ارزشمند است.


در بخشی از کتاب مبانی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی می‌خوانیم

نسخۀ بازنگری‌شده ویرایش پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی (TR-5-DSM) جامع‌ترین، به‌روزترین و انتقادی‌ترین منبع برای کار عملی بالینی است که در دسترس پژوهشگران و بالینگران قرار گرفته است. پس از انتشار 5-DSM در سال 2013، اکنون TR-5-DSM متن و منابع آن کتاب را به طور کامل بازنگری کرده و حاوی معیارهای تشخیصی به‌روزشده و کُدهای CM-10-ICD است. این ویرایش به‌روز‌شده که از مشارکت بیش از 200 متخصص مختلف بهره برده، حاوی تازه‌ترین اطلاعات مأخوذ از پژوهش‌های علمی است. این نسخۀ بازنگری‌شده زبان مشترکی را در اختیار تمام بالینگرانی می‌گذارد که به کار تشخیص اختلال‌های روانی و پژوهش درباب آنها مشغول هستند و امکان ارزیابی عینی تظاهرات علائم را در موقعیت‌های بالینی مختلف- بستری، سرپایی، مراجعۀ روزانه به بیمارستان، مشاوره-رابطه، درمان خصوصی و مراقبت اصلی- فراهم می‌کند.


پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب صوتی تفسیر خواب

اگر شما هم از علاقمندان به خواندن کتاب‌های روانشناسی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

ü    کتاب شجاعت در برهوت نویسنده برنه براون

ü    کتاب مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران نویسنده سوزان فوروارد

ü     کتاب بزرگسالی نویسنده کلی ویلیامز براون

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۶۲ مگابایت
تعداد صفحات
167 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۴:۰۰
نویسنده لری دبلیو ریچنبرگ
مترجم اسحق رحیمیان بوگر
مترجم دومهادی صفری
ناشرروانشناسی و هنر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
DSM-۵TM essentials : the savvy clinician's guide to the changes in criteria
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۲۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۶۲ مگابایت
۱۶۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

خیلی بد بود. من انتظار ترجمه کامل dsm رو داشتم ولی این خیلی خیلی خلاصه و به درد نخور بود.

3.6
(5)
56,000
٪50
28,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
DSM 5 TM : مبانی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی
٪50
DSM 5 TM : مبانی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی
راهنمای تغییرات ایجاد شده در ملاک ها برای متخصصان بالینی زبده
روانشناسی و هنر
3.6
(5)
56,000
٪50
28,000
تومان