0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روان گردان ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی روان گردان ها

درباره روان گردان ها

در طول تاریخ مواد توهم‌زای بسیاری در اختیار بشر قرار گرفته‌است. این مواد در ابتدا گیاهی بوده ولی بعدا صنعتی آن نیز در جهان پخش شد. ذهن انسان به خودی خود قابلیت رفتن به هرکجای این دنیا را دارد. ذهن، تفکر و خیالات بشر هیچگاه محدود به زمان و مکان نبوده‌است. این مواد نیز برای خیالات و توهمات طبیعی دامن می‌زنند.

نقد و بررسی کتاب صوتی «روان‌گردان‌ها»

کتاب صوتی «روان‌گردان‌ها» The Door of Perception توسط آلدوس هاکسلی نوشته شده‌است. این کتاب یکی از مجموعه کتاب‌های «تکه‌های نیک» است. تکه‌های نیک مجموعه‌ای از آثار بزرگ‌ترین نویسندگان جهان است. این مجموعه‌ها توسط انتشارات پنگوئن با نام وینتیج مینی Vintage Mini جمع آوری شده‌اند. انتشارات پنگوئن برای این مجموعه‌ها از آثار نویسندگان بزرگ تاریخ استفاده کرده‌است. هدف این انتشارات از این کار کمک به از بین نرفتن آثار ادبی بزرگ جهان است. تمامی نویسندگان انتخاب شده برای این مجموعه‌ها برندگان جوایز بسیار از جمله جایز نوبل و پولیتزر هستند. به علاوه در تمامی آثار مجموعه‌های وینتیج مینی مضامین اخلاقی و انسانی مهمی وجود دارد. این مضامین به رشد خصیصه‌های انسانی کمک بسیاری می‌کنند. مجموعه‌های وینتیج مینی در کشور ما به نام تکه‌های نیک ترجمه شده‌اند. در هر کدام از این کتاب‌ها چند اثر از یک نویسنده وجود دارد. این داستان‌ها خلاصه و یا چکیده داستان‌ها نیستند. بلکه نسخه کوچک شده از داستان اصلی با همان جملات اصلی کتاب هستند. خواندن این مجموعه‌ها خواننده را ترغیب می‌کند تا اثر کامل را بخواند. به همین ترتیب آثار این نویسندگان بزرگ هیچگاه فراموش نمی‌شوند.

یکی از مجموعه‌های تکه‌های نیک مجموعه «روان‌گردان‌ها» است. این کتاب توسط آلدوس هاکسلی نوشته شده‌است. کتاب روان‌گردان‌ها در دو جلد مکمل منتشر شد. جلد اول «درهای ادراک» The Door Of Perception و بهشت و جهنم Heaven and Hell است. مجموعه صوتی روان‌گردان‌ها در ده بخش هردوی کتاب‌های درهای ادراک و بهشت و جهنم را بیان می‌کند.

کتاب درهای ادراک در سال 1954 منتشر شد. این کتاب در مورد تجربه وی در استفاده از روان‌گردان‌ها است. او به مدت طولانی از یک گیاه مخدر به نام مسکالین Mescaline استفاده می‌کند. او با استفاده از این ماده تجربیات عجیب و جالبی را بدست می‌آورد. او در کتاب دوم به نام بهشت و جهنم که در سال 1956 منتشر کرد به توصیف فلسفه و عرفان پرداخت. اما این دو اثر با واکنش‌های بسیار تندی روبرو شد. منتقدان، پزشکان و عارفان بسیاری با به مخافت پرداختند. آن‌ها بیان کردند که بحث فلسفه و عرفان، از والاترین مسائل و بحث‌های انسانی است.

مسکالین یک ماده در کاکتوس‌های مناطق آمریکا است. این ماده از هزاران سال پیش در مراسم مذهبی بومیان آمریکا استفاده می‌شده‌است. اما در سال 1897 یک دارو ساز آلمانی مسکالین را به طور رسمی کشف کرد. به علاوه اثبات کرد که این اده خاصیت روان‌گردانی دارد. پس از کشف این دارو سازان و شیمی‌دانان با کمک روانشناسانی مانند ویر میچل کتب‌های بسیاری را در مورد تاثیرات این ماده نوشتند. رواشناسان معتقدند که می‌توان از این ماده برای تحقیق در مورد ذهن ناخودآگاه استفاده کرد.

داستان این کتاب از روز پنجشنبه، 10 آوریل سال 1952 آغاز می‌شود. هاکسلی مقاله‌ای را از شخصی به نام آسموند می‌خواند. او بلافاصله نامه‌ای را برای نویسنده مقاله ارسال کرده و در آن از آمادگی خود برای تجربه استفاده از این ماده می‌گوید. او در این نامه از انگیزه‌های خود برای تجربه استعمال مسکالین می‌گوید. با انجام یکسری از آزمایشات پزشکی آسموند قبول می‌کند که این آزمایش را بروی هاکسلی انجام دهد. هاکسلی نیز از دوست ود جرالد هرد برای حضور در کنارش هنگام آزمایش دعوت می‌کند. آسموند روز یکشنبه، سوم ماه می سال 1353 وارد خانه هاسکلی در منطقه هالیوود می‌شود. او در ابتدا برداشت‌های خود را در مورد شخصیت هاسکلی ثبت می‌کند. هاسکلی مردی زیرک و همسرش ماریا زنی کاملا عاقل بود. این زوج زندگی بسیار خوبی را در کنار یکدیگر داشتند. به علاوه عاشق هم بودند. در حالت طبیعی اثر مسکالین کند است. اما آسموند دید که بعد از گذشت دو ساعت نیم از استعمال این ماده، اثرات خود را کم کم نشان می‌دهد. این تجربه به طور کلی هشت ساعت به طول انجامید. در تمام مدت آسموند، هرد و ماریا کنار او بودند.

مارتین بوبر Martin Buber فیلسوف دین یهود، به ایده‌های هالکسی حمله تندی کرد و گفت:« مسکالین به شخص اجازه می‌دهد که فقط از خود خارج شود و مصرف این ماده فقط مربوط به زندگی و تجارب شخصی فرد است و نباید آن را به دین و فلسفه ربط داد.» از نظر بوبر نسان باید در مقابل مسکالین و یا هر ماده توهم‌زای دیگری خویشتن‌داری کند، مقاومت کند. اگر هم آن را استعمال کرد، به سرعت ترکش کند.

ترجمه‌ی کتاب صوتی «روان‌گردان‌ها» به زبان فارسی

کتاب روان‌گردان‌ها توسط صبا راستگار ترجمه شده‌است. نسخه چاپی این کتاب در سال 1397 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک به چاپ رسید. نسخه صوتی کتاب روان‌گردان‌ها نیز در سال 1399 منتشر شد. کتاب پیش‌رو با صدای گوینده خوب کشورمان دادبه دادمهر در فیدیبو موجود است. صبا راستگار یکی از مترجمان مجموعه تکه‌های نیک است. از آثار منتشر شده توسط این مترجم می‌توان به تابستان، رهایی، آرامش، افسردگی، ریاضت اقتصادی، حسادت، امروز نه و ... اشاره کرد.

درباره‌ی نویسنده کتاب «روان‌گردان‌ها»، آلدوس هاکسلی

آلدوس لئونارد هاکسلی Aldous Leonard Huxley در بیست و ششم ژوئیه سال 1894 چشم به جهان گشود. وی زاده انگلستان است. در کودکی وی را با نام مستعار «اوگی» Ogie صدا می‌کردند. اوگی به معنی کسی است که به چیزهای عجیب و غریب فکر می‌کند. تحصیلات او در آزمایشگاه گیاه شناسی پدرش آغاز شد. وی در سال 1911 به بیماری چشم مبتلا شد. اما سه سال بعد هاکسلی کاملا نابینا شد و آرزوی پزشک شدن برای او پایان یافت. او فارغ التحصیل رشته ادبیات انگلیسی در دانشگاه آکسفورد بود. هاکسلی پس از فارغ التحصیلی به سرعت وارد بازار کار شد. او پس از سال‌ها تدریس زبان فرانسه به نویسندگی روی آورد. اولین اثر او در سال 1932 با نام دنیای قشنگ نو منتشر شد. این کتاب یکی از معروف‌ترین آثار این نویسنده است. این نویسنده به عنوان یکی از پیشگامان ادبیات مدرن شناخته می‌شود. از آثار این نویسنده می‌توان به وضع بشر، ارشمیدس کوچک، بوزینه و ذات، جزیره و ... اشاره کرد. او به غیر از رمان، نمایش‌نامه و فیلم‌نامه نیز نوشته‌است. سرانجام آلدوس هاکسلی در سن 96 سالگی در سال 1894 درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی «روان‌گردان‌ها»

بیش‌تر کسانی که چیزی را متصور می‌شوند، با مسکالین تبدیل به افرادی دور اندیش و ژرف بین می‌شوند. برخی از آن‌ها که احتمالا تعدادشان بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شود، خواستار هیچ تغییری نیستند. آن‌ها همیشه ژرف بین هستند. این نوع ذهنی که بلیک متعلق به آن بود، حتی در جوامع شهری و صنعتی امروزه به کل تقریبا گسترده‌ای تبدیل شده‌است. منحصر به فرد بودن شاعر-هنرمند مبتنی براین واقعیت نیست که او بنا به نقل قولی از کاتالوگ توصیفی‌اش، پدیده‌های شگفت آوری را دیده‌است که در متون مقدس، ملک مقرب خوانده می‌شود، مبتنی بر این واقعیت نیست که این پدیده‌های شگفت آور که به چشم من می‌آیند، برخی از آن‌ها صد فوت ارتفاع داشتند و همه شامل معنی اسطوره‌ای و پیچیده‌ای بودند. این چیزها تنها مبتنی است بر توانایی او برای نشان دادن برخی از این اشارات، از تجربه‌ی به غایت غیر معمول در کلمات با موفقیتی به نسبت کمتر یا در خط و رنگ. آدم دور‌اندیش بی استعداد شاید واقعیتی درونی را درک کند که عظمت، زیبایی و اهمیتش کمتر از دنیایی نیست که بلیک مشاهده کرده بود.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
145.۸۲ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۳۷:۳۴
نویسندهآلدوس هاکسلی
مترجمصبا راستگار
راویدادبه دادمهر
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۸/۲۵
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
30,600 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۴۵.۸۲ مگابایت
۰۲:۳۷:۳۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
22 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
22 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
22 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اگه میخوایید تجربه های معنوی با روان نما ها یا آشکار کننده روان(سایکدلیک) خوندن این کتاب پیشنهاد میشه

4

درواقع همون گتاب درهای ادراکه که ترجمه ی بهتری هم داره به نسبت

4

کتاب بدی نبود فکر کنم حذفیات زیاد داشت

3

کاش به یه نتیجه درست هم میرسیدن

1

خلاصه که حیف پول

5

عالی و شنیدنی.

3.3
(9)
52,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
روان گردان ها
روان گردان ها
آلدوس هاکسلی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روان گردان ها
روان گردان ها
آلدوس هاکسلی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.3
(9)
52,500
تومان