go up

۱۴کتاب صوتی انگیزشی برای پیشرفت

ما در دنیای متفاوتی نسبت به پیشینیان‌مان زندگی می‌کنیم. پیش از قرن نوزدهم میلادی انسان‌ها به داشتن یک زندگی آرام در محل زندگی پدرانشان و ادامه دادن مسیر آن‌ها راضی بودند اما کم‌کم با گسترش امکانات ناشی از انقلاب صنعتی شکل زندگی بشر تغییر کرد. اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم دیگر موفقیت در زندگی معنای جدیدی پیدا کرده بود و انسان‌ها شروع به دنبال‌کردن اهداف و آرزوهای شخصی‌شان کردند و رسیدن به موفقیت‌های مالی، تحصیلی، اجتماعی و … اهمیت پیدا کرد. در همین زمان بود که سروکله‌ی اولین سخنرانان انگیزشی و رویا فروش‌ها مانند رالف والدو امرسون پیدا شد. از آن زمان تاکنون سخنرانان انگیزشی زیادی با دیدگاه‌های روانشناسی ظهور کرده‌اند و کتاب‌های زیادی نوشته‌اند و ادعا می‌کنند به کمک روش‌هایشان می‌‌توانید در زندگی شخصی و اجتماعی پیشرفت کنید. این روزها انواع کتاب صوتی انگیزشی هم وجود دارد که برای کسانی که زمان کافی برای کتاب به دست گرفتن ندارند مفید و کارآمد هستند. افراد مختلفی در دنیا ادعا کرده‌اند که شنیدن و خواندن این کتاب‌ها توانسته‌ است اثرات کوتاه‌مدت و درازمدت متعددی در زندگی آن‌ها داشته باشد. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها که در ایران شناخته شده هستند را معرفی می‌کنیم.

کتاب‌های صوتی انگیزشی شناخته شده

کتاب‌های انگیزشی در حوزه‌های مختلفی نوشته می‌شوند و رویکرد اصلی آن‌ها این است که عادت‌ها و تفکرات شما را اصلاح کنند تا پتانسیل‌های خود را در مسیر بهتری به کار بگیرید. هرکدام از این کتاب‌ها از تکنیک‌های مخصوص خودشان استفاده می‌کنند و موافقان و مخالفانی هم دارند. هرکسی می‌تواند باتوجه‌به اهداف و انگیزه‌هایش هرکدام از این کتاب‌های صوتی انگیزشی را برای شنیدن انتخاب کند و در مسیر رسیدن به خواسته‌هایش گام بردارد. کتاب‌‌های زیر تعدادی از گزینه‌هایی هستند که توانسته‌اند در سطح جهانی به شهرت خوبی دست پیدا کنند.

کتاب صوتی نیروی بیکران تفکر مثبت

کتاب صوتی نیروی بیکران تفکر مثبت نوشته نورمن وینسنت پیل است که توسط شهناز مجیدی ترجمه و نوین کتاب آن‌را منتشر نموده است نسخه صوتی این اثر جذاب هم با صدای  مسعود میرزایی در فیدیبو موجود است.

 موضوع اصلی این کتاب، موفقیت برمبنای یک ذهن برنده  است. نویسنده اعتقاد دارد انسان ممکن است بارهاوبارها در زندگی شکست بخورد اما الزاما مجبور نیست بابت آن‌ها غصه بخورد و از حرکت بازایستد، شما می‌توانید آرامش داشته باشید، ذهن خود را از یک ذهن معمولی به تفکری توسعه یافته ارتقا داده و پیوسته پر انرژی بمانید و زندگی‌تان سرشار از لذت و خشنودی باشد. 

نیروی بیکران تفکر مثبت یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های توسعه ذهنی در دنیا است. این کتاب یک راهنمای کاربردی، ساده و قابل پذیرش است که می‌تواند زندگی‌‌مان را تغییر دهد. جالب است بدانید امروزه اندیشمندان و محققان شناسایی الگوهای ذهنی افراد موفق دریافته‌اند محیط و اطرافیان در چگونگی شکل‌گیری سیکل توسعه فردی افراد، کمترین نقش را دارند. الگوی ذهنی افراد موفق به‌وضوح نشان می‌دهد آن‌ها بسیاری از گام‌های موثر برای صعود در زندگی و کسب‌وکار را ابتدا در ذهن خود برداشته اند.

از آن‌جا که توسعه ذهنی بسیار روی آمادگی ذهن برای چرخش از منفی به مثبت اصرار دارد با بررسی الگوی ذهنی افراد موفق آن‌چه بیشتر نمود دارد خالی بودن ذهن این افراد از افکار پوچ و بی‌ثمر است، آن‌ها در کمترین سطح ممکن نشخوار ذهنی دارند، به زمینه‌هایی که برایشان سودی ندارد ابدا فکر نمی‌کنند، در مورد موضوعاتی که ارتباطی به آن‌ها ندارد ذهنیت خود را مشغول نمی‌کنند و خلاصه این‌که فقط و فقط ذهن آن‌ها جولانگاه اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده آن‌هاست.

کتاب صوتی تو یه کله خری اثر جن سینسرو

در این کتابِ سراسر انگیزشی که هم‌اکنون یکی از پرفروش‌های جهان در زمینه توسعه فردی و موفقیت است، متدهایی برای کشف قدرت درونی و افزایش سطح شخصیت، آموزش داده می‌شود. این کتاب به زبانی ساده اما بسیار کاربردی به مخاطب مسیری که باید طی کند تا به هدف برسد را آموزش می‌دهد.

کتاب صوتی تو یه کله خری  شما را از افکار منفی، عادت‌های مخرب روزانه و واکنش‌های هیجانی و عصبی آنی دور می‌کند و پیش‌برد اهداف و برنامه روزانه را به شکلی که هیچ کس و هیچ چیزی خللی در آن ایجاد نکند را یاد می‌دهد، تو یه کل خری اعتقادات و رفتارهای خرابکارانه‌ای که ما را از رسیدن به اهداف بلند و کوتاه مدت‌مان  باز می دارد، عوض می‌کند و پیداکردن راه درست را نشان می‌دهد. با مطالعه این کتاب، شما به‌درستی به ماهیت کنونی خود پی می‌برید و متوجه می‌شوید که چگونه آن چیزهایی را که نمی‌توانید تغییر دهید، دوست بدارید و چگونه آن چیزهایی را که دوست ندارید، تغییر دهید.

کتاب تو کله خر هستی شامل ۱۳ فصل می‌باشد که جین سینسرو تمام عزم و جزم خود را جمع می‌کند تا بتواند به ما بقبولاند که عدم ترس از ثروتمند شدن شاید همین خوشی‌هایی را که الان برای‌شان احساس صمیمیت و لذت می‌کنیم را نه تنها نمی‌گیرد بلکه ما را با دنیای نامحدودی از خوشی‌ها و اشتیاق‌ها آشنا می‌کند.

 

کتاب صوتی لطفا پیگیر اخبار نباشید اثر رولف دوبلی

یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های توسعه فردی و افزایش موفقیت، کتاب صوتی لطفا پیگیر اخبار نباشید نوشته رولف دوبلی با صدای جذاب عادل فردوسی‌پور است، این کتاب که در سراسر دنیا مخاطبان بسیاری دارد امروزه در برخی دانشگاه‌های معتبر اروپا و آمریکا به‌عنوان منبع کمک آموزشی در زمینه توسعه فردی و موفقیت به کار گرفته شده است.

رولف دوبلی در این کتاب این پیام مهم را ارائه می‌دهد که مصرف هر روزه اخبار درک ما را از اهمیت مسائل مختل کرده و سبب می‌شود تا ما بیشتر از اصل به حواشی بها بدهیم. او بسیار تاکید و اصرار دارد که به‌طور کلی از اخبار فاصله بگیریم. نویسنده می‌گوید پیگیری اخبار امر بسیار هزینه بری است چرا که زمان ما را هدر می‌دهد و سبب می شود تا تمرکزمان مختل شود. 

رولف دوبلی در بخشی از کتاب آورده است که “من در طول عمرم کتاب‌های زیادی خوانده‌ام که مدیریت زمان و بازگرداندن زمان هدر رفته را آموزش می‌دهند اما به نظرم هیچ روشی به اندازه ترک اخبار کارآمد نیست. بر اساس مطالعات انجمن روان‌شناسی آمریکا نیمی از بزرگسالان علایم اضطراب ناشی از پیگیری اخبار دارند. گراهام دیوی نشان داده است که گزارش‌های منفی تلویزیونی اضطراب فردی را بیشتر می‌کند، حتی زمانی که محتوای پخش شده ربطی به وضعیت شخصی فرد ندارد. پیگیری اخبار کیفیت زندگی شما را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود تا بیشتر عصبی و استرسی شوید و زودتر خواهید مرد.”

این کتاب به ما می‌آموزد، تفکر به تمرکز نیاز دارد و پیگیری اخبار یکی از بزرگترین علل عدم تمرکز است. ما دو نوع حافظه داریم یکی فعال و دیگری بلند مدت. برای عبور مسائل پیچیده و مهم از گذرگاه حافظه فعال و ورود آن به حافظه بلند مدت ما به تمرکز نیاز داریم. اخبار با ایجاد اختلال در تمرکز سبب مسدود شدن این مسیر و کاهش قدرت درک می‌شوند. 

نویسنده با آمار و روش‌های اندازه‌گیری اثبات شده ثابت کرده اخبار نوعی آلودگی ذهنی است پس باید با شنیدن این کتاب سعی کنیم تا ذهن خود را پاکیزه نگه داریم چرا که مغز مهم‌ترین عضو بدن است ، نویسنده در پایان پیامی مهم دارد که “اگر قصد دارید تا مهارت تمرکز و غرق شدن در موضوعی را بدست آورید چاره‌ای جز دوری از اخبار ندارید.”

 

کتاب صوتی جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ نوشته‌ی دیوید جی. شوارتز، یکی از بهترین آثار توسعه ذهن و موفقیت محسوب می‌شود. با به کارگیری آموزش‌های این کتاب شما این توانایی را به دست می‌آورید تا از نیروی گسترده‌ی فکر و اندیشه‌ی خود استفاده کنید و یک زندگی سراسر شاد و موفق داشته باشید.

جالب این‌که از نگاه نویسنده این کتاب، انسان می‌تواند هم با قلب و هم با ذهن خود تصمیم نهایی را بگیرد اما آن‌ها که قوی‌تر هستند تائید نهایی یک تصمیم قلبی را به ذهن و مغز خود واگذار می‌کنند. نویسنده معتقد است انسان با توسعه ذهن خود به تمام اهداف ریز و درشت‌اش در زندگی دست پیدا می‌کند.

جادوی فکر بزرگ آموزشی وسیع در زمینه اخذ تصمیم در بزنگاه‌های عقل و عاطفه است، نویسنده در این کتاب به سادگی بیان داشته در آخرین لحظات، همان جایی که فقط یک قدم به تصمیمی بزرگ مانده عقل و ذهن باید تمام تشویش‌ها را کنار زده و خود کار را تمام کند، نویسنده در این کتاب تصمیم گیری بر مبنای عاطفه و احساس را خلاف جهت مسیر توسعه فردی و یک بیراهه در افزایش سطح موفقیت و شخصیت قلمداد کرده است.

 

   کتاب صوتی قدرت من هستم اثر جول اوستین

power of am iاولین کتابی که در اینجا از آن صحبت می‌کنیم کتاب قدرت من هستم اثر جول اوستین کشیش و سخنران انگیزشی آمریکایی است. این مرد متولد تگزاس نویسنده‌ی کتاب‌ مشهور و پرفروش «بهترین زندگی شما» است که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و برای هفته‌های طولانی در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشت. کتاب قدرت من هستم از جول اوستین در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و بار دیگر نام کشیش آمریکایی را سر زبان‌ها انداخت. او در این کتاب که هجده فصل دارد از قدرت دو کلمه صحبت می‌کند؛ من و هستم. او معتقد است ترکیب من هستم ترکیب سرنوشت‌سازی است. زمانی که شما خودتان را دست و پا چلفتی و بی‌عرضه بدانید زندگی شما همین خواهد بود و زمانی که رویکردتان را تغییر دهید زندگی هم از این تغییر استقبال خواهد کرد. او در هر فصل از این کتاب یک صفت را میان دو کلمه‌ی من و هستم می‌گذارد و معتقد است اگر به قدرت کلمات باور داشته باشید معجزه وارد زندگی شما می‌شود.

کتاب صوتی چیرگی اثر رابرت گرین

رابرت گرین یکی دیگر از معلمان و سخنرانان انگیزشی شناخته شده در آمریکاست که حرف‌هایش مخاطبان بی‌شماری دارند. او چندین کتاب پرفروش دارد که از میان آن‌ها می‌توانیم به «قدرت فریبندگی»، «۴۸ قانون قدرت»، «۳۳ استراتژی جنگ» و «تسلط و قوانین طبیعت انسانی» اشاره کنیم. کتاب چیرگی؛ دست‌یابی به عالی‌ترین فرم قدرت یا همان mastery از این نویسنده در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و توانست سروصدای زیادی به پا کند. گرین در این کتاب از مسیر زندگی حرف می‌زند. او معتقد است هرکسی مسئول سرنوشت خودش است و باید ساختنش را تمام‌وکمال به عهده بگیرد. گرین کتابش را با بهره‌گیری از زندگی اندیشمندان و افراد موفق تاریخ معاصر نوشته و تلاش کرده است مسیری که آن‌ها پیش گرفته‌اند را برای مخاطبانش تشریح کند. او در این کتاب یک مسیر سه‌مرحله‌ای برای رسیدن به عالی‌ترین شکل قدرت ترسیم کرده است، این مسیر با شاگردی آغاز می‌شود، با عملگرایی خلاق ادامه پیدا می‌کند و به چیرگی ختم می‌شود.

کتاب صوتی انرژی بخشیدن به ذهن و زندگی اثر لری آیورسان

یکی دیگر از کتاب‌های صوتی انگیزشی شناخته شده در ایران که افراد زیادی معتقدند توانسته است در جهت‌دادن به ذهن به‌خوبی عمل کند کتاب انرژی بخشیدن به ذهن و زندگی اثر دکتر لری آیورسان است. این کتاب کوتاه پر از نکات کلیدی و تکنیک‌هایی است که به شنونده کمک می‌کند در مسیر زندگی درجا نزد و همواره انرژی کافی برای ادامه دادن و پیشرفت را داشته باشد. این کتاب از رنج‌ها و لذت‌های ما حرف می‌زند و می‌گوید چگونه می‌توانیم این محرک‌ها را در راستای رسیدن به اهدافمان به کار بگیریم. لری آیورسان تلاش می‌کند روش‌هایی را به مخاطبانش بیاموزد که به آن‌ها کمک کند کنترل زندگی خود را هرچه بهتر و سریع‌تر به دست بگیرند و زندگی شادتر و پرثمرتری داشته باشند. بر اساس ادعای نویسنده، آموزه‌های این کتاب کمک می‌کند اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید و بهتر در مسیر تبدیل عادت‌های بد به عادت‌های خوب گام بردارید.

کتاب صوتی اثر مرکب اثر دارن هاردی

جلد کتاب the compound effectاگر اهل خواندن کتاب‌های روانشناسی توسعه فردی و انگیزشی باشید ممکن نیست نام دارن هاردی به گوشتان نخورده باشد. این مشاور موفق آمریکایی متولد سال ۱۹۷۱ است و با اینکه به‌تازگی پنجاه سالگی را پشت سر گذاشته موفقیت‌های زیادی در زندگی‌اش به دست آورده است. دارن هاردی پیش از آنکه به نوشتن کتاب‌های انگیزشی روی بیاورد به‌عنوان یک کارآفرین فعال بود و در سن کم توانست به درآمد میلیون دلاری دست پیدا کند، چیزی که آرزوی بسیاری از افراد در عصر حاضر است.

اثر مرکب از این نویسنده در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و او را به یک نویسنده‌ی بسیار مشهور تبدیل کرد. این کتاب هنوز هم در نقاط مختلف دنیا ترجمه و تجدید چاپ می‌شود. اما هاردی در اثر مرکب چه می‌گوید که تا این حد با استقبال مواجه شده است؟ واقعیت این است که این کتاب هیچ راز پیچیده‌ای ندارد، تنها نکته‌ی مهمی که نویسنده روی آن تاکید کرده است ایجاد تغییرات کوچک و استمرار است. او معتقد است برداشتن قدم‌های کوچک  است که در طول زمان به موفقیت‌های بزرگ منجر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه موفقیتی مدنظر شماست، اثر مرکب در هر حوزه‌ای به کارتان خواهد آمد این کتاب از این حرف می‌زند که هیچ‌چیز یک‌شبه و بدون تلاش و هزینه به دست نمی‌آید بلکه این استمرار است که منجر به پیشرفت پایدار می‌شود، برای مثال برای رسیدن به اندام متناسب لازم نیست، مقدار زیادی پول برای لباس، لوازم و باشگاه بپردازید و منتظر نتیجه باشید، کافی است از ده دقیقه ورزش در خانه شروع کنید و آرام‌آرام آن را به یک عادت در زندگی تبدیل کرده و زمانش را زیاد کنید، راه‌حل هاردی بیش از حد ساده و البته کارآمد است.

کتاب صوتی ایجاد انگیزه موفقیت اثر برایان تریسی

برایان تریسی، معلم انگیزشی و سخنران آمریکایی – کانادایی یکی از مشهورترین مربیان انگیزشی دنیاست. او با کتاب‌های مشهوری مانند قورباغه‌ات را قورت بده، قدرت بیان، قدرت جاذبه و چندین و چند کتاب صوتی و چاپی دیگر شناخته شده است. تعداد سمینارهای برگزار شده از سمت او بی‌شمار است و تاکنون صدها هزار نفر در این سمینارها شرکت کرده‌اند تا به کمک آموزه‌هایش زندگی خود را بهبود ببخشند.

ایجاد انگیزه موفقیت یکی دیگر از کتاب‌های اوست که در ایران طرف‌داران زیادی دارد. این کتاب جالب و شنیدنی را می‌توانید در کمتر از یک ساعت بشنوید و از توصیه‌هایش استفاده کنید. تریسی در این کتاب روی موضوع انگیزه تمرکز کرده و از اهمیت آن می‌گوید. او معتقد است ازدست‌دادن انگیزه همان چیزی است که انسان را به‌سوی ناامیدی، افسردگی و ازدست‌دادن چیزهایی که به دست آورده است می‌کشاند بنابراین باید از انگیزه محافظت کرد. او راه‌حل این کار را چیزهایی مانند افزایش اعتمادبه‌نفس، داشتن همنشین‌های درست و مناسب و شناخت نقاط ضعف و قوت شخصیت و کارکردن روی بهبود آن‌ها می‌داند. رادیو مثبت این کتاب صوتی را در ایران منتشر کرده است.

کتاب صوتی عادت های اتمی اثر جیمز کلیر

جلد کتاب عادت های اتمیجیمز کلیر نویسنده و سخنران شناخته شده‌ی اهل اوهایوست که تمرکز نوشته‌ها و صحبت‌هایش روی عادت‌های افراد، قدرت تصمیم‌گیری و پیشرفت‌ پایدار و ادامه‌دار است. او با انتشار کتاب عادت‌های اتمی در سال ۲۰۱۸ توانست سروصدای زیادی به پا کند و کتابش به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز راه پیدا کرد. عادت‌های اتمی یک کتاب روان و خوش‌خوان است که با روایت داستانی از روزهای نوجوانی نویسنده شروع می‌شود و در قالب شش فصل چگونه آرام‌آرام بهترشدن را به خوانندگانش آموزش می‌دهد.

جیمز کلیر در کتاب عادت‌های اتمی از این حرف می‌زند که عادت‌های کوچک ما هستند که هویتمان را شکل می‌دهند و اگر می‌خواهیم در نهایت تغییرات بزرگ شخصیتی را تجربه کنیم و به انسان‌های بهتر و موفق‌تری تبدیل شویم باید از عادت‌های کوچک شروع کنیم. او در خودآموز جذابش به مخاطبانش آموزش می‌دهد چگونه آرام آرام یک عادت خوب را جایگزین یک عادت بد کنند و هر روز کمی، فقط کمی بهتر از دیروز باشند. او معتقد است هیچ معجز‌ه‌ای در کار نیست، هیچ‌کس یک روز صبح که از خواب بیدار می‌شود نمی‌تواند ناگهان اراده کند انسان بهتری باشد و در کوتاه‌مدت هم به نتیجه برسد، بهترشدن نتیجه‌ی استمرار و در کنار هم قرارگرفتن عادت‌های مثبت کوچک است.

کتاب صوتی مدیریت استرس برای تغییرات مثبت اثر هیدی هانا

دکتر هیدی هانا مدیر ارشد شرکت synergy brain fitness است، شرکتی که برنامه‌هایی برای سلامت روان افراد و سازمان‌ها ارائه می‌کند. او سال‌هاست روی شرایط مغز در شرایط روانی مختلف کار می‌کند و تلاش کرده است به افراد کمک کند در موقعیت‌های کاری استرس خود را مدیریت کنند و حتی آن را به نفع خود  به کار ببرند.

در کتاب صوتی مدیریت استرس برای تغییرات مثبت، این متخصص آمریکایی استرس را تعریف می‌کند و شرایط مغز در این زمان را توضیح می‌دهد. او از اثرات فرهنگ سازمانی در استرس کارکنان در شرایط سخت حرف می‌زند و راهکارهایی را در اختیار سرپرستان و مدیران شرکت‌ها می‌گذارد تا شرایط را کنترل کنند. کتاب هیدی هانا به‌خوبی می‌تواند استرس حرفه‌ای و ابعاد آن را به مخاطب بشناساند و روش‌های مدیریت آن و حفظ تمرکز را آموزش می‌دهد. این کتاب می‌تواند به افراد مختلف کمک کند عکس‌العمل‌های مناسب‌تری داشته باشند و آسیب‌های کمتری را در شرایط اضطراب‌زا تجربه کنند.

کتاب صوتی پدر پولدار، پدر فقیر اثر رابرت کیوساکی

جلد کتاب پدر پولدار، پدر بی پولرابرت کیوساکی پیش از آنکه یک نویسنده‌ی انگیزشی باشد یک تاجر بود او در سال‌های جوانی‌اش چند کسب‌وکار راه انداخت و توانست ثروت خوبی به دست آورد. اما نقطه‌ی عطف زندگی او نوشتن کتاب پدر پولدار، پدر فقیر بود. او این کتاب را در سال ۱۹۹۷ منتشر کرد و از آن زمان تا امروز این کتاب همچنان در سراسر دنیا منتشر می‌شود. کیوساکی شرکتی با همین عنوان هم ثبت کرد که در کانادا و آمریکا سمینارهای گرانقیمت موفقیت برگزار می‌کند. اما داستان کتاب پدر پولدار، پدر فقیر چیست؟ این کتاب از یک فلسفه‌ی تازه صحبت می‌کند، از نگاه ما به پول، اینکه پول برای ما کار می‌کند یا ما برای پول. کیوساکی حرفش را در قالب بیان رابطه‌ی خودش با پدرش که مردی تحصیل‌کرده با درآمدی متوسط بود و پدر صمیمی‌ترین دوستش که مرد ثروتمندی بود زده است. او دیدگاه این دو مرد زندگی‌اش درباره‌ی پول را باهم مقایسه کرده و تلاش کرده است به این سؤال پاسخ دهد که چرا ثروتمندان همواره در حال ثروتمند شدن هستند. او تلاش می‌کند اهمیت سواد مالی را به خوانندگانش آموزش دهد و آن‌ها را ترغیب می‌کند از منطقه‌ی امن خود خارج شوند تا شاید بتوانند زندگی خود را تغییر دهند.

کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی‌ها اثر رابین شارما

جلد کتاب باشگاه پنج صبحی هااحتمالاً ضرب‌المثل معروف سحرخیز باش تا کامروا باشی را شنیده‌اید، باشگاه پنج صبحی‌ها محتوای مشابهی دارد. رابین شارما نویسنده‌ی آمریکایی کتاب مشهور راهبی که فراری‌اش را فروخت این بار در باشگاه پنج صبحی‌ها به دنبال راه‌حل‌های جدیدی برای آموزش مدیریت هرچه بهتر زمان به انسان‌هاست. او نویسنده‌ی بسیار توانمندی است و همین کشش زیادی که در نوشته‌هایش وجود دارد باعث شده است کتاب‌هایش در سراسر دنیا ترجمه و خوانده شوند.

شارما در کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها از یک روایت داستانی استفاده می‌کند. یک میلیارد بسیار موفق، یک کارآفرین که در کار‌هایش درمانده و هنرمندی که سرخورده شده است شخصیت‌های این کتاب هستند. ملاقاتی بین این سه نفر اتفاق می‌افتد و مرد میلیاردر تصمیم می‌گیرد راز موفقیتش را با دو نفر دیگر در میان بگذارد. او آن‌ها را به سفری در یک جزیره می‌برد و شرط آموختن رازهایش را در این قرار می‌دهد که این دو نفر هر روز ساعت پنج صبح از خواب بیدار شوند. در طی این سفر جذاب و جالب این دو نفر چیزهای زیادی یاد می‌گیرند. ایجاد تعادل میان جسم و روان و استفاده از قاعده‌ی ۲۰/۲۰/۲۰ تنها بخش‌هایی از این درس‌ها هستند. شما هم کنجکاو شده‌اید که قاعده‌ی ۲۰/۲۰/۲۰ چیست؟ کتاب رابین شرما را بخوانید و به باشگاه پنج صبحی‌ها بپیوندید.

کتاب صوتی کار عمیق اثر کارل نیوپورت

جلد کتاب کار عمیقکارل نیوپورت استادیار علوم کامپیوتر در دانشگاه جورج تاون است و در کنار استادی در دانشگاه کار نوشتن را هم انجام می‌دهد و کتاب‌هایش بسیار موردتوجه هستند. موضوعی که او روی آن تمرکز کرده است حواس پرتی‌ای است که این روزها به دلیل دیجیتالی شدن دنیا، گریبان انسان‌ها را گرفته است. او کتاب کار عمیق را هم با همین ایده نوشته است.

کار عمیق اولین‌بار سال ۲۰۱۶ منتشر شد و خیلی زود توانست نظرات زیادی را به خود جلب کند. این کتاب دوبخشی از این حرف می‌زند که ما به کار عمیق نیاز داریم و لازم است بتوانیم بدون حواس‌پرتی کار کنیم تا کار ارزش‌آفرین انجام دهیم. نیوپورت در ادامه‌ی کتاب از اینکه چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم صحبت می‌کند. او روش‌های مختلفی را برای دست یابی به مهارت کار عمیق معرفی می‌کند و در نهایت معتقد است انجام این تمرین‌ها به داشتن ذهنی متمرکز و قدرتمند منجر می‌شود که می‌تواند در دنیای امروز ارزش‌آفرین باشد.

جمع‌بندی

سال‌هاست بشر به دنبال راز و رمز خوشبختی می‌گردد. عده‌ای به دنیای دانش سرک کشیده‌اند، بعضی به سراغ عرفان و آیین‌های باستانی رفته‌اند، بعضی خودشان را درگیر خرافات کرده‌اند و عده‌ای هم در روانشناسی به دنبال جواب می‌گردند اما آنچه باید گفت این است هیچ فرمولی برای خوشبختی یا رسیدن به موفقیت وجود ندارد، پس هرگز نمی‌توانیم بگوییم شنیدن یک کتاب صوتی انگیزشی یا استفاده از کتاب‌های توسعه فردی می‌تواند زندگی کسی را تغییر دهد اما آموزه‌های این کتاب‌ها می‌توانند متناسب با شرایط به کار گرفته شوند و افراد را در گام برداشتن به‌سوی اهدافشان یاری کنند.

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری