کتاب‌های صوتی داستانی برای حرفه‌ای‌ترها

پیش از این در مقاله  هفت داستان صوتی برای تازه‌کارها به معرفی بهترین کتاب‌های صوتی داستانی برای شروع پرداختیم در این مقاله با کتاب‌های صوتی داستانی‌ای آشنا می‌شویم که برای طرفداران جدی کتاب صوتی مناسب است. این کتاب‌ها انتخاب‌هایی از مجموعه بهترین رمان‌ها و داستان‌های تاریخ ایران و جهان هستند.

  • مرشد و مارگریتا

کتاب صوتی مرشد و مارگریتا

مرشد و مارگاریتا را می‌شود یکی از مهم‌ترین آثار کلاسیک به حساب آورد که از قلم میخائیل بولگاکف متولد شده است. اگر بخواهیم سراغ بهترین داستان‌های رئالیسم جادویی در تاریخ ادبیات هم برویم، احتمالاً باید این کتاب را هم به فهرست مورد نظرمان اضافه کنیم. دنیایی جادویی که بولگاکف در این کتاب خلق کرده، شما را به سفری فراواقعی می‌برد و توصیف‌های هیجان‌انگیزش شگفت‌زده‌تان خواهد کرد.

همه این‌ها را به اجرای فوق‌العاده حامد فعال اضافه کنید که با گویندگی عالی، جذابیت شنیدن این کتاب را دوچندان کرده است.

  • ربکا

احتمالاً اسم داستان ربکا را شنیده‌اید یا شاید هم فیلم کلاسیک و معروف آن را دیده باشید. حتی اگر قبلاً کتاب را هم خوانده‌اید، باز هم باید به پیشنهاد ما برای شنیدن ربکا فکرکنید. علاوه بر آن که این داستان معروف اثر دافنه دوموریه تلفیقی است از عشق و موضوعات روان‌شناختی، اجرای صوتی آن هم داستان را حسابی جذاب کرده است.

کتاب صوتی ربکا در واقع نمایش صوتی است که صداهای آشنا و معروف در آن به ایفای نقش‌های این داستان پرداخته‌اند. صداپیشگانی مثل بهناز جعفری، رضا عمرانی و سارا بهرامی.

  • کلیدر

این شاهکار شنیدنی است. اگر بگوییم کلیدر محمود دولت‌آبادی شاهکار است بی‌راه نگفته‌ایم؛ هم کتاب و هم کتاب صوتی. می‌توانیم بگوییم که کتاب صوتی کلیدر با حضور بیش از ۱۰۰ گوینده بزرگترین پروژه کتاب صوتی ایران تا حالا است و کاری است کارستان.

کتاب صوتی کلیدر جلد یک و دو

داستان کلیدر یکی از مهم‌ترین آثار داستانی تاریخ ادبیات ایران است و نیازی به تعریف ندارد. اما شاید حجم بالای آن (۱۰ جلد) که این کتاب را به یکی از طولانی‌ترین داستان‌های فارسی تبدیل کرده، مانعی برای شروع مطالعه‌اش باشد. شاید همیشه پسِ ذهنتان بوده که این شاهکار را بخوانید و همین موضوع باعث شده هنوز سراغش نرفته باشید. اینجا کتاب صوتی به کمکتان می‌آید تا با خیال راحت به روایت جذاب این شاهکار گوش کنید.

  •  همنوایی شبانه‌ی ارکستر چوب‌ها

بعضی‌ها این کتاب را بهترین داستان فارسی می‌دانند که پس از انقلاب نوشته است. همنوایی شبانه‌ی ارکستر چوب‌ها نوشته رضا قاسمی داستانی است درباره یک روشنفکر ایرانی که به فرانسه پناهنده شده است و در اتاقی زیر شیروانی ساختمانی در پاریس زندگی می‌کند که ساکنانش را چند فرانسوی و ایرانی تشکیل داده‌اند. نویسنده ضمن توصیف وضعیت رقت‌انگیز زندگی آن‌ها و روابط میانشان، واقعیت و خیال را در داستان به هم آمیخته که نتیجه‌اش یکی از بهترین نمونه‌های رئالیسم جادویی در ایران است.

اگر به این سبک از داستان علاقه دارید، خبر خوب این است که گویندگی عالی مانی حقیقی، رنگ و روی دیگری به این کتاب داده و شنیدنش را لذت‌بخش کرده است.

  •  خانه‌ی ادریسی‌ها

غزاله علیزاده یکی از نویسنده‌هایی است که سبک داستان‌هایش طرفداران فراوان دارد و هروقت اسم این نویسنده را می‌شنویم احتمالاً اولین اسمی که به خاطرمان می‌آید، معروف‌ترین اثر او یعنی خانه‌ی ادریسی‌ها است. این اثر ارزشمند حالا به صورت صوتی درآمده و نکته جالب درباره این نسخه این است که گوینده این کتاب سلمی الهی، دختر غزاله علیزاده و بیژن الهی است که خاطراتی که از ضبط این کتاب تعریف کرده، بس شنیدنی است.

باید در نظر داشته باشید که کتاب‌های صوتی فقط محدود به داستان نیست و به هر موضوعی از کتاب‌ها که علاقه‌داشته باشید می‌توانید سراغ نسخه‌های صوتی این کتاب‌ها بروید و از زمان‌های مرده حداکثر استفاده را بکنید و از این که کسی برایتان کتاب می‌خواند لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری