0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روانشناسی برای والدین

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی روانشناسی برای والدین

(از تولد تا نوجوانی)
نویسنده:
فی کارلیسل
درباره روانشناسی برای والدین

پرورش و تربیت فرزندان در واقعیت با آنچه در کتاب‌های متداول و سنتی فرزند پروری گفته می‌شود، تفاوت بسیار زیادی دارد. تعداد فرزندان یک خانواده نقش قابل توجهی در ویژگی‌های شخصیتی آنها ایفا می‌کند به همین علت مطالعات روان‌شناختی متعددی بر روی کودکان تک فرزند و دو فرزند و خانواده‌های پرجمعیت انجام شده است. «فی کارلیسل» در کتاب «روان‌شناسی برای والدین از تولد تا نوجوانی» نتایج پژوهش‌های انجام شده در این حوزه را بیان می‌کند و نظرهای شخصی خود و تفسیرهای خود در بخش‌های دستورالعمل‌های کاربردی را ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی روانشناسی برای والدین

کتاب «روان‌شناسی برای والدین» «Psychology for parents» به قلم فی کارلیسل برای اولین بار در سال 2013 منتشر شد. فی کارلیسل در این کتاب، پژوهش‌ و تحقیقات روانشناختی انجام شده در مورد فرزندان را در یک اثر جامع گردآوری کرده است. بنابراین برای والدینی که نمی‌خواهند توصیه متخصصین را بدون مطالعه‌ی شواهد بپذیرند، یک راهنمای کامل به شمار می‌آید.

کتاب «روانشناسی برای والدین» نیازهای روانشناختی کودکان را در سنین مختلف بررسی می‌کند. بنابراین اگر فرزند شما بزرگ‌تر است؛ نیازی به مطالعه‌ی فصل‌های ابتدایی وجود ندارد و می‌توانید فصلی را شروع کنید که به دغدغه‌های ذهنی شما پاسخ می‌دهد. هم‌چنین این کتاب تا سال‌ها همراه و راهنمای شما در تربیت و پرورش فرزندتان خواهد و به شما کمک می‌کند با دید بازتری مشکلات را شناسایی و آنها را حل و فصل کنید.

از آنجایی که هرروز بر تعداد متخصصین و روانشناسان این افزوده می‌شود، توصیه‌های متناقض تربیتی و آموزش فرزندان نیز بیش از پیش به چشم می‌خورد و والدین را بر سر دوراهی قرار می‌دهد. کتاب «روان‌شناسی برای والدین» بر پایه‌ی تحقیقات روان شناختی در سال‌های طولانی نوشته شده است و می‌تواند مرجع مفید و کاملی برای پایان دادن به نظرات شخصی و توصیه‌های متناقض متخصصین باشد.

 

ترجمه‌ی کتاب «روان‌شناسی برای والدین» را فریده فتوحی بر عهده داشته و انتشارات کتابسرای نیک نسخه‌ی این اثر را با خوانش «شهره روحی» و «فریبا فصیحی» عرضه کرده است. خرید و دانلود کتاب صوتی «روان‌شناسی برای والدین» در همین صفحه از سایت فیدیبو امکان پذیر است.

درباره‌ی فی کارلیسل نویسنده‌ی کتاب روانشناسی برای والدین

فی کارلیسل استاد روان‌شناسی و بیش از 10 سال است که در این رشته فعالیت می‌کند. او آموزگار رشته‌ی روانشناسی در مدارس انگلیس است و کارگاه‌های آموزشی با موضوع ذهن آگاهی برای نوجوانان برگزار می‌کند.

فصل‌های کتاب صوتی روانشناسی برای والدین

مقدمه

فصل 1: تربیت و رشد اخلاقی

فصل 2: شخصیت

فصل 3: هوش

فصل 4: جمعیت در خانواده و رقابت خواهر و برادری

فصل 5: بازی

فصل 6: الگوها، تفاوت‌های جنسیتی و رسانه

فصل 7: رشد زبانی و آموزش

فصل 8: دل‌بستگی

فصل 9: خواب

فصل 10: غذا خوردن

فصل 11: آموزش استفاده از توالت

فصل 12: بازگشت به کار

فصل 13: نوجوانان

فصل 14: نیازهای ویژه

فصل 15: مشکلات

فصل 16: سلامت روان

در بخشی از کتاب روانشناسی برای والدین می‌شنویم

امروزه تعداد رو به رشدی از خانواده‌ها، دارای یک فرزند هستند. اما برخی از فشارهای اجتماعی باعث می‌شوند خانواده‌های فرزندان بیشتری داشته باشند. دیدگاهی مانند اینکه تک فرزندان تنها و لوس بوده و در مهارت‌های اجتماعی ضعیف هستند، نمونه‌ای از این فشارهای اجتماعی است. سیاست تک فرزندی چین، نسلی از تک فرزندانی را به وجود آورد که به دلیل توجه افراطی والدین، امپراطوران کوچک نام گرفتند. از طرف دیگر فالبو و پولیت در 1986 و فالبو و پوستون در 1993 در تحقیقات خود به تاثیرهای مثبت تک فرزندی به لحاظ فراهم آوردن زمینه برای کسب دستاوردهای بیشتر و عزت نفس بالاتر اشاره کرده‌اند. این تحقیقات هم‌چنین بر جزئی بودن تفاوت شخصیت در تک فرزندان، کودکان اول و کودکانی که دو فرزند بوده‌اند، تاکید می‌نماید.

مِلِر در 1990 در تحقیقات خود دریافت که تک فرزندان در مقایسه با خانواده‌های کودکان پرجمیت، در اعتماد کردن به دیگران، مستقل بودن، در دست گرفتن ابتکار عمل، مسئولیت پذیر و مبتکر بودن و داشتن تصویر مطلوب از خود و عزت نفس بالاتر، نمره‌ی بالاتری کسب نموده‌اند. اولیوا و آرانز در 2005 دریافتند، تک فرزندان به لحاظ روابط خانوادگی، روابط با همسالان و سازگاری روان‌شناختی، تفاوتی با دیگر کودکان ندارند. اما شواهد منفی درباره‌ی تک فرزندی وجود دارد.

جیائو و همکاران در سال 1986 دریافتند کودکانی که خواهر و برادر دارند در مقایسه با کودکان تک فرزند، مقاوم‌تر، یاری بخش‌تر و محبوب‌ترند. گزارش‌های موجود در اینترنت در مورد تک فرزندی، حاکی از آن است که تک فرزند بودن تجربه‌ی خوشایندی نیست. اما چنین گزارشاتی می‌تواند جانبدارانه باشد. زیرا فقط برخی از مردم گزارشات خود را در اینترنت می‌نویسند یا به گروه‌های اینترنتی اتکا می‌کنند. در پژوهشی متاخر با نام «درک کردن جامعه» در 2009 مشخص شد، هرچه تعداد خواهران و برادران در خانواده بیشتر باشد، رضایت از زندگی خانوادگی نیز پایین‌تر است. طی این پژوهش هم‌چنین دریافتند قلدری میان خواهران و برادران در نیمی از خانواده‌های انگلیسی به چشم می‌خورد.

تک فرزند بودن مزایایی نظیر دستاوردهای بهتر، عزت نفس بالاتر و ارتباط نزدیک با والدین را به همراه دارد. این استنباط که کودکان تک فرزند لوس هستند ساده انگارانه است. چرا که در این دیدگاه، این نکته مغفول مانده است که لوس بودن به دلیل توجه برای کودکان کوچکتر مطلوب است و عزت نفس آنها را افزایش می‌دهد. کودکان کوچکتر ممکن است داشتن خواهر یا برادر را مخل ارتباط خود با خانواده تلقی کنند.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
278.۰۲ مگابایت
مدت زمان
۰۹:۵۸:۴۱
نویسندهفی کارلیسل
مترجمفریده فتوحی
راویفریبا فصیحی
راوی دومشهره روحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۲/۲۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
55,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۷۸.۰۲ مگابایت
۰۹:۵۸:۴۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
25 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
2.5
(4)
73,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
روان شناسی برای والدین
روان شناسی برای والدین
از تولد تا نوجوانی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روانشناسی برای والدین
روانشناسی برای والدین
(از تولد تا نوجوانی)
انتشارات کتاب‌سرای نیک
2.5
(4)
73,500
تومان