0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
صد دانشمندی که جهان را تغییر دادند

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی صد دانشمندی که جهان را تغییر دادند

نویسنده:
جان بالچین
درباره صد دانشمندی که جهان را تغییر دادند

کتاب صد دانشمندی که جهان را تغییر دادند، اثری مختصر اما جامع از دستاوردهای علمی زنان و مردانی است که پس از قرن 16 میلادی می‌زیسته‌اند و تلاش‌های آنها موجب شکل‌گیری جهانی مدرن و پیشرفته شده است. دانشمندان این کتاب در حوزه‌های گوناگونی نظیرفیزیک‌، شیمی، پزشکی، نجوم ، ریاضی و... متخصص بوده‌اند و تاثیر زیادی در پیشرفت علم داشته‌اند. جان بالچین نویسنده‌ی این اثر، زندگی و افتخارات دانشمندان برجسته‌ی جهان را به ترتیب زمانی توصیف کرده است و مخاطب را با اهمیت نقش نوابغ آشنا می‌سازد.

‌درباره‌ی کتاب  صوتی صد دانشمندی که جهان را تغییر دادند اثر جان بالچین

دستاوردهای علمی 5 قرن اخیر امکانات و تجهیزات عصر حاضر را ممکن ساخته‌اند. کشف واکسن‌ها، پیشرفت در علم ستاره‌شناسی و شناخت صحیح منظومه شمسی، اهمیت به سلامت روانی و توسعه‌ی علم روانشناسی ، اختراع کامپیوترها و توانایی انتقال داده و... همگی موجب شکل‌گیری جامعه‌ای متمدن شده است. علم به همان اندازه که جان انسان‌ها را حفظ کرده و به آنها زندگی بخشیده است، زندگی‌های زیادی را از بین برده است. دستیابی انسان به انواع سلاح گرم، بیولوژیک و هسته‌ای و سایر تجهیزات نظامی، آتش افروز جنگ‌های متعددی بوده و مردم زیادی را آواره و سرگردان کرده است.

کتاب صد دانشمندی که جهان را تغییر دادند تنها به بیان زندگی و دستاوردهای علمی  دانشمندان اکتفا نکرده است بلکه روش‌های علمی و مشاهدات تجربی آنها را مورد کنکاش قرار داده است و نظریات آنها را در طول قرن‌ها بررسی کرده است. این کتاب تنها به زندگی دانشمندان مغرب زمین پرداخته و از اکتشافات و اختراعات دانشمندان سایر نقاط جهان غافل شده است.

کتاب صوتی «صد دانشمندی که جهان را تغییر دادند» دارای 26 فصل است. میانگین زمان مورد نیاز برای شنیدن هر فایل صوتی برابر 30دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر 690 مگابایت است.

تاثیرگذارترین دانشمندان جهان و دستاوردهای علمی آنان

نام آلبرت انیشتین همواره در لیست دانشمندان برجسته‌ی جهان قرار دارد. این فیزیکدان آلمانی نظریه‌ی کوانتومی و مشکلات مکانیک آماری را حل کرد و نظریه ذرات مولکول‌ها را توسعه داد. نیوتون از دیگر فیزیکدانان برجسته و چهره‌ای سرشناس در انقلاب علمی عصر رنسانس به شمار می‌آید. تلسکوپ انعکاسی از اولین اختراعات نیوتون است. مادام کوری نیز از دیگر دانشمندان مطرح در علم فیزیک و شیمی و کاشف دو عنصر رادیوم و پلونیوم است.

ستاره‌ی درخشان حوزه علوم طبیعی و زمین‌شناسی، داروین است. او با نظریه‌ی تکامل خود خاستگاه گونه‌ها را تبیین کرده است. ایده‌ی واکسیناسیون لویی پاستور و اکتشافات او در زمینه‌ی بیماری‌های میکروبی جان بسیاری از انسان‌ها را نجات داده است. نیکولا تسلا از تاثیرگذارترین دانشمندان جهان است که سیستم برق رسانی جریان متناوب را به همگان معرفی نمود و نخستین نیروگاه برق آبی و ترانزیستورها، ثبت‌کننده‌ی امواج رادیویی فضا همه از اختراعات او به شمار می‌آید.

ترجمه‌ی کتاب صوتی صد دانشمندی که جهان را تغییر دادند به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب کتاب صوتی «صد دانشمندی که جهان را تغییر دادند» را با همکاری انتشارت مازیار عرضه کرده است. ترجمه‌‌ی این کتاب را بهناز دادمان و سید یوسف عرفانی فرد بر عهده داشته است.

انتشارات آوانامه، ناشر کتاب‌های صوتی

 گروه فرهنگی آوانامه در سال 1392 با ثبت و تاسیس موسسه فرهنگی «آوانامه دانش گستر» فعالیت رسمی خود را آغاز نمود. این انتشارات در حال حاضر در زمینه تولید و نشر کتاب‌های صوتی، مجلات، نمایش‌نامه‌های رادیویی، پادکست و سایر فعالیت‌های فرهنگی فعالیت می‌کند. آثار آوا نامه به دو صورت آنلاین و غیر آنلاین در دسترس است. آوانامه  محصولات شنیداری خود را در پلتفرم‌های مختلف مانند اپلیکیشن‌های موبایل و نرم افزار عرضه کرده است. این موسسه در حال حاضر با خوشنام‌ترین و برترین ناشرهای کشور نظیر نشر چشمه، ققنوس، قطره، آگاه و ... همکاری کرده است. علاوه بر آن مشارکتِ گروهی از گویندگان رادیو، بازیگران سینما  و تئاتر در تولید و عرضه‌ی کتاب صوتی و پادکست از دیگر افتخارات موسسه فرهنگی آوانامه به شمار می‌آید. این انتشارات در زمینه‌های رمان و داستان، شعر، فلسفه، تاریخ، مدیریت، سیاست، جامعه‌شناسی، روانشناسی، دینی و مذهبی و ... آثار صوتی متنوعی را به بازار عرضه کرده است.

چرا باید کتاب کتاب صوتی صد دانشمندی که جهان را تغییر دادند را شنید؟

کتاب صوتی صد دانشمندی که جهان را تغییر دادند در دسته‌ی کتاب‌های زندگی نامه قرار دارد. این کتاب برای تمام گروه‌های سنی مناسب است. خوانش صوتی کتاب صوتی صد دانشمندی که جهان را تغییر دادند را اکرم پریمون به‌عهده داشته ‌است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صد دانشمندی که جهان را تغییر دادند اثر جان بالچین بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سرگذشت نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
689.۱۷ مگابایت
مدت زمان
۱۲:۳۰:۲۸
نویسندهجان بالچین
مترجمبهناز دادمان
مترجم دوم یوسف عرفانی فرد
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۱/۲۶
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۸۹.۱۷ مگابایت
۱۲:۳۰:۲۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خوب بود خلاصه و مفید

5

خوب بود

5

خوب

4.6
(5)
96,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
صد دانشمندی که جهان را تغییر دادند
صد دانشمندی که جهان را تغییر دادند
جان بالچین
آوانامه
4.6
(5)
96,000
تومان