0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مقدمه ای بر جامعه شناسی فرهنگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب مقدمه ای بر جامعه شناسی فرهنگی

درباره مقدمه ای بر جامعه شناسی فرهنگی
طی دو دهه اخیر، جامعه‌شناسی فرهنگی به سرعت از یک شاخه فرعی و نسبتاً جزئی در رشته جامعه‌شناسی به یک رویکرد ریشه­دار و شناخته شده در سطح بین­المللی توسعه یافته است. پیشران این توسعه پرشتاب دغدغه­ای فزاینده میان نظریه­پردازان و پژوهشگران درباره فرهنگ به عنوان کانون تمرکزی برای فهم فرایندها و نظام­هایی از روابط بوده است که از طریق آن جوامع سازمان‌دهی می‌شوند. این رویکرد فرهنگی الگوهای جامعه‌شناختی پیشین را که تمایل دارند فرهنگ را صرفاً محصول تجارب ساختاری طبقه، جنسیت، نژاد و از این دست لحاظ کنند، به­واسطه بازنمایی خود فرهنگ به عنوان فاکتوری در خلق و بازنمایی زندگی اجتماعی، به چالش می­کشد. به عنوان بخش مهمی از این رسالت، جامعه‌شناسی فرهنگی همچنین فرهنگ را نه فقط به عنوان بازنمایی تعاریف و ادراکات نخبه­گرایانه از فرهنگ ـ هنر، ادبیات، موسیقی کلاسیک، و از این دست ـ بلکه بیشتر دربردارنده طیف گسترده­ای از رویه­های اجتماعی روزمره و توافقات، از چشم­اندازی پیش­پاافتاده دوباره طرح می‌کند. تأثیر سریع جامعه‌شناسی فرهنگی را می‌توان به­واسطه پیشرفت قابل توجه در راه­اندازی مجموعه­ای از کانون­های پژوهش جامعه‌شناسی فرهنگی ارزیابی نمود. به عنوان مثال، این را می‌توان در تأسیس مرکز جامعه‌شناسی فرهنگی دانشگاه ییل و انتشار مجله بریتانیایی جامعه‌شناسی فرهنگی مشاهده کرد. این فصل مجموعه­ای از تعاریف کلیدی جامعه‌شناسی فرهنگی به همراه توضیحات و ارزیابی­هایی انتقادی از اصول مفهومی کانونی که زیربنای رویکرد جامعه‌شناسی فرهنگی هستند را فراهم آورده است. نقطه عزیمت فصل طرح رابطه جامعه‌شناسی فرهنگی با فرهنگ به عنوان فرایندی پویاست که در روابط فیمابین ساختار و کارگزار شناسایی می­شود، سپس در ادامه به بررسی اهمیت جامعه‌شناسی فرهنگی به عنوان ابزاری که با استفاده از آن هم ارزیابی انتقادی از الگوهای جامعه‌شناختی ریشه­دار و هم ترسیم فهمی جدید با لحاظ کردن نقش فرهنگ در تولید و بازتولید روابط اجتماعی میسر است، پرداخته خواهد شد. کلید این بحث ارائه جامعه‌شناسی فرهنگی به عنوان رویکردی خواهد بود که نمایان­گر ویژگی­هایی است که به لحاظ شخصیتی آن‌را از مطالعات فرهنگی متمایز می­سازد. بنابراین استدلال خواهد شد که اگرچه مطالعات فرهنگی به شکلی مشابه تصویری از فرهنگ به عنوان محصول گفتمان­های «معمول» و رویه­های زندگی روزمره را در نظر دارد، تمایل مطالعات فرهنگی به موضوعات قدرت و تعارض که بر مفروض انگاشتن دسته­بندی­های طبقه، نژاد، جنسیت و از این دست استوار است، این رویکرد را بسیار به گونه­های سنتی نظریه و رویه جامعه­شناسی نزدیک کرده است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۷۷ مگابایت
تعداد صفحات
403 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۶:۰۰
نویسندهلس بک
نویسنده دوماندی بنت
نویسنده سوم لورا دسفور ادلز
مترجمغلامرضا حداد
ناشردانشگاه امام صادق (ع)
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۰۹
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
40,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۷۷ مگابایت
۴۰۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.6
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
20 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
40 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
40 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

متاسفانه با اینکه این کتاب مفاهیم ارزشمندی دارد اما ترجمه فوق العاده فوق العاده بدی دارد ، بسیار دیرفهم است، اصلا روان نیست . برای ارایه یک مفهوم ساده از چند جمله ابتر در ادامه هم استفاده کرده که شما بعداز خواندن مثلا پنج خط تازه باید دنبال انتهای جمله بگردید ، مفهوم ان دیگر بماند. من این کتاب را قبلا به صورت کاغذی خریداری کردم اما واقعا از ترجمه آن اصلا راضی نبودم. اما موضوعاتی که به آن پرداخته شده برای مشتاقان به حوزه فرهنگی بسیار کاربردی است.

3

کتاب بسیار مفید و کاربردی برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی حوزه جامعه شناسی و جامعه شناسی فرهنگی است. دسته بندی ها و مفهوم سازی های مهم و کاربردی ای دارد و به حوزه هایی پرداخته که حداقل در ایران، ادبیات اندکی در مورد آنها موجود است. ترجمه روان نیست اما به نظر دقیق است و شاید روان نبودنش هم ناشی از همین دقت و وفاداری به متن باشد. چون مشخصا در متون تخصصی که زبان پیچیده ای دارند وفاداری به متن و روانی متن با هم رابطه ای معکوس دارند.

5

کتاب‌های جامعه‌شناسی مبهم‌گویی فلسفی و ساده‌گویی مدیریتی را ندارند.

2.6
(5)
21,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مقدمه ای بر جامعه شناسی فرهنگی
مقدمه ای بر جامعه شناسی فرهنگی
لس بک
دانشگاه امام صادق (ع)
2.6
(5)
21,000
تومان