0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عصر وایکینگ

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی عصر وایکینگ

نویسنده:
دیوید شفر
درباره عصر وایکینگ

وایکینگ‌ها به مردمانی گفته می‌شود که در سال 793 میلادی به جزیره‌ی لیندیسفارِن انگلستان حمله کردند و این جزیره را به تسخیر خود در آوردند. اگرچه که نام وایکینگ‌ها همیشه توام با خشونت بوده است اما پس از کشفیات جدید باستان شناسی و مطالعه گسترده کتابِ ساگاهای ایسلندی (تاریخ وایکینگ ها که از قرن دوازدهم تا چهاردهم نوشته شده)معلوم شده است که وایکینگ ها تجار ماهیگیران و صنعتگران ماهری بوده‌اند. آنان در ضمن به عنوان اولین پیشگامان پیدایش و توسعه محاکمه قانونی و آیین دادرسی - که امروز در بخش اعظم جهان معاصر استفاده می‌شود - شناخته شده‌اند و همچنین از اولین فرهنگ‌هایی هستند که قوه مقننه انتخابی داشته‌اند. تاریخدانان امروزه تمدن نورس ها را تمدنی پراستعداد و اجتماعا پیشرو می‌دانند که تاثیری پایدار اگرچه اغلب خشن، بر تمام جهان گذاشته است.دیوید شفر در کتاب عصر وایکینگ‌ها به بررسی این برحه‌ی تاریخی می‌پردازد. ‌

درباره‌ی کتاب صوتی عصر وایکینگ اثر دیوید شفر

کتاب عصر وایکینگ نوشته‌ی دیوید شفر برای نخستین بار در سال 2001 منتشر شد. این کتاب در مجموعه‌ی کتاب‌های تاریخ جهان قرار دارد. نسخه‌ی فیزیکی این کتاب‌ها توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است و نسخه‌ی صوتی آن‌ها را انتشارات آوانامه منتشر کرده است. این انتشارات درباره‌ی کتاب عصر وایکینگ‌ها می‌نویسد: «درسده‌های 8 تا 11 میلادی در کل اروپا، به‌ویژه در شمال این قاره قبیله‌ای جنگجو سر برآورد. آن‌ها علاوه بر جنگاوری به ادبیات نیز علاقه‌ داشتند و تاجرانی چیره دست و بسیار موفق بودند. این جنگ‌آوران مناطق بسیاری را نیز کشف کردند که دوبلین پایتخت ایرلند شمالی از معروف‌ترین آن‌هاست. نورس‌ها که بعدها به وایکینگ معروف شدند تاثیر مهم و ماندگاری بر فرهنگ غرب و تاریخ جهان داشتند. کتاب «عصر وایکینگ‌ها» با نثری روان در پی معرفی بیشتر وایکینگ‌ها و تاثیر آن‌ها در تاریخ جهان و وحشتی که در دل اروپایان انداختند، می‌پردازد.

«...در این سال(793) اهریمنانی مخوف در نورثامبریا ظاهر شدند و در دل اهالی هراسی شوم فکندند: اینان چون جلوه‌های بی‌نظیر رعد بودند و اژدهایانی آتشین از پسشان در هوا پرواز می‌کردند، و کمی بعد قحطی عظیمی در گرفت و سپس در همان سال یورش شوم کافران، کلیسای خدا در لیندیسفارن را با غارت و قتل عام نابود کرد...»»

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی عصر وایکینگ

کتاب عصر وایکینگ‌ها در هفت فصل نوشته شده است.

فصل اول: زایش و شکل‌گیری فرهنگ وایکینگ‌ها

فصل دوم: اولین اِشغال‌ها: وایکینگ‌ها در انگلستان و ایرلند ریشه می‌گیرند

فصل سوم: حکومت وایکینگ‌ها: سلسله دوبلین

فصل چهارم: نقطه‌ی اوج: وایکینگ‌ها در ممکلت فرانک‌ها و اروپای غربی

فصل پنجم: نورماندی: اوج فتوحات وایکینگ‌ها

فصل ششم: ظهور روسیه: وایکینگ‌‌ها در اروپای شرقی

فصل هفتم: سال 1066 وایکینگ‌ها کنار می‌روند

ترجمه‌ی کتاب صوتی عصر وایکینگ به فارسی

آرش عزیزی نویسنده، روزنامه‌نگار، خبرنگار و مترجم اهل ایران متولد سال 1366 است. او تحصیلاتش را در رشته‌ی روزنامه‌نگاری در دانشگاه تورنتو آغاز کرد و اکنون مشغول به تحصبل در رشته‌ی تاریخ و مطالعات خاورمیانه در دانشگاه نیویورک است. او پیش از ترک ایراد نزد استادانی مانند پرویز شهریاری به روزنامه‌نگاری مشغول بود و بعد از آغاز تحصیلش در کانادا با افراد مشهوری مانند انوشه انصاری، فضانورد ایرانی مصاحبه کرده است. او تاکنون کتاب‌های زیادی را نیز به فارسی برگردانده است که همه‌ی آن‌ها در حوزه‌ی تاریخ و سیاست بوده‌اند. از جمله‌ی کتاب‌های او می‌توان به مارکس در لندن، جسارت امید، هیچ کس کامل نیست و عصر وایکینگ اشاره کرد.

انتشارات آوانامه کتاب صوتی عصر وایکینگ را با ترجمه‌ی آرش عزیزی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

 

  • کتاب صوتی عصر وایکینگ در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.
  • کتاب صوتی عصر وایکینگ مناسب برای گروه سنی ه (نوجوانان) است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی عصر وایکینگ را اکرم پریمون به‌عهده داشته ‌است.
  • کتاب صوتی عصر وایکینگ حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع تاریخ را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب صوتی عصر وایکینگ می‌شنویم

رسم نورس‌ها در دفن کردن مردگانشان به همراه دارایی‌های شخصی آن‌ها شواهد بسیاری در اختیار باستان‌شناسان و مورخان معاصر گذاشته تا اهمیت ثروت مادی در جامعه نورس را ثابت کنند. اشیای یافت شده در قبرهای مناطق نورس اسکاندیناوی شامل اشیایی گرانبها همچون ابریشم مرغوب، ادویه، شراب، جواهرات برنزی و نقره‌ای، و قطعات شيشه و سفال می‌شود. این اشیا از مکان‌های بسیاری در سراسر دنیا می‌آمدند و در قرون وسطی معمولاً در مراکز مهم تجاری در اروپا، آسیا و عربستان به دست می‌آمدند. مناطق نورس اسکاندیناوی فاصله زیادی با این مراکز تجاری داشت اما اشتیاق نورس‌ها به اشیای گرانبها آن قدر قوی بود که انگیزه لازم برای سفرهای دور و دراز را فراهم کند.

این اشتیاق بسیار به ثروت مادی در بین نورس‌ها در شکل گیری ساختارهای سیاسی و اجتماعی که در عصر وایکینگ اتخاذ کردند و در تعیین این که چه کسی را از میان خود به عنوان رهبر بشناسند، نقش مهمی داشت. در طی قرن‌های پیش از عصر وایکینگ، بیش‌تر مردمان نورس کشاورز یا دامدار بودند. در بسیاری نقاط سازمان دولتی یا اجتماعی بی‌قاعده و غیررسمی بود؛ هر که صاحب بزرگ ترین مزرعه منطقه بود يا هر که پیرترین فرد روستای مشخصی بود ممکن بود به عنوان رهبر شناخته شود. بعضی‌ها به هیچ کس بیرون خانواده خود وفاداری و احساس وظیفه نشان نمی دادند. در سایر نقاط پادشاهان محلی و رسای قبیله ادعای حکمرانی بر مناطق مشخصی با اندازه‌های گوناگون می‌کردند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی عصر وایکینگ اثر دیوید شفر بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
278.۲۵ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۰۲:۱۷
نویسندهدیوید شفر
مترجمآرش عزیزی
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۱۶
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۷۸.۲۵ مگابایت
۰۵:۰۲:۱۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
36 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
10 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

گرچه وایکینگ ها خوی وحشیگری و غارت و چپاول داشتتد اما مهمترین نکته این بود که بعدها به مرور زمان در سرزمین های اشغال شده توسط آنها با مردمان و فرهنگ آنجا به خوبی کنار می آمدند و پیوندهای اجتماعی برقرار می کردند به طوری که نسلهای بعدی مخلوطی از وایکینگ ها با مردمان آنجا بودند، وایکینگ ها در کشتی سازی و توسعه بنادر مهارت زیادی داشتند و در مناطقی که سکنی می گزیدند با مناطق دیگر اروپا و جهان به تجارت و داد و ستد می پرداختند، در کل کتاب خوبی بود.

5

صدا و لحن راوی _با توجه به محتوای کتاب_ عالیه کتاب صوتی، حرفه ای کار شده خصوصا استفاده ی به جا از موسیقی گاهی با شنیدنش شما رو به قلب یک روستای واکینگی میبره و گاهی شمارو با تب و تاب کشتی هاشون روی شانه ی امواج همراه میکنه درباره ی محتوا و نویسنده هم حرفی نمیمونه جز اینکه حرف نداره البته به عنوان یک کتاب برای اطلاعات عمومی و دانش کلی با تشکر از آوانامه?

4

جالب بود، در کل من علاقه‌ای به تاریخ اروپای قبل از رنسانس ندارم، شاید چون هر فیلمی که مربوط به آن دوران هست، رو دیدم فضای زشت و نمور و تاریک و گل آلود داشته، بیشتر علاقه مند به تاریخ مصر هستم، اما کتاب جالبی بود، چیز خاصی راجع به وایکینگ ها نمی‌دونستم و اطلاعات خوبی داد.

3

صدای خانوم پریمون بسیار دلنشینه. اما تنظیم صدا طوریه که زنگ داره و آدم رو خسته می‌کنه. من نتونستم مقدمه رو هم کامل گوش کنم. امیدوارم از تنظیم بهتری برای صدا استفاده کنید تا صداتون همون‌طور که هست، دلنشین، شنیده بشه.

4

کتابی که شیوا و مستند مراحل مختلف پیدایش و اوج وایکینگ ها را بیان می کند. کتاب جنبه داستانی نداشته و بصورت مستند تاریخی اقدام به توضیح می کند

4

کتاب خوبی بود. در مورد وایکینگ ها کتاب جامع کم است. در این کتاب‌ دوره وایکینگ ها از ابتدا تا انتها و شخصیت های اصلی آنها بررسی شده است.

5

برای کسانی که علاقه به کتاب های تاریخی دارند، میتونه یه کتاب کامل باشه و از نظر من کتاب خیلی خوبی بود?

5

سریالش باعث شد که بخوام بیشتر ازشون بدونم با دیدن سریال و خوندن کتاب دید بهتری پیدا کردم

5

برای دوستانی که با تاریخ وایکینگ ها و نورس ها میخواهند آشنا شوند بسیار کتاب خوبیست

4

کتاب خوبی بود.اگر علاقمند به ژانر تاریخی باشید به نظرم دوستش خواهید داشت

نمایش 1 نقد دیگر
4
(19)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
عصر وایکینگ
عصر وایکینگ
مجموعه تاریخ ۵۴

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عصر وایکینگ
عصر وایکینگ
دیوید شفر
آوانامه
4
(19)
70,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر