0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پیامبر
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پیامبر

درباره پیامبر

شاهکار جبران خلیل جبران، پیامبر، یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های کلاسیک عصر ماست. این کتاب مجموعه‌ای از مقالات فلسفی، معنوی و مهم‌تر از همه الهام‌بخش است که به شکل شاعرانه نوشته شده است. مباحث پراکنده‌ای چون عشق، ازدواج، فرزندان، بخشیدن، غذا خوردن و آشامیدن، کار، شادی و غم، مسکن، لباس، خرید و فروش، جرم و مجازات، قوانین، آزادی، عقل و اشتیاق، درد و خودشناسی در این کتاب مطرح شده است.

درباه کتاب صوتی پیامبر

پیامبر (The Prophet) نام کتابی مشهور و زیبا از نویسنده‌ی لبنانی- آمریکایی جبران خلیل جبران است. این کتاب 26 فصل دارد و نویسنده‌ی عرب‌زبانش آن را به انگلیسی نوشته است. این کتاب اولین بار در سال 1923 منتشر شد. انتشار این کتاب جبران را تبدیل به نویسنده‌ای جهانی کرد. این اثر به قدری معروف شد که به بیش از 100 زبان دنیا ترجمه شد. نکته قابل‌توجه درباره‌ی این کتاب این بوده که تا امروز هیچ‌گاه چاپ آن متوقف نشده است.

داستان این کتاب درباره‌ی مردی به نام مصطفی است که در شهر اورفالیس است. او در حال ساختن یک کشتی است تا با آن به خانه برود. جبران در 26 قسمت این کتاب مصطفی را در مسیر آشنایی با افراد مختلف قرار می‌دهد. افرادی که هر کدام زندگی و انسانیت را به نوعی بیان می‌کنند. در جای جای این کتاب کوچک موضوعاتی همچون ازدواج، بخشش، لذت، جنایت، قانون، آزادی، دوستی، آموزش، دین، نمازگزار، نیک و شر، زمان و غم نام‌گذاری کرده است و هر کدام از این فصل‌ها شعری منثور درباره‌ی یکی از موضوعات حیات معنوی انسان دارد.

کتاب پیامبر با چندین ترجمه در ایران منتشر شده است. «حسین الهی قمشه‌ای»، «محمد شریفی»، «مهدی مقصودی»، «محمدرضا جعفری»، «آزاده مسعودنیا» و «رضا صفویان» کسانی هستند که کتاب پیامبر را به فارسی برگردانده‌اند.

کتاب صوتی پیامبر را انتشارات آوانامه با ترجمه «محمد شریفی» و خوانش «احمد گنجی» منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار داده است.

درباره جبران خلیل جبران

جبران خلیل جبران Gibran Khalil Gibran نقاش و نویسنده‌ی متولد ششم ژانویه سال 1883 در البشری، قسمتی کوهستانی در شمال لبنان است. او در کودکی رنج‌های زیادی متحمل شد و به دلیل اینکه خانواده‌اش فقیر بودند، جبران در کودکی از تحصیل بازماند و تنها آموزش‌های او محدود به دیدارهایی که با یک کشیشی مذهبی داشت منتهی شد. این کشیش خلیل جبران را با دنیای مذهب و کتاب‌های مقدس آشنا کرد.

اما زندگی جبران زمانی که در سال 1985 به آمریکا مهاجرت کردند به کلی تغییر کرد. جبران در آمریکا توانست به مدرسه برود و در این سال‌ها بود که با اساطیر یونان، ادبیات جهان، نوشته‌های معاصر و عکاسی آشنا شد. جبران زمانی که 15 سال داشت از آمریکا به لبنان بازگشت. او تحصیلات دبیرستان خود را در مدرسه‌ی «الحکمت» بیروت ادامه داد و دو سال بعد دوباره به آمریکا بازگشت. در این زمان بود که متوجه شد خواهرش از دنیا رفته است. زندگی سخت جبران همین‌طور ادامه پیدا کرد و او در ادامه این سال‌ها برادر و مادرش را هم از دست داد. زندگی سخت او را می‌توان در پختگی آثارش دید. نوشته‌های او زمینه‌ی عرفانی و معنوی دارند. به طوری که بعد از خواندن آثار او می‌توان تاثیر عمیقشان را بر خوانندگان دید. لحن نوشته‌های او بسیار صمیمی است و لطافت خاصی در آن‌ها دیده می‌شود. آثار خلیل جبران برای هر خواننده‌ای قابل فهم و درک است و این ویژگی ترجمه‎ی کتاب پیامبر را هم آسوده‌تر کرد. در این کتاب هم می‌توان عشق جاری در نوشته‌های جبران را حس کرد.

فیلم پیامبر

داستان پیامبر به قدری لطیف و زیباست که الهام‌بخش هنرمندان بزرگی بوده است.

عارف مردان (Arif Mardin) آهنگ‌ساز ترکی-آمریکایی، بر اساس کتاب پیامبر اثر جبران خلیل جبران تئاتر موزیکالی ساخت ریچارد هریس، خواننده‌ی مشهور ایرلندی هم در این فیلم ایفای نقش می‌کرد. طبق گفته‌ی خبرگزاری‌ها «سّلما هایِک» کارگردان آمریکایی هم قصد دارد انیمیشنی بر اساس کتاب پیامبر بسازد.

در بخشی از کتاب صوتی پیامبر می‌شنویم

صدا نمی‌تواند زبان و لب‌هایی را که به آن بال داده‌اند با خود ببرد. صدا تنها به سیاحت اثیر می‌رود.

و عقاب تنها و بی‌آشیان تا آستانه خورشید بال می‌زند.

و آنک چون به پای تپه رسید، دیگربار به سمت دریا نگاه کرد و کشتی‌اش را دید که به بندرگاه نزدیک می‌شد و بر عرشه آن دریانوردان را دید که مردانی از زادگاهش بودند.

و جانش به‌سوی آن‌ها بال‌بال زد و او گفت:

ای پسران مادر کهن‌سال من، ای سواران جزرها و مدها، چه بسیار که در رؤیاهایم به دریا رانده‌اید و حال در بیداری‌ام می‌آیید که رؤیای ژرف‌تر من است ...

من آماده رفتنم و اشتیاقم با بادبان‌های مهیا در انتظار باد است. تنها یک آن دیگر در این هوای آرام نفس می‌کشم، تنها یک نگاه مهرانه دیگر به پشت سر می‌اندازم و آنگاه در میان شما می‌ایستم و دریانوردی میان دریانوردان می‌شوم؛ و تو ای دریای پهناور، ای مادر بی‌خوابی که به تنهایی آرامش و رهایی برای رودها و جویبارانی، بگذار می دیگر این جویبار بپیچد و نجوایی دیگر از این بیشه برآید، آنگاه سوی تو می‌آیم: چکه‌ای بیکران سوی اقیانوسی بیکران.

و گام زنان که می‌رفت، مردان و زنان را از دور دید که کشتزاران و تاکستان‌های خود را رها می‌کنند و به سوی دروازه‌های شهر می‌شتابند.

و صداهایشان را شنید که نام او را صدا می‌کنند و فریاد زنان، کشتزار به کشتزار، از آمدن کشتی او به هم می‌گویند؛ و او با خود گفت: آیا روز جدایی روز ازدحام خواهد بود؟ و آیا گفته خواهد شد که شامگاهِ من همان پگاه من بود؟

و چه خواهم داد آن را که گاو آهن خود در میانه شیار رها کرده، یا آن را که چرخش خود باز ایستاده است؟

آیا قلبم درختی پر بار خواهد شد که میوه‌اش را بر گیرم و به آن‌ها ببخشم؟ و آیا آرزوهایم چون چشمه‌ای خواهند جوشید که پیاله هاشان را پر کنم؟

چنگی هستم آیا که دست توانا به صدایم درآورد، یانی لبکی که نفس او از میانم بگذرد؟

جستجوگر سکوت‌ها هستم من و کدام گنج را در سکوتها یافته‌ام که آسوده به آن‌ها ببخشم

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
127.۰۷ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۱۸:۳۵
نویسنده جبران خلیل جبران
مترجممحمد شریفی
راویاحمد گنجی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۸/۰۵
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۲۷.۰۷ مگابایت
۰۲:۱۸:۳۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 27 مخاطب
آموزنده 🦉 (4)
اجرای روان 🎙️ (4)
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
3 ٪
19 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سلام ؛؛؛هرکدام ازمایک پیام برهستیم وخدابه هرانسانی به عنوان اشرف مخلوفات یک توانایی داده که دیگری رو هدایت کند بسیارافرادکمی هستندکه به این اگاهی وخودشناسی رسیده اند ؛؛بایدهرفربرتوانایی ذاتی خودش متمرکزشود وان راپرورش دهد ان موقع میفهمدهدف ازخلقتش چه بود ؛؛من همیشه به اطرافیانم میگویم هدفتان برای زندگی چیست ؟؟تااین لحظه هیچ کس جوابم رو نداده !!!?

5

این کتاب را به همه توصیه میکنم چون به طور کلی درباره زندگی، عشق، مرگ، دوستی و... که مسائلی هستند که ما روزمره باهاشون درگیریم صحبت میکنه و از زبان فردی به نام المصطفی پند و اندرز میده.این ترجمه خوبی هست و صدای گوینده هم دلنشینه:)

5

از جمله کتابهاییه که وقتی دل بهش میدی لذت مطالعه این کتاب را دیگر هرگز فراموش نخواهی کرد. پیشنهاد میدم حتما بخونیدش چون هرگز از خرید و مطالعه آن پشیمان نخواهید شد و هرگز کهنه نخواهد شد..❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ عشق است و تمام..

5

این کتاب بینظیرهههه?? به نظرم بارها و بارهاارزش خوندن داره، خیلی ازش یاد میگیرید، و گویندگی فوق العاده اقای احمد گنجی که ارزش گوش دادن به این کتاب و لذت بردن ازش رو دوچندان کرده.

1

سلام وخسته نباشید حقیقت این است که من از توصیف کتاب پیامبر عاجز ام بیش ده بار گوش دادم تا حالا بازم دارم استفاده میکنم کتابیست کم نظیر حتما استفاده کنید

5

از اون کتابهاییه که نمیتونید صوتیش رو موقع رانندگی و ... گوش کنید. باید در ارامش و اروم گوش کنید و گاهی حتی مجبورید عقب بزنید و فکر کنید

5

من بعد دو بار خوندن این کتاب، صوتیشو گوش کردم... به استخونم رسید زیبایی این کتاب. مرسی آقای دهکردی. بی نظیرید...

5

من عاشق حضرت محمد ودخترشون خضرت فاطمه هستم بنظر منم عالی

4

خیلی فلسفی. باید روی هر جمله اش فکر کرد. عالی.

5

این کتاب یک گنجینه هست. فقط باید چندبار خوانده شود. عالیه

نمایش 9 نقد دیگر
4.6
(27)
آموزنده 🦉 (4)
56,000
٪30
39,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پیامبر
٪30
پیامبر
جبران خلیل جبران
آوانامه
4.6
(27)
آموزنده 🦉 (4)
56,000
٪30
39,200
تومان