0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سه شنبه ها با موری
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سه شنبه ها با موری

نویسنده:
میچ البوم
درباره سه شنبه ها با موری

«کتابی با نگارش عالی، سخنی روشن از خرد و فراست که از روی عشق، سادگی در فراسوی پیچیدگی‌های زندگی را ترسیم کرده است.» این جملات را دکتر اسکات پک درباره‌ی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری گفته است. کتابی بسیار مهم و تأثیرگذار درباره‌ی معنای زندگی از نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی «میچ آلبوم». نویسنده‌ی کتاب‌های «اولین تماس تلفنی از بهشت» کتابی نوشته است که امروز، پس از بیش از بیست سال از نخستین انتشار آن هنوز هم یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیاست.

سه‌شنبه‌ها با موری هم نوعی زندگینامه و هم‌ داستانی فلسفی است. داستانی که می‌تواند نگاه خواننده را به دنیا عوض کند. میچ آلبوم در این کتاب زندگی را از نگاه موری شوارتس استاد سابقش به تصویر کشیده است. بیش از چهل میلیون نسخه از کتاب سه‌شنبه‌ها با موری در سراسر جهان منتشرشده است.

‌درباره‌ی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری اثر میچ آلبوم

کتاب سه‌شنبه‌ها با موری با عنوان اصلی «Tuesdays with morrie» سال 1997 در آمریکا منتشر شد.

این کتاب داستان جلساتی است که میچ آلبوم با استادش موری شوارتس هر هفته سه‌شنبه در خانه‌ی او داشت. موری شوارتس که از بیماری سختی رنج می‌برد و با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کرد در زندگی میچ آلبوم حکم مراد را داشت و این جلسات آخرین درس‌های او برای شاگردش است. آن زمان میچ آلبوم این کتاب را برای کمک به هزینه‌های درمان استادش منتشر کرد اما سه‌شنبه‌ها با موری چیزی بیش از این‌ها از آب درآمد. نویسنده سال 2007 این کتاب را ویرایش کرد و مجدداً به چاپ رساند. این کتاب نه‌تنها در آمریکا که در سراسر جهان با استقبال کم‌نظیری مواجه شد و به بیش از سی زبان مختلف ترجمه‌شده است.

از روی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری چندین و چند اقتباس مختلف انجام‌شده است. اولین بار «میک جکسون» کارگردان انگلیسی سال 1999 از روی این اثر یک فیلم تلویزیونی ساخت. سال2002 نیز نمایش‌نامه‌ای بر این اساس ساخته شد که «آلوین اپستین»و «جان تنی» در آن به ترتیب نقش موری و میچ را بازی کردند. این نمایش‌نامه توانست نظرات زیادی را به خود جلب کند و نقدهای مثبتی دریافت کرد.

مروری بر فصل‌های داستان سه شنبه‌ها با موری

داستان جلسات موری و میچ آلبوم در چندین فصل نوشته‌شده است که در هر فصل داستان یکی از جلسات آمده است. عنوان فصل‌های کتاب سه‌شنبه‌ها با موری به شرح زیر است:

برنامه درس

دانشجو

کلاس درس

حضور

سه‌شنبه اول : درباره دنیا حرف می‌زنیم

سه‌شنبه دوم: درباره تأسف برای خود حرف می‌زنیم

سه‌شنبه سوم: درباره تأسف حرف می‌زنیم

استاد

سه‌شنبه‌ی چهارم (از) درباره‌ی مرگ حرف می‌زنیم

سه‌شنبه‌ی پنجم درباره‌ی خانواده حرف می‌زنیم

سه‌شنبه‌ی ششم درباره‌ی احساسات حرف می‌زنیم

سه‌شنبه‌ی هفتم درباره‌ی ترس از پیر شدن حرف می‌زنیم

سه‌شنبه‌ی هشتم درباره‌ی پول حرف می‌زنیم

سه‌شنبه‌ی نهم درباره‌ی عشق حرف می‌زنیم

سه‌شنبه‌ی دهم درباره‌ی ازدواج حرف می‌زنیم

سه‌شنبه‌ی یازدهم درباره‌ی فرهنگمان حرف می‌زنیم

سه‌شنبه‌ی دوازدهم درباره‌ی بخشودن حرف می‌زنیم

سه‌شنبه‌ی سیزدهم درباره‌ی یک روز عالی حرف می‌زنیم

سه‌شنبه‌ی چهاردهم خداحافظی می‌کنیم

‌درباره‌ی میچ آلبوم نویسنده‌ی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

میچ آلبوم نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، مجری و روزنامه‌نگار آمریکایی متولد 1958 در نیوجرسی است. او در خانواده‌ای آرام و حمایتگر بزرگ شد و موسیقی و کاریکاتور علایق دوران نوجوانی‌اش بود. او موسیقی را به‌طورجدی دنبال کرد و در سال‌های آغاز جوانی‌اش به‌عنوان نوازنده‌ی پیانو و آهنگساز فعالیت می‌کرد.

میچ آلبوم سال 1979 مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی جامعه‌شناسی دریافت کرد و در همان سال‌ها بود که به روزنامه‌نگاری روی آورد. او چند سالی به‌عنوان نویسنده‌ی ورزشی پاره‌وقت در رسانه‌های مختلف فعال بود. او بعدها به دانشگاه بازگشت و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌های مدیریت و روزنامه‌نگاری گرفت. پس‌ازآن او به‌طور حرفه‌ای روزنامه‌نگاری را ادامه داد و  یکی از روزنامه‌نگاران برجسته‌ی ورزشی آمریکا شد. او سال 2010 جایزه‌ی رد اسمیت برای یک‌عمر تلاش در روزنامه‌نگاری ورزشی را دریافت کرد.

اما ورود او به دنیای نویسندگی با نگارش سه‌شنبه‌ها با موری اتفاق افتاد کتابی که ناگهان همه‌ی توجه‌ها را به‌سوی او برگرداند. میچ آلبوم پس‌ازاین کتاب چندین کتاب دیگر نوشت که همگی در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز جا گرفتند.«پنج‌نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید»، «نفر دیگری که در بهشت ملاقات می‌کنید»، «یک روز دیگر»، «ارباب زمان» و «اولین تماس تلفنی از بهشت» آثار دیگر اوست که از روی بعضی از آن‌ها اقتباس‌های تلویزیونی هم انجام‌شده است.  

ترجمه‌ی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری به فارسی

سه‌شنبه‌ها با موری در ایران نیز مانند سراسر جهان با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. این کتاب از زمان انتشار تاکنون چندین و چند بار به فارسی برگردانده شده است و ناشران متفاوتی آن را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده‌اند.

«محمد دانایی» سال78 سه‌شنبه‌ها با موری را برای نشر جیحون ترجمه کرد. مدتی بعد صدیقه ابراهیمی این کتاب را با عنوان «من و استاد عشق» به فارسی برگرداند. همچنین انتشارات البرز ترجمه‌ی  مهدی قراچه‌داغی از «سه‌شنبه‌ها با موری» را چاپ کرده است.

انتشارات قطره کتاب سه‌شنبه‌ها با موری را با ترجمه‌ی ماندانا قهرمانلو عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب سه‌شنبه‌ها با موری را خواند؟

سه‌شنبه‌ها با موری کتابی معناگراست. کتابی که به عمق زندگی پرداخته است. در این کتاب مردی که زندگی را تجربه کرده در انتهای مسیر و درحالی‌که مرگ را پذیرفته است نگاهی متفاوت را ارائه می‌دهد. نگاهی سرشار از اطمینان و آرامش که باعث می‌شود هرکسی به او غبطه بخورد. هرکسی که می‌خواهد از زندگی چیزی بیش ازآنچه روزمرگی‌های جهان امروز به او می‌دهد بیاموزد باید این کتاب را بخواند. کتابی که از مرگ را موشکافی کرده است. چیزی که بیشتر انسان‌ها از حرف زدن درباره‌ی آن گریزانند.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب سه‌شنبه‌ها با موری اثر میچ آلبوم با ترجمه‌ی ماندانا قهرمانلو است که انتشار صوتی آن را آوانامه برعهده داشته است. خرید و دانلود کتاب صوتی این اثر در همین صفحه ممکن است.  

خوانش کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری را آرمان سلطان خواه  به عهده داشته‌است.

کتاب سه شنبه‌ها با موری در دسته‌ی کتاب‌های داستان فلسفی  قرار دارد.

کتاب سه شنبه‌ها با موری مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
412.۵۸ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۲۸:۳۴
نویسندهمیچ البوم
مترجم نامشخص
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۰۳
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۱۲.۵۸ مگابایت
۰۷:۲۸:۳۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 505 مخاطب
آموزنده 🦉 (8)
حال‌خوب‌کن ✨ (7)
5
ستاره
68 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
5 ٪
354 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

نظرم واقعا اینه که بیش از عالی بود. اول از همه باید از آقای سلطان زاده یه تشکر ویژه کنم، این همه تاثیر گذاری، بدون ایشون و صدای دلنشین و هنرنمایی بی نظیرشون امکان پذیر نبود. عاشق تک تک بخش های کتاب شدم. احساس میکردم استاد موری مستقیم با من داره حرف میزنه. نیاز بود. شنیدن این کتاب نیاز بود واقعا. فصل های آخر که کلا داشتم گریه میکردم. استاد موری انسان رو شناخته بود. میفهمید آدم هارو. میدونست تا چه حد خودشون رو پشت نقاب های اجباری پنهان کردن. تا چه حد محتاج کم ترین و کوچکترین توجه هستن، تا چه حد به عشق نیاز دارن، تا چه حد دوست دارن دیگرانو ولی نمیتونن ببینن اینارو! نمیتونن ابراز علاقه کنن، نمیتونن زندگی کنن در یک کلام چون دنیا باور های غلط براشون ساخته. کاش استاد زنده بود، من حاضر بودم هر چه قدر میشه هزینه کنم، برم دیدنشون. روحش شاد.

5

سوای خوانش خوبِ ارمان سلطان زاده، به چند دلیل دوست نداشتم کتابو. اول کوتاه بودنِ پارت ها.. جوری که گاها موسیقیِ یه پارت از خوانشِ کتاب بیشتر شده و ادمو اذیت میکنه... دوم خودِ داستان سیر مشخصی نداره و داستان داستان بدون نظم خاصی به عقب و جلو میره. انگار نویسنده فقط خواسته از نقطه های بولدِ زندگیِ موری هم چیزهایی رو بیاره بدون اینکه به مرتبط بودنشون توجهی کنه. در کل خواسته از زبانِ موری چیزهایی رو به خواننده القا کنه،شبیه همون اندیشه های قشنگی که کتاب های خودیاری دارند..و گاها هم خوبه اما اونجوری که ازین کتاب تعریف شده نه چنگی به دل نمیزنه. و همونطوری که تو توضیحات کتاب هست،متن بیشتر گزارش نویسی هست تا داستان

3

اول بگم كه در ساخت كتاب صوتيش، بيش از اندازه آهنگ به كار برده شده. چند قطعه كه مدام اول و آخر و وسط فصل ها تكرار مي شه و واقعا اعصاب خورد كنه. ترجمه ي خوبي داره اما جملاتي كه آقاي سلطان زاده مي خونه، با اونايي كه توي نسخه ي چاپيش هست، متفاوته. كلا نسبت به كارايي كه يهوديا انجام مي دن خوشبين نيستم ولي واقعا كتاب بدي نبود. يكي از قسمتاي اين كتاب كه خيلي جذاب بود، اونجاست كه مي گه ما ضروريات زندگيو ول كرديم و داريم دنبال چيزايي مي گرديم كه خلأ اون ضرورياتو پر كنه برامون. قشنگ ياد خودم افتادم. خوب كه فكر كردم، ديدم تعاليمي خيلي والاتر از افكار موري شوارتز در باره ي مرگ، زندگي، دنياشناسي و... رو علي بن ابي طالب (سلام الله عليه) به رايگان در اختيارم قرار داده بود اما من، براي خوندن افكاري مشابه اون ها، پول دادم و اين كتابو خريدم. واقعا خنده دار بود. به قول موري، ما اون چيزايي كه خودمون داريمو نمي بينيم و توي جهان خارج دنبالشون مي گرديم. و همينه كه باعث سردرگمي و عدم خوشبختي ماست...

3

اول اینکه این کتاب یک داستان نیست و بیشتر مکالمه با یک شخصیت فوق العاده س که حرفاش به درد کسانی میخوره که تو زندگی شلوغ و روزمره خودشون گم شدن . اگر دنبال داستان جذاب هستید احتمالا این کتاب برای شما حوصله سر بر هست دوم اینکه گوینده بسیار فوق العاده نقش افراد رو بازی می‌کنه و با تغییر لحن فضا رو کاملا براتون بازسازی می‌کنه اما نکات منفی این کتاب صوتی . یکی صدای موسیقی هست که بین هر بخش پخش میشه و بسیار بلند هست . اگر با هندزفری گوش میکنید باید دائم دستتون روی تنظیم صدا باشه . چون صدای گوینده کم و صدای موسیقی گوش خراشه دیگه اینکه کتاب خیلی بخشهای کوتاهی داره و بین هر کدوم کلی موسیقی پخش میشه که کلا از حال و هوای کتاب بیرونتون میاره . دلیل مدت زمان زیاد این کتاب همینه

5

به نظرم کتاب مرگ ایوان ایلیچ که مفهومی تقریبا مشابه داشت خیلی بهتر از این کتاب بود.این کتاب پر از جمله های انگیزشی هست که شاید در بیشتر موارد تاثیر کوتاه مدتی بزاره به علت تکراری بودن.ولی در مورد مرگ ایوان ایلیچ با اینکه خیلی قبل تر از این کتاب خوندم هنوزم به فکر وادارم میکنه.و اگر از بین این دو کتاب قصد انتخاب داشتین قبل از هر چیز در نظر بگیرین مرگ ایوان ایلیچ چند فصل اول روزمرگی قهرمان کتاب هست که در پایان دلیل روند کند اغاز کتابو درک میکنین و بهتر با شخصیت داستان ارتباط برقرار میکنین.

5

اول اینکه این یک رمان نیست و زندگینامه دکتر موری شواترز هست و همه‌ی اتفاقات واقعی هستن. با دونستن این نکته به هیچ عنوان نمی‌شه گفت کتاب ملا‌ل‌آوره. شما پای صحبت‌های یک ابر انسان میشینی اونم زمانی که می‌دونه در چند قدمی مرگ قرار داره. واقعا قابل تحسینه ، جواب‌های این آدم به بعضی سوالای بنیادی که همه باهاش مواجه هستن فوق العادست ، و جالب اینجاست که دوران بچگی خیلی سختی هم سپری کرده ولی انقد نوع دوست که با اون حالش جواب نامه دیگرانو میده و باهاشون همدردی می‌کنه. اگر بک درصد می‌تونستیم مثل این آدم فکر کنیم دنیا به جوره دیگه بود.

5

فیدیبوی عزیز از ۶ ماه پیش مردم میگن فایل نمونه رو اشتباه گذاشتین ! لطفا درستش کنین گوش بدیم تا بتونیم بخریم! مگه نمیخونین نظراتو!؟

5

جدا از اسم کتاب ،اینقد آرمان سلطان زاده خوبه که فقط دیدن اسمش منو ترقیب میکنه برای گوش دادن کتاب در مورد کتاب هم جاهایی شو دوست داشتم،جاهایی شو نه...اینکه موری اینقد خوب با شرایطش برخورد کرد و تا آخرین لحظه پر از زندگی بود واقعا حس خوبی به آدم میداد،اما بعضی از نظراتش برام قابل هضم نبود،اینکه میگفت اگه دیدی سنت و فرهنگ اذیتت میکنن رهاشون کن،درسته جمله خوبیه،اما همین الانم ما شاهده اینیم که خیلی از سنتها و فرهنگهای خوبمون داره از بین میره، اینکه صرفا من بشم محور خلقت بنظرم جالب نیست، پس جمع و گروه چی میشه؟...

5

بسیار تاثیر گذار. موسیقی و اجرای عالی راوی...اما یک اتفاقی که در چندسال اخیر توجه مرا جلب کرده این است که در بسیاری از کتب تاثیر گذار آدم خوبه داستان یهودی ست ودنبال سنت شکنی به نفع اصول انسانی ست.!!!!خوانندگان حواسشان به ضمیر ناخود آگاهشان باشد.!!!همه حرفهای موری قبلاتوسط اساتید دیگر گفته شده. ولی داستان به نحو تاثیر گذاری گفته‌شده انگار موری کاشف وخالق مسایل اخلاقی مطرح شده در داستان است. پس این کتاب دلنشین را بخوانید و همیشه مراقب ذهن سالم خودتان باشید.

1

من خیلی از فیدیبو ممنونم که قابلیت پخش با سرعت ۱.۴ رو داشت ولی حتی با استفاده از این امکان هم من نتونستم کتاب رو به پایان برسونم!! شکنجه‌ی تمام عیار بود، به ازای هر پاراگراف ۳۰ ثانیه موسیقی پخش میشد به اضافه‌ی موسیقی پایان و اول هر فصل!! اصلا امکان نگه داشتن رشته کلام رو به آدم نمی داد و واقعا اییییین همه موسیقی و آروم روایت کردن راوی به شدت حوصله‌ی من رو سر برد. با اینکه بیش از نصف کتاب رو گوش کردم و تا جایی که میشد بهش شانس دادم

نمایش 344 نقد دیگر
4.3
(505)
آموزنده 🦉 (8)
84,000
٪30
58,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سه شنبه ها با موری
٪30
سه شنبه ها با موری
میچ البوم
آوانامه
4.3
(505)
آموزنده 🦉 (8)
84,000
٪30
58,800
تومان