0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
علم و شبه علم
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی علم و شبه علم

درباره علم و شبه علم

«علم عبارت است از مجموعه دانایی و جست‌وجو برای تبیین و فهم جهان طبیعی و فرآیندهای فیزیکی. از دانش علمی می‌توان برای پیش‌بینی استفاده کرد. دانشمندان از فرآیندی به نام روش علمی استفاده می‌کنند تا دانش علمی تولید کنند. علم بر اساس قوانین طبیعی هدایت می‌شود و با رجوع به قوانین طبیعی قابل تبیین است. علم در جهان تجربه قابل آزمون و قابل‌ابطال است. شبه‌علم قابل تبیین و قابل‌ابطال نیست، بر اساس باوری غیرقابل آزمون و سنجش شکل می‌گیرد و معمولاً بر پایه تصمیمی از پیش بنا و باور شده است.» این جملات بخشی از جملات کتاب علم و شبه‌علم اثر دکتر هلاکویی است. او که تعداد زیادی سیمنار در زمینه‌های مختلف روانشناسی دارد در این کتاب درباره‌ی نیاز انسان به آگاهی برای دستیابی به آزادی سخن گفته است.

‌درباره‌ی کتاب علم و شبه‌علم اثر فرهنگ هلاکویی

علم و شبه‌علم مجموعه‌ای از درس‌ها و سمینارهای دکتر هلاکویی است که در قالب یک کتاب صوتی سه ساعت و نیمه گردآوری‌شده است. این مجموعه سخنرانی‌ها به دانش، آگاهی و نیاز انسان به این مفاهیم اختصاص دارد. دکتر هلاکویی در این مجموعه به مفهوم علم و شبه‌علم پرداخته و تفاوت‌های این دو را بیان کرده است. او در این کتاب لزوم علم‌آموزی و اهمیت دادن به آن را متذکر می‌شود و درعین‌حال از مخاطبش می‌خواهد که مرز بین علم و شبه‌علم را بشناسد و درگیر مفاهیم عجیب‌وغریب شبه‌علمی نشود. او باورهای عجیب افراد و مفاهیمی مانند عرفان کوانتومی را به چالش کشیده است.

انتشارات ما و شما که مسئولیت انتشار آثار دکتر هولاکویی را در ایران بر عهده دارد این مجموعه را جمع‌آوری کرده است تا افراد بیشتری در سراسر ایران بتوانند از سخنان ایشان استفاده کنند.

مروری بر فصل‌های کتاب علم و شبه‌علم

کتاب علم شبه‌علم 4 بخش اصلی دارد. در این کتاب مفاهیم زیر بررسی‌شده است و می‌توانید مطالب مهمی درباره‌ی آن‌ها را در این کلاس درس کوتاه بشنوید:

-مروری تحلیلی بر شناخت علم و روش علمی و تفاوت‌های آن با شبه‌علم

- آگاهی و شناخت

- مروری بر علم و شبه‌علم

- علم، روش علمی و متخصص علم

- علم و شبه‌علم در دنیای مدرن

- از فیزیک کوانتومی تا عرفان کوانتومی

- ادعاهای عجیب

- باورهای عجیب

- پرسش و پاسخ

‌درباره‌ی فرهنگ هلاکویی نویسنده‌ی کتاب علم و شبه‌علم

دکتر فرهنگ هلاکویی روان‌شناس و روان‌شناس ایرانی متولد سال 1323 در شیراز است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی روانشناسی و اقتصاد در دانشگاه تهران دریافت کرده است. دکتر هلاکویی پس از تمام کردن دوره‌ی کارشناسی برای ادامه‌ی تحصیل به امریکا رفت و در دانشگاه یوتا ادامه تحصیل داد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی ازدواج، کودکان و خانواده و دکترای خود را در رشته‌ی جامعه‌شناسی از این دانشگاه دریافت کرده است.

دکتر هلاکویی از حدود دهه‌ی پنجاه در آمریکا زندگی می‌کند و در کالیفرنیا یک کلینیک روان‌درمانی را اداره می‌کند. او در حوزه‌های کودک و نوجوان، خانواده و ازدواج فعالیت می‌کند. دکتر هلاکویی سال‌هاست برنامه‌ای تحت عنوان «رازها و نیازها» را هرروزه اجرا می‌کند که در آن به سؤالات بینندگان پاسخ می‌دهد. او سعی می‌کند جامع‌ترین جواب‌ها را به سؤالات بدهد تا افراد بیشتری بتوانند از این برنامه استفاده کنند. بیشتر موضوعات برنامه‌های دکتر هلاکویی به مطالبی مانند «تهی بودن دنیا»، «اهمیت اهداف در زندگی»، «معنی زندگی» و «اضطراب و استرس بشر در دنیای امروز» اختصاص دارد.

یکی از مهم‌ترین مطالبی که در عصر امروز بسیار همه‌گیر شده است و دکتر هلاکویی درباره‌ی آن صحبت‌های زیادی انجام داده است افسردگی است. او درباره‌ی علل و انواع افسردگی صحبت‌های زیادی دارد و همچنین روش‌های شناسایی افسردگی و راه‌های درمان آن را هم توضیح داده است. دکتر هلاکویی

 دکتر هلاکویی سمینارها و کلاس‌های آموزشی متعددی نیز برگزار می‌کند که انتشارات ما و شما در ایران آن‌ها را گردآوری و منتشر کرده است. هدف این انتشارات و دکتر هلاکویی این است که افراد ساکن در داخل ایران نیز بتوانند از آموزه‌های ایشان استفاده کنند.

چرا باید کتاب علم و شبه‌علم را خواند؟

کتاب علم و شبه‌علم کتاب بسیار مفیدی است. این کتاب تلاش کرده است نیاز انسان به آگاهی و شناخت را توضیح دهد و فرآیند ماهیت یافتن انسان را پس از تولد توضیح دهد. در ادامه نیز یکی از مهم‌ترین تعارضات امروز، یعنی تفاوت علم و شبه‌علم را بیان کرده است و با مثال به‌ضرورت اجتناب از شبه‌علم تأکید کرده است. این کتاب برای هرکسی که می‌خواهد درباره‌ی بشر و نیازهای او بیشتر فکر کند و دراین‌باره دغدغه‌‍‌مند است بسیار کتاب خوبی است. این کتاب انسان را به زندگی در مسیر عقل و منطق راهنمایی می‌کند و او را وادار می‌کند از توسل به باورهای عجیب‌وغریب برای رسیدن به شادی و خوشحالی اجتناب کند و به آگاهی واقعی روی بیاورد. این کتاب انسان را به فکر کردن وا‌می‌دارد. گوش دادن به این کتاب می‌تواند انتخاب خوبی برای لحظاتی باشد که در اتاق انتظار مطب پزشک نشسته‌اید یا مسیری طولانی را با وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی طی می‌کنید.

انتشارات ما و شما کتاب علم و شبه‌علم را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب علم و شبه‌علم در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی قرار دارد.

کتاب علم و شبه‌علم مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی علم و شبه‌علم را فرهنگ هلاکویی به عهده داشته است.

کتاب علم و شبه‌علم حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب علم و شبه‌علم اثر فرهنگ هلاکویی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
145.۹۸ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۳۲:۳۵
نویسندهفرهنگ هلاکویی
راویفرهنگ هلاکویی
ناشرانتشارات ما و شما
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۲/۰۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۴۵.۹۸ مگابایت
۰۳:۳۲:۳۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 38 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
81 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
5 ٪
19 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
پربار 🌳
آموزنده 🦉

کتابهای دکتر هلاکویی به زبان ساده و در عین حال علمی و کاربردی در موضوعات مختلف روانشناسی و رفتار به تحلیل و بررسی مساله می پردازد و ابهامات و سوالات ذهنی خواننده را می شکافد، شفاف سازی نموده و پاسخ می دهد. با مطالعه درست عمیق و بدون پیش داوری نظرات دکتر، قدرت شناخت تحلیل و تصمیم گیری و برنامه ریزی شخص ارتقا می یابد و گره های ذهنی او گشوده میشود. حداقل یکبار مطالعه این کتاب را به خوانندگان توصیه میکنم.

1

دکتر هولاگویی بسیار مشهور هستند ولی من با تضادی که ایشون بین عقل و احساس قائل شدند اصلا موافق نیستم و طبق تحقیقات جدید که ۱۰۰ درصد هم علمی هستند این دو مکمل هم هسستند و نه در برابر هم. احتمالا این سخنرانی قبل از تحقیقات فوق الذکر بوده. بنده چون برای یکی از پروژه های مقطع دکتری خودم این تحقیق رو انجام دادم به مسئله واقف هستم.

5

سلام ، این کتاب صوتی چند ساعته ؟ در جایی دکتر هلاکویی میگند که این سمینار حدود ۸ ساعته و ۲ نفر بجز خود ایشان در این گفتگو شرکت میکنند ، فایلی که شما ارایه میدید کامله ؟ با تشکر

5

آقای دکتر هلاکویی بهترینند.کلمه به کلمه ی صحبت ها و حرفهاشون بی نهایت مفید و تاثیرگذاره????

5

دکتر هلاکویی این مبحثو خیلی خوب توضیح میده و سوال و جواب آخرشم به نظرم خیلی مفیده

5

فوق‌العاده عالی بود، به همه توصیه میکنم

5

متاسفانه این سمینار کامل نیست.این سمینار ۸ بخش دارد که در این فایل صوتی ۴ بخش آن موجود است.

4

کتاب صوتی نیس، ضبطی از کنفرانسه دکتره عااالیه من این کنفرانس رو خیلییی دوسداشتم

5

مثل همه فایل های صوتی دکتر دقیق و عالی

5

واقعا باعث تاسف است همچین پادکست و گفت گویی انقدر کم‌ مورد توجه قرار گرفته

نمایش 9 نقد دیگر
4.6
(38)
آموزنده 🦉 (2)
40,000
٪50
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
علم و شبه علم
٪50
علم و شبه علم
فرهنگ هلاکویی
انتشارات ما و شما
4.6
(38)
آموزنده 🦉 (2)
40,000
٪50
20,000
تومان