0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
میکروبوک صوتی صفر تا یک

معرفی، خرید و دانلود میکروبوک صوتی میکروبوک صوتی صفر تا یک

یادداشت های شروع کار یا چگونگی ساختن آینده
درباره میکروبوک صوتی صفر تا یک

پیتر تیل نویسنده‌ی کتاب صفر تا یک، موسس شرکت پی پال، کارآفرین و سرمایه‌گذاری موفق است. نگاه متفاوت پیترتیل نسبت به مسئله‌‌ی خلاقیت و نوآوری این اثر را به یک کتاب موفق بدل کرده است و از آثار پرفروش در حوزه کارآفرینی به شمار می‌آید. کتاب صفر تا یک به پرسش‌هایی پاسخ می‌دهد که ذهن اغلب کارآفرینان را به خود مشغول کرده است و دغدغه‌ی بسیاری از افراد است. این کتاب یک راهنمای تجربی برای تاسیس یک استارتاپ محسوب می‌شود.

‌درباره‌ی میکروبوک صفر تا یک اثر بلک مسترز و پیتر تیل

کتاب صفر تا یک، یادداشت‌های شروع کار یا چگونگی ساختن آینده در سپتامبر 2014 منتشر شد. مطالعه‌ی دقیق این اثر فرد را در مسیر درست ارزش آفرینی و خلق ایده‌های نو قرار می‌دهد. اهمیت نوآوری از نگاه نویسندگان به اندازه‌ای بالاست که فصل اول کتاب به این موضوع اختصاص دادند. آنها معتقدند دنباله روی از یک ایده بسیار آسانتر از خلق ایده است. در مقابل خلق چیزی از صفر و تبدیل کردن آن به یک، کاری ارزشمند و منحصربه‌فرد است. از دیگر موضوعاتی که در این کتاب به آنها اشاره شده است می‌توان رقابت در کسب و کارها، بحران‌های اقتصادی، انحصار شرکت‌ها، سخت‌کوشی، مهارت، فرهنگ شرکت‌ها و منابع انسانی آنها را نام برد.

میکروبوک صفر تا به صورت مختصر مفاهیم کلیدی و اصلی این اثر را بازگو می‌کند. این میکروبوک از سه بخش تشکیل شده است. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر بخش 11 دقیقه و حجم کل میکروبوک حدود 51 دقیقه است. شما می‌توانید با اختصاص نیم ساعت زمان، از مطالب این کتاب ارزشمند بهره‌مند شوید.

درباره‌ی پیتر تیل، نویسنده‌ی میکروبوک صفر تا یک

پیتر پیل در اکتبر 1967 در شهر فرانکفورت به دنیا آمد. او پس از گذران مقطع دبیرستان وارد دانشگاه استنفورد شد و تحصیلاتش را در رشته‌ی‌ فلسفه ادامه داد. پس از فارغ التحصیلی در استنفورد پیتر پیل رشته‌ی حقوق را دنبال کرد و نخستین درجه‌ی تخصصی در رشته‌ی حقوق _ خود را گرفت. او پس از اتمام تحصیل ابتدا به عنوان کارآموز قضایی فعالیت کرد و پس از آن وکالت شرکت‌های معتبر مختلفی را برعهده گرفت. او با تجربه‌های مختلفی که در شرکت‌های به نامی از جمله «کردیت سوئیس» داشت، در سال 1999 به همراه «الون ماسک» شرکت پی پیل را تاسیس کرد و به عنوان مدیر عامل اجرایی به مدت سه سال در آن فعالیت کرد. پیتر پیل شرکت‌های مختلفی را پس از پی پیل راه انداخت و در سال 2004 حدود 10% از سهام فیسبوک را خرید؛ در آن زمان «مارک زاکربرگ» دانشجوی دانشگاه هاروارد بود و به عنوان موسس، فیسبوک را کنترل می‌کرد. پیتر پیل با وجود اینکه سهام خود را بعد از هشت سال واگذار کرد ولی همچنان از اعضای هیئت مدیره‌ی این شرکت است. پس از فیسبوک، پیتر پیل در تعداد زیادی از استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کرد و علاوه بر انجام فعالیت‌های بشردوستانه ، در دانشگاه خود نیز به تدریس مشغول شد. کتاب صفر تا یک، یادداشت‌های شروع کار یا چگونگی ساختن آینده مجموعه مطالبی است که پیتر پیل در سال 2012 در دانشگاه تدریس می‌کرد.

چرا باید میکروبوک صفر تا یک را شنید؟

میکروبوک صفر تا یک در دسته‌ی کتاب‌های کارآفرینی قرار دارد.

میکروبوک صفر تا یک مناسب برای گروه سنی بزرگسالان است.

خوانش میکروبوک صفر تا یک را اعظم حبیبی به‌عهده داشته ‌است.

در بخشی از کتاب صفر تا یک می‌خوانیم

انحصار خلاق؛ یعنی محصولات جدیدی که نفعش به همه می‌رسد و سودی پایدار برای خالقش دارد. رقابت؛ یعنی هیچ سودی برای هیچ کس نباشد. تفاوت معناداری وجود نداشته باشد و تقلا برای بقا وجود داشته باشد. پس چرا مردم فکر می کنند که رقابت سالم است؟ پاسخ این است که رقابت فقط یک مفهوم اقتصادی یا یک دشواری نیست که آدم‌ها و شرکت‌ها باید در بازار با آن سروکله بزنند. رقابت بیش از هر چیز دیگری، یک جهان‌بینی است؛ جهان بینی‌ای که در همه‌ی جامعه نفوذ کرده است و افکار ما را منحرف کرده است. ما درباره‌ی رقابت سخنرانی، ضرورت آن را درونی و دستورهای آن را قانون می‌کنیم؛ درنتیجه خودمان را در تله‌اش گرفتار می‌کنیم؛ بنابراین، هر چه بیشتر رقابت می‌کنیم کمتر به دست می آوریم.

حقیقت ساده‌ای است؛ ولی همه‌ی ما آموختیم که آن را نادیده بگیریم. نظام آموزشی این اشتیاق ما به رقابت را هم به پیش می‌برد و هم بازتاب می‌دهد. نمره‌ها اجازه می‌دهند که رقابت پذیری هر دانش آموز را به دقت اندازه بگیریم؛ شا گردهای با نمره‌های بالا اعتبار و موقعیت به دست می‌آورند. ما به هر نوجوان موضوعات مشابه را به شیوه‌های مشابه یاد می‌دهیم، بدون توجه به استعدادهای فردی و برتری‌هایشان، دانش آموزهایی که ساکت روی نیمکت‌ها نشستند و خوب یاد نمی‌گیرند به نوعی احساس حقارت می کنند؛ درحالی که دانش آموزانی که در سنجش‌های متداول مثل امتحان بهتر هستند. در انتها شخصیتشان را با عبارت‌های عجیب وغریب و ساختگی دانشگاهی تعریف می کنند و این وقتی دانش آموزان به سطح‌های بالاتری صعود می‌کنند حتی بدتر هم می‌شوند. دانش آموزان نخبه با اطمینان صعود می‌کنند تا جایی که رقابتی بسیار شدید، رویاهایشان را از آن‌ها می‌گیرد. تحصیلات عالی جایی است؛ برای مردمی که در دبیرستان‌ها برنامه‌های بزرگ داشتند مثل داشتن شغل‌های خوب همچون مشاوره مدیریت و سرمایه گذاری بانکی درگیر رقابتی خشمگین و چشم وهم چشمی با همتاهای باهوششان می‌شوند.

آن‌چه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب صفر تا یک اثر بلک مسترز و پیتر تیل بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه کارآفرینی و نوآوری می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
51.۴۷ مگابایت
مدت زمان
۳۳:۳۹
نویسندهبلک مسترز
نویسنده دومپیتر تیل
مترجمگروه مترجمان
راویاعظم حبیبی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۵/۱۰
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۱.۴۷ مگابایت
۳۳:۳۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 23 مخاطب
5
ستاره
39 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
17 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

متاسفانه پر از غلط املایی و اعرابی در تلفظ نام هاست در نام پی پال و هیولت پاکارد و جف بورس!

5

پیتر تیل کبیر الگو هر انسانی هست و سخنانش هم مثل چراغی روشن هدایت کننده راه هستش

4

#کتاب_بعدی_من علاقه مند هستم که این کتاب رو بخونم چون تعریفش رو شنیدم

5

ممنون عالی بود ارزش گوش دادن داشت ❤️?

3

راجع به استارت اپ هاست مفید و مختصر

5

بیسار عالی بود

4

مختصر و کاملا مفید بود

4

ممنون

4

ممنون

5

خوب بود

نمایش 2 نقد دیگر
3.6
(23)
4,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
میکروبوک صوتی صفر تا یک
میکروبوک صوتی صفر تا یک
یادداشت های شروع کار یا چگونگی ساختن آینده
نوین کتاب
3.6
(23)
4,000
تومان