0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جهان در پوست گردو

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جهان در پوست گردو

(خلاصه کتاب)

درباره جهان در پوست گردو

استیون هاوکینگ، یکی از بزرگ‌ترین فیزیکدان‌های تاریخ، تا اول اکتبر سال ۲۰۰۹ میلادی به مدت سی سال در دانشگاه کمبریج مشغول تدریس ریاضیات بوده است. اسحاق نیوتون نیز کرسی مشابهی در این دانشگاه داشت. عمده شهرت استیون هاوکینگ در میان عوام نه فقط به خاطر ابتلای وی به بیماری «لو گرینگ» (که باعث شده فلج کامل باشد و صرفا به کمک یک دستگاه الکترونیک بتواند قلم بزند و با دیگران تعامل داشته باشد) بلکه به خاطر هوش سرشار وی است. به‌علاوه، هاوکینگ برای خدماتی که در گسترش تئوری جاذبه‌ی کوانتومی داشته نیز شناخته شده است. تئوری جاذبه‌ی کوانتومی می‌کوشد در راستای گسترش مطالعات مربوط به سیاه‌چاله‌ها مکانیک کوانتومی را با نسبیت عام ترکیب کند.

محبوب‌ترین اثر هاوکینگ کتاب «تاریخچه‌ی مختصر زمان» است. این کتاب یکی از بهترین کتب علم به زبان ساده در قرن بیستم و برای بیش از چهار سال پرفروش‌ترین کتاب بریتانیا بود. خلاصه این کتاب نیز با ترجمه یاسین قاسمی توسط انتشارات جزیره کتاب منتشر شده است.

کتاب «جهان در پوست گردو» یک اثر به‌روزشده‌ی فیزیک به زبان ساده است که پیشرفت‌های فیزیک را به خواننده نشان می‌دهد. این اثر در سال ۲۰۰۱ نوشته شده است و هاوکینگ توانسته پیچیده‌ترین تلاش‌ها برای متحد کردن موفق‌ترین تئوری‌های علم فیزیک (جاذبه کوانتومی و مکانیک کوانتومی) را برای خواننده شرح دهد.

این کتاب هفت فصل دارد. دو فصل اول به قول خود هاوکینگ «تنه»ی کتاب هستند. در فصل یک، هاوکینگ به تشریح دو دستاورد اساسی انیشتین در حوزه نسبیت می‌پردازد، تئوری‌های نسبیت عام و نسبیت خاص. هم‌چنین، نحوه مقدمه‌چینی انیشتین برای فیزیک کوانتوم نیز شرح داده شده است. انیشتین شالوده‌ی دو تئوری بسیار مهم قرن بیستم را ریخت. در فصل دوم، هاوکینگ با جزئیات بیشتر به توصیف تئوری نسبیت عام می‌پردازد و نسبیت خاص را به بررسی جاذبه اضافه می‌کند. انیشتین نشان می‌دهد که زمان و مکان یکی هستند و همراه با هم یک شکل دارند. هاوکینگ پیشنهاد می‌کند که این تئوری می‌تواند با مکانیک کوانتومی ترکیب شود.

فصل سوم جهان در پوست گردو، اساس خود را بر تنش پایه‌ای بین این دو تئوری بنا می‌کند و نشان می‌دهد که تلاش برای ترکیب این دو دلالت‌گر تاریخ‌های متعدد و همزمان جهان است که همه توسط یک «گردوی کوچک» شکل گرفته‌اند. فصل چهار به توانایی فیزیک برای پیش‌بینی آینده پرداخته و اینکه سیاه‌چاله‌ها (که اطلاعات لازم برای ساخت چنین پیش‌بینی‌هایی را جذب می‌کنند) چه تهدیدی برای این نوع پیش‌بینی‌ها خواهند بود.

فصل پنج به این مسئله پرداخته که آیا سفر در زمان در حدود قوانین فیزیک ممکن است یا خیر. به گفته‌ی هاوکینگ، یک تمدن به اندازه کافی پیشرفته، می‌تواند از نظر اصولی به گذشته سفر کند ولی این عمل دربرگیرنده جزئیاتی خواهد بود که بی‌اندازه کوچک هستند. او در فصل ششم به آینده‌ نژاد بشر و پیشرفت تکنولوژی و علم ژنتیک با سرعت بیشتر پرداخته و ادعا کرده که این مهم باعث تفاوت اساسی آینده با گذشته و پویایی عمیق آن خواهد شد. شاید فصل هفتم پیچیده‌ترین فصل این کتاب باشد چرا که به تئوری «غشای پی» پرداخته. تئوری «غشای پی» یک تئوری پیشنهادی برای جاذبه‌ی کوانتومی است که اگر درست باشد، ممکن است جهان حاضر و تمام آنچه که در آن است صرفا یک «هولوگرام» باشد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
100.۱۲ کیلوبایت
مدت زمان
۰۱:۴۳:۴۷
نویسندهاستیون هاوکینگ
مترجم یاسین قاسمی بجد
راویمحمدرضا علیشاهی
ناشریاسین قاسمی‌بجد
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۳/۰۹
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۰.۱۲ کیلوبایت
۰۱:۴۳:۴۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
29,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جهان در پوست گردو
جهان در پوست گردو
(خلاصه کتاب)
یاسین قاسمی‌بجد
0
(بدون نظر)
29,000
تومان