0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نظریه‌های سازمان و مدیریت

معرفی، خرید و دانلود کتاب نظریه‌های سازمان و مدیریت

(چالش‌ها و چشم‌اندازها)
نویسنده:
جان مک کوری
ناشر:
نور علم
درباره نظریه‌های سازمان و مدیریت

این کتاب رویکردهای نظریه سازمان را از مبدأ وجود آن تا بحث‌های اخیر و به روز بررسی می‌کند. ما نشان می‌دهیم که چگونه رویه‌های مختلف نظریه‌سازمانی، گاهی هم نظر و گاهی با اختلاف نظر عمیق، در هم تنیده شده‌اند. ما نقاط قوت و محدودیت‌های این نظریات و دیدگاه‌ها را بررسی می‌کنیم و نشان می‌دهیم که چگونه آن‌ها همچنان به چالش‌های سازمان‌ها ادامه می‌دهند. سه نویسنده این کتاب از دیدگاه‌های تا حدودی متفاوت در رابطه با شناخت خود از نظریه سازمان هستند، بنابراین احساس گفتگو بین دیدگاه‌های مختلف وجود دارد. این به این روحیه بستگی دارد که تئوری سازمانی، مانند هر دانش قابل‌توجهی، یک رشته ثابت و یکنواخت نیست. این به خواننده این امکان را می‌دهد که موضوعات را زنده، بحث برانگیز و چالش برانگیز ببیند.

هدف این کتاب

چشم‌انداز ما این است که کتاب موضوعات اصلی در نظریه سازمان را به گونه‌ای پوشش دهد که نشان دهد چگونه اشکال مختلف تئوری سازمانی روش‌های منطقی برای مشاهده (و مدیریت) سازمان‌ها را توسعه می‌دهند و چگونه سازمان را به چالش می‌کشند. هدف این کتاب ارائه یک ساختار واضح و کاوشی جالب در راه‌هایی است که در آن دیدگاه‌های تشکیل دهنده نظریه سازمان، چالش‌های عمیقی برای سازمان‌ها در قرن بیست و یکم ایجاد می‌کند.

فواید استفاده از این کتاب ؟

پیش‌بینی می‌شود که مخاطبان هدف، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان کارشناسی باشند که برای آن‌ها تحلیل سازمانی یا تئوری سازمانی یک ابزار اساسی یا دست کم بخشی از ابزار اساسی پژوهش است. معمولاً مخاطبان دانشجویان دانشکده‌های مدیریت هستند، اما می‌توانند دانشجویان گروه‌های جامعه‌شناسی، مدارس آموزش و پرورش و غیره نیز باشند. نیاز مشترک این افراد کتابی است که بهترین تفکرات را در مورد تئوری‌های سازمان منعکس کند، به‌گونه‌ای که ارتباط نظریه‌های سازمانی مختلف و دستیابی فضای سازمانی از دل آن‌ها را نمایان سازد.

ویژگی‌های متمایز کننده (ساختار کتاب)

رویکرد مبتنی بر عصر «تاریخی» دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا ارتباط و چالش همه دیدگاه‌ها و نظریه‌های مختلف را که نظریه سازمان را تشکیل می‌دهند، ببینند. به دلیل روشی که این کتاب توسط سه نویسنده آن تدوین شده است، خوانندگان می‌توانند متوجه شوند که تفاوت‌هایی در نحوه درک نظریه‌ها و چالش‌های آن وجود دارد، که نظریه سازمان موضوعی یکپارچه نیست، بلکه منبعی غنی برای توسعه شناخت سازمان‌ها است. هر فصل با یک مقدمه شروع می‌شود که محتوا و سر فصل را مشخص می‌کند، راهنمای روشنی برای ساختار فصل ارائه می‌دهد و سپس نتایج یادگیری را تشریح می‌کند. این نتایج یادگیری راهنمای بخش‌های مختلف فصل می‌باشد.

درنهایت، هر فصل با خلاصه و جمع بندی به پایان می‌رسد که برای استفاده در بحث‌های هم اندیشی ایجاد شده‌اند یا به‌عنوان مبنایی برای ارزیابی مناسب هستند. این فصل مختصری است که به‌منظور ارائه دیدگاهی به خواننده از روش‌هایی که نویسندگان به موضوع چالش برانگیز نظریه سازمان نزدیک شده‌اند، طراحی شده است. این فصل با بحث مختصری در مورد زمینه «نظریه سازمان در رابطه با سایر رویکردها برای درک سازمان‌ها و مدیریت» آغاز می‌شود. این با بحث در مورد رویکرد ما به تئوری سازمان ادامه می‌یابد و با مقدمه‌ای کوتاه بر دیدگاه‌های مختلف سازمان که در این کتاب ارائه شده است، به پایان می‌رسد. ما این کار را انجام داده‌ایم تا خواننده ببیند که چگونه نظریه‌های مختلف سازمان گاهی با یکدیگر ارتباط دارند و گاهی از درک بسیار متفاوتی از ماهیت سازمان و واقعیت اجتماعی ناشی می‌شوند. ساختار این فصل با سایر فصول کتاب متفاوت است و خواننده هیچ مرجعی در این فصل نخواهد یافت.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
7.۶۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
594 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۹:۴۸:۰۰
نویسندهجان مک کوری
مترجماحمد سرداری
ناشرنور علم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Organization Theory Challenges and Perspective
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۰۴
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۷.۶۶ کیلوبایت
۵۹۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
157,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نظریه‌های سازمان و مدیریت
نظریه‌های سازمان و مدیریت
(چالش‌ها و چشم‌اندازها)
نور علم
0
(بدون نظر)
157,000
تومان