0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چالش انسان با هستی

معرفی، خرید و دانلود کتاب چالش انسان با هستی

هنگامی‌که دست از شناخت جهان بر می‌داریم
درباره چالش انسان با هستی

«هنگامی که دست از شناخت جهان برمی‌داریم» آخرین کتاب «بنیامین لاباتوت» نویسنده شیلیایی است. لاباتوت که تا ۱۴ سالگی در لاهه، بوئنوس آیرس و لیما زندگی کرده و سپس به سانتیاگو رفته است متولد سال ۱۹۸۰ می‌باشد. نام اصلی کتاب بزبان اسپانیایی «سبز هولناک» است. این کتاب شامل مطالب علمی بویژه راجع به ریاضی و فیزیک کوانتوم، شیمی و سرگذشت نوابغی است که در گذر زمان نقش برجسته‌ای در تغییر جهان داشته‌اند. کتاب آمیزه‌ای است از واقعیت و داستان، تاریخ فیزیک جدید که دانشمندان را به وسواس و جنون کشانده است. اکتشافاتی که دنیا را تغییر داده و در عین حال نتایج آن قادر است جهان را به سوی تاریکی پیش ببرد. حرکت داستان به طرف درک اساسی از جهان است. هر داستانی از این کتاب که در قلمرو واقعیت اتفاق افتاده در داستانی دیگر ظهور می‌کند. مطالب، پیوندی است بین زیبایی و وحشت، نجاتِ زندگی و در عین حال تباهیِ زندگی، پیوندهای غیرقابل گسست، حرکت تمام عیار بشر به طرف کشف جهان و درک خطر، بسوی عظمت علم و وحشت از این عظمت، هراس از عالم هستی و آنچه که در مرکز جهان قرار دارد، حرکت به طرف واقعیت‌هایی دور از درک ما به عنوان یک بشر حقیر.

به نظر می‌رسد کتاب، ژانر کاملاً جدیدی است، حالتی بین داستان و واقعیت، بین موج و ذره که بر روی ریاضیات مدرن و علم، به شکل وهم‌آور، مانند داستانی از ارواح بنا شده است. کتابی است که بقول روزنامه «ایونینگ استاندارد» چاپ لندن، انسان هنگام خواندن که باید با تفکر و تعمق صورت گیرد احساس می‌کند مغزش دارد بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود، و گاردین در توصیف آن می‌گوید؛ نویسنده، داستانی واقعی نوشته است که نه برای آینده بلکه شرح زمان حال است که ما را به دنیای دیگر می‌برد و درک ما را بیشتر و بیشتر می‌کند.

در واقع، کتاب مجموعه‌ای است از داستان‌های کوتاه؛ اولین داستان کاملاً واقعی است و آخرین آن تخیلی. بقیه داستان‌ها آمیزه‌ای است از تخیل و واقعیت که البته وجه واقعی آن بسیار زیاد است. کتابی است پرمحتوا و مستدل درباره خطر همه چیز دانستن. سرشار از وقایع تاریخی و نقل قول‌ها. کتابی است که لحظات تاریخی علم را نشان می‌دهد، از تئوری نسبیت انیشتن تا اِروین شرودینگر، ورنر هایزنبرگ و مخالفت با دیدگاه‌های مکانیک کوانتوم، از «فریتز هابر» شیمیدان آلمانی که کشف شیمیایی او منجر به کشت و کشتار بیشتر در جنگ و در عین حال نجات میلیون‌ها نفر از گرسنگی گردید. کتاب از «الکساندر گروتن دی یک» ریاضی‌دان معروف آلمانی، فرانسوی می‌گوید که در سال ۱۹۶۶ جایزه مدال فیلدز را گرفت که معادل جایزه ریاضی نوبل است ـ همین جایزه نیز به نابغه ایرانی مریم میرزاخانی در سال ۲۰۱۴ و درحالی که با سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد تعلق گرفت. ضمناً او تنها زنی در جهان بود که موفق به دریافت این جایزه گردید ـ مترجم کتاب به انگلیسی می‌توانست عنوان کتاب را «هرگز دست از شناخت جهان برنمی‌داریم» انتخاب کند. زیرا روحیه پویایی و پاسخگویی به ذهن‌های کنجکاو و جستجوگر بشری آنچنان قوی و بی‌حد و مرز است که لحظه‌ای دست از شناخت جهان برنمی‌دارد. دستاورد بشریِ ساخت تلسکوپ جیمز وب و پرتاب آن به اعماق فضا که بشر را به ۱۳ میلیارد سال قبل وصل می‌کند جزیی از پویایی بشر برای شناخت اسرار کائنات است، تلسکوپی که در ۵/ ۱ میلیون کیلومتری زمین جا خوش کرده است به آغاز جهان می‌نگرد و دیدی صریح و بدون مانع از جهان هستی دارد. دیدی که اوایل جهان را به ارمغان خواهد آورد، درک بهتر از جهان خواهد داد، بر ماده تاریک، انرژی تاریک و سرنوشت جهان هستی نوری از آگاهی خواهد تاباند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
181 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۲:۰۰
نویسندهبنیامین لاباتوت
مترجمبهمن یغمایی
مترجم دوممهتاب اکبری
ناشرانتشارات روشنگران و مطالعات زنان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۷
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۹ کیلوبایت
۱۸۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
48,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چالش انسان با هستی
چالش انسان با هستی
هنگامی‌که دست از شناخت جهان بر می‌داریم
انتشارات روشنگران و مطالعات زنان
0
(بدون نظر)
48,500
تومان