0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زیست فناوری در صنعت برق و انرژی

معرفی، خرید و دانلود کتاب زیست فناوری در صنعت برق و انرژی

درباره زیست فناوری در صنعت برق و انرژی

در کشورهای درحال‌توسعه و به‌ویژه جوامعی که بر اساس توانایی‌های بالقوۀ خویش از رشد سریعی برخوردارند، در بسیاری از موارد، اولویت‌های توسعۀ راه را بر اولویت‌های زیست‌محیطی می‌بندند. بنابراین در چنین شرایطی، بروز برخی موانع و عوارض ناشی از ورود آلاینده‌های جامد، مایع و گاز به آب‌وهوا و خاک در مقیاس محلی، منطقه‌ای، ملی و حتی فراملی امری اجتناب‌ناپذیر می‌گردد.

با توجه به اینکه بخش اعظم برق کشور ما با استفاده از سوخت‌های فسیلی و از طریق نیروگاه‌های بخاری، گازی یا سیکل ترکیبی تولید می‌شود، لذا انواع آلاینده اعم از مایع، جامد یا گاز و ذرات معلق می­توانند تولید شوند. بنابراین عملکرد یک نیروگاه سوخت فسیلی منجر به انتشار و تخلیۀ انواع آلاینده‌ها در فازهای گاز، مایع و جامد به محیط‌زیست و ایجاد آلودگی‌های آب، خاک و هوا می‌گردد. برای کنترل این آلودگی‌ها رویکردهای متفاوت و روش‌های مهندسی مختلفی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. زیست‌فناوری به‌عنوان ابزاری کارآمد و قدرتمند با توانایی کاربری‌های مختلف در صنعت برق کشورهای توسعه‌یافته مورد توجه قرار گرفته است. کاربرد زیست‌فناوری در صنعت که منجر به تولید فراورده‌ها و دست‌یافته‌های گوناگون با صرف هزینه و انرژی کمتر، ضایعات اندک و کمترین اثر مخرب بر محیط‌زیست می‌شود، موجب آن شده که این فناوری به یکی از پاک‌ترین و در عین ‌حال سودآورترین بخش‌های صنعت شهرت یابد. در این کتاب، کاربردهای زیست‌فناوری در صنعت برق و انرژی، در سه حوزۀ حفاظت، کنترل و پایش آلاینده‌ها، انرژی‌های زیستی و تبدیل برق به گاز، مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

با توجه به مطالب ارائه‌شده در این کتاب و نیز با توجه به اشارۀ سند ملی زیست‌فناوری جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نامطلوب بودن وضعیت زیست‌فناوری در کشور و تأکید بر ارتقای سهم شایستۀ زیست‌فناوری در توسعۀ بخش کشاورزی، محیط‌زیست، بهداشت و درمان، صنعت و معدن امید است که این کتاب بتواند با معرفی معضلات و مشکلات زیست‌محیطی صنعت برق، آشنا کردن محققین و پژوهشگران حوزۀ زیست‌فناوری با این مشکلات و ایجاد ارتباط بین محققین صنعت و دانشگاه، در حرکتی روبه‌جلو به‌منظور استفاده از این فناوری در بخش‌های مختلف صنعت برق کشور مؤثر باشد.

شایان‌ ذکر است که این کتاب برگرفته از بخشی از نتایج یک پروژۀ تحقیقاتی با عنوان «ترسیم نقشه راه زیست‌فناوری و تدوین راهبردهای توسعۀ آن در صنعت برق» است که در پژوهشگاه نیرو با همکاری آقایان محمد رسولی و کریستوفر سرکیزی شمس حاجیان انجام ‌شده که بدین ‌وسیله از همکاری ایشان قدردانی می‌گردد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
7.۱۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
184 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۸:۰۰
نویسندهمهسا صدیقی
نویسنده دومپیمان پورمقدم
ناشرپژوهشگاه نیرو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۲۱
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
150,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۷.۱۰ کیلوبایت
۱۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
120,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زیست فناوری در صنعت برق و انرژی
زیست فناوری در صنعت برق و انرژی
مهسا صدیقی
پژوهشگاه نیرو
0
(بدون نظر)
120,000
تومان