0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ماهیت و کارکردهای تفکر نقادانه و خلاقانه

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ماهیت و کارکردهای تفکر نقادانه و خلاقانه

ناشر:
ماه آوا
درباره ماهیت و کارکردهای تفکر نقادانه و خلاقانه

مسئله‌ی تفکر مسئله‌ی بسیار مهمی است. در حقیقت این تنها تفاوتی است که میان انسان و سایر موجودت وجود دارد و همین اهمیتش را چندین برابر کرده است. شناخت فرایند تفکر و انواع آن به انسان کمک می‌کند از این موهبت بهتر استفاده کند و آن را در راستای اهدافش به کار بگیرد.

کتاب ماهیت و کارکردهای تفکر نقادانه و خلاقانه دو مدل مهم از تفکر را بررسی می‌کند و اجازه می‌دهد با ابعاد مختلف آن آشنا شوید. این کتاب برای افرادی که در حوزه‌ی علوم انسانی فعالیت می‌کنند بسیار مهم است و اجازه می‌دهد بسیاری از مشکلات حل شوند. اگر شما هم به علوم انسانی علاقه‌مندید و ترجیح می‌دهید طرز تفکر انسان‌ها را بشناسید، این کتاب یک اثر خوب برای شماست.


- در بخشی از کتاب ماهیت و کارکردهای تفکر نقادانه و خلاقانه می‌خوانیم:

نیوتن نوزده‌ساله که علاقه‌ای به برنامه‌ی درسی دانشگاه کمبریج نداشت، فهرستی از پرسش‌ها تنظیم کرد و آنها را زیر ۴۵ عنوان جای داد. او عنوان پرسش‌ها را برای این فهرست برگزید. این نام‌گذاری خود، نشان‌دهنده‌ی هدف او بود: پرسشگری مدام درباره‌ی ماهیت ماده، مکان، زمان و حرکت. سبک وی، برخلاف بیشتر سبک‌های دیگر، غیر اسرارآمیز بود: اینکه در مسیر شناخت سخت کار کند. برای مثال او «کتاب هندسه‌ی دکارت را خرید و خودش شروع به خواندن آن کرد. اما، پس از خوانند دو یا سه صفحه، چیزی از آن نفهمید. از نو شروع کرد و این بار بیشتر پیش رفت و به این کار ادامه داد تا اینکه به کتاب تسلط پیدا کرد.»

وقتی از او پرسیدند که چگونه قانون جاذبه‌ی عمومی را کشف کرده است، گفت: «با اندیشیدن مدام به موضوع، آن را همواره در برابر خودم قرار می‌دهم و صبر می‌کنم تا نخستین نورها به‌آرامی و ذره‌ذره بر آن تابیده شود تا موضوع کاملاً روشن شود.» این الگوی پرسشگری (پرسشگری مداوم و تقریباً طاقت‌فرسا) و این ترکیب اندیشه‌ی سنجشگرانه و خلاقانه، عمق فهم و بازسازی نظریه‌های پیشین درباره‌ی عالم را در پی داشت. نیوتن با تیزبینی دریافت که حیطه‌ی شناخت و دانش حیطه‌ی گسترده‌ای است که باید کشف شود.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
157.۰۴ کیلوبایت
مدت زمان
۰۲:۴۳:۵۲
نویسندهلیندا الدر
نویسنده دومریچارد پل
مترجممهدی خسروانی
راویگشتاسب امجدی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۶/۲۸
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۵۷.۰۴ کیلوبایت
۰۲:۴۳:۵۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3
(1)
70,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماهیت و کارکردهای تفکر نقادانه و خلاقانه
ماهیت و کارکردهای تفکر نقادانه و خلاقانه
لیندا الدر
ماه آوا
3
(1)
70,200
تومان