0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
صدر اسلام و زایش سرمایه داری

معرفی، خرید و دانلود کتاب صدر اسلام و زایش سرمایه داری

نویسنده:
دیکت کُهلر
ناشر:
نشر نی
درباره صدر اسلام و زایش سرمایه داری

دنیای اقتصاد اهمیت بسیار زیادی دارد و مکاتب زیادی ایده‌های خود را درباره‌ی سرمایه‌گذاری عرضه کرده‌اند. صدر اسلام و زایش سرمایه‌داری یکی از کتاب‌های جالبی است که در این حوزه نوشته شده است. این کتاب با عنوان اولیه‌ی early islam and the birth of capitalism اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و نظر علاقه‌مندان به این حوزه را به خود جلب کرد.

کتاب صدر اسلام و زایش سرمایه‌داری ایده‌ی نوی بسیار جالبی دارد و از این می‌گوید که سرمایه‌داری اولین‌بار نه در دولت‌شهرهای ایتالیا در اواخر قرون‌وسطی که در عربستان ظهور کرده است. اسلام اولیه سهمی اساسی اما ناشناخته در تاریخ اندیشه اقتصادی داشته است. دین اسلام تنها دینی است که محمد (ص) پیامبر آن، یک کارآفرین بود و پیش از اسلام تاجر موفقی شناخته می‌شد. او از سلسله‌ای از نخبگان مذهبی و مدنی و تجاری بود و در دین اسلام هم موضوعاتی مانند تجارت، حمایت مصرف‌کننده، اخلاق تجاری و مالکیت موردتوجه قرار گرفته است. همان‌طور که اسلام در طول تاریخ گسترش یافت. آموزه‌های اقتصادی آن هم ابتدا در منطقه‌ی عربستان و بین‌النهرین گسترش پیدا کرد و سپس به اروپا راه پیدا کرد.

کتاب صدر اسلام و زایش سرمایه‌داری از این حرف می‌زند که چگونه نهادهای اقتصادی در ونیز و جنوا از نهادها و شیوه‌هایی که در تجارت اسلامی استفاده می‎‌شد بهره گرفتند و از نوآوری‌‌های آن در زمینه‌ی تکنیک‌های مدیریت کسب و کار، محاسبات تجاری و اصلاحات پولی کمک گرفتند تا نظام‌های مالی جدید به وجود آورند.

کتاب صدر اسلام و زایش سرمایه داری در ایران هم به فارسی برگردانده شده است و جعفر خیرخواهان و محمد ماشین چیان کار ترجمه‌ی آن را برعهده داشته‌اند. نسخه‌ی چاپی این کتاب را نشر نی در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. اگر اهل خواندن کتاب الکترونیک هستید می‌توانید نسخه الکترونیک این اثر را در همین صفحه از دسته‌بندی مالی و سرمایه گذاری فیدیبو دانلود کنید و بخوانید.

بندیکت کهلر کیست؟

بندیکت کهلر (benedikt koehler) نویسنده‌ای است که کارش مطالعه‌ی ادیان ابراهیمی و رابطه‌ی‌ آن‌ها با اقتصاد و سرمایه داری است. مشهورترین کتاب او همین کتاب صدر اسلام و زایش سرمایه داری است.

چرا باید کتاب صدر اسلام و زایش سرمایه داری را خواند؟

کتاب صدر اسلام و زایش سرمایه داری یک کتاب معمولی نیست، این کتاب، اثر بسیار جالبی است که ایده‌ای نو درباره‌ی به وجود آمدن سرمایه داری و چگونگی رشد آن در دنیا ارائه می‌کند و مسیری را پیش روی مخاطبان می‌گذارد که در کتاب‌های دیگر کمتر شناخته شده است. در این کتاب جالب و جذاب می‌توانید گوشه‌های ناشناخته‌ای از دنیای اقتصاد را بشناسید و بفهمید این دنیا چگونه شکل گرفته است.

در بخشی از کتاب صدر اسلام و زایش سرمایه داری می‌خوانیم

دانش عملی تجارت که در قرن سیزدهم میلادی از طریق ارتباط با شرکای بازرگان مسلمان کسب شده بود، برای پیشبردهای اصیلی که اروپاییان در بررسی حقوق و علم اقتصاد داشتند عاملی تأثیرگذار بود. لئوناردو فیبوناتچی پیزایی در سال ۱۲۰۲ کتاب لیبر آباکی  به‌معنای کتاب حساب، را نوشت که نخستین نمونه از یک ژانر تازۀ کتاب‌های راهنمای تجارت بود، و نشان می‌داد علم حساب بازرگانی برای پول درآوردن چقدر مهم است. (او در مثالی از همین کتاب می‌گوید: «مردی برای تجارت به لوکا و بعد به فلورانس رفت، و سپس به پیزا بازگشت. دارایی او در هر شهر دو برابر شد، و در هر شهر نیز ۱۲ دینار خرج کرد، و در آخر هیچ پولی برای او باقی نماند. حساب کنید در آغاز چقدر پول داشته است.» کتاب فیبوناتچی، پرفروش شد چون برای خوانندگانی نوشته شده بود که مشتاق بودند توانایی‌شان را در محاسبه با اعداد بالا ببرند، و این خود ثابت می‌کند طی دو قرن پیش از آن، چه پیشرفت شایانی در فرهنگ تجارت اتفاق افتاده بود. در ونیز قرن دهم، اسناد تجاری نشان می‌دهد فقط تعداد انگشت‌شماری از بازرگانان می‌توانستند سندی را امضا کنند، و هنوز با حساب‌وکتاب کردن روی کاغذ فاصله داشتند.

پیشنهادهایی برای دوستدران کتاب صدراسلام و زایش سرمایه داری

کتاب‌های اقتصادی و مسائل مربوط به سرمایه داری موضوعات مهم و جالبی هستند که می‌توانید درباره‌ی آن‌ها مطالعه کنید. اگر کتاب صدراسلام و زایش سرمایه داری برای شما مفید بوده است می‌توانید به سراغ کتاب‌های زیر هم بروید:

·      پله پله تا آزادی مالی اثر راضیه ملایی انتشارات پارسیان البرز

·      اقتصاد، پول، بانکداری و بازارهای مالی اثر فردریک اس میشکیم اثر موسسه عالی آموزش بانکداری ایران

·      مجموعه قوانین مالیاتی اثر هادی طاهری شهرآیینی انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران




شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۸۱ مگابایت
تعداد صفحات
383 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۴۶:۰۰
نویسندهدیکت کُهلر
مترجمجعفر خیرخواهان
مترجم دوم محمد ماشین چیان
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Early Islam and the birth of capitalism
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۴/۲۶
قیمت ارزی
15 دلار
قیمت چاپی
250,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۸۱ مگابایت
۳۸۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
36 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی جالب بود...

3.3
(11)
پربار 🌳 (1)
150,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
صدر اسلام و زایش سرمایه داری
صدر اسلام و زایش سرمایه داری
دیکت کُهلر
نشر نی
3.3
(11)
پربار 🌳 (1)
150,000
تومان